Gå til innhold

Utålmodighetsboka!

Zia

Anbefalte innlegg

Så flott at du kjenner igjen tempekurven fra forje PP!

Det tyder vel på at EL har vært.

Håper spiren sitter!

God helg!!

Ja, enda høy temp i dag, så tror virkelig EL er overstått :strix:

Er bare glad så lenge jeg har EL, så blir ikke så lei meg om spiren ikke sitter denne gangen. Er det EL er det håp! :fnise:

God helg tilbake :klem:

:hoppe: Tipper du har hatt EL, og nå klaffer det skal du se! :duskedame: Ha en riktig god helg! :klemmer:

:klemmer: Takk og det samme til deg! Kos deg med dobbel-spire i magen :fnise:

Har ikke glemt å følge med her Zia ;)

Spennende å se når IKM er og om tanta faktisk kommer... Spennende, spennende...

Holder meg oppdatert og krysser fingrene for deg :klem:

Dine! :klemmer::hoppe:

Det er så trist at du er på vent :frown:

Håper det ordner seg for dere snart, så du kan komme tilbake til oss for fullt! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ellers har jeg tenkt litt på en ting de siste dagene...

Er det noen som vet om det er mulig å få en markert tempøkning, men likevel ikke EL?

Jeg forutsetter at man er frisk ellers naturligvis, slik at det ikke er feber eller lignende som øker tempen.

Lurer liksom på om tempen faktisk KAN lure en...:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne temp.økningen kan ikke tyde på noe annet da? :lur:

Siden du stiller EL-spørsmål, så prøver jeg meg på å begynne anledningen til å stille et spørsmål i samme gate:

Noen som vet om man kan ha riktig type sekret og ikke ha EL? Fikk riktig sekret forrige syklus og TR 2 uker etterpå, men man vet jo aldri.. Fikk ikke utslag på EL-tester denne gangen (tok ikke sist syklus), men så tok jeg den feil og (på morgenen)

Beklager å kuppe boka di med mine spm, men har en liten anelse om at flere leser boka di enn min :fnise:

Samtesting om en uke? :5: Eller blir det for tidlig for deg?

Ha en strålende helg :klemmer:

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne temp.økningen kan ikke tyde på noe annet da? :lur:

Siden du stiller EL-spørsmål, så prøver jeg meg på å begynne anledningen til å stille et spørsmål i samme gate:

Noen som vet om man kan ha riktig type sekret og ikke ha EL? Fikk riktig sekret forrige syklus og TR 2 uker etterpå, men man vet jo aldri.. Fikk ikke utslag på EL-tester denne gangen (tok ikke sist syklus), men så tok jeg den feil og (på morgenen)

Beklager å kuppe boka di med mine spm, men har en liten anelse om at flere leser boka di enn min :fnise:

Samtesting om en uke? :5: Eller blir det for tidlig for deg?

Ha en strålende helg :klemmer:

For å prøve å resonere litt rundt spørsmålet ditt; Jeg tror at man kan ha "riktig" type sekret, uten EL. Dette fordi sekret jo bare er en slags oppvarming for kroppen før egget faktisk slippes. Det er jo det samme med positiv EL-test, uten at EL faktisk skjer; kroppen forbereder seg, men noe gjør at kroppen likevel ombestemmer seg i siste liten, og egget slippes ikke likevel.

I forhold til tempøkning uten EL er det mer motsatt. Dette fordi tempen jo øker som en følge av at kroppen produserer mer progesteron. Og progesteron produseres vel av det gule legemet (altså den tomme eggposen), hvilket indikerer at EL faktisk må ha skjedd.

Konklusjon; jeg tror man kan ha riktig sekret uten EL, men ikke markert tempøkning uten EL.

Men dette er jo bare mine tanker - jeg er ikke lege :riste: Så sannelig om jeg vet :vetikke:

Håper på fleres tanker rundt dette! :jepp:

Og Bekcy, om tanta ikke er her neste helg, så tenkte jeg å teste, så jeg er med :5:

God helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å prøve å resonere litt rundt spørsmålet ditt; Jeg tror at man kan ha "riktig" type sekret, uten EL. Dette fordi sekret jo bare er en slags oppvarming for kroppen før egget faktisk slippes. Det er jo det samme med positiv EL-test, uten at EL faktisk skjer; kroppen forbereder seg, men noe gjør at kroppen likevel ombestemmer seg i siste liten, og egget slippes ikke likevel.

I forhold til tempøkning uten EL er det mer motsatt. Dette fordi tempen jo øker som en følge av at kroppen produserer mer progesteron. Og progesteron produseres vel av det gule legemet (altså den tomme eggposen), hvilket indikerer at EL faktisk må ha skjedd.

Konklusjon; jeg tror man kan ha riktig sekret uten EL, men ikke markert tempøkning uten EL.

Men dette er jo bare mine tanker - jeg er ikke lege :riste: Så sannelig om jeg vet :vetikke:

Håper på fleres tanker rundt dette! :jepp:

Og Bekcy, om tanta ikke er her neste helg, så tenkte jeg å teste, så jeg er med :5:

God helg! :klemmer:

Hmmm... ble først litt pesimistisk av å lese dette, men har nå bestemt meg for at jeg skal tro at kroppen min fungerer som den skal. Orker ikke tenke noe annet. Velger å tro at jeg har truffet EL hver gang, men at det tar flere PP for at det funker :jepp: Takk for grundig svar forresten :goodbye:

Du tror ikke temp.økningen din kan skylde graviditet da? :lur: Er det ikke en tredje temp.økning som indikerer det? Er jo lov å håpe. Time will uansett show (på lørdag) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. sekret, jeg hadde ikke slimaktig sekret rundt el når jeg ble gravid ;)

Nå etter ikm har jeg hatt hvit utflod HVER dag :gjeiper:

KRYSSER FINGRE TÆR OG ALT JEG HAR! :kose:

God søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott å lese at tempen holder seg høy! Det er vel de eneste helt sikkre tegnet på at EL har vært ja. Og som du skriver ja en kan ha EL-utflod uten å ha EL, for det har jeg hatt...

Jeg har ikke tempet denne PP'n, så kan jo ikke være helt sikker på at EL kommer, men får stole på CBFM'n, og heller tempe igjen neste PP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her begynner det å bli spennende jo! Krysser alt jeg kan til og med beina, og så kaster vi babystøv :strix: for at spira sitter denna gangen :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sekret syns jeg egentlig har vært rart hele veien :sjenert: Tenker tilbake på når jeg gikk på pillene så hadde jeg akkurat likt sekret som nå... og magesmertene hadde jeg også rundt halvannen uke før TR (sånn som nå, og som jeg har i forbindelse med EL). Skjønner ganske lite jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... ble først litt pesimistisk av å lese dette, men har nå bestemt meg for at jeg skal tro at kroppen min fungerer som den skal. Orker ikke tenke noe annet. Velger å tro at jeg har truffet EL hver gang, men at det tar flere PP for at det funker :jepp: Takk for grundig svar forresten :goodbye:

Du tror ikke temp.økningen din kan skylde graviditet da? :lur: Er det ikke en tredje temp.økning som indikerer det? Er jo lov å håpe. Time will uansett show (på lørdag) :fnise:

:klemmer: Det var ikke meningen å gjøre deg pessimistisk da! :klem:

Tror det er helt riktig å gå ut i fra at kroppen fungerer :Nikke: Den gjør jo det for de aller fleste, så da får man heller anta det inntil annet er bevist :jepp:

Det er ingen trifasisk kurve på gang dessverre, så mistenker ingen graviditet. Kjenner veldig lite i forhold til forrige lutealfase, så ikke like spennende denne gangen. Men man vet jo aldri selvsagt :vetikke:

Ang. sekret, jeg hadde ikke slimaktig sekret rundt el når jeg ble gravid ;)

Nå etter ikm har jeg hatt hvit utflod HVER dag :gjeiper:

KRYSSER FINGRE TÆR OG ALT JEG HAR! :kose:

God søndag!

Takk for kryssing da søte deg :klemmer:

Så flott å lese at tempen holder seg høy! Det er vel de eneste helt sikkre tegnet på at EL har vært ja. Og som du skriver ja en kan ha EL-utflod uten å ha EL, for det har jeg hatt...

Jeg har ikke tempet denne PP'n, så kan jo ikke være helt sikker på at EL kommer, men får stole på CBFM'n, og heller tempe igjen neste PP.

Det var nok lurt å stole på CBFM'en ja :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her begynner det å bli spennende jo! Krysser alt jeg kan til og med beina, og så kaster vi babystøv :strix: for at spira sitter denna gangen :)

:klemmer:

Til og med beina :fnise: Jeg fikk først litt dårlig samvittighet ovenfor mannen din, men så kom jeg på at han uansett ikke er hjemme, så da går det kanskje greit likvel :ler:

Og :hoppe: for babystøv!

Sekret syns jeg egentlig har vært rart hele veien :sjenert: Tenker tilbake på når jeg gikk på pillene så hadde jeg akkurat likt sekret som nå... og magesmertene hadde jeg også rundt halvannen uke før TR (sånn som nå, og som jeg har i forbindelse med EL). Skjønner ganske lite jeg.....

Ja, jeg merker egentlig ingen forskjell i sekret jeg heller :klø: Rare greier :vetikke:

Jeg er så spent på dine vegne :) Legger igjen masse babystøv til deg :strix: :strix: :strix:

:hoppe: Enda mere babystøv! Kan ikke skjønne annet enn at dette må gå i boks snart, med slike mengder babystøv :fnise:

Intet nytt å melde forøvrig, derfor stille her om dagen. En kjedelig og uspennende lutealfase - ingen symptomer på noe som helst, slik det var forrige gang. Men kanskje ingen symptomer viser seg å være et symptom? :overrasket::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke nødvendig å ha trifasisk kurve for å være gravid. ;) Man kan fint være det med jevn tempkurve også.

Jeg har hatt trifasisk uten å være gravid også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til og med beina :fnise: Jeg fikk først litt dårlig samvittighet ovenfor mannen din, men så kom jeg på at han uansett ikke er hjemme, så da går det kanskje greit likvel :ler:

Heheh ja derfor det ble beina til og med...er vel ingen her hjemme for det uansett :ler:

når blir det testing??

fortsatt spennende her :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at ingen symptomer er det avgjørende symptomet denne gangen :fnise:

Og i den anledning er boka mi herved omdøpt til Utålmodighetsboka!

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:strix::strix::strix::strix::strix::strix::strix::strix::strix:

BABYSTØØØV!

Jeg hadde ingen symptomer de to gangene jeg ble gravid ;)

Å spennende, krysser alt for deg!! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...