Gå til innhold

Utålmodighetsboka!

Zia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mon tro om jeg har blitt teste-tøs på mine eldre dager? :fnise:

Hadde tester liggende som egentlig gikk ut på dato i september 12, men fyrte av en i går uansett. Den var negativ, som ventet. Kunne jo ikke stole helt på den, siden den var for gammel, men jammen dukket ikke tanta opp i dag, så da var saken klar! :)

Deilig å ikke være i kjelleren når tanta kommer - en ny opplevelse ;) Håper på nok en "normal" syklus, og nye muligheter!

Har uansett mailet sykehuset for å høre om det er noe ventetid dersom vi må ta nye blodprøver etc, så venter i spenning på svar.

Mannen er forresten super-ivrig :hjerte: Beste mannen altså, og beste pappan - han er topp :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å ikke være på bånn når mensen kommer, det var jeg sist men det var fordi jeg hadde el-smerter/endosmerter ;)

Venter i spenning på svar med deg ;) Jeg er tullete og gleder meg til vi skal ta kontakt med sykehuset igjen :sjenert:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel et godt tegn at du får mensen regelmessig!?! :) Jeg har sagt det før, og sier det igjen; jeg håper det er med deg som det var med meg, at alt går av seg selv nå som du har født en gang allerede!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo et bra tegn med normale sykluser så langt. Er litt redd for at det går over, for etter jeg sluttet på piller var det og sånn 2-3 sykluser, og samme etter lap. Det er jo vanlig at når hormonene har vært holdt i sjakk, så popper det ikke opp tett-i-tett med cyster på eggstokkene, men så ettersom hormonene får fritt spillerom igjen, så popper cystene frem, og så blir det stans i eggløsning og kluss med sykluser.

Men jeg vet jo om MANGE, inklusiv Cypress, som har fått orden i systemet etter graviditet, så håper jo på det :)

Fant ut i dag at sykehuset uansett har hatt stengt november og desember for pålagt ombygging/omorganisering (av IVF-avdelingen altså), vet ikke om de har åpnet enda heller, så regner med at de har rimelige mye å gjøre når de kommer i gang, så hadde jo vært kjekt om vi kunne prøve litt til på egen hånd :)

Nå er det ca 3 uker til neste EL, om den kommer. Fryktelig lenge å vente synes jeg! Tida går normalt fort som bare det når jeg koser meg hjemme med lillegutt, men nå nærmer det seg jobbstart, og da vil jeg IKKE at tida skal gå fort!! Så da får EL være EL enn så lenge tror jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig mange som har fått hjemmelagde spirer etter hjelp ja :Nikke: Når vi sa til gyn at når vi får to nå så slipper vi iallfall å ha noe nytt forsøk, så lo han og sa at vi får vel en egenlagd etter dette :fnise:

....tror jo kanskje jeg vil ha en til etterpå, har alltid tenkt tre barn... kan iallfall bruke opp de 5 fryseeggene våre.

Har de hatt stengt hele klinikken? Da må det jo være veldig mange som har ventet. :sjenert: Men hvis du bare skal ha som sist så er det ting de bare kan skvise deg inn for vil jeg tro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forstått det sånn at hele klinikken er stengt ja, Lollipop, men vet ikke annet enn hva jeg leser på nett da. Ikke fått svar fra de enda - aner ikke hvordan det fungerer mens de er stengt, men vil anta at de leser mailer og sånn fordet? Og så skal de vel være åpne igjen nå. Får vente noen dager, og så kan jeg evt ringe de :)

Vi har alltid tenkt minimum to barn, og da vi ble gravide med mini nevnte jeg at jeg gjerne kunne tenke meg tre også, og det ville visst gjerne mannen også. Og nå har jeg sagt at tre er flott, men at jeg ikke utelukker en fjerde heller, om man føler overskudd til det når man kommer så langt, haha. Så vi får nå se hva det ender på!

Det er jo ikke bare lysten det står på for vår del dessverre... Men fordi vi vil ha flere kjører vi på med andremann nå iallfall, så jeg ikke skal bli alt for gammel før vi evt prøver på en tredje (om vi nå er så heldige å få en andremann først da!!)

Nyter siste tiden hjemme nå - gruer meg til å begynne å jobbe igjen kjenner jeg. Det aller værste er tanken på at han skal i barnehagen etter hvert, men heldigvis er det lengde til, siden mannen og skal ha ha i flere måneder først.

Jeg er tydeligvis ikke blant de mammaene som synes det er godt å begynne å jobbe igjen iallfall... Vil aller helst bare være hjemme med han. Økonomisk hadde det gått greit, men vi ønsker å kunne spare opp penger til større hus etter hvert, så da går det jo ikke med bare en inntekt... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Tikk-takk, såååååå sakte tiden går med lang syklus! Bah.....

Nærmer seg sakte men sikkert iallfall. Uansett har vi som backup satt i gang prosessen for å bgeynne med nr 2 med assistanse. Greit å ha gjort unna papirer og prøver, så kan vi heller prøve på egen hånd noen sykluser etter avtale med sykehuset, dersom syklusene fortsetter å være normale... Hater den evige ventinga, så greit å komme den i forkjøpet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at dere er i gang med prøvinga igjen. Jeg kunne godt startet igjen om noen måneder, men mannen er ikke klar. Og vi må nok flytte før vi kan få en til.

Heier på egenprodusert spire! :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at dere har satt igang for fullt! :hoppe: Håper og krysser alt jeg har for at det blir en liten en. Blir det nå så blir det jo i 2013, samme året! :Nikke:

Så forresten noe du skrev til meg for leeenge siden (når du trengte sladris), at 2012 skulle bli året for oss. Også fikk du jammen rett :hjerte: Du er magisk Zia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mohair, plutselig er mannen klar skal du se ;) men værre med flyttinga da... Men går jo ann å evt ta det når du er gravid også :jepp:

Lollipop, har jeg virkelig synske evner altså? :fnise: Så bra! Håper jeg kan spå like bra fremover - nyttig egenskap ;)

Inne i en artig baby-våkner-hver-time-hele-natta-og-drikker-MENGDER-vann-fase for tida, så flott kombo med veldig lite/dårlig søvn, og hyppige lekkasjer på morgenen *gjesp*

Håper det går over av seg selv, så jeg slipper sånne avvenningsnetter... Føler meg ikke helt motivert for det om dagen. Kanskje jeg skulle vente til mannen starter sin perm?!? God ide!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nattavvenning du holder på med? Høres så slitsomt ut.. Satser på at han er grei med meg og slutter av seg selv når jeg begynner å jobbe igjen. :sjenert:

Har du lenge igjen av permen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei avvenning har faktisk gått av seg selv her - han sluttet gradvis å være interessert, først på dagen, og deretter natta. Så heldig med den ;)

Begynner i jobb i februar, så har hatt laaaaaaaaang perm - kan ikke klage på den ;)

Du da? Blir helt forvirret uten ticker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er tenner på gang? Syns M drikker mye mer enn vanlig om dagen (heldigvis ikke om natta) og hun tygger på det som er, så det bare MÅ være noe på gang! Selv om det ikke er synlig noe ennå :rolleyes:;)

Håper du har en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du snart tilbake i jobb igjen? :overrasket: Gutten din er jo snart ett helt år!! Tiden flyr! Men guri så skjønn han er da :hjerte:

Hvordan ser du på det å komme i jobb igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jo være tenner ja, Tutta - håper det - er liksom mye lettere om det er en logisk grunn til at han er sånn ;)

Gruer meg til å begynne på jobb. Ikke pga selve jobbinga, men selvsagt fordi jeg må være borte fra verdens vakreste :hjerte: Trøsten er at han iallfall ikke skal i barnehage på lenge - mannen skal jo være hjemme med han mange måneder nå også (ikke barnehageplass).

Det blir uansett grusomt å ikke få med seg alt. Vet at mange synes det blir godt å komme seg ut å omgås folk som sier noe annet enn "ba-ba-ba" dagen lang, men jeg har ikke behov for det enda. Stortrives hjemme. Så derfor er det jo bare kjempelurt å bli gravid igjen med en gang, haha, så kan jeg være hjemme mer. Og i mitt syke sinn så tenker jeg at gutten vår kan få være hjemme med meg og lillebabyen en del og, men mulig det er en illusjon :fnise: De trenger jo å svi av energi og sosialisere når de blir litt større, så trøster meg med at han etter hvert har veldig godt av å være i en barnehage, og a han nok kommer til å kose seg :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nååh så koselig at du har det så godt hjemme med lille gutten :hjerte: Kan bare forestille meg hvor vanskelig det er å plutselig gå fra ungen etter permisjonen. Mannen her i huset hadde lyst på så lang permisjon sånn at jeg må ut i jobb ganske tidlig og det syns jeg var litt på kanten, men blir vel enda vanskeligere når jeg har fått dem ut og blitt så godt kjent med dem :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kjedelig at du ikke får være hjemme lenge da, men samtidig skal jo selvsagt pappan få være hjemme like lenge som mamman, om han ønsker det.

Mannen her ville helst vært hjemme mye lenger, men siden han visste hvor gjerne jeg ville det, så lot han meg få alt unntatt pappapermen. En skikkelig kjærlighetserklæring for meg, når jeg vet hvor gjerne han skulle vært hjemme med gutten vår :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jo at det er dumt av meg, mennene har like mye rett på permisjonen, men når vi gjør det sånn som jeg har foreslått nå at mannen får alle tvillingukene, utsetter sin perm med 4 uker ferie og får sine 12 uker pappaperm så har han etterhvert skjønt at det igrunn er ganske mye, så tror jeg får ende opp med så å si resten likevel :) Har regnet på det i forhold til termin og da får han være hjemme fra 30. mai til 6. september, og det er utenom pappapermen som kommer neste år :)

...men skjønner jo godt at de setter krav fra staten om at pappan skal ha så så mye permisjon. Det er grusomt lett for oss mødre som liker oss hjemme å prøve å få så mye som mulig :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...