Gå til innhold

Utålmodighetsboka!

Zia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk jenter :klemmer:

Har som sagt mistet troen på denne syklusen, så på en måte er det litt deilig, siden jeg har ingen annen forventning enn tantebesøk om 2-3 dager maks. Har sluttet symptomjakten til og med :roll: Har bare en følelse av at det ikke klaffet, siden alt er som alle andre sykluser. Tempen følger gjennomsnittskurven til punkt og prikke, og kroppen oppfører seg som normalt. Vet at man jo like gjerne kan være gravid da også altså, men bare føler det ikke :vetikke:

Men vi får håpe jeg tar feil... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje like godt at forventningene ikke er altfor høye, for da kan stupet bli så veldig veldig bratt. Spesielt etter alt du har vært igjennom de siste mnd. Jeg holder likevel troen oppe, så kan du holde den nede :klemmer: Ingenting er sikkert før tanta kommer sier jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje like godt at forventningene ikke er altfor høye, for da kan stupet bli så veldig veldig bratt. Spesielt etter alt du har vært igjennom de siste mnd. Jeg holder likevel troen oppe, så kan du holde den nede :klemmer: Ingenting er sikkert før tanta kommer sier jeg :)

:klemmer: Da utnevner jeg deg herved til optimisten min :jepp: Så kan jeg være så mye pessimist jeg bare vil :fnise:

Har forøvrig kikket mye på bryllupet til Will og Kate i dag. Må si at kjolen var veldig fint, men stakkars jente, SÅ mye styr :overrasket: All ære til den som orker et slikt liv :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg tror tanta er på vei jeg :sjenert:

Puppene mine ble brå-raskt ikke lenger ømme, og tempen er mye lavere enn den pleier å være på kvelden. I tillegg har jeg utflod som er mørk gul/lys-lys brun...

Jaja, blir spennende å se, kan jo håpe i det lengste, men så lenge temp og pupper svikter så ser det jo ikke lovende ut :snurt:

Blir i såfall alt for kort lutealfase - det vil jeg IKKE ha noe av... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Kan man stole helt på kveldstempen, da?

Jeg hadde forresten litt sånn gul utflod da jeg var gravid. :sjenert: Men den var ikke brun. Hmm.. Spent på morgendagens temp! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, jeg krysser fingrene masse uansett! For synes nemlig det er din tur nå!! Så det så!!!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man stole helt på kveldstempen, da?

Jeg hadde forresten litt sånn gul utflod da jeg var gravid. :sjenert: Men den var ikke brun. Hmm.. Spent på morgendagens temp! :popcorn:

Nei, kveldstempen er jo varierende, men jeg har en ca peiling på hva den bruker å ligge på, og i kombinasjon med pupper som plutselig ble nada ømme, og pre-mens utflod ante jeg ugler i mosen :sjenert:

Åh, jeg krysser fingrene masse uansett! For synes nemlig det er din tur nå!! Så det så!!!

:klemmer:

:klemmer: Takk for fingerkryssing, men beklager at det ble forgjeves. Tanta kom med brask og bram i dag tidlig.

Jeg er nesten fasinert over hvor godt jeg har blitt kjent med kroppen min midt i alt dette. Begynner å kjenne igjen tegn, og kjenner tempene mine. Egentlig veldig interessant :jepp:

Så nå er det bare å maile Riksen og melde i fra om mens, og så er det mere sprøyter (:hoppe: sprøyter var jo gøy!) fra og med mandag. Tror jeg skal gå på puregon-sprøyter i 6 dager før jeg skal til UL for å sjekke status :jepp: Blir spennende! Får veeeeldig liten dose da, siden jeg var så slank. Det var visst omtrent ingen som gikk på så lave doser, så alle vi snakket med lurte på om det var riktig :sjenert: Jeg er ikke SÅ slank, så håper ikke dette var legen som bare fikk et innfall... I såfall vil jo ikke eggene vokse, og da må jeg jo bare på puregon enda lenger... Men den tid den sorg! Spennende nå iallfall :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt tanta kom...men godt dere har veien videre klar :)

Blir spennende å følge med fremover :strix: Synes du er tøff som stikker deg jeg...klarer det rett og slett ikke jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Så bra at du likevel har masse å glede deg til denne måneden, selv om teite tanta kom.

Lykke til med sprøytestikking! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd at tanta kom... Nå må det snart klaffe syns jeg. Masse lykke til videre i alle fall. Jeg er enig i at sprøyter er litt gøy. Jeg kjente heller ingenting når jeg stakk meg selv/ble stukket av mannen. Jeg klarte å stikke meg selv, men syns likevel det var greiest om mannen gjorde det. Så av ca. 14 sprøyter, tok jeg bare 2 av dem selv :)

Hvordan var det nå igjen; blir det prøverør på dere? Eller var det aih? Og evt. når?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei venninne av meg sa hun gikk på puregon (?) fordi hun hadde ustabile sykluser. Kan det stemme? (eller kanskje jeg misforstod)

Jeg slutter aldri å ha tro på dere :strix::jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Becky, det kan sikkert stemme det. Om man har ustabile sykluser kan det jo ligge ting bak, som f.eks EL-problemer. Da hjelper jo sikkert puregon. Puregon er vel FSH, som er follikkel-stimulerende...

Men mulig at det har en funksjon utover å gi EL også da, sånn rent stabiliseringsmessig :vetikke: Menn kan også bruke det faktisk, i forbindelse med fertilitetsproblemer.

Men tror ikke det er noe man går på over lang tid, i og med at prisen er helt syk :overrasket:

En ampulle med 300IE (som rekker til 6 dager for meg så lenge jeg går på miniatyrdosen min) koster 1200,-. Regner med at jeg iallfall trenger en til slik denne syklusen.

Og ved IVF, så er jo dosene MYE høyere, så ikke å anbefale til langvarig bruk :lol:

Første sprøyte ble satt i går. Ikke noe vondt, men svidde bittelitt etter at jeg tok den ut. Det gjorde ikke den forrige. Og så kom det ca to bittesmå dråper blod, det gjorde det ikke sist gang, men da stakk jeg mer på siden - sikkert mer fett der :fnise:

Men konkklusjonen er at sprøyter virkelig IKKE er noe å grue seg for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, triste nyheter hos Alabama :( Så grusomt når man føler man har lykkes mot ALLE odds, og helt i siste liten før man må i gang med assistert befruktning. Og så skjer noe slikt :(

Det er bare fryktelig sørgelig....

Varme tanker til Alabama :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest boobla

du er i gang med stikkingen, ser jeg! Er det ditt første forsæk?! D er mulig jeg har lest det, men jeg har gullfisk som svømmer rundt opp topplokket, om dagen!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er i gang med stikkingen, ser jeg! Er det ditt første forsæk?! D er mulig jeg har lest det, men jeg har gullfisk som svømmer rundt opp topplokket, om dagen!!! :)

Det er lov å ha gullfiskhjerne - særlig når man er IVF'er ;)

Jeg har ikke ordentlig forsøk enda, bare leke-forsøk, dvs FSH-stimulering, kanskje med AIH (inseminasjon). Jeg skal altså ikke hente ut egg for befruktning utenfor kroppen, men satse på at jobben gjøres inni kroppen, med litt hjelp på vei til eggløsning.

Ble enig med riksen om å prøve noen slike runder før vi evt går videre til IVF - har stor tro på at det er gode muligheter :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, både Alabama og Pusilus! Det er så grusomt :( Det er så ufortjent for begge! Ikke at noen fortjener noe slikt da :roll: Det er bare mye værre med folk som strever litt med å bli gravide i utgangspunktet. Folk som produserer barn på kommando kan iallfall finne trøst med at det bare er spørsmål om tid før det BLIR barn. Er man sliter har man vel mere tanker om man i det hele tatt skal klare å bli gravid igjen noen sinne, og da virker det mer brutalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...