Gå til innhold

Sommerbarn på veg :-)


minrose

Anbefalte innlegg

Må forresten fortelle om en merkelig syk drøm eller drømmer som jeg hadde i natt.. Det begynnte med et skikkelig mareritt der jeg mista.. Skikkelig groteskt med mye blod og gørr... Våknet våt av svette og litt forkava.. Så fikk jeg endelig sovnet igjenn etter en tid, og da drømte jeg at jeg rana en butikk sammen me mangen andre... Ganske absurd igrunn, for det eneste jeg stjal var myyye små godt..! :) Ville ikke ha penger eller no, bare små godt!

Har drømt mange slike merkelige drømmer i det siste.. merkelige greier! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Arhirwen
Herremin som tiden flyr!! Får virkelig ikke tid til alt jeg burde gjøre.. Meen men.. jula kommer vel likevell :)

Skal jobbe veldig mye i ukene fremover.. må si jeg gruer meg litt til det.. Men ellers er formen bedre enn på lenge!! :) Nå er det bare trøttheten som fremdeles henger i.. Har forresten planer om å fortelle de vorende besteforeldra nå på onsdag! Gruer meg igrunn litt til det.. selv om alle kommer til å bli overlykkelige! Kan vel heller si at jeg gru-gleder meg :ler:

Må forresten bare si JIPPI for at jeg nå er 8 UKER på veg!! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

HURRA for 8 uker!! :hoppe::danse:

Vil tro at det er rimelig trygt å si det til vordende besteforeldre nå. :happy: Man føler det mye selv også - når man er klar for å si det, så er det ikke vits i å vente!

Dette blir kjempebra!!

:kaklehone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var runden unnagjort! Når har de blivende besteeforeldra fått den gode nyheten!! :rødme:

Alle vart veldig glade, et par gledestårer kom det vel også! :) Litt rørende å se at alle er så gla på våres vegne!

Så nå er det bare å nyte adventstida og kose oss i jula! Har bestemt oss for å si det til resten av familien på julafta eller i romjula.. Er 12 uker på veg 28 des, så da går vel det greit! :)

Min kjære har allerede ordnet med fri fra jobben den 17 des. når vi skal på første legesjekken :) Han er så stolt! Særlig etter at vi fortalte det til de nærmeste i familien, var som om det pluttselig gikk opp for han hva som faktisk var på veg.. :) søten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: :hoppe: 9 uker i dag! :hoppe: :hoppe:

Tida flyr.. Hum.. det skal i allefall bli utrolig godt med fri! Skal jobbe nå til og med torsdag, så går jeg på langfri :) Trenger det nå etter noen intense uker med omtrent bare kveldsjobbing (som sagt er jeg ikke i den beste formen så seint på kvelden...).. Anyway, godt med fri skal det i allefall bli! :)

Begynner å bli litt redd for ryggen/bekkenet... Har hatt sinnsykt vondt i ryggen og rumpa den siste uka.. Vondt å sitte, vondt å stå, vondt å gå.. Ingenting som er behagelig.. Snakka med mamma om dette å hu sa at hun hadde hatt bekkenløsning med 3 av oss 4 barna... Krysser fingra for at dette bare er overanstrengt rygg og at det går seg til når jeg har fri fra jobben og kan stresse ned litt..

Var forresten på julebord med jobben i helga.. Så med julebrus i veska gikk det veldig fint :) Hadde jo noen som absolutt ville ha meg til å drikke (de vet ikke at jeg er gravid), prøvde å si det at jeg har arbeidshelg og dessuten er jeg ikke så glad i alkohol, og pleier skjeldent eller aldri å drikke... Den litt eldre kollegaen min vart rett irritert og begynte med at det var dårlige unnskyldninger og at siden jeg er ung så har det vel ikke noe å si at jeg skal på jobb kl 3 dagen derpå... Kjente jeg ble skikkelig provosert!! Jeg har ALDRI vert noen fan av kong alkohol, og kommer vel heller aldri til å bli det! Liker ikke smaken eller hva den gjør med kroppen/hue.. Dessuten har jeg sett nok piss som har utarta seg pga av alkohol (jobba i bar før og i psykiatri nå).. Men som sagt, vart utrolig provosert, det blir jo det samme som jeg skal sitte der med alle som drikker å si mine meninger om deres drikkevaner og gjøre alt i min makt til å få de til å slutte med alkohol, vere nedlatende for at de drikker.. Nei vet du hva! Alle får ha sin mening, men det går en grense for hvordan man uttrykker den..

Hum.. hehe.. det var vel dagens lille hormon utbrudd.. Jaja, like greitt den kom her med tanke på at jeg er på jobb.. hehe :) Ha en fin mandag folkens! :)

Endret av minrose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danse: ni uker :kaklehone:

Dette går så fort unna at det er ikke til å tro!! :jepp:

Pass på ryggen din! ;)

Takk for det! Ja tiden flyr! Herregud, tenk at du er 17 uker! Det er helt utrolig!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg min siste arbeidsdag før langfri.. Å det skal bli så GODT!! :-)

Beklaga, har våre mykje frustrasjon og irritasjon i det siste.. Hormonell?? neeeeiiida... :) men her kommer det en siste før jeg skal gi meg.. LOVER! Fra nå av skal jeg gjøre litt mere som Arhirwen, nemmelig å tenke positivt! :)

Men anyway, her kommer den siste hormonutblåsninga:

Den siste tida har jeg igrunn levd og ånda for jobben, noen syke, noen på ferie og andre i permisjon gjør at vi resterende må ta i et tak for at dette skal gå rundt.. Jobber som sagt innen psykiatri, og her BØR det helst vere folk på jobb hver dag.. Så de siste ukene føles det nærmest som om jeg har bodd her, null fritid! Det har ikke vert et nei i min munn for å si det sånn! Så når sjefen ringer med forrandringer, ekstra vakter, forskyvninger osv har jeg bare sagt ja, for jeg vet hvor vanskelig det er..

Jeg har oppå alt dette hatt utrolig vondt i rygg/rumpe siste 2 ukene, så når jeg jobba seinvakt i går orka jeg rett og slett ikke vaske og gjøre så mye husarbeid. Sendte en melding til sjefen der jeg skreiv at pga vondt rygg har jeg ikke vaska noe i dag, men har rydda og gjort andre oppgaver. Fikk ikke noe svar... Senere på kvelden måtte jeg imidlertid ringe sjefen pga. noe problem på jobben, spurte da om hu hadde fått meldingen min.. Da fikk jeg til svar at viss dette var på grunn av graviditeten så måtte jeg til legen for å få legeerklæring! For dette var ikke greit, og hu var den eneste som gjor noe her nede sa hu... Faen.. sorry utrykket, men ble så ubeskrivelig forbanna akkurat da..!! Her har vi stått på hue for å få dette til å gå runddt, jeg har vaska og rydda til jul + strykt og hengt opp julegardiner forrige uke (var forresten da ryggen begynte å plage meg).. Snakk om å vere takknemmelig da!! :kjefte: Kjenner jeg blir helt provosert bare av å skrive om det.. huff..

Men nok om det!! Nå skal vi over på noe litt mer positivt!

Viss det har en sammenheng mellom str og hvor mye melk en får, så kommer jeg til å kunne mate hele uganda.. den er grei! Er nå i uke 9 + 3, og er allerede på vei til å vokse ut av min nåverende bh-str. 75/80 F. Jeg kommer jo til å bli rene Pamela viss dette fortsetter i denne farten :ler:

Nå gleder jeg meg vertfall enormt mye til å gå på fri! Skal på julehandel med min kjære til helga, en del møter, tilsyn og andre diverse småting til uka, og IKKE MINST mitt første legebesøk! Kjæresten har allerede ordna seg fri fra jobben, for dette ville han ikke gå glipp av! :) Søten :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Hehe, det funket ganske bra med positiv innstilling egentlig! Men forstår deg godt at det er ikke er enkelt når du får slike tilbakemeldinger.. :roll:

Håpløst! Men det kan nok hende at hun mente at for både din og de andre sin del at det var best du fikk tak i legeerklæring, men det går an å si det på en litt annen måte..!

Du får koooose deg masse nå med fri og nyte dagene! :happy: Husk at julehandel skal være koselig, og ikke stress! :fnise:

Nå bærer det snart på en liten ferietur for vår del, og DET skal bli deilig! :happy:

Ha en fantastisk helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var jeg og min kjære på førstegangskontroll! :)

Skulle egentlig til min fastlege, men han var dessverre syk så vi fikk time hos en turnuslege. Litt kjipt igrunn med tanke på at jeg føler meg mer komfertabel med fastlegen, enn en helt ny person.. Men det gikk igrunn veldig bra likevell :) Fikk svar på en del spørsmål, tok en del blodprøver og analysert urinprøve.. Det vi kunne få svar på i dag var veldig bra! Blodprosenten var 12 og urinsticksen viste ingenting negativt :) Så nå må vi bare vente et par uker på svarene på blodprøvene.

Min kjære som også har bursdag i dag, var så utrolig stolt! :) Han mente at dette var den beste gaven han kunne få! :rødme:

Må si denne graviditeten har fått meg til å bli (om det er mulig) mer forelska enn noen sinne! Han er så omsorgsfull og herlig! Passer alltid på at jeg har det bra, og at jeg ikke stresser meg opp. Fryser jeg, så kommer han springende med et teppe :) Jeg er så heldig!! :) Så nå skal bare jula nyytes!!

God helg alle sammen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at alt gikk som det skulle! :happy:

Ha en flott helg!

:klem:

Takk i ligemåde snuppa! :)

__________________________

Hipp hurra for 11 fullgåtte uker i dag!! :):hoppe:

Nå har vi fortalt det til nesten hele familien, mangler to vesentlige, så vil vente litt med å fortelle det til hele verden..

Er veldig mye trøtt og har store problemer med ryggen/rumpa/bekkenet for tiden, så er ikke så veldig flink å oppdatere her i dagboka.. Beklager det! Håper det snart vil gi seg, så jeg kan nyte jule til det fulle!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

:lete:

Vet egentlig at alt går bra, men savner deg her på Kvinneguiden! :)

I'm bck baby! :-)

______________________________________------

Alt går fint med meg, men energien er fortsatt litt (veldig) fraværande, derfor har eg våre ekstremt lite her inne i den siste mnd.. Men er vertfall 17+1 og skal til jordmora i mårra :-) Har ikkje fått hørt hjertelyden enda .. så skal endelig få høyre det lille vidunderet i måro.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danse:

Godt at du endelig får høre hjertelyd! :happy:

Vær forberedt på et par tårer! :fnise:

Ja det var ikkje langt fra.. eg e jo so sentimental for tida.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag var eg og min kjære til jordmor for første gang! :-) ( Ho har våre sjuk over lengre tid..) Og i og med at me var til ein turnuslege på førstegangskontroll, så var det òg første gang me fekk høyra eit bankande hjerta i dag!! :-)

Alt såg bra ut, og målingane var heilt etter skjema :-) Trur eg ubevisst har grua meg litt til denna undersøkelsen, for i natt eg har eg ikkje sove eit sekund! Berre lege og vridd meg og tenkt på alt mellom himmel og jord...

Men jordmora var så utrulig kosli og lett og prate med, så detta gjekk jo som ein drøm :-) No gjenstår berre ultralyden som me skal på om ei veke..

Må innrømma at eg er litt nærvøs for den.. E berre så redd for å høyre at ikkje alt er som det skal.. Veit ikkje keffør.. Men det har nok noko med at eg så utrule gjerne vil at det skal gå bra!

Men eg får ikkje tenka nagativt, det går jo som oftast bra! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på jobb no.. E så umennesklig trøtt i dag!! Sov faktisk veldig dårlig i natt òg.. Så no er det andre natta på rad med minimalt med søvn... Kanskje det er kroppen (eller gud) sin måte å forberede med på at eg ikkje får mykje søvn dei neste åra heller.. :ler:

Men men.. Holder nok ut :) Har hatt ein del litt ekle tilfeller av svimmelhet i det siste.. Like før eg går i bakken.. Må berre sette meg rett ned.. Hum litt ubehagelig i grunn.. I dagtidli fekk eg det igjenn, når eg sto ute i snøen å venta på å bli henta av min kjære kollega som skulle køyre på jobb i dag.. Da vart einaste utveg å sette meg på huk og holde meg fast i gjerdingen.. Skikkelig ubehagelig!! Lure på ke folk har tenkt når dei såg meg der eg.. :ler:

Nokon andre som sliter med dette? Har ikkje hatt så veldig mykje av det før, men har hatt omtrent 6-7 sleke tilfeller dei to siste vekene.. Nesten som eg blir redd for å gå aleine på butikken... Lite pinlig å ligge langflat mellom reolane.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skulle eg vere super effektiv å få gjort SÅ mykje husarbeid.. Starta på badet, tok det vel og grundig, å no ligg eg rett ut med ein rygg som ikkje er særli god... Jaja.. det va den effektive dagen..

Laga wok til middag i dag, kjempe godt! No skal eg berre pleie ryggen å sjå home and away, så får eg sjå om det kjem seg litt så eg får gjort litt meir i huset :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...