Gå til innhold

Sommerbarn på veg :-)


minrose

Anbefalte innlegg

Ja, da prøver eg meg inn igjenn her.. Gikk ikkje så bra sist, så eg får krysse fingrane for at det vil gå bedre denne gangen... :)

Får vel fortelle litt om meg/oss :

Eg er 23 år, sambuar 22. Me har våre ilag i snart 5 år, kjøpt leilighet, bil, ferdig med utdanning og fast jobb. Så no ligg alt til rette for å få liten :)

Tok ut prevensjon i begynnelsen av september, testa positivt i begynnelsen av oktober, men mista under ei veke etterpå... Dette var ein ufattele trist situasjon (sjølv om eg var forberedt på det og ikkje var langt på veg..)

Men mista ikkje motet av den grunn, og 02.11 testa me positivt igjenn! Gleden var til å ta å føle på!! Ringte han fine (sambuaren) for å fortelle nyheita sidan han var på jobb. Da fekk eg til svar : " Du e visst ilag med supermann du!" :) søtingen... :)

So no nyter eg dagane og krysser fingrane for at det skal gå bra denne gangen.. Formen er heilt grei, veldig tett i nasen, og ein litt ubehagelig murring i magen og litt kvalme i halsen.. Men eg klaga overhåve ikkje! Detta skal NYTAST! :)

Klem!

Endret av minrose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så masse!!!!

Kjipt at dere mistet første gangen, men slikt er desverre altfor vanlig.. Men som oftest går det jo veldig bra neste gang ;)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse!!!!

Kjipt at dere mistet første gangen, men slikt er desverre altfor vanlig.. Men som oftest går det jo veldig bra neste gang ;)

Lykke til!

Tusen takk for det! Ja eg var vel klar over det før det skjedde òg, men kom likevell som eit sjokk.. Sjølv om det er vanlig, så håper eg at INGEN må oppleve slikt.. Men no skal eg berre tenka positive tanka og gleda meg til å dela nyheta med familie og venner på julafta :) Skikkelig juleglede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sånn ja, man er klar over hvor vanlig det er, men det skjer liksom alle andre enn en selv... Også vips så skjedde det og da er sjokket stort uansett!

Vært igjennom det der, og det er ikke gøy! Men nå går det nok bra skal du se, fortsett å tenk positivt og nyt graviditeten!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sånn ja, man er klar over hvor vanlig det er, men det skjer liksom alle andre enn en selv... Også vips så skjedde det og da er sjokket stort uansett!

Vært igjennom det der, og det er ikke gøy! Men nå går det nok bra skal du se, fortsett å tenk positivt og nyt graviditeten!

:klemmer:

Takk for søte ord! :) Må sei eg er veldig missunnlig på deg som er komme over dei magiske 12.. gler meg VELDIG til den! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdagsmorgon e det beste som fins! Sov lenge med min kjære (sjølv om svigermor kom å ringte på døra kl 11).. Da ho reiste åt me god frukost med levande lys på bordet og fyr i peisen :-) Skikkelig KOS!!

Kosen varte dessverre ikkje fullt så lenge som eg skulle øngst.. Eg og han fine gjekk oss ein tur for å kjøpe farsdagspresang, midt inne på eine butikken kom første bølga av kvalme.. SKIKKELIG! :spy: huff.. va nesten redd for at eg skulle tømme magesekken inne på herreavd.

Men det gikk bra! So da beina me heimover fortast mulig for å komme oss ihus.. Men så pluttselig så gjekk det over.. Merkelige saker detta... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unnfangelsen finner sted omkring: 19. oktober 2009

Hjertet begynner å slå: 13. november 2009

Embryoet beveger seg: 7. desember 2009

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 14. desember 2009

Alle indre organer er ferdig formet: 14. desember 2009

Risikoen for spontanabort avtar: 28. desember 2009

Kvalmen avtar for de fleste: 4. januar 2010

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 11. januar 2010

Fosteret svelger og tisser: 25. januar 2010

Tid for ultralyd: 1. februar 2010

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 8. februar 2010

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 22. februar 2010

Fosteret begynner å høre: 15. mars 2010

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 12. april 2010

Mange fostre legger seg med hodet ned: 17. mai 2010

Svangerskapspermisjonen begynner: 23. juni 2010

Antatt termindato: 14. juli 2010

Endret av minrose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og legger igjen et spor.. :gjeiper:

Gratulerer så masse med sommerbaby på vei!!

:strix: :strix: :strix:

Tusen takk for hilsen i boka mi! Skal følge med på deg også :jepp:

Vet hvordan du har det, har vært igjennom SA jeg også.. Gleden blir blandet med bekymring hele veien, men vi får bare prøve å tenke positivt.. Denne gangen går det vår vei!! :bolledeig:

Ønsker deg en fin lørdagskveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Ja, hadde du nå spydd på herreavdelingen som jeg har ordna så fint, så hadde jeg nok visst hvem som måtte tørke opp også! :ler: Det hadde vel endt med at vi hadde stått der sammen og spydd om hverandre! :fnise:

Godt at det gikk over fort ihvertfall! :jepp:

Kos deg resten av lørdagen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og legger igjen et spor.. :gjeiper:

Gratulerer så masse med sommerbaby på vei!!

:strix: :strix: :strix:

Tusen takk for hilsen i boka mi! Skal følge med på deg også :jepp:

Vet hvordan du har det, har vært igjennom SA jeg også.. Gleden blir blandet med bekymring hele veien, men vi får bare prøve å tenke positivt.. Denne gangen går det vår vei!! :bolledeig:

Ønsker deg en fin lørdagskveld! :klemmer:

Takk for det!! Ja denna gangen SKAL det gå vår veg! :)

Får berre prøva å tenka på alt det positive, for alt ligger jo tilrette for at det skal gå bra og! :jepp:

Ha ein fin lørdagskveld du òg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde du nå spydd på herreavdelingen som jeg har ordna så fint, så hadde jeg nok visst hvem som måtte tørke opp også! :ler: Det hadde vel endt med at vi hadde stått der sammen og spydd om hverandre! :fnise:

Godt at det gikk over fort ihvertfall! :jepp:

Kos deg resten av lørdagen! :klem:

Hehe.. ja me hadde våre fine da du! :ler: med kvar si vaskebøtte, og kvar si spybøtte.. hehe.. Kos deg i kveld du å snuppa! :klemmer:

No får eg snart god kveldsmat her... nam :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Minirose :) Takk for hilsen i boken min! Gøy at vi er ca like langt på vei, kommer til å følge spent med i dagboken din :popcorn:

Leit at du mista første gang, men kjekt at det gikk så raskt før det klaffa igjen. Denne gang satser vi på at alt går bra :rødme:

Så kjedelig at du allerede nå sliter med kvalme. Jeg er i kjempe form enda, men det kan vel fort snu. Nyter det mens jeg kan :jepp: Et tips mot kvalmen er å spise ofte og lite, vet ikke om du gjør det?

Ha en kjempe fin helg, vi sees nok igjen her inne :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Minirose :) Takk for hilsen i boken min! Gøy at vi er ca like langt på vei, kommer til å følge spent med i dagboken din :popcorn:

Leit at du mista første gang, men kjekt at det gikk så raskt før det klaffa igjen. Denne gang satser vi på at alt går bra :rødme:

Så kjedelig at du allerede nå sliter med kvalme. Jeg er i kjempe form enda, men det kan vel fort snu. Nyter det mens jeg kan :jepp: Et tips mot kvalmen er å spise ofte og lite, vet ikke om du gjør det?

Ha en kjempe fin helg, vi sees nok igjen her inne :klemmer:

Hei! Og takk for fine ord :)

Kvalmen kommer og går litt sånn når det måtte passe den igrunn... Føler meg heilt fin i eit sekund og heilt j****g i det neste.. Men den ligg berre i halsen, og magen så da går det fint! :)

Ja me skal vel vere glade for at formen er fin, "plagene" kjem vel fort nok.. hehe.. Har du noko symptom?

Her er det berre litt kvalme, ømme bryster og "uggen" i magen.. hehe.. Så er igrunn i veldig fin form eg å :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Og takk for fine ord :)

Kvalmen kommer og går litt sånn når det måtte passe den igrunn... Føler meg heilt fin i eit sekund og heilt j****g i det neste.. Men den ligg berre i halsen, og magen så da går det fint! :)

Ja me skal vel vere glade for at formen er fin, "plagene" kjem vel fort nok.. hehe.. Har du noko symptom?

Her er det berre litt kvalme, ømme bryster og "uggen" i magen.. hehe.. Så er igrunn i veldig fin form eg å :)

Jeg har ømme pupper. I begynnelsen var de nesten vonde, men nå er de heldigvis ikke det lenger. I dag klør de noe voldsomt da :gjeiper:

Ellers har jeg bare litt oppblåst mage. Ikke spesielt trøtt om dagen heller, men merker jeg har behov for å ta det litt mer med ro innimellom. Men klager ikke, har tilogmed overskudd til å trene så veldig fornøyd :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ømme pupper. I begynnelsen var de nesten vonde, men nå er de heldigvis ikke det lenger. I dag klør de noe voldsomt da :gjeiper:

Ellers har jeg bare litt oppblåst mage. Ikke spesielt trøtt om dagen heller, men merker jeg har behov for å ta det litt mer med ro innimellom. Men klager ikke, har tilogmed overskudd til å trene så veldig fornøyd :tommelsmil:

Så bra da!! Du er flink!! :jepp: Ja nei har ikkje akkurat energi til å trene.. Er ganske så fornøgd med at eg fekk tatt halve helgavasken på fredag :rødme: Men treningen skal tilbake no i løpet av kommande veka tenkte eg.. Må vera litt disiplinert sia eg skal jobba ein del( og derav mykje kveldsjobbing og heile helga...) Men det skal gå! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GOD morgon alle sammen!! :) Håpa alle dikka skjønne ha sove godt i natt? :) Her vart det nokon tima vaken i natt pga. tett nase og sprengt blære.. Men det er sønsdag, så eg tok att dei timane eg mista i natt no i dagtidli:) I dag sov me heilt til kl 11.30!! :)

Sidan det er søndagsmorgon skal me ha egg og bacon til frukost... nam :)

Sia det er farsdag i dag skal me opp til sivgerfar med gave, pappa er på jobb, så me må ta det seinare.. Men om berre eit år, har også min kjære opparbeida seg rettiheta til farsdag :)Da skal me kose oss masse! :) Eg trur han blir ein heilt fantastisk pappa! :)

Men eg lure på ein ting.. når ein skal telle veker... i følge tickeren min så skal du alså gå fra 4+5 til 5? skal ein ikkje telje med den +6 dagen? huff.. eg forstår ikkje denna telje måten eg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har hatt ein kjempe kosli dag! Starta me å sove lenge, god frukost, farsdagsbesøk og middag av bestemor! :) Kjøttkaker i brun saus og kålstuing!mmm... Eg trur kålstuing er min store svakhet i livet.. Det er seriøst det beste eg får servert på talerkenen! Merklig men sant.. :rødme:

Hadde meg ein liten middagslur når min kjære såg fotballkamp.. E utruleg trøtt for tida.. Har vel aldri sove middag på ein fridag før..?? Men men.. E vel berre eit tegn på at kroppen trenge meir kvile... :)

No sitter eg å han fine å ser på film.. "into the wild" heite an.. Men eg må sei at det er ein ufatteleg langdregen film!! Vara i 2 tima og 20 min, å du ser stort sett berre ein mann gjennom heile filmen.. Blit litt ala cast away... Ikkje var den særlig fengande heller.. Så eg tenkte eg skulle uppdatera dagboka mi litt istede..:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du har hatt en fin helg :)

Og hurra for 5 uker! Det er kanskje ikke lenge som du sier, men lenge nok til at kjære spiren vår sitt hjerte har begynnt å slå. Er ikke det rart å tenke på :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du har hatt en fin helg :)

Og hurra for 5 uker! Det er kanskje ikke lenge som du sier, men lenge nok til at kjære spiren vår sitt hjerte har begynnt å slå. Er ikke det rart å tenke på :rødme:

VELDIG rart å tenke på ! Men og litt fint...:) Blir litt sippete berre av tanken..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...