Gå til innhold

Muscle women

Gjest Icere

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest fragment
Styrke halv syv, jobb fra 8-16, prøveeksamen fra 16:30-19:30, ut med jobben fra 20-midnatt.

Det var litt av et opplegg. Lykke til med morgendagen :)

Har folk fått med seg at Heidi Vonka Koi vant Excalibur i helgen? Jeg må si jeg syns hun er litt vel intens på bloggen sin, men fy søren hun har jobbet hardt og målrettet de siste månedene.

Har lest en del på bloggen hennes i det siste (jeg tror vi leser mange av de samme bloggene - jeg ser du dukker opp i kommentarfeltene både her og der :fnise:), og hun er uten tvil utrolig målrettet. Men jeg er vel også enig med deg i at innleggene til tider kan bli litt ...voldsomme? Hun vant nok fullt fortjent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte innom den bloggen, men jeg bare orker ikke å lese innlegg skrevet på dialekt, så jeg datt fort av. :ler:

Endret av -Englefjes-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Dialekten takler jeg forsåvidt greit - i alle fall til en viss grad. Men jeg blir sprø i øynene av å lese tettpakket hvit tekst på svart bakgrunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Hehe. Hun skriver helt klart som hun snakker, noen ganger føler jeg at hun roper til meg! :lol: Også blogger hun jo i helt ville mengder, maaange innlegg per dag :ler: Håper det dukker opp bilder snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dialekten takler jeg forsåvidt greit - i alle fall til en viss grad. Men jeg blir sprø i øynene av å lese tettpakket hvit tekst på svart bakgrunn...

Hvilken dialekt det er snakk om er uvesentlig; jeg boikotter dialektskrevne ting fordi det er så tungvindt å lese. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende at Heidi vant! Gleder meg også til bilder. :)

Ellers må jeg kommentere litt på pusteteknikk på markløft. Etter at jeg begynte å fokusere på pust så økte jeg fra 40 til 50 kg, og det gikk helt fint. Nå puster jeg både oppe og nede, og begynner hver rep fra scratch. Hadde vært morsomt å vite hvor mye jeg kunne tatt, men jeg skal ikke prøve på det... :rolleyes: Hvordan puster dere under mark?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

For meg er det desidert viktigste buktrykket når jeg løfter tungt. Mye luft, og holde, pust ut på toppen. Jeg anser det som ikke farlig å slippe endel av luften i topposisjon på mark da man teoretisk sett bare kan slippe stanga derfra. Jeg holder likevel noe igjen slik at jeg kan føre stangen mer kontrollert ned til startposisjon igjen.

I knebøy derimot er buktrykket viktig i hele øvelsen da belastningen er stor både i eksentrisk og konsentrisk fase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg puster ganske likt som deg, Lucy. Det begynner å bli tre måneder siden sist markløft, så jeg husker ikke helt nøyaktig. :ler:

Det som virkelig fungerer for meg når det kommer til markløft er å fokuserer på å slappe av. Det høres jo litt sykt ut, i og med at markløft er noe av det minst avslappende som finnes, men det å klare å slappe av i skuldrene når jeg er i utgangsposisjon samtidig som "korsettet" stives av hjalp veldig mye for meg.

Endret av -Englefjes-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lucy, tror du har sagt dette før, så NESTE gang skal jeg forsøke å huske (og prøve) det! :gjeiper: Har ikke forsøkt å puste litt ut på toppen, og så gå ned igjen, uten å trekke pusten også. Sliter ennå litt med optimal pusteteknikk på bøy, så har litt jobb der også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hansker eller ikke hansker?

Kjør diskusjon!

My take:

Jeg bruker hansker fordi jeg vil ikke ha tykk og trælete hud. Jeg liker å ha feminine hender med myk hud og lange negler. :) Hansker gjør ikke at man klarer å ta mer eller mindre heller, de fleste som bruker hansker gjør det vel av samme grunnene som jeg nevner over (og fordi det ikke gjør like vondt når man løfter tungt). At gutter klarer å la være, også, har vel mer å gjøre med at huden deres allerede er grovere enn vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Jeg har (fremdeles) planer om å skaffe meg hansker, men får aldri somlet meg til å kjøpe det. Synes ofte at hanskene jeg finner i sportsbutikkene er for tjukke og store.

Normalt går det greit å trene uten, men på enkelte øvelser har grepet en tendens til å skli litt, for eksempel på omvendt roing og tung franskpress. Dessuten gjør det ofte vondt fordi blemmene kommer litt "i klem" når jeg trener hantelroing med tunge manualer. Benkpress er en øvelse jeg fint kan gjøre uten hansker, uansett hvor tungt det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Hansker eller ikke hansker?

Kjør diskusjon!

My take:

Jeg bruker hansker fordi jeg vil ikke ha tykk og trælete hud. Jeg liker å ha feminine hender med myk hud og lange negler. :) Hansker gjør ikke at man klarer å ta mer eller mindre heller, de fleste som bruker hansker gjør det vel av samme grunnene som jeg nevner over (og fordi det ikke gjør like vondt når man løfter tungt). At gutter klarer å la være, også, har vel mer å gjøre med at huden deres allerede er grovere enn vår.

Gutter har nok grovere hud og sterkere grep :Nikke: Jeg spurte i går PT om han får vondt når han løfter uten hansker, svaret var "nei, ikke i det hele tatt".

Jeg bruker ikke hansker nå. Jeg har ingenting imot litt træler, og føler at grepet mitt har blitt mye bedre etter at jeg sluttet med hansker, altså ikke at grepet automatisk blir bedre uten, men at jeg har klart å trene det opp bedre. Kan hende dette er veldig individuelt, men jeg føler en klar fremgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker hansker. Jeg blir så svett, så det skal ingenting til før stanga/hantelen sklir ut av grepet. Hadde vi hatt mulighet til å bruke magnesium på Domus, hadde jeg prøvd det, og bare brukt enkle håndleddsstøttere, og ingenting på hendene. Men jeg har ikke prøvd enda, så jeg vet ikke hva jeg synes om grepet egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nettopp begynt, men jeg svarer alikevell jeg. Bruker hansker, får veldig vondt "inni" hendene om jeg ikke har noe som demper, og får bedre grep pluss at jeg slipper at stanga glir pga. svette. Også glad i å ha "feminine" hender, selvom noen såvidt synlige arr på knokene etter boksing drar litt vekk fra det intrykket.. :fnise:

Edit: Det som tilslutt fikk meg til å "gi opp" og kjöpe hansker var de forferdelige stengene og håndtakene på romaskin og pulldown.. Ruglete så de skal passe til fingre, men hendene mine passer absolutt ikke inn der.. Derfor blir fingre/hud i klem og det blir fort vondt.

Endret av Shamim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve med hansker, bare jeg får somlet meg innom butikken for å få kjøpt. Har ikke kjørt med hansker så langt, og hendene mine har aldri blitt herdet, så jeg får fortsatt træler og blemmer hver gang, og noen ganger blir det også skikkelige sår fordi trælene "flasser". Da blir det ekstra vondt å trene styrke neste gang.

Ikke sikker på om jeg kommer til å like hansker heller, jeg er jo vant med å trene uten og er litt redd for at jeg skal synes det er klumpete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har adlri trent med hansker, men har vurdert det en del ganger fordi jeg blir så svett inni hendene når jeg trener. Spesielt på strakmark kunne jeg trengt det, siden det er vanskelig å justere grepet når stangen begynner å skli. Træler og slikt plager meg ingenting (selv om jeg kan bli sår i hendene); siden jeg driver med klatring utendørs på sommertid blir hendene mine ganske trælete og ufeminine uansett. :ler: Dessuten har jeg alltid kortklipte negler (liker ikke lange negler :sjenert:).

Drareimer har jeg imidlertid brukt når jeg trener tung markløft. I utgangspunktet vil jeg helst ikke bruke det, men når det blir slikt at grepet fremfor styrken begrenser meg, synes jeg det er greit å bruke det på de tyngste løftene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Bruker aldri hansker/reimer selv egentlig. Ikke blitt særlig trælete. Det er nok en del øvelser der grepet begrenser noe, men ikke nok til at jeg gidder å gå over til å bruke hansker.

Den dagen jeg kan klø folk på ryggen med flat hånd skal jeg vurdere det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Bruker hansker på romaskinen og på strakmark. Blir ganske svett på romaskinen, så der må jeg ha hansker for å greie å holde på håndtaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...