Gå til innhold

Muscle women


Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må bare klage litt.

Det begynner å bli veldig tungt å trene nå. Jeg mister styrke for hver dag som går, og det er tungt både motivsjonsmessig og fysisk å trene. Jeg erkjenner jo selvfølgelig at min kropp er andreprioritet i forhold til oppbygging nå, det er jo noen andre energikrevende prosesser som foregår også. Jeg kan selvfølgelig ikke trene på langt nær så hardt som før, jeg kan ikke kjøre til failure, og jeg trenger mye mer restitusjon, så det bidrar selvfølgelig også. Men jeg hadde ikke forventet at det skulle gå fort nedover med styrketreningen.

Nå var jeg riktignok omtrent sterk som en hunnbjørn da jeg ble gravid, og jeg er fortsatt sterk til å være jente, men likevel. Det er litt tungt å motivere seg når pilen bare går nedover. Selv om motivasjonen min for trening egentlig er en annen nå; jeg gjør det for å gjøre ting lettere for meg under svangerskap, fødsel og barseltid, og jeg tror knøttet har godt av det også. Det føles likevel som om all slit og svette jeg tidligere har lagt igjen i trening er forgjeves. Jeg vet at det ikke er sånn, men det er litt vanskelig å ikke la de negative tankene komme.

:sukk:

(Jeg innser jo selvfølgelig at i den store sammenhengen er dette ubetydelig. :ler:)

Skrevet

Uansett grunn er det jo kjipt når man merker at resultatene blir dårligere og dårligere. Man sammenligner seg uansett med utgangspunktet, og når man blir dårligere i stedet for bedre er det forferdelig demotiverende. Selv om det er en dårlig trøst får du tenke på at hvis du ikke hadde trent nå, så hadde utgangspunktet i alle fall vært elendig når du endelig kan starte for fullt igjen. :troest:

Det er så mye enklere å tenke positivt når det ikke er en selv det gjelder ;)

Gjest lucy d-.-b
Skrevet

Skjønner godt at det er frustrerende å se utviklingen. Det er så mye som skjer med kroppen når man er gravid at det skulle vel bare mangle at ting ikke forandrer seg, men det må likevel være litt rart. Men tenk, du skal bli mamma!! Du skal faktisk gjennom en mye større utfordring enn det trening kan gi, og så når du er ferdig med å være gravid, føde og restituere etter det kan du skifte fokus igjen :klem:

Gjest Bolledeig
Skrevet
:klem: Jeg skjønner godt at det er frustrerende. Men det kommer faktisk ganske raskt tilbake igjen, selv om det er en mager trøst nå...
Skrevet

Takk for oppmuntrende ord! :hug:

Det hjelper faktisk på. Av og til må man bare få ut litt frustrasjon.

Skrevet

Helt enig med det Enigma sier - det er nok overhodet ikke bortkastet det du har drevet med fram til nå ;) Men forstår veldig godt følelsen du beskriver.

Det er jo som du sier - når nurket er ute ser du kanskje litt annerledes på det også :) (Ikke at du ikke vil legge treninga på hylla, men man får visst et annet tidsperspektiv når man får barn - man får ta ting som de kommer liksom :))

Gjest Bolledeig
Skrevet

Og husk alle de spreke mødrene vi har her i verden, både blant styrkeløftere, fitnessdamer og andre toppidrettsutøvere ;)

Skrevet

Svangerskap fungerer som rene bloddopingen i etterkant, så det kan man jo alltids dra nytte av. :nigo:

Fokuset blir nok et annet, ja. Helt klart. Men jeg håper at jeg absolutt får tid til å trene en del etterpå også. Jeg er jo gift med en PT også, så jeg har en god diskusjons- og treningspartner der til å bryne meg på. :ler:

Skrevet
Noen som vil være med på Fitnessmessen? :)

Ser for meg messepriser på mye kult, og kommer nok til å shoppe mye :sjarmor:

Jeg er definitivt med! La det inn på mobilen tom. for en stund siden. Også må vi huske å printe ut sånn greie fra Treningsforum der man kan gå 2 for prisen av 1. :sjarmor:

Og til Englefjes; skjønner godt at du er frustrert, men kan bare signere det resten her sier. Og det ER lov å klage litt. ;) Håper du har en fin helg! :hug:

Gjest lucy d-.-b
Skrevet

Stor sjanse for at jeg er med på messen!!

---

Jeg må bare KLIKKEEEEEEE litt for at benken ikke går fremover!!! :kjefte: MØKKABENK!!!!!!!!!!

I morgen blir det PT, og jeg håper det svir!!!!!!!

  • 2 uker senere...
Skrevet

OK, jenter, hva er deres favoritt Gluteus-øvelse? (Gluteus, sånn til ære for Bolledeig. :fnise:;))

Tror min må være gående utfall, den river alltid skikkelig! :mrgreen.

Skrevet

Bulgarsk utfall og bredbente, dype knebøy, så tunge at jeg holder på å drite på meg!!!

:sjarmor:

Gjest Bolledeig
Skrevet

Utfall bakover fra stepper. Man skal ha lyst å gråte, le og spy mens man holder på.

Skrevet (endret)

Klassisk ballett. Au.

Ellers: Bredbent knebøy, samt "ballett-knebøy" som jeg liker å kalle dem - brede bein med knær over tær, pekende ut til siden. Vet ikke hvor "lov" dette er i styrketrening, men i ballett utfører man plié (bøy) i andre posisjon (brede bein) med tærne pekende ut til siden, og det er grisebra til råva om man etterligner denne øvelsen med stang på ryggen. Krever en viss smidighet i bekkenet.

Endret: Fant link http://exercise.about.com/od/exerciseworko...owtosquat_6.htm

Endret av Annikken
Gjest Bolledeig
Skrevet

*festbrems*

Se på døren og senga. Photoshop alert ;)

Skrevet

Jeg så etter tegn på det, men syntes liksom ikke jeg så noe spes. Var trøtt og ville veldig gjerne ta det for god fisk - spesielt når samboeren min begynte å protestere på at det ikke gikk an (han er ikke akkurat trent selv ;))

Gjest lucy d-.-b
Skrevet

YEAH! Jeg elsker det bildet, photoshop eller ikke! :nigo: Squat, gutta, squat!!!

Min desiderte favorittøvelse for rumpa er bulgarske utfall, den blir jeg hard i rævva av! :ler:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...