Gjest fragment Skrevet 9. desember 2009 #181 Del Skrevet 9. desember 2009 Snart får jeg kjøre benk igjen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 9. desember 2009 #182 Del Skrevet 9. desember 2009 Benkybenkybenkybenkybeeeeeeeeeenk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 11. desember 2009 Forfatter #183 Del Skrevet 11. desember 2009 Gårsdagens: A1: Eksplosive mark, ca 50% av 1RM 40 kg, 3 sett, 3 reps A2: Ettbens glute bridge 3 sett, 8 per bein B: Bulgarsk utfall, ben på step RP-sett, 10+10 kg, 8+5+3+2 reps C1: Nordic, eksentrisk, strake(ish) 3 sett, 15 reps C2: Planke 4 sett, 30 sek C3: Goblet squat 19 kg hantel, 3 sett, 15 reps Sagt det før, og jeg sier det igjen: Bulgarsk og nordic rett etter hverandre er garanti for skjelverompe, -lår, -og i det hele tatt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 14. desember 2009 #184 Del Skrevet 14. desember 2009 Bulgarske er digg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 15. desember 2009 #185 Del Skrevet 15. desember 2009 Jeg er innom rett som det er altså, men har ikke så mye å bidra med i fagspråket... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 15. desember 2009 Forfatter #186 Del Skrevet 15. desember 2009 Bulgarske er digg Jeg er innom rett som det er altså, men har ikke så mye å bidra med i fagspråket... Trenger ikke snakke fagspråk her, man kan snakke gibberish hvis man vil :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 15. desember 2009 Forfatter #187 Del Skrevet 15. desember 2009 A1: Chins underhånd 1 vanlig Med rød strikk, 5 og 4 reps A2: Scapular pushups 3 sett, 12 reps B: Flatbenk RP-sett, 13+13 kg, 9+5+3+2 reps Var et par ganger jeg så for meg et blått øye her C1: Sittende roing, smalt grep 30 kg, 4 sett, 15 reps C2: Push-ups mellom to steppere 2 reps 3 reps 3 reps 3 reps D1: Sidehev 4+4 kg, 3 sett, 12 reps D2: Floorpress 10+10 kg, 3 sett, 12 reps Jeg avsluttet økta med tabata, og jeg kan med trygghet si at det er noe faenskap oppfunnet av djevelen selv. Så hvis du trives i helvete, er det bare å kjøre på. Neste gang skal jeg prøve frontbøy Seriøst, jeg var nok litt for eplekjekk da jeg begynte med strake push-ups, jeg er ikke akkurat så veldig sterk i den øvelsen. Max er 15, og med bare 10 sekunders pause, så begrenser det seg jo... Det ble 2 sett med strake, og 2 sett på knærne. Etter det føltes armene mine som en berømt italiens rett. Tror jeg roer kiloene på frontbøy jeg. Eirik anbefalte max 40 kg for gutta.. jeg tror jeg kan ta 10... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 15. desember 2009 #188 Del Skrevet 15. desember 2009 Spennende!! Tabata virker hardt men bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 16. desember 2009 Forfatter #189 Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) Spennende!! Tabata virker hardt men bra! Jepp! Er så ufattelig støl i bryst og rygg i dag. Man får igjen for å være eplekjekk Endret 16. desember 2009 av Mrs Shorty leif Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 16. desember 2009 Forfatter #190 Del Skrevet 16. desember 2009 Så var det dagens trening! A1: Frontbøy til boks 40 kg, 3 reps 45 kg, 2 sett, 3 reps A2: X-bånd sidesteg 4 sett, 8 per ben B: Utfall bak m stang RP-sett, 35 kg, 10+7+4+4 reps C1: Ettbens mark 10+10 kg, 3 sett, 12 reps C2: Knestående pallof press 3 sett, 15 per side C3: Ettbens glute bridge m ben på benk 3 sett, 12 reps Avsluttet i dag med tabata igjen, denne gangen frontbøy. Bare stang, skikkelig pes, men nå klarte jeg alle 8 settene. Og det føltes skikkelig digg!! Etterpå vel å merke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 16. desember 2009 #191 Del Skrevet 16. desember 2009 Hmmmm.. Jeg skal kjøre frontbøy i dag istedet for knebøy, har teknikkdag. Syns du jeg skal tabatae? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 16. desember 2009 Forfatter #192 Del Skrevet 16. desember 2009 Jeg ville kjørt vanlig styrkeplan, og tatt frontbøyen helt tilslutt som en intervalløkt Jeg tenker jeg tar frontbøy-tabata et par ganger i uka fremover, uansett om det er overkropp- eller underkropp-dag. Push-ups på knærne blir litt fislete, må ta noe som kjører hele kroppen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 16. desember 2009 #193 Del Skrevet 16. desember 2009 Føler du at tabata går utover teknikken, eller går det fint? Tenker litt på at man får ganske høy puls.. Skal kjøre bryst i dag også, kan jo forsøke å ende økta med pushups tabata også? Jeg er så nysgjerrig på hvordan det føles. Fikk Mail fra Eirik om det, så vil gjerne gi det en sjanse. Lurer på hvor forskjellig det føles fra for eks sirkeltreningstimene der det kjøres mange reps med høy puls, litt pause, og så samme kjøret en gang til.. Oooooooo så gøy med nye ting!! Blir jo litt gira jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 16. desember 2009 Forfatter #194 Del Skrevet 16. desember 2009 Føler du at tabata går utover teknikken, eller går det fint? Tenker litt på at man får ganske høy puls.. Skal kjøre bryst i dag også, kan jo forsøke å ende økta med pushups tabata også? Jeg er så nysgjerrig på hvordan det føles. Fikk Mail fra Eirik om det, så vil gjerne gi det en sjanse. Lurer på hvor forskjellig det føles fra for eks sirkeltreningstimene der det kjøres mange reps med høy puls, litt pause, og så samme kjøret en gang til.. Oooooooo så gøy med nye ting!! Blir jo litt gira jeg.. Vel, man må passe på. Det skal utføres så mange korrekte reps som mulig i løpet av de 20 sekundene. Dvs at man må balansere mellom teknikk og hurtighet. Tunga rett i munn, altså. Det går jo greit når man ikke har så tunge vekter, i dag hadde jeg bare 20 kg. (Skal du kjøre frontbøy forresten, anbefaler jeg å ha på noe som dekker overarmene. Jeg hadde bare singlet i dag, og da jeg ble svett begynte stanga å gli....) Sirkeltrening har jeg ikke prøvd, men det minner litt om restpause-sett, bare mye mer intenst, siden det er kortere pause og flere sett. Det ER gøy med nye ting!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 16. desember 2009 #195 Del Skrevet 16. desember 2009 Oki! Da tror jeg at jeg kjører helt vanlig økt, og hvis jeg har enegi blir det tabata frontbøy og pushups på slutten! Dette blir spennende! Luksus for meg at du har testet det allerede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Icere Skrevet 16. desember 2009 #196 Del Skrevet 16. desember 2009 Så kult at du har prøvd ut Tabata! Har vurdert dette selv noen ganger før, men har aldri kommet så langt. Har også lest at det skal være svært så effektivt. Det er et viktig poeng at man utfører så mange korrekte reps som mulig, men uansett synes jeg det høres litt skummelt ut å kjøre opplegget på frontbøy feks. Tror jeg skal holde meg til å pushups på denne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 16. desember 2009 #197 Del Skrevet 16. desember 2009 Tabata er noe jeg aldri har hørt om før nå, men slik jeg forstår det så er poenget å utføre flest mulig reps i en øvelse på kortest mulig tid?? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 16. desember 2009 #198 Del Skrevet 16. desember 2009 Måtte bare inn her å lese jeg. Og du er jo så flink da. Har du trent lenge? Jeg blir ihvertfall skikkelig imponert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 16. desember 2009 #199 Del Skrevet 16. desember 2009 Poenget med tabata er intervalltrening. Det er jo egentlig det samme som å løpe vanlige intervaller på mølle, bare at du utfordrer kroppen i en styrkesituasjon. 20 sek på, 10 sek av. 8 intervaller. Maks innsats i hvert intervall. Jeg tror ikke frontbøy med lett vekt er noe mer farlig enn pushups, man må uansett ha et fokus på riktig teknikk og det er ikke akkurat farlig å gå til failure med stanga i frontbøy (teknisk failure that is). Jeg tror ikke jeg klarer å fullføre tabata med pushups enda.. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 16. desember 2009 #200 Del Skrevet 16. desember 2009 Poenget med tabata er intervalltrening. Det er jo egentlig det samme som å løpe vanlige intervaller på mølle, bare at du utfordrer kroppen i en styrkesituasjon. 20 sek på, 10 sek av. 8 intervaller. Maks innsats i hvert intervall. Det høres effektivt og morsomt ut! Åtte intervaller på rad med den samme øvelsen, eller rullering mellom flere øvelser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå