Gå til innhold

Fordeler ved å være singel og positive opplevelser andre har hatt etter de gjorde det slutt.


Gjest ts

Anbefalte innlegg

Stusser litt på "spise hva jeg vil til middag", "gå på byen når jeg vil" og "se hva jeg vil på tv"-svar. Det gjorde jeg da sannelig da jeg var samboer også.

Største fordelen med å bli singel var at jeg slapp å føle meg kritisert og sett ned på hele tiden. Jeg orket ikke å være sammen med en mann som var flinkere enn meg til alt.

Er ikke singel nå, men særboer av en million gode grunner jeg ikke orker å skrive, og sånn skal det fortsette, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stusser litt på "spise hva jeg vil til middag", "gå på byen når jeg vil" og "se hva jeg vil på tv"-svar. Det gjorde jeg da sannelig da jeg var samboer også.

Åh? Hva gjorde dere når dere ikke var enige da? Lagde to forskjellige middager og så på TV i hvert deres rom? Hørtes i så fall upraktisk og lite hyggelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh? Hva gjorde dere når dere ikke var enige da? Lagde to forskjellige middager og så på TV i hvert deres rom? Hørtes i så fall upraktisk og lite hyggelig ut.

Jepp, tror vi hadde én felles middag på 4 år. Er vel en grunn til at jeg foretrekker aleneboertilværelsen. Men TV i hvert sitt rom har jeg hørt skal være oppskriften på et langt og lykkelig samliv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slipper kjerring som bitcher om at leiligheten er for liten, bilen for gammel og feriene for få og for korte.

Snakket for noen år siden med en mann som kunne spesifisere nøyaktig når og hva som fikk ham til å innse at forskjellene deres var for store til at ekteskapet kunne overleve: hun foreslo at han skulle bytte det gamle "vraket" (velholdt 20 år gammel Jaguar XJ12) i nye Nissan Primera pga sistnevntes morsomme design. Det var selvfølgelig flere ting enn bilsmaken som skilte, de hadde allerede i flere år reist på separate ferier og vært uenige om mye, men den dagen hun demonstrerte at hun ikke forsto at en innkjørt XJ12 er langt bedre enn en sjelløs plastjapse innså han at håpet var borte.

Bil og ferie har vært stridstema også i mine forhold, å feriere stille og rolig på båttur i Norge er tydeligvis ikke noe som høster like mange poeng blant venninner som å stå i kø på stranden i Spania.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett
hun foreslo at han skulle bytte det gamle "vraket" (velholdt 20 år gammel Jaguar XJ12) i nye Nissan Primera pga sistnevntes morsomme design.

Den dama må jo ha vært splitter pine gal, bytte ut en Jaguar!! Jeg skjønner kompisen din godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del - følelsen av å være FRI. Ikke nødvendigvis å dra ut å møte gutter osv, men det å slippe å bekymra som noe skriver over her når han ikke har sendt meld på en dag. "hvorfor fikk jeg ikke nattamelding" osv. Jeg gråt omtrent hver dag (!!!!) og bekymra meg hele tia siden han tidligere var utro. Var dritredd og sjekka mobilen hans hele tia for jeg var redd det skulle gjenta seg. Gikk å var konstant bekymra, redd og følte meg fanget. Nå trenger jeg ikke være redd for det lenger - non of my business!! deeeeilig!!! Jeg trenger ikke føle meg uelsket, trenger ikke å være sammen med en som driter i mine følelser. Det var 95% vondt og 5% som var bra.

Det gode overgår det vonde som kommer ved å være singel. :)

Høres ut som mitt forhold med eksen det gitt. Skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var jo mye greit her, e enig i det mesta.....but

der e ingen armkrok å krype inn i og en hånd å holde i. Men det e vel lite når der er så mange andre fordeler å være singel???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo mye greit her, e enig i det mesta.....but

der e ingen armkrok å krype inn i og en hånd å holde i. Men det e vel lite når der er så mange andre fordeler å være singel???

Såklart det er negative ting med å bryte et forhold, men tenkte dette skulle være en tråd der vi setter lyset på de positive sidene. Slik som jeg er veldig flink å bare se på det negative, så nå skal jeg se på det positive har jeg bestemt meg for :) Innbiller meg at det blir letter for oss som vurderer å bryte å for de som kommer nylig ut av et forhold om vi snakker om det posetive å være singel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jeg kan gjøre hva jeg vil, når jeg vil, uten å måtte forklare det til noen.

- Jeg slipper å ta hensyn til noen andre enn meg selv. Trenger ikke lengre måtte inngå kompromisser om hvordan ting skal gjøres, og feks hvordan ting skal innredes.

- Slippe å plukke opp sokker, mens han maser om at jeg roter så fælt.

- Slipper krangling

- Slipper hans familie, hans venner, hans hobbyer etc

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Den beste tingen av alt: ikke lenger dobbelt opp med julemiddager, konfirmasjoner, sliktstreff og andre familiebegivenheter. Bare en familie å forholde seg til. Fantastisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan la alt håret på kroppen gro om jeg vil.

Og når det er på tide å ta en opprensking så kan jeg sitte og nappe kjønnshårene imens jeg ser på top model.

Jeg kan spise boller til middag og tacos til frokost. Eller ikke spise noe, eller spise det samme hver dag, eller spise mikrobølge-mat.

Jeg kan jobbe en hel dag eller ligge i sofaen en hel dag, uten noen som reagerer.

Jeg kan rett og slett strukturere hele dagen som JEG vil uten å ta hensyn til en annen. Ikke at det er en plage å være med kjærester, men det stjeler jo tid og de blir litt snurte om man ikke har tid til å være med dem noen dager i strekk.

Jeg kan flørte med hvem jeg vil, og møter jeg noen skikkelig interessante så kan jeg gå på en date med dem. Blir jeg tent på noen så kan jeg ha sex med dem om jeg vil.

Jeg kan gå i de stygge, men sinnsykt behagelige, bestemorstrusene og slitte joggebuksene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slipper å bekymre meg for hva han gjør på fest/byen når jeg ikke er der

Slipper å høre hvor kresen jeg er på mat hele tiden, og slipper maset om å spise alle disse tingene som "eeeer så godt", som jeg ikke liker

Slipper å føle at den personen som absolutt burde bry seg om meg, faktisk ikke gjør det i det hele tatt.

SLipper å føle at jeg er alene om alt man skulle vært to om

Kan gjøre hva jeg vil når jeg vil uten å måtte ta hensyn til hans planer som er "mye mye viktigere"

og sist men ikke minst... Ha muligheten til å forelske seg på nytt, i en gutt med helt andre kvaliteter enn ex, uten å få dårlig samvittighet for det :rødme:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finns to positive ting ved å være singel:

1. Sofaen er alltid ledig

2. Man kan bruke så mye varmtvann man vil i dusjen.

That's it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest chantale

ingen forpliktelser, se på tv når du vil, tren når du vil, reis når du vil, les når du vil, pul når du vil - perfekt !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stusser litt på "spise hva jeg vil til middag", "gå på byen når jeg vil" og "se hva jeg vil på tv"-svar. Det gjorde jeg da sannelig da jeg var samboer også.

Største fordelen med å bli singel var at jeg slapp å føle meg kritisert og sett ned på hele tiden. Jeg orket ikke å være sammen med en mann som var flinkere enn meg til alt.

Er ikke singel nå, men særboer av en million gode grunner jeg ikke orker å skrive, og sånn skal det fortsette, gitt.

Haha, skulle nesten tro at deg var jeg som hadde skrevet dette. Jeg er også særboer av uendelig mange grunner. Å som du også skriver; sånn skal det fortsette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Chamsiin

Dette trengte jeg å lese akkurat nå!

Jeg ser det er mange som tenker nøyaktig det samme som meg her.

Jeg er i ferd med å avslutte et forhold, og da hjelper det å se på oppesidene ved å være alene også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slipper å bekymre meg for hva han gjør på fest/byen når jeg ikke er der

Slipper å høre hvor kresen jeg er på mat hele tiden, og slipper maset om å spise alle disse tingene som "eeeer så godt", som jeg ikke liker

Slipper å føle at den personen som absolutt burde bry seg om meg, faktisk ikke gjør det i det hele tatt.

SLipper å føle at jeg er alene om alt man skulle vært to om

Kan gjøre hva jeg vil når jeg vil uten å måtte ta hensyn til hans planer som er "mye mye viktigere"

og sist men ikke minst... Ha muligheten til å forelske seg på nytt, i en gutt med helt andre kvaliteter enn ex, uten å få dårlig samvittighet for det :rødme:

nå er ikke jeg singel, men dette punktet er nok det jeg har tenkt mye på.

tror dere har maks uflaks, eller så er jeg sinnsvakt heldig, for jeg har aldri opplevd å bli rakket ned på, kjeftet ubegrunnet på, blitt spurt om "skal du ut nå igjen" og alle de andre kjipe tingene som nevnes her.....

ok, jeg er dritlei av å se slengende sokker som ikke er mine(for mine irriterer jo ikke :gjeiper: ) - men altså:

selvfølgelig er det utrolig deilig å være singel når man har en så kjip kjæreste de fleste av dere har hatt.....

se faretegnene nesten gang, da - værsåsnill.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg har selv syntes det har vært ekstremt tøft¨å bli singel!(Har vært det nå i 4 mnd) Dette hjalp meg mye! Tusen takk! Nå slipper jeg heldigvis å være personlig tjener, bli såra om og om igjen, grine mye over en gutt som har for stor stolthet til å innrømme at han har gått over streken, ha lav selvtilitt, slippe å aldri få "takk" når jeg gjør noe for han! Slutte å omgås med en som tilegner livet sitt til Playstation 3!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...