Gå til innhold

Fordeler ved å være singel og positive opplevelser andre har hatt etter de gjorde det slutt.


Gjest ts

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vet at det er mange som går gjennom tøffe bruddet hele tiden. Så jeg tenkte vi kan starte en tråd der vi kan komme med glade historier om hvordan det er å være singel. Råd til de som vurderer å bryte forholdet å gi de et positivt perspektiv på singeltilværelsen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg vet at det er mange som går gjennom tøffe bruddet hele tiden. Så jeg tenkte vi kan starte en tråd der vi kan komme med glade historier om hvordan det er å være singel. Råd til de som vurderer å bryte forholdet å gi de et positivt perspektiv på singeltilværelsen:)

Glemte helt å tilføye noe jeg ser på som positivt angående det å være singel. (vurderer selv å bryte forholdet så derfor jeg tenkte å starte denne tråden i stedet for å tenke på det negative)

Du kan gjøre hva du vil. Når du er ute på byn har du lov å danse med andre gutter, flørte, ha mye tid med venner. For min del gleder jeg meg mest til å møte nye gutter å oppleve skikkelig lidenskap, ettersom dette ikke eksisterer i våres forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som snorker i senga.

Ingen som roter i leiligheten min.

Bare fryd og gammen egentlig. Er ganske så deilig å være singel. Selvsagt er det ting en savner, men det er godt å forsøke å klare seg alene en gang og. Det å vite at du klarer deg utmerket alene bygger karakter og gjør deg mer kresen på nye eventyr. Men pass på at det ikke blir for lenge alene, man kan jo alltids bli for sær og kresen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest strykebrett

Kan ha leiligheten så ryddig eller rotete som jeg bare vil alt ettersom. Kan drite i å barbere legger og andre steder i lange perioder om jeg vil. Bestemmer over fjernkontrollen 100%. Ingen som klager over at jeg aldri er hjemmme og "skal du ut nå igjen"..

Vafler til middag var forresten en genial ide, tror det må prøves :)

Best av alt: Ingen drama i livet mitt (min forrige kjøreste var en intrigemaker uten like, de finnes tydeligvis blandt gutter og).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel litt for glad i singeltilværelsen. Jeg bare elsker å slippe å rydde og vaske etter en rotete mann. Jeg kan feste så mye jeg vil, trene så mye jeg vil, flørte så mye jeg vil. Bestemme selv hva jeg vil se på tv, spise til middag, hvilken film jeg vil se.

Være masse sammen med venninner. Få meg mannlige venner, uten att noen blir sure av den grunn.

Jeg har en stor deilig seng helt alene. Ingen mann som synes synd på seg selv.

Og jeg ser alt jeg klarer alene, etter 10 år med en mann. Ser jo faktisk att livet er mye bedre alene enn med han. Og jeg klarer meg jo lett alene med barna mine.

Men ser vel og den att man kan fort bli sær, tror nok jeg har starta litt allerede, men er nok fortsatt håp for meg ett år eller to til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri mer stå opp søvnig og legge rumpa på den iskalde doskåla

Aldri mer høre hvor dum jeg er

Aldri bli plaget av at han konstant legger skyld på meg (for det er aldri hans feil)

Aldri mer høre hvor høylytt jeg er (han hører verken når jeg snakker pent eller høyt, jeg må minne han konstant på Å PLUKKE ETTER HAN FOR JEG KAN IKKE SE SOFAEN,ELLER BORDET)

Aldri mer høre hva slags regler han har

Jeg gjør som jeg vil, når jeg vil, hvor jeg vil, slik som JEG vil...

Vi har krangla, men det er en god fantasi. Jeg tror ikke det går en dag uten at jeg tenker hvor godt det hadde vært å være fri og singel. Ahhhh....

Deilige deilige single fristende liv, bare meg og livet rundt meg og OM meg, er du med en så blir livet plutselig bare dreiende rundt han og om han, jaja, slitsomt i lengden spør du meg. Særlig om du er med en som forventer uten å gi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har krangla, men det er en god fantasi. Jeg tror ikke det går en dag uten at jeg tenker hvor godt det hadde vært å være fri og singel. Ahhhh....

Deilige deilige single fristende liv, bare meg og livet rundt meg og OM meg, er du med en så blir livet plutselig bare dreiende rundt han og om han, jaja, slitsomt i lengden spør du meg. Særlig om du er med en som forventer uten å gi!

Hvis du tenker på dette hver dag, hva i alle dager får du egentlig ut av forholdet da?? Høres ut som du hadde hatt det bedre som singel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe drama (var nok av det)

Ikke noe gråting minst 1 gang i måneden (nok av det og)

Ingen bekymringer over hvorfor han ikke har sendt melding på en hel dag

Ingen bekymringer over hva han gjør på byn med gutta, flørting osv

Vite at du kan være selvstendig, ikke avhengig av en mann

Det jeg kom på i farta som gjaldt i mitt tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del - følelsen av å være FRI. Ikke nødvendigvis å dra ut å møte gutter osv, men det å slippe å bekymra som noe skriver over her når han ikke har sendt meld på en dag. "hvorfor fikk jeg ikke nattamelding" osv. Jeg gråt omtrent hver dag (!!!!) og bekymra meg hele tia siden han tidligere var utro. Var dritredd og sjekka mobilen hans hele tia for jeg var redd det skulle gjenta seg. Gikk å var konstant bekymra, redd og følte meg fanget. Nå trenger jeg ikke være redd for det lenger - non of my business!! deeeeilig!!! Jeg trenger ikke føle meg uelsket, trenger ikke å være sammen med en som driter i mine følelser. Det var 95% vondt og 5% som var bra.

Det gode overgår det vonde som kommer ved å være singel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Annie_*

Det som er deilig med å være singel er :

-Slipper å høre alt jeg gjør galt

- Slipper å forholde meg til røyking og sneiper

- Ingen snorking

-Ingen sure sokker i Stua

- Slipper skriking og kjefing

- Kan ha hvilke venner jeg vil

- Slipper å ha skyldfølelse over ting jeg i utgangspunktet ikke skulle ha skyldfølelse over

- Kan ta meg ferie uten å spør om "lov"

- kan snakke om hva jeg vil uten å måtte tenke over om han blir sur

- Kan bygge opp min egen selvfølelse/tillitt uten å ha en som konstant kritiserer meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Slippe å engste seg for at hun er utro

- Slippe å finne ut at hun er utro

- Slippe å snakke om følelsene mine og alle andre emner jeg ikke ønsker å snakke om

- Slippe krangling

- Fri til å gjøre hva jeg vil uten å bry meg om hva hun vil

Den eneste positive opplevelsen jeg har hatt etter et brudd er at hun endelig var ute av livet mitt.

Ellers trives jeg veldig godt i forhold - noe som forklarer den korte listen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestefrøken

Det aller beste med å bli singel var at jeg så at jeg var sterk nok til å gå fra en slem mann og et destruktivt forhold. Når jeg var sammen med han trodde jeg at jeg aldri kom til å klare meg alene, men det har jeg grundig motbevist. Det har gitt meg en ekstra styrke å vite at uansett hva som skjer (med forholdet altså) klarer jeg meg selv. Jeg tjener mine egne penger, jeg kan betale mine egne regninger, jeg kan stå på egne ben.

Jeg har kjæreste igjen nå, men det at jeg vet at ikke livet mitt er slutt selv om det skulle bli slutt, er veldig veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det slår meg at de fleste her ikke har opplevd gledene ved å være i et godt forhold. Det er litt trist i grunn. Håper deres dårlige erfaringer ikke hindrer dere i å oppleve gode forhold senere :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg singel lenger men....

Jeg blir bestandig veldig tynn når jeg er singel - det er alltids positivt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_utlogga_*

Jeg elsker singeltilværelsen! Merker også at jeg har panikk for å binde meg til noen, når det dukker opp noen som er interessert! Tror jeg har blitt kresen...!:/ hehe!

Som mange over har nevnt:

spise hva man vil

gjøre hva man vil

men når man er singel så går man ikke rundt å venter på en søt melding fra noen, man blir ikke sur eller såra om folk ikke forteller at man er glad i en osv. Er jo ikke noe man går rundt å forventer når man ikke har kjæreste...!

Jeg opplever meg selv som en person som er i ferd med å finne meg selv, nettopp fordi jeg er singel og har mulighet til å utfolde meg. Etterhvert også stille krav til og finne ut hva jeg i et fremtidig forhold synes er greit og akseptabelt - med tanke på alle de forholdene fylt av dramatikk og utroskap..!

Når man vet at man har et bra liv som enslig - tørr man også å slappe av i et forhold! Er vel ikke verdens undergang om kjæresten er utro - kan bare dumpe ham og gå videre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestus
Det slår meg at de fleste her ikke har opplevd gledene ved å være i et godt forhold. Det er litt trist i grunn. Håper deres dårlige erfaringer ikke hindrer dere i å oppleve gode forhold senere :)

:klem:

Enig her! Har 2 samboerforhold bak meg men jeg har aldri hatt noen av disse "kan ha hvilke venner jeg vil" " skal du ut nå igjen?" forholdene som noen her nevner... Føles jo nesten som jeg er heldig her selv om det ikke skal være så problematisk..?

Jaja =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...