Gå til innhold

JIPPI! Vi prøver!


Gjest Smaragd

Anbefalte innlegg

Gjest Smaragd

Jeg har en veldig god mann som virkelig har gjort alt han kan for at denne dagen ikke skulle bli en nedtur som vi ikke kom oppigjen fra.

:)

Han har koset, klemmet og kysset i hele dag, både før og etter UL.

Vi har snakket om både det positive og det negative, og han har holdt humøret oppe når jeg var klar for å deppe litt.

Vi har:

-spist en god middag sammen på kafè

-kost oss med is

-tullet og tøyset i bilen hjemover (3 timer)

-snakket om fremtid og ferie

-blitt enige om at vi gir ikke opp - vi skal klare dette sammen!

-hatt en helt ok dag - til tross for alt.

Gynekologen min var forresten kjempeflink!

Hun var på min egen alder. Var rolig og visste akkurat hva hun skulle si. Hun var rett og slett skikkelig dyktig! :)

Og i bilen hjem, ble vi litt stille et lite øyeblikk. Bare tilfeldig, ikke noe som var sagt.

Så plutselig hilser sambo på en trailer som passerte oss.

Jeg ser på ham og lurer på hvem det var.

"Aner ikke" svarer han og ser bare fremover og kjører videre....

Jeg ser på ham - som et spørsmålstegn, og så hilser han jammen på neste bil også!

Da bryter vi begge ut i latter og han måtte nesten stoppe bilen, så vi ikke skulle kjøre av veien :fnise:

Sånn hold han på i sikkert 5 minutter, for det er jo høflig å hilse på folk! Man skal da hilse! :skratte:

og vi lo så godt av min tullete - goooode mann! :rødme:

Så alt i alt har det merkelig nok egentlig vert en koselig dag - og det er nok mye derfor jeg takler ting som jeg gjør.

:rødme: Jeg er virkelig heldig for verdens beste mann har valgt å ville vere hos akkurat meg :rødme:

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir både trist og rørt samtidig Smaragd :trist:

Utrolig bra dere fikk kommet in på UL og fått sett alt sånn at du ikke trenger å gå lure, samtidig som jeg blir utrolig rørt av både hvordan du takler det og ikke minst den beste mannen du har som kan finne humør for å løfte deg opp :rødme:

Håper virkelig dere kan sette i gang snart igjen, og at det klaffer fort igjen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en STOR :klem: til deg!

Høres ut som du har en god mann, Smaragd! Det hjelper! Og dere kan bli gravid, så jeg krysser fingre for at det skal gå fort fint for dere igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd det gikk på denne måten. Men når det først skulle skje, så var det vel kanskje best at det skjedde nå, så tidlig.

Synes det høres ut som mannen og du støtter hverandre på en god måte gjennom dette, og det er veldig bra!

Så krysses alt for at neste gang, da går alt helt fint, og fosteret er levedyktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Smaragd

Da har jeg ringt legen min igjen.

Jeg vet ikke hvilken blodtype jeg er, siden jeg aldri rakk å vere på noen kontroll.

Men broren min er rhesus minus, og da er det vel en tjangse for at jeg også er det.

Legen ble litt overrasket, for han mente at dette skulle de ha snakket om på sykehuset, men det gjorde de ikke.

Jeg leste om det i går etter jeg kom hjem, så jeg tenkte ikke på å spørre om det på sykehuset.

Legen min skulle ta et par telefoner og finne ut om jeg skal inn å ta sprøyte for sånn antigen-greier.

Er vist greit å følge med litt selv innimellom ja. :klø:

Ellers skal jeg på jobb igjen i morgen. Håper jeg er ferdig med blødningene nå, for jeg får ikke lov å bruke tampong akkurat nå - og jeg HATER å måtte gå ut av huset med bind.... :sjenert:

Er bare 7 timer fredag, så har jeg fri til tirsdag igjen, så jeg tenker det skal gå fint.

Tror dere forresten jeg nå skal regne mandag når jeg startet å blø som dag 1...?

Kan jeg regne med å få EL om 10-12 dager...?

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen regner den dagen de blør som dag 1, mens andre venter til de har sluttet å blø, og får en normal mens igjen.

Ang. EL varierer det veldig, men jeg har hørt flere si at man er mer fruktbar rett etter en SA og at når man mister så tidlig som deg kommer kroppen fort tilbake til normalen igjen.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det er når det er såpass tidlig SA og det er nok individuelle forskjeller alt ettersom hvordan kroppen reagerer på det hele, men jeg hadde ikke normal syklus før to mnd etterpå (men så hadde jeg utskrapning i uke 12 da.... det påvirker jo kroppen ganske mye)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg lei meg på dine vegne. Dette var høyst uventa. Trodde virkelig at dette kom til å ordne seg. Synes du og mannen din takler dette kjempebra. Om ikke annet, så komme dere enda nærmere hverandre denne perioden. Lurt å tenke at spiren ikke var liv laga. At det var til det beste. Hell i uhell at du slipper utskrapning.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, ja, greit å følge med med tanke på blodtyper og slikt ja. Ante faktisk ikke noe om det før jeg leste om det i boka til Gro Nylander.

Rart at slikt ikke er rutine for leger å spørre om :klø:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd

Har tatt litt KG pause noen dager jeg... Ikke vondt ment men det er ikke godt å lese om andre sine graviditeter akkurat nå :sjenert:

Er kjempeglad på alle andre sine vegner, men det gjør alikevel vondt.

Tanken på at det nå skulle vert et bittelite bankende hjerte inni meg gjør vondt.

Tankene rundt hvordan vi ville fortelle det til familien gjør meg lei meg.

Tanken på å snart skulle se magen vokse, må jeg legge bort

Og alle tankene rundt hva vi skulle kjøpe inn av utstyr må bare legges på hyllen.

Tankene om bryllupene vi skal i, og kjolen jeg så gjerne ville ha stor mage i virker fryktelig fjern...

Rart det der - hvor lett man ble vandt med tanken på å vere gravid, siden man har ventet på det så lenge.

Men å venne seg til å da ikke vere det - det er tøft :sukk:

Føler meg tom. Vet der er noe som mangler.

Min beste venninne hadde en SA i mellom sine to barn.

Hun ble gravid igjen med en gang - uten noen menstruasjon innimellom.

Jeg håper vi kan klare det også, for da blir det ikke så sårt å gå forbi forskjellige datoer som termindatoen 28 desember foreksempel.

Har ikke helt troen siden vi har brukt 6 mnd bare på å bli gravid denne gangen, men noen mener også man er mer fruktbar rett etter en SA, så er jo lov å håpe. :jepp:

Har nesten ingen blødninger i dag. bare litt brunt som sikkert er rester.

Håper det er helt over på en dag eller to til - og at jeg slipper en lang periede med spotting i etterkant.

Så får vi håpe det da dukker opp en EL ganske snart, sånn at syklusen hopper rett i rute igjen :)

I kveld har Sambo og jeg laget hjemmelaget pizza, sett masse god fredags-TV og koset oss i sofakroken. nå er godteskålen kommet på bordet, og vi skal se en film. (Ja vi er litt ranglefanter når vi har fri dagen etter begge to :) )

Ønsker alle de gode KG-damene her inne en god helg :klemmer:

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:kose:

Er absolut lov å føle seg sånn, og en KG pause er ofte det man trenger. Håper virkelig at dere klaffer snart igjen, dere sååå fortjener det...og ja det er flere som opplever å bli gravide fort igjen etter en SA, tenk på en ting....dere vet ihvertfall at dere KAN bli gravide, og det er faktisk en positiv ting :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du tar et lite avbrekk :klem:

Kos deg med mannen i helgen i stedet, og bruk tiden til å lade opp på nytt - spiren sitter igjen før dere vet ordet av det :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Smaragd

Legen ringte ikke igjen, så da skulle jeg ikke trenge sprøyte mente han.

Jeg klarte ikke helt å slappe av med det, så jeg lette litt på internett, og fant dette...

Risiko for Rhesus immunisering etter fødsel varier fra 2%; til 16%;. Ved en spontanabort før uke 8 er risiko for slik immunisering ikke til stede, og derfor gis ikke slik sprøyte til Rhesus negative kvinner i denne situasjonen.

Det er derfor ikke noe ekstra en trenger å følge opp pga dette.

Ved første svangerskapskontroll blir det rutinemessig tatt blodprøve for å sjekke om en har noen blodtype-antistoffer. Dersom en ikke har antistoffer, sjekkes dette igjen i uke 28-32 og uke 36

Så da har jeg beroliget meg selv og er fornøyd med det :)

Nå venter jeg bare på at spottingen skal stoppe helt så vi kan starte på an igjen :lur:

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har hatt en flott lørdagskveld og at du får en flott avslappende søndag i morgen.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd

Har slappet mye av i det siste, så nesten så vi burde gått på fjellet eller noe i dag for å ta igjen :gjeiper:

Men blir nok heller litt småputling ute i hagen tenker jeg, for nå er solen på vei å titte frem :)

Skal lage til en god frokost og gå å vekke sambo nå.

Så får vi se hva dagen bringer. Har egentlig lyst på en biltur eller noe. Vi prater så godt sammen da, og de siste dagene har sambo måttet jobbe mye, så han har vert mye på kontoret og jeg har vert alene i stua med tankene.

Men i dag har han lovt å ta helt fri, så det blir koselig :)

Håper bare denne dumme spottingen er over snart :kjefte:

Vil få komme igang med prøvingen igjen!

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble gravid igjen med en gang etter en SA. :)

Men den også endte i SA. Men så klarte vi det igjen, gitt på andre PP. Og se hvor langt vi er på vei nå :) (har også fått litt hjelp på veien da, med sprøyter og hormoner.)

Krysser fingre og hopp i det! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...