Gå til innhold

JIPPI! Vi prøver!


Gjest Smaragd

Anbefalte innlegg

Så flinke dere var som klarte å holde dere! Det er litt koselig å si det på en spesiell måte hvis man klarer å holde seg :) Har tenkt på mange forskjellige måter å fortelle det til familien min på, men alt kommer jo litt an på når jeg får termin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Smaragd

Hvor bor du siden du må skrape av bilen :klø: er sol her på østlandet :sjenert:

Er nok bosatt på det ville vestland :)

Snøen er nesten borte nå, men det hadde vert kaldt i natt.

Så flinke dere var som klarte å holde dere! Det er litt koselig å si det på en spesiell måte hvis man klarer å holde seg :) Har tenkt på mange forskjellige måter å fortelle det til familien min på, men alt kommer jo litt an på når jeg får termin...

Ja, de maste og spurte, og lurte på om de skulle lage en drink til meg... :fnise:

Sånn holder de på hver gang vi er der :gjeiper:

Sambo vil først og fremst komme over de aller første ukene så ting er litt mer sikkert, så vil han at vi skal fortelle det på en spesiell måte.

Så vi får legge hodene i bløt og tenke ut noe morsomt :)

De trenger en opptur etter mye sykdom og nedturer - så vi kommer nok ikke til å vente altfor lenge :)

Familien min får vi ta når det passer seg. Har ikke noen planlagte turer hjem på en stund så der har vi god tid å tenke ut noe :)

Nei, nå tror jeg at jeg må løfte på rumpen og få gjort noe her...

Trenger virkelig å stryke klær, så tror jeg tar med PC'n opp og ser noen serier mens jeg stryker :)

Ser på Bones, ugly betty, førstekoneklubben og ghost whisperer.... Litt sånn om en annen, alt etter hva jeg har fått lestet ned.... :sjenert:

Skal på jobb i morgen også, så får vel bare sette i gang så jeg kan komme meg litt tidlig i seng :)

Fortsatt gooood mandagskveld damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er et veldig godt tips det der, å sette på en serie man følger med på for å få fortgang i diverse husarbeid.

Håper du får en fortsatt fin mandagskveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye grapefruktjuice drakk du? Har hørt at man ikke skal ha for mye av det og helst ikke etter EL? Lite info om det... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd

Hvor mye grapefruktjuice drakk du? Har hørt at man ikke skal ha for mye av det og helst ikke etter EL? Lite info om det... :sjenert:

Jeg drakk en kartong, pluss at jeg spiste en grapefrukt :)

Fordelte desse to utover en hel uke, fra noen dager før EL, og bortover mot en eventuell befruktning.

Jeg har hørt at det lager gunstigere forhold i livmoren, så egget klarer å feste seg, så i mitt hode var det den naturlige perioden å da drikke det på... :klø:

Men hjalp jo ikke for meg der og da - men har et ørlite håp om at det var juicen som fikk bort de gøsjebrune "blødningene" mine jeg altså :jepp:

Kanskje det bare rett og slett tok 5 mnd for kroppen min å komme på rett kjøl etter 11 år på pillen, selv om jeg fikk stabile sykluser med en gang... :vetikke:

Ellers så merker jeg ikke så mye på kroppen min utenom de supervonde brystvortene

(Kunne sikkert klippet dem av - og det ville ikke vert vondere!)

og litt "mensmurringer" i magen.

Spiser kanskje litt oftere, og er litt mer trett også.

Og så er jeg begynt å bli do-vandrer allerede!

Gikk på do i går kveld før jeg la meg, måtte på do igjen klokken halv to, og jammen måtte jeg ikke igjen allerede klokken 7 i dag tidlig! :hakeslepp:

Drakk et glass biola i går kveld, men ikke så veldig mye mer tror jeg :klø:

Kom på en ting til forresten. Får store kviser på steder jeg ikke pleier å ha kviser.... En diiiger på ene skulderen, en liten midt mellom puppene, en mellomstor på ene rumpeballen, og en diger en på kjevebenet....

Føler meg som en labrotte som noen har drevet forsøk på.... :gjeiper:

Nei, nå må jeg gjøre meg klar til jobb.

Tirdsdagene er i gjennomsnitt den roligste dagen i butikkbransjen, så får tro jeg får ryddet og hengt opp mye varer i dag :)

Butikken hadde vert så fin og ryddig som bare det - om vi bare ikke hadde hatt disse kundene som kommer inn og handler hele tiden.... :skratte:

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyr på do hele tiden jeg også, er overrasket over hvor fort det kom, for jeg trodde det skjedde når babyen presset på blæra. Men nå er den jo bare 2-5 mm lang og veier sikkert ingenting, så det kan jo ikke være derfor.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det med dobehov er hormonelt, og har ikke noe med babyen størrelse å gjøre så tidlig.

Hadde det veldig sist, men ikke i det hele tatt denne gangen.

Slitsomt da...

Husker jeg satt på do og akkurat hadde tisset ferdig, da jeg følte jeg måtte skikkelig tisse... Altså ikke et veldig reelt behov.

Kviser har jeg følelsen av at jeg har massevis av denne gangen. Føler meg til tider rødprikkete over hele meg av stygge kviser. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kviseutbruddet du beskriver er som jeg skulle skrevd det selv....jeg fikk en på rumpa og en mellom brystene...og en diger på ryggen...

og dobehovet er som Susan sto helit sier, hormonelt....jeg har faktisk ikke hatt det, men mange opplever det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler jeg går altfor ofte på toalettet, og kjenner meg godt igjen i det du skriver Susan, om å nettopp ha vært på toalettet for å kejnne atman må det en gang til.

Har alltid vært sånn, så lurer på hvordan i all verden det kommer til å gå hvis jeg blir gravid :fnise:

Endret av Småkjekset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd

Ja, mener jeg har lest noe om hvorfor vi tisser oftere så tidlig... Skal se om jeg finner det....

I første trimester er det fordi nyrefunksjonen og blodmengden har økt, og kroppen kvitter seg fortere med avfallsstoffer, senere i graviditeten er det fordi livmoren presser på urinblæren

Der har vi det vettu ;) Helt logisk :fnise:

Nå sitter jeg og sambo i hver sin sofa... sliten etter dagen, og slapp etter middag.

Har fri nå helt til lørdag, så det blir kjempebra! :hoppe:

Muligens jeg kanskje skal ha fri lørdag også, da blir det i så tilfelle en HEL uke fri for jeg har fri mandager! :D

Men det er bare kanskje, de trenger meg egentlig selv om det endelig er min fri-lørdag... (Har jobbet tre på rad nå)

Vi får se i morgen når jeg snakker med sjefen. Håper virkelig han klarer å ordne noen andre :)

Fortalte nyheten til en venninne i går, og hun ble så glad! :)

Hun kjenner ikke noen av min familie eller venner, så jeg følte for å fortelle henne :)

Hun prøver også, og det hadde vert sååå koselig om vi ender opp med å gå gravide sammen! :rødme:

Om noen har supergode tips til hvordan fortelle svigers på en morsom og fin måte - så kom med det! :D

Vi tenker litt på å skrive inn termindatoen på kalenderen til svigermor, som henger på kjøkkenet....og om hun ikke ser det på noen dager, så skal vi spørre om hun kan finne ut hvilken dag julaften er på i år.... :fnise: (Har jo termin 28 desember, så det må hun jo da bare se det også!) :fnise:

Ellers har vi tenkt på rebus, t-skjorter med trykk eller å bare si det i en bi-setning som om det ikke er noe.....

"Nei, jeg kan ikke spise spekekjøtt for jeg er gravid - men kan du sende meg gulrøttene takk..."

Da hadde de DØDD!!! :skratte:

Ser de for meg sitte der rundt bordet - og ikke ane hva de skal si! :skratte:

Andre gode forslag mottas med takk! :klemmer:

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luremegpå

Hei hei!

Husker ikke hvor jeg leste det, men det var nå iallfall noen som hadde invitert vedkommende de skulle fortelle de til. Så lagde de smått av alt:) Hehe

Babymais, babygulerøtter, babypølser, osv, synes den var litt morsom jeg da;)

Nyt tiden på sofaen, jeg gjør akkurat det samme, fantastisk!

Digg med fri, du får nyte det, hvis du klarer det.)

Ha en super duper kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På forumet snartmamma så er det en helt egen tråd om spesielle måter å si det til andre på, syns det var mange rørende historier der :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd

Da har jeg nettopp sovet bort hele kvelden, og gått glipp av fruene og greier.... :sjenert:

Godt jeg har fri i morgen, for er vel stor tjangs for at jeg ikke får sove i natt :gjeiper:

Sitter å ser på MeiTei'er på nett... Lurer på å prøve meg på å sy en til en venninne som nettopp har fått en baby :)

Noen her som har erfaringer med dem, og som kanskje har prøvt å sy selv....? :)

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Smaragd

Da har jeg fått meg legetime. 20 mai er dagen, da er jeg ca 8+6 tror jeg... :vetikke:

Fikk egentlig time 18 mai, men siden vi kanskje blir bortreist 17mai, valgte jeg å få den flyttet.

Er jo en hel mnd til, så virker fryyyyktelig lenge da!

Men,men, jeg bad om å få en time i den perioden det er vanlig å ha første kontrollen, så det vil jeg nå tro jeg har fått.

Nå skal jeg på møte med banken til sambo.

Kommer nok til å flytte lønnskontoen min over der.

For i min bank er det så mye avgifter og trekk hele tiden.

De har trekt ca 35-40 kr hver mnd fra kontoen min.

(minibankuttak, betaling med kid i nettbank, bruk av kort i butikker...osv)

I tilleg er der en årsavgift for bankkortet på hele 250 kroner.

40 x 12 =480

480 + 250 = 730 kroner i året - bare på tull :(

Så skal jeg på kafè med en venninne jeg ikke har pratet med på lenge :)

Spent på om jeg klarer å holde meg, da hun har en liten tulle på noen måneder - som de slet lenge med å lage :)

De har forresten verdens beste sjokoladekake på den kafèen vi skal på, og gjett om jeg skal ha et STORT stykke av den i dag! :nigo:

Nei nå må jeg spise litt og ordne hår og sminke - så vi snakkes damer!

Her skinner solen i dag!

Håper den gjør det for alle dere andre også! :sol:

:klemmer:

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt å lese i boken din om dagen :rødme:

Jeg synes ditt forslag å si det over middag sånn er heeeelt fantastisk..ser bare for meg disse ansiktene :sjokkert::hakeslepp:

:fnise:

Sjokoladekake :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med legetime :hoppe: Det er ikke sååå lenge til, du skal se det at tiden flyr bare avgårde!

Kooos deg med sjokoladekake! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har jeg nettopp sovet bort hele kvelden, og gått glipp av fruene og greier.... :sjenert:

Godt jeg har fri i morgen, for er vel stor tjangs for at jeg ikke får sove i natt :gjeiper:

Sitter å ser på MeiTei'er på nett... Lurer på å prøve meg på å sy en til en venninne som nettopp har fått en baby :)

Noen her som har erfaringer med dem, og som kanskje har prøvt å sy selv....? :)

.

Meitai er en super barselgave! Og syr du en selv, så kan du jo lage den ordentlig perfekt for den som skal ha den. (Farger og mønster og sånt. :) )

Mamma sydde til meg rett etter at vi kom fra sykehuset. (Det var hennes første meitai, og hun fant oppskrift på tettinntil.no )

Jeg ba spesielt om det da, for vi trengte noe å bære baby i.

Hun har sydd en ny, og stiligere til meg senere... Men ingen av dem er godt polstret, og passer best til små babyer.

Har lyst til å sy meg enda en selv... Med litt polstring på skuldre og hofter...

Anbefales virkelig! (Sammen med et hint om knytinger på tettinntil.no.) Vi brukte våre masse, helt fra starten av!

Og min kusine, som også fikk meitai i barselgave av mamma, er nå helfrelst bærer, og har båret sin 3-åring masse! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å følge med på hvordan dere gikk frem for å fortelle det :)

Håper du har hatt en flott dag i dag, og at du hadde det hyggelig på kafe :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd

Så morsomt å lese i boken din om dagen :rødme:

Jeg synes ditt forslag å si det over middag sånn er heeeelt fantastisk..ser bare for meg disse ansiktene :sjokkert::hakeslepp:

Ja blir morsomt å se hva vi går for :rødme:

Så gøy med legetime :hoppe: Det er ikke sååå lenge til, du skal se det at tiden flyr bare avgårde!

Går sikkert fort sånn egentlig ja :)

Skal til en spesialist angående rygg og hofter allerede neste uke, så det blir spennende om de finner ut noe!

Har vert bra de siste to ukene, så er nesten sånn at jeg håper på å bli litt dårlig igjen til den timen, for det er så mye lettere å forklare hvor det er vond NÅR jeg faktisk HAR vondt! :jepp:

Får vaske gulvene på butikken noen dager i forveien...hehehe....

Meitai er en super barselgave! Og syr du en selv, så kan du jo lage den ordentlig perfekt for den som skal ha den. (Farger og mønster og sånt. :) )

Har lyst til å sy meg enda en selv... Med litt polstring på skuldre og hofter...

Anbefales virkelig! (Sammen med et hint om knytinger på tettinntil.no.) Vi brukte våre masse, helt fra starten av!

Ja, syns det virker spennende :) Skal på tur i morgen, så tenkte å stikke innom en tøy butikk for å se om der er noen morsomme stoffbiter :)

Må stroppene vere i en lang bit? Altså uten sømmer? Ser for meg at de er sikrere da...?

Gleder meg til å følge med på hvordan dere gikk frem for å fortelle det :)

Håper du har hatt en flott dag i dag, og at du hadde det hyggelig på kafe :jepp:

Var faktisk så hyggelig på kafè at vi ble sittende i flere timer! :)

Hun vet at vi er prøvere, så jeg klarte ikke å holde meg jeg altså..... :sjenert:

Føles litt feil å fortelle venner når vi ikke ha fortalt familiene våre enda, men jeg er 100% sikker på at hun holder det for seg selv, og hun ble jo så glad at hun gråt en skvett også :rødme:

Nei nå må jeg gå å pakke, skal på tur i helgen og vi gleder oss til å komme bort litt!

Har meldt nydelig vær, og jeg må vist finne frem solbrillene våre etter gammelt..... Hvor kan nå dem vere skal tro.....? :klø:

Tenkte å kjøpe meg besafe-gravidsele i byen.

Har ikke tenkt å begynne å bruke den før vi er offentlige, for da er det så avslørende, men greit å få i hus :D

Dere får ha en fantastisk helg damer, det har jeg planer om i hvertfall! :nigo:

:sol:

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...