Gå til innhold

JIPPI! Vi prøver!

Gjest Smaragd

Anbefalte innlegg

Vi har gifteringene liggende i hylla vi :ler: Bestefaren til sambo er gullsmed og han lagde dem til oss før han solgte alt utstyret sitt. Så jeg skjønner IALLEFALL ikke hva han venter på. Jeg har til og med sagt at jeg kommer til å si ja hvis han frir. Hehe :ler:

Men, det er ikke noe jeg tenker på, sikkert fordi jeg aldri har hatt en drøm hverken om å bli gift eller ha et stort bryllup, så det er ikke noe jeg går og er skuffa over, selv om det hadde vært veldig koselig å gifte seg :rødme:

Skal se han kommer med en stor overraskelse til deg en eller annen gang når du minst venter det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Smaragd

Men må noen fri da? Kanskje jeg er uromantisk, men hadde jeg vært deg hadde jeg bare spurt ham rett ut om han kunne tenke seg å gifte seg til høsten.

Vi er nok litt for tradisjonnelle til det ja :)

og helt siden eksen min spurte

"Ska' vi ta å forlove oss?"

så har noe i mitt hode sagt at et frieri skal bestå av ordene

"vil du gifte deg med meg"

i verste fall kan jeg tåle en

"ska vi ta å gifte oss", men ikke noe mindre enn det :gjeiper:

(Han ble en eks ikke så lenge etterpå, men ikke på grunn av dette da, men fordi jeg fant ut at han forlovet seg bare for å holde på meg)

Man forlover seg for å gifte seg, det har både jeg og sambo alltid vert enige om :rødme:

Du får dra han med på prøving av ringer.

Bare sånn for å vite hva slags ring han skal kjøpe når han frir, vet du...

Vi kjøpte ringene vi da, så vi kunne ha dem klare den dagen en av oss skulle fri... Og da fridde mannen med ringene i hånda en uke etterpå. (Det var visst tryggheten han trengte på at jeg kom til å svare ja...)

Tror han faktisk har en tanke om at det er mannen sin jobb, og dama skal ikke vite om det før han da frir. Virker ihvertfall som om han tenker litt på sånt, for har han hørt om et stilig frieri, så forteller han meg om det med en gang.

Tror han mener at det skal man huske foralltid. kanskje han rett og slett har prestasjonsangst? :klø:

Paris er helt nyyyydelig!! Vi syns iallfall at det levde opp til sitt rykte når vi var der ifjor sommer. Og perfekt for frieri da.. men det er gjerne sånn vi jenter tenker, mennene er litt mindre romantiske. Jeg visste egentlig at han skulle fri den natten han gjorde det siden han bare noen uker tidligere hadde dratt til en annen by og ikke ville si meg hvorfor (da kjøpte han ringene)

Det er bare å snakke masse om det, hva dere ønsker dere for dagen og kjolen din og dressen hans og alt, så blir han sikkert litt mer gira :) En dag frir han!

Ja, håper turen blir noe av :)

Vet ikke om han kommer til å tenke at det er klisjè å fri i paris jeg - men jeg håper ikke han syns det!

Vi vet akkurat hvordan vi vil ha bryllupsdagen vår. Det har vi snakket om i alle år. Kjole, ringer, lokale, kirke, gjester, temafarve, fotografering, kake.... You name it! :)

Han er alltid gira på sånne samtaler, men alikevel skjer det INGENTING! :vetikke:

Vi har gifteringene liggende i hylla vi :ler: Bestefaren til sambo er gullsmed og han lagde dem til oss før han solgte alt utstyret sitt. Så jeg skjønner IALLEFALL ikke hva han venter på. Jeg har til og med sagt at jeg kommer til å si ja hvis han frir. Hehe :ler:

Men, det er ikke noe jeg tenker på, sikkert fordi jeg aldri har hatt en drøm hverken om å bli gift eller ha et stort bryllup, så det er ikke noe jeg går og er skuffa over, selv om det hadde vært veldig koselig å gifte seg :rødme:

Skal se han kommer med en stor overraskelse til deg en eller annen gang når du minst venter det :)

Han vet jo veldig godt hva jeg vil - særlig etter mitt misslykkede frieriprosjekt i fjor.. :sukk:

Så et JA hadde han fått og det vet han.

Tror han tenker at man skal ha råd til å gifte seg før man frir.....

Det er vel kanskje den eneste tingen vi ikke har snakket om, så der må jeg jamen det lure inn en liten bryllupssamtale til gitt :)

Man bruker jo forlovelsestiden til å spare på :)

Nei, nå må jeg få i meg litt mat og dra på by'n en tur.

Har noen ærend å fikse før jeg skal på jobb klokken 13 :)

Vi snakkes damer! :goodbye:

.

TEITE SMILYBEGRENSNING! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hintet om frieri og bryllup her også i lange tider, uten noen stor respons :filer:

Det viste seg etter hvert at han ikke turte å fri før han hadde alt på det rene med tanke på selve typen bryllup :roll: Så da jeg lanserte et type bryllup han kunne være med på, så ble vi enige om å gifte oss.

Ønsket meg et romantisk frieri jeg og, men innså at det aldri kom til å skje - han hadde planer om det mange ganger, men fikk aldri helt ut fingeren for den siste biten liksom.

Så dersom du virkelig ønsker at han skal fri på tradisjonell måte, så er det jo ikke stort annet å gjøre enn å hinte videre :vetikke:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd

Jeg hintet om frieri og bryllup her også i lange tider, uten noen stor respons :filer:

Det viste seg etter hvert at han ikke turte å fri før han hadde alt på det rene med tanke på selve typen bryllup :roll: Så da jeg lanserte et type bryllup han kunne være med på, så ble vi enige om å gifte oss.

Ønsket meg et romantisk frieri jeg og, men innså at det aldri kom til å skje - han hadde planer om det mange ganger, men fikk aldri helt ut fingeren for den siste biten liksom.

Så dersom du virkelig ønsker at han skal fri på tradisjonell måte, så er det jo ikke stort annet å gjøre enn å hinte videre :vetikke:

Det er ikke så viktig for meg at det er storslagent eller noe sånt, og det har jeg sagt til ham.

Jeg fortalte ham om et par jeg hadde lest om, der mannen fridde ved å putte ringen oppi chips-skålen en lørdagskveld, ventet på at hun skulle treffe den og gikk så ned på kne foran henne.

å se en god film, med chips og digg var visst veldig "dem" å gjøre, og da hadde han valgt å gjøre det på den måten.

Så jeg har presisert til sambo at jeg syns sånt er like romantisk som noe annet storslagent opplegg - å finne en situasjon som er veldig "oss" og bruke den.

Så her i gården er det faktisk han som liker at det skal vere så stort og flott... :fnise:

Jeg er en romantisk, ned på jorda bygde-jente jeg... Mens hans familie stort sett er litt finere på ting....:sjenert:

Bryr meg egentlig ikke noe om hvordan det blir gjort, så lenge resultatet blir et koselig bryllup :)

Heeeelst allerede i oktober - men det er jeg ganske så sikker på ikke blir noe av da - men er lov å drømme! :fnise:

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si ikke det du - oktober er langt unna :fnise:

vi gifter oss omtrent 6 mnd etter at vi bestemte oss, og hadde de hatt ledig før, hadde det bare blitt 3 måneder :ler:

Så alt er mulig :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestemte oss for når vi skulle gifte oss. Sa så at jeg ville ha frieri uansett, så da gikk jeg noen måneder og venta på frieri :fnise:

Sa at det var fint om kan kunne gjøre det før sommeren var ferdig, siden vi skulle gifte oss sommeren etter. Han venta til siste dag i ferien og sa "det har ikke dukket opp en bedre anledning, så her kommer det" :fnise: (noe i den duren). Var ganske koselig hele greia. Fikk melding som "nå er ringen i boks" o.l. :rødme: Fikk og sagt ifra hvilken type ring jeg ønsket meg. Liker ikke å bruke smykker, så hadde vært dumt om jeg fikk noe stort og ubehagelig. Fikk og sagt størrelsen min. Har veldig tynne fingre, så han måtte spesialbestille den :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Smaragd

Bare såvidt innom og sier god helg til alle sammen :)

Jobb i morgen, og så rett hjem til middag hos mor for å feire bursdag.

Så blir nok ikke noen skriverier fra meg før søndags kvelden eller mandag.

Må bare få sagt at jeg har vert pittelitt kvalm i dag og i går. Hatt noen svimlebyer på jobb - som bare varer noen få sekunder. Har stresset litt og spist lite, så det kan muligens vere grunnen... :vetikke:

Nei nå må jeg hoppe i seeng og få meg noen få timer søvn!

Snakkes damer - kos dere max i helgen! :jepp:

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd

:popcorn:

Voldsomt så spente dere var her da.... :fnise:

Tror som vanlig at der ikke er noe jeg da.

Men her er det jeg har kjent på de siste dagene...

-Litt ømme bryster, litt småkvalm innimellom - bare i korte perioder.

-Litt stikking i magen

-Veldig sliten og trett i perioder

-MYE luft i magen og oppblåst :sjenert:

Men alt dette har jeg jo vert borti innimellom TR og IKM tidligere også, så ikke noe spennende nytt her nei.

Har lyst å begynne å teste, men må nok vente noen dager til jeg får tester i posten.

Tipper jeg får dem ca onsdag, bestilte i helgen. (Skulle jo vente med å bestille nye jeg, siden denne mnd her ikke skulle trenge testing! :fnise: )

Om jeg er gravid nå, vil jeg få termin ca 27 desember. Så tjangsene er gode for da å gå over til 2011 :)

(Alle damene i min familie har gått over termin. De fleste nesten fullt ut de to ukene)

Har fri i dag, og solen skinner så lurer på om jeg skal gå ut og jobbe litt i hagen.

For noen dager siden plantet jeg noen løker i en stor potte jeg har. Så på onsdag skal jeg på gartneriet og handle noen blå hengelobeliaer om de har fått inn, som jeg tenker skal få henge rundt hele potten.

Så kan blomstene fra løkene få komme opp i midten av dem. Det blir nok fint :)

Sambo blir til tider litt frustrert over at jeg liker å dyrke frem ting selv :fnise:

I fjor sådde jeg kun frø i den potten, så da var der bare jord leeenge, så litt småspirer - før det da dukket opp en og annen blomster utover sommeren:)

Så i år har jeg funnet en gylden middelvei med litt som skal spire opp selv, og litt ferdigblomster. Så får vi se om han blir litt mere fornøyd da :)

Har lyst å så meg noen cherrytomat-frø også. Hadde ikke i fjor, men har hatt de to årene før det igjen.

Cherrytamatplantene blir ikke så store, så man kan fint ha dem i vinduskarmen når sommeren går for hell. Så jeg har hatt tomater i hus fra ca juni til helt uti desember! :fnise:

Jeg elsker tomater, så å ha de i hus hele tiden gjør at jeg bruker dem som snacks i steden for chips og sjokolade! :nigo:

Har nettopp laget ny altan, så driver å bearbeider kjære på å få meg et bittelite drivhus inntil veggen :)

Nei, nå må jeg ut i :sol: og gjøre noe! :)

Snakkes damer :klemmer:

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Smaragd

Hm... Har verdens ømmeste brystvorter i dag, og det kan jeg ikke huske å ha hatt her i syklusen før :klø:

Har ikke GT i hus, så tok en EL-test nå i sted.

Den var mye sterkere enn jeg pleier å få dem når jeg begynner å teste (Før EL) men bare halvparten så sterk som kontrollstreken.... Har vel ikke brukt EL tester rett før IKM før, så vet ikke hvordan det er normalt at de slår ut nå.... :vetikke:

Tror dette er aller første gang jeg faktisk virkelig lurer på om det er noe på gang....!

Andre ganger har det vel vert mer håp om det, en noe annet, men nå er jeg litt i tvil her ja...

Fikk mail i går om at testene mine ble sendt, så mulig de kommer i posten i dag, men sikkert ikke før i morgen.

Vi skal på hotelltur med jobben til sambo i morgen. Bare en overnatting med middag og frokost sammen, og så er det badebasseng der, så jeg skal svømme mye! :)

Må nok ha med meg en test i toalettveska tror jeg nok ja, så dette kan jo bli litt spennende da?

Nei nå må jeg løpe å kle på meg, må gå på jobb i dag siden bilen er på sykehus en liten tur med oljelekkasje - stakkars bilen :kose:

Kommer innom med oppdateringer senere - viss testene er kommet da...

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...