Zia Skrevet 23. januar 2010 #301 Del Skrevet 23. januar 2010 (endret) Ja, jeg trodde også det. Så var sikker på at det var mensen, men da jeg dro ut tampongen etter noen timer så var den ganske hvit. Og et døgns tid senere hadde det ikke kommet noe mer. Testet negativt. Så 3 dager etter IKM fikk jeg plutselig vanlig utflod :klø: Testet morgenen etter, og den var veldig svak positiv Pupsi sin historie gir oss alle håp altså - først så det ut til at mensen kom, og så testet du negativt såpass langt over IKM. Så når man tenker negativt, så er det bare å tenke på Pupsi sin historie Synes det er litt rart at tanta ikke kommer ordentlig i gang da Smaragd :klø: Blir veldig spennende å sjekke innom her senere for å se om du fremdeles er tanteløs Endret 23. januar 2010 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smaragd Skrevet 23. januar 2010 #302 Del Skrevet 23. januar 2010 Er nok ikke tanteløs enda nei.... Har ikke hatt tid å gå på do i dag og sjekket, men tipper den kom i to tiden, da fikk jeg hvertfall vondt Så sånn gikk det... Da får vi bare se hve som skjer... Har som sagt tidligere ikke så veldig lyst til å føde helt oppi julen, men har jo så veldig lyst på et 2010 barn da! What to do? Nei nå må jeg sluke i meg resten av middagen, skal på kjære sin konsert God helg damer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 23. januar 2010 #303 Del Skrevet 23. januar 2010 Er nok ikke tanteløs enda nei.... Har ikke hatt tid å gå på do i dag og sjekket, men tipper den kom i to tiden, da fikk jeg hvertfall vondt Så sånn gikk det... Da får vi bare se hve som skjer... Har som sagt tidligere ikke så veldig lyst til å føde helt oppi julen, men har jo så veldig lyst på et 2010 barn da! What to do? Nei nå må jeg sluke i meg resten av middagen, skal på kjære sin konsert God helg damer Jul med nyfødt baby er superkoselig! (God grunn til å bare være hjemme på julaften, og kose seg alene som en liten familie på 3. Og forvente at alle andre kommer på besøk med mat og gaver...) Hilsen desembermamma! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 23. januar 2010 #304 Del Skrevet 23. januar 2010 Jeg synes også at nyfødt baby i julen var så koselig :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smaragd Skrevet 23. januar 2010 #305 Del Skrevet 23. januar 2010 Klart det er koselig med nyfødt baby i julen - men når er det IKKE koselig med nyfødt baby da??? Jeg tenker mer på det praktiske jeg da... mulig keisersnitt og ikke vere i strøk etter fødselen i det hele tatt, mulig fødsel på selveste julaften, og derav et barn med bursdag på 24 des. Å må vere minst i klassen og alltid vente leeenge på alt alle andre får lov til lenge før. Et helt år å vente på neste "gavedag".. sjeldent man kan ha barneselskap, for mange er bortreist og optatt i julen... Er jo bare småtterier, men alikevel ting som jeg og sambo har snakket mye om. Vi er begge født sent på året selv. Får ta oss en prat på hva vi gjør om det nå ikke klaffer denne PP.... om vi da venter til vi runder januar 2011..... Ikke lett alt dette her når man er en person som liker å planlegge.... Bare masse tanker og skriblerier her nå, men er et sammensurium oppi hodet mitt nå så blir det deretter her.... Hadde grand prix i bakgrunnen her, men måtte slå av... syns der var mye dårlig i dag gitt... Er alene hjemme i kveld. Sambo er på "etter-konserten-fest" med bandet Godt det også innimellom Så nå er cola'en kommet på bordet, og så sitter jeg og lurer på om jeg skal gå for chips eller sjokolade......Er jo lørdag... Lurer også på og lage meg en aldri aå liten fruktsalat... får se hva jeg gidder nå etter jeg nå har sunket rumpa nedi sofaen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 23. januar 2010 #306 Del Skrevet 23. januar 2010 Dere rekker jo en PP til før dere trenger å planlegge det da Karsten er unnfanget ca 1.mars og er født 21.november Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smaragd Skrevet 23. januar 2010 #307 Del Skrevet 23. januar 2010 (endret) Dere rekker jo en PP til før dere trenger å planlegge det da Karsten er unnfanget ca 1.mars og er født 21.november Klaffer det i denne PP (PP4)vil termin vere ca 30 okt. går man to uker over kommer man da på ca 14 nov. Ja, klart PP5 også er en mulighet om syklusen holder seg stabil på 27 dager, da er termin 19 nov. to uker overtid og man er på 3 des. Det er egentlig det seneste jeg vil komme på... Hadde vi truffet i PP6, ville termin vert 16 desember.... gå to uker over der - og man er midt i romjulen.... I julen/romjulen vil jeg helst vere med familien, spise god mat å spille spill...istedenfor å ligge på sykehus... Så vi får se hva vi gjør... Nå når jeg har reknet på det er egentlig både PP4 og PP5 aktuelle ja Har det ikke klaffet til da, så tror jeg nok PP6 vil bli hoppet over. Klart PP7 er jo usikker også med tanke på termin 12 januar, men det blir vel en tjangse vi bare må ta... Mamma har født fem barn og har gått helt ut med alle. (Faktisk overtid med de to siste, etter de nye terminberegningene kom. Mamma mener de er litt tull, for hun fødte oss tre andre til termin, mens de to siste måtte settes igang...) Så jeg satser på at jeg er lik mamma der, har ganske lik kropp som henne, så er nå lov å håpe (Min søster gikk forresten også over termin med alle sine barn.) Vet det er mange som har bursdag i julen, og til og med på julaften, og de har det helt fint. De har funnet sine måter å gjøre dagen spesiellt på, og det er helt supert det. Jeg ønsker bare ikke å ha barn med bursdager helt oppi julen, om jeg kan planlegge det da Min nevø var født siste timene av 19 desember. De var såvidt kommet hjem fra sykehuset til julaften, og slet med ammingen. Det ble ikke bedre av at vi var mange i huset, med tilhørende mas og kav. Skulle vi alikevel bli gravide i PP6 så er det helt ok det også altså! Er bare en tanke om å prøve å styre unna akkurat den mnd av praktiske grunnner. Nei, nå skal jeg sette på en film, og tulle teppet litt tettere rundt meg her jeg sitter i sofaen min God lørdagskveld damer! Endret 17. juli 2010 av Smaragd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 24. januar 2010 #308 Del Skrevet 24. januar 2010 Jeg er helt enig med dine tanker på det området og vi blir nok å ta en 'sikker-periode- ' mnd akkurat den PP'n. Jeg tenker sånn at så lenge man faktisk KAN planlegge dette litt (man kan jo planlegge å IKKE få barn), så kan vi gjøre det sånn som vi vil i forhold til hva som ikke er praktisk. Det spiller liten rolle for meg å vente bare en mnd, selv om vi nå har gått et halvt år uten å få det til, så er ikke en mnd så lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smaragd Skrevet 24. januar 2010 #309 Del Skrevet 24. januar 2010 Jeg er helt enig med dine tanker på det området og vi blir nok å ta en 'sikker-periode- ' mnd akkurat den PP'n. Jeg tenker sånn at så lenge man faktisk KAN planlegge dette litt (man kan jo planlegge å IKKE få barn), så kan vi gjøre det sånn som vi vil i forhold til hva som ikke er praktisk. Det spiller liten rolle for meg å vente bare en mnd, selv om vi nå har gått et halvt år uten å få det til, så er ikke en mnd så lenge. Litt godt å høre andre også tnker som oss Tidlig oppe på en søndag du altså? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 24. januar 2010 #310 Del Skrevet 24. januar 2010 (endret) Her tror jeg ikke det blir noen pause Med så lange sykluser, og klokken som tikker alt for høyt, har vi ikke råd til å kaste bort noen muligheter føler jeg Får heller ta det som det kommer om det blir et jule-barn Men hadde jeg vært 5 år yngre, og hatt stabile sykluser under 30 dager, da tror jeg vi ville vurdert å "time" mini'ens ankomst vi og Endret 24. januar 2010 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 24. januar 2010 #311 Del Skrevet 24. januar 2010 Tidlig oppe siden det ble tidlig kveld ja, mye overtid på begge denne uken og det går utover lørdagskvelden Selvfølgelig spiller det inn hvor mye tid man har ventet og hvor gammel man er og alt sånt Vi er tross alt bare 23 år og har god tid på oss til både det ene og det andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 24. januar 2010 #312 Del Skrevet 24. januar 2010 Har tenkt på det å få barn i slutten av desember jeg og. Har ikke så veldig lyst til det jeg heller, men vet ikke om jeg klarer å ikke prøve når/om den tid kommer. Prøver meg to perioder til, så får vi se. Forundrer meg ikke om jeg, med mine rare sykluser, ender opp med å få et barn på julaften Da får jeg gjøre som Kendra (girls of the playboy mansion). Få en så stor unge at den må forløses tidligere Hun hadde egentlig termin på julaften. Og ja, jeg vet jeg ser på dritt-tv, men jeg eeeelsker dritt-tv en gang i blant. Blir det for mye blir jeg bare irritert.. Lykke til med ny prøveperiode Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 24. januar 2010 #313 Del Skrevet 24. januar 2010 Og ja, jeg vet jeg ser på dritt-tv, men jeg eeeelsker dritt-tv en gang i blant. Blir det for mye blir jeg bare irritert.. Trash kan være underholdende i mindre doser - helt enig der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smaragd Skrevet 26. januar 2010 #314 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Her tror jeg ikke det blir noen pause Med så lange sykluser, og klokken som tikker alt for høyt, har vi ikke råd til å kaste bort noen muligheter føler jeg Får heller ta det som det kommer om det blir et jule-barn Men hadde jeg vært 5 år yngre, og hatt stabile sykluser under 30 dager, da tror jeg vi ville vurdert å "time" mini'ens ankomst vi og Vi timer jo ikke så innmari da, bare tar en syklus pause Møtte forresten på en venninne i dag, som hadde termin i desember. Hun kom innom butikken med bilsete med ei lita jente i Det hadde jo ikke jeg fått med meg, da vi ikke har felles venner, og hun ikke har facebook! ( ) Hun hadde født klokken halv ett natt til julaften.... Hun også hadde planer om å få et januar/februar barn, ble bare gravid litt for kjapt når hun sluttet med pillen... Hun må jo bare gjøre det beste utav det nå sa hun, men jammen skulle hun ønske hun hade fått en annen dato! Så det bekrefet at jeg tenker riktig, og klarer vi å passe det in - så er det supert Skulle det gå skeis med oss også, så tar vi det derifra Tidlig oppe siden det ble tidlig kveld ja, mye overtid på begge denne uken og det går utover lørdagskvelden Selvfølgelig spiller det inn hvor mye tid man har ventet og hvor gammel man er og alt sånt. Vi er tross alt bare 23 år og har god tid på oss til både det ene og det andre. Her blåser det godt ute nå. "Ask" rusker godt i huset innimelom, og det piper i vinduene. Kaldt er her også Var bare 18 grader i stua når jeg kom hjem fra jobb. Sånn er det alltid her når det blåser, enda huset bare er 10 år gammelt Så nå har jeg tent på stearinlys i hele stua, skrudd opp ovnen og tatt på strikkajakke Skal straks gå å stryke litt klær, for da kan jeg sitte under teppet og se tv med gooood samvittighet resten av kvelden! Hadde forresten en goood prat med mannen i går! Han ville gjerne vite litt mer om dette her med prøvingen, for han innså at vi hadde heeeelt forskjellige syn på det. Han tenker at det er ikke noe å styre med før man står der med positiv test, mens jeg "styrer" en hel masse! Jeg var nemlig ganske lei meg den dagen jeg fikk TR, men han skjønte ikke hvorfor. Jeg klarte ikke fortelle, så jeg ba ham om å sette semmen og finne det ut. (Kommer i et modus der jag bare låses, og klarer ikke snakke om det. I tillegg er jeg jo sååå sikker på at han VET hvorfor jeg er lei meg/gråter, så da blir det ENDA verre! ) Men han visste nok ikke det alikevel stakkars..han ble helt fortvilet han - gode mannen min Men nå har vi fått snakket om mye, og han vet at der er mye som kan gjøres for å "hjelpe til" på veien. Har ikke fortalt han om EL-tester, men snakket om det med å ha "krigere" klare til EL, og når EL er. Så vi har blitt enige om at han ikke skal få beskjed om når EL er, men at han skal vere svært aktiv på fra TR er ferdig og til hun kommer igjen! :nigo: ! DEN er jeg med på vettu! Jeg har alltid vert litt mer "lysten" der en ham, og på fem år har har jeg også falt ned på hans nivå der.... Så nå blir det spennende å se! er jo verdens beste trim også!!! Nei nå hører jeg klesbunken rope på meg oppe, så vi får snakkes damer Endret 26. januar 2010 av Smaragd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 26. januar 2010 #315 Del Skrevet 26. januar 2010 Så godt at dere fikk pratet ut om prøvingen, det hjelper på frustrasjon både hos deg og hos han Og er veldig god trim som du sier! Forbrenner massevis av kalorier der, så det er jo to ting i ett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 26. januar 2010 #316 Del Skrevet 26. januar 2010 Så bra med en skikkelig prat! Det trengs liksom i blant det. Det er vel litt typisk mannfolk tror jeg, at de ikke tenker så langt frem. "Går det så går det" er litt holdningen tror jeg - virker ikke som de er klar over hva som egentlig skal klaffe for at det skal gå Høres iallfall ut som dere er på bølgelengde nå da! Og sikkert klokt å ikke gi han alle detaljene på en gang - kan jo bli litt for mye og Blir spennende å følge med her denne syklusen - håper noen treffer snart - synes det er gravide-tørke her inne nå Du får dra i gang ballet du, så kommer vi andre etter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smaragd Skrevet 27. januar 2010 #317 Del Skrevet 27. januar 2010 Så godt at dere fikk pratet ut om prøvingen, det hjelper på frustrasjon både hos deg og hos han Og er veldig god trim som du sier! Forbrenner massevis av kalorier der, så det er jo to ting i ett! Ja, den sorten trim liker vi.... Så bra med en skikkelig prat! Det trengs liksom i blant det. Det er vel litt typisk mannfolk tror jeg, at de ikke tenker så langt frem. "Går det så går det" er litt holdningen tror jeg - virker ikke som de er klar over hva som egentlig skal klaffe for at det skal gå Høres iallfall ut som dere er på bølgelengde nå da! Og sikkert klokt å ikke gi han alle detaljene på en gang - kan jo bli litt for mye og Blir spennende å følge med her denne syklusen - håper noen treffer snart - synes det er gravide-tørke her inne nå Du får dra i gang ballet du, så kommer vi andre etter Jeg drar GJERNE i gang! Har vert så heldig å få 27 dager sykluser, så det gjør jo oss litt kjappere i vendingene enn mange andre her inne. Veldig glad for det, men skulle nå helst ønske at alle andre også kunne få slippe monstersykluser da.... Nå skal vi se oss en episode Merlin før vi går å legger oss Fantastisk serie! Spenning, magi, intriger, kjærlighet og humor! Natta damer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smaragd Skrevet 28. januar 2010 #318 Del Skrevet 28. januar 2010 Åj, ble vist en sen kveld... langåpent på jobb - så rett på øving mens jeg spiste i bilen. Så var det stengt vei pga kollisjon på glatta når jeg skulle hjem, så dro oppom svigermor og ventet på åpen vei. Var hjemme halv tolv, så nå er det sengetid ja... Blir nok en lang helg. Skal vere mye alene på jobb for første gang, så er gråååådig spent på det! Håper alle de med vanskelige spørsmål og spesielle problemer tar hjemmehelgi snøværet...... Og ikke kommer og skal kjøpe ski med meg ihvertfall! Aner ikke hva jeg skal gjøre da! Har ikke fått prøvd meg på montering enda!!! HJELP! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 29. januar 2010 #319 Del Skrevet 29. januar 2010 Hvor jobber du da? Kanskje jeg skal kjøpe ski i helgen Neida, jeg skal krysse fingrene for at alle skientusiaster holder seg ute i løypene i helgen, så de ikke plager deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smaragd Skrevet 29. januar 2010 #320 Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) Hvor jobber du da? Kanskje jeg skal kjøpe ski i helgen Neida, jeg skal krysse fingrene for at alle skientusiaster holder seg ute i løypene i helgen, så de ikke plager deg INGEN har vert innom og spurt om ski i dag!!!! Er super letta, for da er liksom det verste over! De fleste syns det er forståelig at man ikke kan få montert ski på en lørdag. Så da kan de ligge til mandag til noen faktisk KAN å montere dem kommer! I dag er jeg alene hjemme. Sambo ble med en kamerat på tur gjennom halve landet for å hente ny bil. Så da får de seg en aldri så liten guttetur Så tenker det blir tidlig kveld på meg da. Blir kanskje lite søvn i morgen når jeg skal ha minste tantebarnet på overnatting, så får sove meg ovenpå litt i natt Så nå tenker jeg at jeg skal gå å støvsuge litt, sånn at minsten på bare 10 mnd slipper hybelkaniner mellom fingrene her i morgen..... Ellers så trimmer vi forresten som bare det her! ( ) Sambo likte tydeligvis ideen om å bare kjøre på fra TR er ferdig til hun (ikke) kommer igjen, så dette lover bra! Kommer til å bli totalt utkjørt jeg... er ikke vandt med dette... Endret 17. juli 2010 av Smaragd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå