Gå til innhold

JIPPI! Vi prøver!

Gjest Smaragd

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så spennende det er her :hoppe: Egget kan fint fest seg så sent som 10 DPO :jepp: Håper du får to blå i løpet av romjulen! :strix:

GOD JUL!!!! :nisse:

:klem:

Da satser vi på det! :jepp:

Vi gir ikke opp før tanta kommer :klemmer: 10 dpo er jo tidlig i leiken enda vetty :):klem:

Er jo lov å håpe :)

Sitter faktisk her og er litt kvalm, men det er nok bare non-stop frokosten min.... :fnise:

Når sambo og vår overnattingsgjest (fetter) våkner, skal vi lage til deilig julefrokost med laks, rullepølse, bacon og egg og alt som hører med, så da gadd jeg ikke lage meg noe nå, og da gikk det hardt utover godteriskålen på bordet :fnise:

Men alt er jo lov på julaften! :ler:

GOD JUL TIL ALLE!!

:nisse::tree::kalle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... kanskje der er håp i hengende snøre alikevel....?

Skulle reise meg fra sofaen her nå nettop, og da stakk det godt i magen, og så ble jeg så svimmel at det ble svart gitt! Rakk akkurat å sette meg ned på armlenet på stolen, ellers tror jeg nok at jeg hadde svimt av! (Stakk i magen i går også, men jeg tenkte det var fordi jeg hadde jobbet så lenge, og ikke sittet på 8 timer)

Mange år siden sist jeg har vert så nær å svime av.. er vandt med grå prikker som "svever" i synsfeltet, men ikke at det blir svart.

La det vere sagt at jeg har et blotrykksfall når jeg reiser meg, og har vert plaget med dette i mange år (Blodårene i beina trekker seg ikke sammen så raskt som de skal, som gir litt lite blod til hjernen akkurat når man har reist seg)

La det også vere sagt at jeg fortsatt ikke har spist noe annet enn non-stop... :sjenert:

Men det gav meg et ørlite håp om at det kanskje er noe som skjer inne i kroppen min alikevel.... :rødme:

Kanskje jeg skal gå å spise litt før jeg går i dusjen, så jeg ikke risikerer å falle om... :sjenert:

Kanskje det blir septemberbaby på smaragd og smaragd-mannen alikevel...?

:hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende her inne hos deg Smaragd :)

God jul til deg og dine :klem:

Edit: Skriveleif

Endret av Fantorangen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neativ test i dag også.

12 DPO i dag, om EL tidspunktet stemmer da.

OM det stemmer i henhold til temping, så fikk jeg positive EL tester den dagen EL var, dagen før OG dagen etter...

Skal det vere mulig?

Kjenner ikke noe særlig nå egentlig. Litt ømme bryster i dag tidlig, og litt humørsyk.(men det kan vere det at vi har overnattingsgjest i hus hele julen også. Han er kjekk og grei å ha med å gjøre, men rart med det når en er vandt til å bare vere to... :) )

har tre billigstrips igen i hus, og en vanlig GT, så får se hva jeg gjør nå fremover. Tipper nok jeg kommer til å teste hver morgen ja... :sjenert:

Da har jeg til og med tirsdag, så får jeg heller stikke innom og kjøpe en pakke på apoteket da, om det ikke er dukket opp TB eller TR før den tid.

Sa til sambo i går, at mulig grunnen til et lite utbrudd jeg hadde, kunne vere litt ekstra mye hormoner. Tenkte han da skulle skjønne hva jeg mente, men det gjorde han jo ikke, og det gjorde ikke utbruddet mitt noe bedre akkurat....

Snudde meg på vei ned trappen, og sa til ham at jeg syns nå han kan skjerpe seg litt. hater det at han bare blir stille når vi prater om baby ting, og lurte på om han angret seg på at vi har begynt å prøve.

Det gjorde han da ikke menta han.

Men så si noe da mann, og ikke bare stå der sa jeg oppgitt!

Så innser jeg at han faktisk ikke skjønner hva jeg har snakket om, og jeg sier til ham at " du skjønte det med hormonene, at jeg muligens er gravid sant?

Da bare smiler han og tar godt rundt meg og sier at det hadde da vert supert! og nei - han hadde ikke skjønt den setningen der, han hadde tenkt hormoner - som i rett etter pilleslutt, som jeg har snakket om tidligere at kroppen er uvandt for tiden...

søte mannen min... :rødme:

Note to self: Slutt å hinte - si ting i klartekst med en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Sorry, men kommer litt detaljer her nå... :sjenert: )

Det var kommet en ørliten dråpe lyse-lyserosa slimete utflod nå når jeg var på do i sted... Hva kan det vere?

Jeg pleier aldri å ha noe sånt. Enten så er den blank eller hvit, eller så er den rødbrun som i spotting.

Kan en festeblødning komme som bare en liten dråpe sånn?

Og kan den komme så sent som 12 DPO?

Jeg hadde forrige mens 30 nov, altså for 26 dager siden. Håper det ikke er TR helt enda, så lutalfasen ikke blir for kort i syklusen.. Håper jo såklart den ikke kommer i det hele tatt! :)

Er mye spørsmål rundt alt dette med kroppen rundt babylaging, men vi får tro vi blir godt kjendt med den etterhvert ;)

Er det forresten feil å tempe nå i desse rangletider? i går la vi oss klokken 04.30, så da satte jeg klokken på 09.00 istedenfor 07.00 som jeg pleier, sånn at jeg skulle få mer en 2 timer søvn før temping ;)

Tror nok jeg gjør det samme i morgen, for nå er klokken 03.15 allerede :)

Hvor feil kan resultatet bli om man temper klokken 07.00, men har vert en tur på do klokken 06.15...? jeg pleier alltid å sovne igjen med en gang.

Nei, nå venter en tykk og god dobbeldyne, med en deilig mann under, så nå stuper jeg til køys! :nigo:

Natta alle sammen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som det er spotting eller festeblødning. Selv testet eg ikke positiv før dagen etter IKM og de 2dagene etter det fikk eg lys lys rosa på papiret...for så var det ikke mer.....var nok festeblødning tenker eg....og er GRAVID da...

så lenge du ikke blør så tror eg du kan håpe... :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde mensen var på vei, da jeg så litt brunt i utfloden, omtrent på IKM. Men det viste seg at jeg var gravid. :rødme: Hadde aldri trodd at festeblødning skulle komme så sent! Men mitt blod var ikke friskt da. Så det har vel ligget inni der litt.

Jeg satt i en tampong, og da jeg tok den ut, var det litt gammelt blod på den ene siden. Ikke mye, men ikke mikroskopisk lite heller. Det blødde ikke noe mer, og jeg skjønte ikke så mye. Noen dager senere ble endelig testen positiv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt spennende her :hoppe:

Jeg pleier ikke å ha noe lyserosa utflod jeg heller før tanta dukker opp, men denne gangen fikk jeg det faktisk. Men da kom jo tanta et halvt døgn senere også, så om hun ikke har dukket opp fremdeles, så kan det jo være at du tar følge med pupsi og icechick ganske snart? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som det er spotting eller festeblødning. Selv testet eg ikke positiv før dagen etter IKM og de 2dagene etter det fikk eg lys lys rosa på papiret...for så var det ikke mer.....var nok festeblødning tenker eg....og er GRAVID da...

så lenge du ikke blør så tror eg du kan håpe... :strix:

Vi får vente i spenning og se :)

Vi :humpe: da vi la oss i natt, og da kom der litt mer lyse, lyserosa slim når jeg var på do etterpå.

Testet ikke i dag tidlig, for jeg tenkte nå at kanskje TR kom, selv om jeg ikke har merket noen vondter... :klø:

Jeg trodde mensen var på vei, da jeg så litt brunt i utfloden, omtrent på IKM. Men det viste seg at jeg var gravid. :rødme: Hadde aldri trodd at festeblødning skulle komme så sent! Men mitt blod var ikke friskt da. Så det har vel ligget inni der litt.

Jeg satt i en tampong, og da jeg tok den ut, var det litt gammelt blod på den ene siden. Ikke mye, men ikke mikroskopisk lite heller. Det blødde ikke noe mer, og jeg skjønte ikke så mye. Noen dager senere ble endelig testen positiv :)

Jeg vet jo ikke når IKM er, så er ikke så lett å vite hva jeg skal tenke og tro... :sjenert:

Men lever fortsatt i håpet, selv om jeg ikke kjenner noe på kroppen..

Brystene er litt ømme tidlig på morningen, men ikke noe spesiellt utover dagen.

Jeg kjenner jo ikke kroppen så godt for tiden, så er ikke lett dette her!

Mennen er skikkelig søt for tiden da :rødme:

Kommer overreakende bak meg og holder rundt rundt meg, og stryker meg ømt på magen... :rødme:

Gleder meg til den dagen vi får TB, og se hva han da gjør!!!

:hjerter_rundt::hjerter_rundt::hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er sambo og noen kamerater gått på byen.

Jeg valgte å vere hjemme. Er ikke så glad i å gå ut, og akkurat nå frister det iallfall ikke ;)

Så nå blir det film og godterier på meg og sofaen en stund, før jeg skal dra å hente dem hjem igjen ;)

Er Privattaxi i dag :fnise:

Stikker godt i magen nå i kveld.

Om det er all den usunne maten de siste dagene, TR som er på vei, eller noe bittelite som graver seg godt ned langt der inne får tiden vise..... :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når kan du teste?

Er 13 DPO i dag. Aner ikke når IKM er, siden jeg ikke har hatt en full syklus enda etter pilleslutt.

Testet negativt julaften, og 1.dag, testet ikke i dag tidlig, men i ettermiddag - også negativ.

Tester sikkert i morgen tidlig tenker jeg, elle kanskje på mandag. Får se...minker på testene nå :sjenert: Har to strips og en pinne igjen...

Noen ganger tenker jeg at jeg selvfølgelig er gravid, andre ganger tenker jeg at det er jeg nok ikke... Kjenner ikke noe konkret i kroppen, men tempen ligger nå fortsatt over streken da, og ifølge FF har jeg 53 prosent tjangs til å vere gravid nå....;)

Men burde det ikke kunne komme en positiv test snart, om jeg faktisk er gravid...?

Mannen mener at om det ikke klaffer nå, burde vi vente til i mars, så vi ikke får en unge helt oppi jula.... jeg er litt enig, men har ikke tenkt å vente fordiom! :lur:

Synes 2010 høres HELT perfekt ut! Tror ikke det har så mye å si når på året en er født. vi er begge født sent på året,og ville egentlig ha et vårbarn, men det får heller bli nr to det da ;)

:rødme: Gleder meg sånn til å bli gravid! :rødme:

:rødme: Har gledet meg til det så lenge jeg kan huske! :rødme:

Endret av Smaragd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

åh..

du er som meg du da...

hurra..

jeg hadde en liten blødning i oktober..

etter det.. nada..

ff sa jeg hadde el på dag 7 etter jeg startet å tempe.. men den ombestemte seg. nå er jeg på dag 24.. ikke vet jeg hva som skjer :sukk:

negativ test for noen dager siden hvertfall

se her :http://www.fertilityfriend.com/home/2b72b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du burde kunne teste positiv om du er 13 dpo ja... skulle jeg tro.,..

noen er jo tregere enn andre da ;)

jeg er også født i 1980 :) driter i om det blir julebarn jeg altså :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh..

du er som meg du da...

hurra..

jeg hadde en liten blødning i oktober..

etter det.. nada..

ff sa jeg hadde el på dag 7 etter jeg startet å tempe.. men den ombestemte seg. nå er jeg på dag 24.. ikke vet jeg hva som skjer :sukk:

negativ test for noen dager siden hvertfall

se her :http://www.fertilityfriend.com/home/2b72b5

Linken din virker ikke :klø:

Er ikke mer enn en knappe to mnd siden jeg tok siste pille, og har hatt en mens 33 dager etter det. Så er i pp1 nå, og vet da ikke IKM siden jeg ikke vet sykluslengde.

Men har hatt EL både rett etter pilleslutt, og nå etter første mens, så regner med ting faller på plass ganske greit. Føler meg heldig, når jeg leser om alle som bruker veldig lang tid på dette. :sjenert:

du burde kunne teste positiv om du er 13 dpo ja... skulle jeg tro.,..

noen er jo tregere enn andre da ;)

jeg er også født i 1980 :) driter i om det blir julebarn jeg altså :fnise:

Ja, leser om mange som ikke fikk positiv test før fire dager etter IKM. Men så spørs det jo hvilken dag DPO de var da, for jeg vet jo ikke IKM... :sjenert:

Ja, sant 1980 er et fint år å vere født i!

Passer fint å bli mamma som 30 åring syns jeg! :)

Jeg og driter i om det blir julebarn. :fnise: Håper jo såklart å unngå selve julen, men det finnes jo ingen flottere gave da! :)

Ønsker deg masse lykke til, og sender et lite elektrisk støt til deg, som kickstarter syklusen din innpå riktig kjøl!!! :lur:

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...