Gå til innhold

Hormonella

Ambriel

Anbefalte innlegg

Tror bolla liker Måndagsbarn av Veronica Maggio, for med en gang jeg satt på den så kjente jeg masse bevegelser inni der :rødme:

Holder på å skrive utstyrsliste, skal klistre den inn her straks ;)

Endret av Ambriel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UTSTYRSLISTE

Gjennomstreket = klart, kjøpt og i hus

UT PÅ TUR:

Duovogn - Emmaljunga City Cross i sort + CityBag

Myggnetting + regntrekk (følger med vogn)

Stelleveske - Emmaljunga Style Changing bag, sort

Vognpose - Hjemmelaget Voksi pose

Dyne 65x80, laken og dynetrekk

Bæresele - Babybjørn Active Bæresele

Reiseseng

Bilstol - Maxi Cosi Cabriofix med base, sort

Solskjerm til bilvindu

UTSTYR TIL SØVN:

Sprinkelseng

Tisselaken

Madrass - Svane baby

Laken (minst 2 skift)

Sprinkelbeskytter

Dynetrekk (minst 2 sett)

Dyne 80x100 (dun)

Sengehimmel

UTSTYR TIL STELL:

Bleier

Bleiebøtte, samt poser - Gratis på Reflex/Barnas hus

Vaskekluter (minst 15 stk)

Badehåndklær (2-3 stk)

Frottéhåndklær

Badetermometer

Neglesaks (beregnet på barn)

Febertermometer og febernedsettende til spedbarn

Uparfymerte såper, bodylotion og babyolje

Badebalje (Tummytub)

Våtservietter

Sink salve

Gulpekluter

6-8 små siklesmekker

Stelleunderlag

KLÆR, sommerbabyer:

6-8 stk. langermede bodyer

6-8 stk. kortermede bodyer

3-4 stk. Sparkebukser/sparkedresser

1-2 stk. pysj

1-2 stk. jakker

1-2 stk. luer

1-2 stk. Helseteppe

OVERSIKT OVER

KLESSTØRRELSER

50 cm Nyfødt

56 cm 1 måneder

62 cm 3 måneder

68 cm 6 måneder

74 cm 9 måneder

80 cm 12 måneder

86 cm 18 måneder

92 cm 2 år

98 cm 3 år

ØVRIG UTSYR:

Vippestol - BabyBjörn Balance

BabyBjörn Balance lekebøyle

Baby call - Avent

Prince Lionheart Slumber Bear

Babygym - Fisher-Price Rainforest Gym

Kommode

Barnestol

Lekematte, teppe

Tåteflasker - Dr Brown's flaskene

Smokker

Oppbevaringsbokser

Nattlampe

Uro til å ha over senga - Fisher-Price-2-in-1-Projection-Crib-Mobile-Precious-Planet

Rangle

UTSTYR TIL MOR/AMMING:

Amme BH

Ammetopp - Undercover mama singlet

Ammeinnlegg, ull og bomull

Velværeprodukter (kremer, oljer og kjølende fotgelé)

Brystvorte krem

Brystpumpe - Elektrisk

Brystskjold

Philips Avent mikrobølgeovn sterilisator

Utstyr til frysing av melk

Morsmelkerstatning

Endret av Ambriel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig daff dag :sukk:

Småkvalm og småuggen som vanlig, men har foreløpig sluppet unna brekninger idag :) *bank i bordet*

Bolla er fortsatt aktiv, kjenner godt til liv der inne :rødme:

SouthernStar sa det så fint til meg på msn istad: "du skal få en liten sak.. som griner, og sutrer og bæljer om en annen hele dagen... men som strekker armene mot deg, savner deg, kommer krabbende til deg, og sier mamma med hele seg.." Ååå, som jeg gleder meg til tiden fremover :rødme:

I morgen har jeg bestemt meg for at jeg SKAL til byen. Jeg skal krype til korset og kjøpe mammabukse :fnise: Garderoben min trenger noe nytt nå, også er det jo salg, fin fin kombinasjon :nigo: Også skal jeg kjøpe ny vekt, for den vi har er ikke riktig! Skal til jordmor igjen på onsdag og er rimelig spent på hva vekta viser der, spiser jo bittelitt mer nå, men langt ifra så mye som jeg bør.. Så det blir jo spennende å se :fnise:

Få dager igjen til UL :hjerte: Gleder meg til jeg kan begynne å kjøpe inn litt :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rekaaa

Det er så koselig å lese at du gleder deg, spesielt siden ting har vært vanskelige.

Hvilken dag er det du skal til UL? :kyss2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så koselig å lese at du gleder deg, spesielt siden ting har vært vanskelige.

Hvilken dag er det du skal til UL? :kyss2:

Babyen er liksom det jeg har igjen etter alt som har skjedd, det eneste holdepunktet som gjør at jeg kommer meg gjennom alt :hjerte: Og jeg gleder meg virkelig til å bli kjent med dette livet som er en såpass stor del av meg selv ;)

UL er på fredag, time 13.30 :biggrin:

:kyss2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rekaaa

Skjønner godt du gleder deg :)

Å :bolledeig: Er ikke lenge igjen til ul da nei!! Du teller vel dagene antar jeg :fnise: Det gjør nesten jeg :ler: (det er jo ikke en uke engang!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg teller dagene, det skal jeg love deg! :biggrin: Du får nok en melding når jeg er ferdig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rekaaa

Vil gjerne ha melding, for jeg kommer meg ikke på nett før sent fredag kveld pga jobb og middag ute! (Og det blir nesten for spennende å måtte vente så lenge :ler: )

:bolledeig: Tenk at om en uke kan det hende du sitter her og vet om det er en liten gutt eller jente.. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også på UL på fredag :hoppe:

Hvordan syns du det kjennes ut når du kjenner liv? Tror jeg kjenner det, men er fortsatt ikke heelt overbevist :fnise:

(Usikker på hva annet det skulle vært, men, hehe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne ha melding, for jeg kommer meg ikke på nett før sent fredag kveld pga jobb og middag ute! (Og det blir nesten for spennende å måtte vente så lenge :ler: )

:bolledeig: Tenk at om en uke kan det hende du sitter her og vet om det er en liten gutt eller jente.. :hjerte:

Selvfølgelig skal du få melding!! ;)

Ja tenk! :rødme:

:kyss2:

Så spennende med UL.... venter spent på hva UL vil vise :hoppe:

Det er nesten for spennende! Skal oppdatere så fort jeg kommer hjem, men det blir sikkert litt shopping i byen før jeg kommer så langt :sjenert:

:klemmer:

Jeg skal også på UL på fredag :hoppe:

Hvordan syns du det kjennes ut når du kjenner liv? Tror jeg kjenner det, men er fortsatt ikke heelt overbevist :fnise:

(Usikker på hva annet det skulle vært, men, hehe).

Skal du? Så morro! :biggrin: Da må du komme inn hit og fortelle meg hva det er, om dere vil vite det da! ;)

Hmm, hvordan skal jeg forklare det da tro? :gjeiper: Første gangen kjentes det ut som om magen ble dyttet utover innenfra (om du forstår?), kjente det ganske tydelig og visste med en gang at det var et spark! Når jeg nå kjenner liv (ikke tydelige spark) så kjennes det ut som om noen beveger seg rundt inni der, rar, men veldig deilig følelse.. Vet liksom ikke helt hvordan jeg skal beskrive det :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du? Så morro! :biggrin: Da må du komme inn hit og fortelle meg hva det er, om dere vil vite det da! ;)

Hmm, hvordan skal jeg forklare det da tro? :gjeiper: Første gangen kjentes det ut som om magen ble dyttet utover innenfra (om du forstår?), kjente det ganske tydelig og visste med en gang at det var et spark! Når jeg nå kjenner liv (ikke tydelige spark) så kjennes det ut som om noen beveger seg rundt inni der, rar, men veldig deilig følelse.. Vet liksom ikke helt hvordan jeg skal beskrive det :rødme:

Ja, skal det, klokka halv ni på morgenen ;) Gleder meg masse, men er selvfølgelig også bekymret for at noe skal være galt. Klarer aldri å være positiv nok :fnise: Vil gjerne vite kjønn, får håpe de kan se det :) Gleder meg til å begynne å handle inn klær, til nå har vi bare fått et par bodyer til jul av kommende besteforeldre ;)

Tror jeg kjenner at det beveger seg ja, klarer ikke helt forklare hvordan det føles selv, men det er mer som du sier, at noe beveger seg inni der (at noe presser innenifra), ikke tydelige spark/dult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal det, klokka halv ni på morgenen ;) Gleder meg masse, men er selvfølgelig også bekymret for at noe skal være galt. Klarer aldri å være positiv nok :fnise: Vil gjerne vite kjønn, får håpe de kan se det :) Gleder meg til å begynne å handle inn klær, til nå har vi bare fått et par bodyer til jul av kommende besteforeldre ;)

Tror jeg kjenner at det beveger seg ja, klarer ikke helt forklare hvordan det føles selv, men det er mer som du sier, at noe beveger seg inni der (at noe presser innenifra), ikke tydelige spark/dult.

:fnise: Tenker litt slik jeg også, men gleden klarer heldigvis å overskygge de tankene ;)

Jeg vil også vite kjønnet, liker å være forberedt, dessuten er det aaaaaltfor lenge å vente helt til juni! ;):fnise:

Ååå, det er så gøy med liv i magen :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil også vite kjønnet, liker å være forberedt, dessuten er det aaaaaltfor lenge å vente helt til juni! ;):fnise:

Helt enig! Tenker vi tar en 3D-ultralyd senere også, men vil gjerne vite det nåååå, hehe, så får håpe de kan se det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ambi har shoppet idag :sjenert:

Har kjøpt meg mammabukse, og det var som himmel på jord! Kjøpte denne på H&M <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_icon_wink.gif' alt=';)'> Kjøpte også en hvit singlet, og en sort enkel topp (skal bytte den fordi den var visst litt for stor :sjenert:) Kjøpte også en kjempefin, mørk muldvarpfarget bluse/tunika :biggrin:

Lurer på om jeg skal slenge inn en liten bestilling fra HM.com, siden der ligger jo de nye fargene og flere størrelser :)

Har lyst på gråblå topp, og singleten i muldvarp og sort. Har jo endel strikkejakker og div som jeg fortsatt kan bruke sammen med det, og freshe opp med skjerf, smykker og armbånd ;)

Var på Jernia, hvor de hadde tilbud på glassvekt til 99,- kjøpte ammebh, nye votter og bladet MAMMA etter anbefaling fra Serenity88. Ammebh'en var den eneste bh'en jeg fant uten spiler som ikke var av sånn glatt stoff (synes det er så ekkelt når det er på innsiden :fnise:)

Dessuten leste jeg at man bør unngå å bruke bh med spiler fordi de kan tette melkekanalene eller noe sånt. Vet ikke om det gjelder før eller etter fødsel :klø: Men siden de har vokst så satser jeg på at det gjelder nå også ;)

Så har jeg jo selvfølgelig kjøpt litt babyting da :sjenert:

Samlingsbilde av det som ble kjøpt :sjenert:

På nyttåraften fikk jeg forresten pakke fra Nelly, i den lå det en grå strikket jakke, og sort jakke/kåpe :biggrin:

Føler jeg har vært innestengt i flere uker, så nå var det på høy tid med litt shopping! Og forresten, så la jeg inn bestilling på HM :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fine klærne ;) Både de til HotMama og skjønne frøet (som nå egentlig har vokst seg til et gigabøllefrø :fnise: ) :)

Ikke vær altfor opprømt før UL, ingen garanti for å se kjønn, bare husk å drikke sukkerting før du går inn så h*n beveger seg ;)

Linelia Jeg kan svare på bevegelse om mulig litt bedre enn det Ambi klarte :fnise: De første bevegelsene kan ofte kjennes litt ut som leamus. Du kjenner absolutt ikke spark, det får du nok ikke før om noen uker (og da mener jeg virkelig spark!). Nå er det mer som en bølgende bevegelse som gjerne kommer like raskt som det forsvinner. Prøv å kjenn etter om kvelden, ofte da de er mest aktive :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine klærne ;) Både de til HotMama og skjønne frøet (som nå egentlig har vokst seg til et gigabøllefrø :fnise: ) :)

Ikke vær altfor opprømt før UL, ingen garanti for å se kjønn, bare husk å drikke sukkerting før du går inn så h*n beveger seg ;)

Linelia Jeg kan svare på bevegelse om mulig litt bedre enn det Ambi klarte :fnise: De første bevegelsene kan ofte kjennes litt ut som leamus. Du kjenner absolutt ikke spark, det får du nok ikke før om noen uker (og da mener jeg virkelig spark!). Nå er det mer som en bølgende bevegelse som gjerne kommer like raskt som det forsvinner. Prøv å kjenn etter om kvelden, ofte da de er mest aktive :)

Tror det er det jeg kjenner da, ja ;) Bølgende bevegelse var ganske godt beskrevet, syns jeg :) Har vel kjent det i et par uker nå, men er nå de siste dagene at jeg har kjent mer :)

Flotte klær du hadde kjøpt deg Ambriel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...