angelou Skrevet 23. januar 2010 #281 Del Skrevet 23. januar 2010 Ååååå :rødme: Akkurat nå virker det som dere en maaange måneder lengre enn meg UL på mandag her, gruer meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 23. januar 2010 #282 Del Skrevet 23. januar 2010 Ååååå :rødme: Akkurat nå virker det som dere en maaange måneder lengre enn meg UL på mandag her, gruer meg... Bare en liten mnd! UL!! Venter på oppdatering! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GueSS Skrevet 23. januar 2010 #283 Del Skrevet 23. januar 2010 Jeg har ikke kjent noe enda, tror jeg.. Men gleder meg til det kommer! Ellers har jeg UL om to uker Er litt spent på kjønn, var en dutt mellom bena på ul i uke 11, men det var for tidlig å kunne si noe sikkert :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 23. januar 2010 #284 Del Skrevet 23. januar 2010 Enig med Angelou at det virker som dere er såååå langt foran oss, men noen uker til så kan man glede seg til å kjenne til den lille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanei Skrevet 24. januar 2010 #285 Del Skrevet 24. januar 2010 Syns det er vanskelig å vite hva som er hva der nede, det skjer så mye bevegelser der for tiden. Og siden det fortsatt er tidlig har jeg avskrevet alt til "annet" Gleder meg til første gang jeg er helt sikker på at jeg kjenner liv! Siden jeg ikke har vært på noe tidlig UL, var det hyggelig å høre hjertelyd hos jordmor forrige uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GueSS Skrevet 24. januar 2010 #286 Del Skrevet 24. januar 2010 (endret) Deilig å få høre hjertelyden hvertfall Jeg kjente litt idag da jeg lå helt flat på rygg, med hendene på magen, litt lette dytt inni magen på en måte, også flere ganger på samme plassen.. Tror ikke magen bruker å gjøre sånn ellers :klø: Endret 24. januar 2010 av GueSS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 24. januar 2010 #287 Del Skrevet 24. januar 2010 Jeg kjenner liv nå og da. Det var en av grunnene til at jordmor var villig til å lytte etter hjertelyd, for jeg kom ikke til å bekymre meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 24. januar 2010 #288 Del Skrevet 24. januar 2010 (endret) Sprell frå den lille. :rødme: Eg er så kort på veg at eg ikkje har begynt å kjenna etter ennå. Eg kjem vel tidsnok til å bli utålmodig fordi eg ikkje kjenner noko. Men som eg gledar meg til dei første teikna til liv. Eg har dei siste dagane prøvd å finna kanten på livmora igjen. Ingen suksess. Tru om livmora har forsvunne ned igjen i bekkenet? Enten det eller så er den mykje lenger opp enn eg trur, rett nedanfor navlen. Eller så er det berre eg som ikkje veit kva eg kjenner etter. :klø: I dag prøvde eg å få mannen til å kjenna også, men han turte knapt å røra borti magen, for han var redd for å skada den lille - og var forferda over at eg trykka så "hardt" på magen. (Som for øvrig var lette trykk i forhold til korleis legen brukte den utvendige UL-en.) Endret 24. januar 2010 av dreia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 24. januar 2010 #289 Del Skrevet 24. januar 2010 Bare en liten mnd! UL!! Venter på oppdatering! Trykkleif! Det er jo nesten 2 mnd! Er det sååå lenge siden jeg var 8-9 uker på vei?? :dåne: Ojoj.. Sprell frå den lille. :rødme: Eg er så kort på veg at eg ikkje har begynt å kjenna etter ennå. Eg kjem vel tidsnok til å bli utålmodig fordi eg ikkje kjenner noko. Men som eg gledar meg til dei første teikna til liv. Eg har dei siste dagane prøvd å finna kanten på livmora igjen. Ingen suksess. Tru om livmora har forsvunne ned igjen i bekkenet? Enten det eller så er den mykje lenger opp enn eg trur, rett nedanfor navlen. Eller så er det berre eg som ikkje veit kva eg kjenner etter. :klø: I dag prøvde eg å få mannen til å kjenna også, men han turte knapt å røra borti magen, for han var redd for å skada den lille - og var forferda over at eg trykka så "hardt" på magen. (Som for øvrig var lette trykk i forhold til korleis legen brukte den utvendige UL-en.) Babyen blir IKKE skadet. Selv på slutten av svangerskapet trykket de alvorlig hardt rundt på magen, men det er for å kjenne hvordan barnet ligger, om hodet har festet seg etc. Men det skal ganske mye til for å skade det. Der det ligger omslutten av en livmor, morkake og masse vann! Spesielt så tidlig. Ligger jo bare og flyter rundt inni der! Men over til dette med livmorkanten: Hørte et sted her at livmoren blir hard etter en..ja..højdare..You see?? orgasme Men om det fungerer skal jeg ikke si noe om. Du får prøve.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 24. januar 2010 #290 Del Skrevet 24. januar 2010 Den blir det Husker det veldig godt fra sist, kjente aldri livmorkanten ellers jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 24. januar 2010 #291 Del Skrevet 24. januar 2010 Den blir det Husker det veldig godt fra sist, kjente aldri livmorkanten ellers jeg Joda... Det er nok sant! Den blir jo steinhard! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 24. januar 2010 #292 Del Skrevet 24. januar 2010 Men over til dette med livmorkanten: Hørte et sted her at livmoren blir hard etter en..ja..højdare..You see?? orgasme Men om det fungerer skal jeg ikke si noe om. Du får prøve.. Det har eg ikkje akkurat planar om å prøva. Eg hugsar fremdeles ein omgang i første svangerskapet. Det var meir smerte enn nytelse, for å seia det slik. *grøsse* Så sånne ting har eg bestemt meg for at må venta til babyen er ute. Det er vel ikkje sikkert det gjer så vondt kvar gong, men eg synst ikkje det er verdt risikoen. Klarar meg fint utan så lenge. Her har det uansett vore full tørke i sexlivet mitt sidan første positive test, 3+4, sidan eg har lese at dei som har mista fleire gonger, bør vera forsiktige. Antagelig er det heilt trygt, men eg tør berre ikkje ennå. *utrulig overhysterisk pingle* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanei Skrevet 25. januar 2010 #293 Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg syns også kanten kommer og går litt, kjenner den veldig tydelig noen ganger mens ikke i det hele tatt andre ganger. Tror jeg har funnet ut at full blære "dytter" livmora mot magen og gjør kanten lettere å kjenne (ikke at det er så behagelig å dytte på magen da ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 25. januar 2010 #294 Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg klarte aldri å få teken på å kjenne etter livmora sist, og tviler på at jeg kommer til å klare det denne gangen heller. Tror jeg kjenner den på sidene da, og at den nå har beveget seg godt opp mot navelen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 25. januar 2010 #295 Del Skrevet 25. januar 2010 Da har jeg vært hos legen på første kontroll......litt bortkastet....jeg hadde spurt legekontoret om jeg kunne komme før jeg flyttet og om det var dumt å komme så tidlig....men hun sa det gikk helt fint! Legen sa at sykehusene vil jo ikke ha noen blodprøver før ETTER uke12! Men vi fylte ut helsekort, snakket litt, vekt og blodtrykk ble tatt og så skal han prøve å søke sykehusplass for meg her i Norge, uansett om jeg skal flytte litt over grensen.....han mente det kan være mulighet siden jeg fortsatt kommer til å jobbe i Norge, men men...vi får se! Ellers har jeg ikke gått noe opp i vekt..eller jeg gikk ned pga kvalmen for så å gå opp til original vekt....og det er jo bra da...siden jeg har ekstra kilo på meg Celleprøve kom tilbake helt fin fra sykehuset.....og legen mente at så lenge jeg har både ømme bryst, kvalme, og ingen blødning så skulle jeg ikke bekymre meg noe over evt. spontanabort...så det var deilig å høre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanei Skrevet 25. januar 2010 #296 Del Skrevet 25. januar 2010 Snodig :klø: her tok de alle blodprøvene når jeg var i uke 5. Jeg spurte om jeg var litt tidlig ute, men legen sa det var helt greit... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 25. januar 2010 #297 Del Skrevet 25. januar 2010 Snodig :klø: her tok de alle blodprøvene når jeg var i uke 5. Jeg spurte om jeg var litt tidlig ute, men legen sa det var helt greit... ha? da skjønner jeg ingeting :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 25. januar 2010 #298 Del Skrevet 25. januar 2010 Min lege tar ikke blodprøvene før mellom uke 8 og 12. Husker jeg fylte ut helsekortet en gang før vi tok blodprøver første gang. Fordi blodprøvene måtte vente. Denne gangen var jeg på kontroll når jeg var 9+5, og da ble alle blodprøver tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 25. januar 2010 #299 Del Skrevet 25. januar 2010 Det varierer nok frå lege til lege (og frå gong til gong hos same legen). Dei første gongene tok eg blodprøvar før veke 12, andre gongen/tredje graviditeten så tidlig som 7 veker. Denne gongen hadde eg time 12+1, og då legen høyrte kor langt eg var på veg, sa han at då kunne han jo til og med ta blodprøvane. Som om det ikkje hadde vore aktuelt om eg kom tidligare. :klø: På blodprøvebestillingsskjemaet stod det riktignok kryssa av for blodprøvar for svangerskapskontroll i 12. svangerskapsveke, så kanskje det kom nye retningslinjer med det nye systemet dei hadde innført like før. Litt av grunnen til at mange ventar med blodprøvar til veke 12, er nok at så mange mistar innan den tid. Dei har tross alt måtta analysera blodprøvar unødig to gonger pga. mine abortar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 25. januar 2010 #300 Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg tok blodprøver i uke 6. legen syntes det var helt greit, men hun jordmoren jeg var hos senere, mente at jeg burde ta nye etter uke 12. Jeg spurte hvorfor, og hun sa et eller annet som jeg ikke husker Jeg syntes ikke det virket så viktig, den grunnen hun oppgav, og sa til henne at de hadde sjekket for hiv, hepatitt, rubella bl.a. og at det ikke ville forandre seg uansett. Da sa hun ikke noe mer. Trener dere andre? Er dere mer forsiktige nå? Og er det noe dere ikke gjør som dere har gjort før? Jeg er litt skeptisk til pilates, som jeg har trent før. Og har fått nytt program på treningssenteret, så jeg ikke skal presse sammen magen noe særlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå