Ellevill Skrevet 16. november 2009 #61 Skrevet 16. november 2009 "hate barnet" ble gjerne litt feil, men jeg ville nok hatet det indirekte gjennom å hate det barnet representerte. Ville som sagt aldri utsatt noe barn for det, så det ville vært uakuelt å være i et forhold der mannen hadde barn fra før. Såpass godt kjenner jeg meg selv. Jeg ser du har moderert utsagnet litt her, men jeg synes likevel at det er litt merkelig.
Ellevill Skrevet 16. november 2009 #62 Skrevet 16. november 2009 Jeg skjønner ikke at du vil ha barn i det hele tatt, med et så lite hjerte. At du kan foreslå at trådstarter skal ta abort for å øke sjansene sine på kjærestemarkedet senere, er bare tragisk. Jeg har vært sammen med en mann med barn fra før, og hun er sin egen lille person som det er lett å bli glad i, ikke et bevis på hans tidligere sexliv. Jeg skjemmes på dine vegne. Javel, fru Orakel. Deg om det. Jeg skjønner at du har stor innsikt i menneskelige, naturlige reaksjoner. Det ligger i oss å ikke ønske andre kvinner sine barn og det ligger i menns natur å ikke ønske andre menn sine barn på "sin" kvinne. Du er vel gjerne en av dem som ikke tror på evolusjonen også. Dette har ingen ting med hjertet mitt å gjøre. Dette handler ikke om barnet, det handler om det barnet representerer. Men du er vel for opptatt av din egen hellighet til å forstå det. Hva man ønsker og hva som kan bli livets realiteter, er to forskjellige ting. Det vil definitivt være en utfordring å være sammen med en som har et barn med en annen som han en gang stiftet en familie med, men det finnes jammen verre ting jeg kan se for meg at vil være belastende i et forhold. Og hvorfor kaller du de som er uenige med deg for "fru Orakel" og "hellige"? Gjennom alle tider har barn blitt oppdratt av andre enn sine egne foreldre.
susanne_89 Skrevet 16. november 2009 #63 Skrevet 16. november 2009 Først og fremst vil jeg takke for alle innleggene. Saken er den, at jeg beholder barnet. Når jeg bestemte meg for det ble han selvfølgelig kjempesint og han ga meg klar beskjed om at jeg bare kunne flytte ut. Det gjorde jeg selvfølgelig! Så nå bor jeg hjemme hos mamma å pappa, som støtter meg 100% i min avgjørelse. Å jeg får all den hjelpen jeg trenger. Når jeg flytta ut ble vi enige om at det var det beste, så (hans utsagn) "VI ikke slenger dritt til hverandre som vi egentlig ikke mener" . Så vi fortsatte forholdet. I mellomtiden har jeg vært på sykehuset å fått en samtale med en lege om både abort og graviditet, der kjæresten min også deltok. Vi fikk også en ultralyd samme dag. Han fikk en litt annen oppfatning av saken etter det, men mente likevel at abort var den riktige avgjørelsen. Det har vært mye opp og ned perioder etter dette, i forhold til følelser osv. Nå har jeg kommet til den 12 uken i svangerskapet, og en abort er ikke lenger en mulighet. Men forholdet mellom meg og kjæresten blir bare værre å værre. Jeg har ikke de samme følelsene for ham, etter alt som har skjedd, og jeg er klar over nå at vi ikke kommer til å være sammen lenger. Han sier at om det blir slutt nå, så kommer vi aldri til å bli sammen igjen senere heller. For det orker ikke han. (om det noen gang skulle skje) Jeg har møtt en annen, og han er fullt klar over min situasjon. Han er heelt motsatt av kjæresten min og sier at han forguder meg som person og vil gjerne være der for meg og barnet i fremtiden. Han er på min alder og har ingen barn selv. Så kjæresten min kan gjerne si "hva var det jeg sa?" " Det beste hadde vært en abort, fordi forholdet vårt fungerte jo ikke likevel" Men jeg angrer ikke på at jeg bestemte meg for å beholde. Å det vet jeg at jeg ikke kommer til og gjøre når barnet er født heller. Jeg klarer meg fint alene, og det er jeg veldig glad for. Hei! Eg vil først seie at eg aldri har vore bort i ein sånn situasjon som gjeld meg sjølv.. Men hadde eg vore det hadde eg nok gjort det same som deg, beholdt barnet og flytta.. Vil berre ønske deg masse lykke til med svangerskapet! Nokon synest kanskje du er for ung for å få barn, men du har kanskje og meir overskot til barnet når det veks opp.. Masse lykke til vidare! Kanskje vi høyrer meir frå deg seinare?
Gjest Gjest_Maja_* Skrevet 16. november 2009 #64 Skrevet 16. november 2009 Kjæresten din høres fornuftig ut om han tenker på økonomi, livssituasjon og modenhet før man får barn... Det er det altfor mange unge som ikke gjør når de får barn, og dette kommer ofte uheldig ut for barnet senere. Jeg synes man burde ha mye bedre utgangspunkt før man bestemmer seg for å få barn. Abort nå til dags er et ukomplisert inngrep. Det at man ikke kan få barn senere skjer veldig veldig veldig sjeldent og det er heller en sjans man burde ta hvis man ikke er egoistisk og tenker på barnets del. Det å få barn er ikke så romantisk som mange forestiller seg, det er en kjempestor oppgave! Hvis du ikke har tatt å vurdert noen av de tingene som kjæresten din snakker om tror jeg ikke du er klar for å få barn (modenhet). Nå mener jeg at man klarer det man bestemmer seg for. Og vi bor i Norge, hvor de fleste har ganske greit med ressurser. Og dessuten: Det aller viktigste man kan gi et barn er kjærlighet og støtte, og å ALLTID se barnet. Men nok om det. HVORFOR sier man at abort er et ukomplisert inngrep? Ja, rent kirurgisk er det jo det. Men herrefred - i uke 12 er jo ungen nesten ferdig laget, må bare vokse MASSE og endre litt proporsjoner. TS: Dette klarer du helt fint Du har jo foreldrene dine. Så herlig!
Gjest mamma mia Skrevet 16. november 2009 #65 Skrevet 16. november 2009 hei eg har selv vert der du er nå . rg vil for alt det du tenker på si at , det er dit valg ,ikke kjeresten din.vil han iike støtte deg . da. for det bare la vere, og velger du og beholle barne .har du jo mye ant å glede deg over. som kjeresten din vil gå glipp av, hm og hvem hvet kansje han får en tåre i øynene og angrer lit , nor han for se bebien,menn er jo ofte sånn ,har jo vanskelig å vise følelser ja, men eg kan love . at han gjør det . nor han ser at babien barnet .lingner på både deg og kjeresten din,en annen ting er prov og snakk me foreldrene hans, og dine foreldre og. kansje dem blir gode besteforeldre og stiller opp .nor du ternger fri. bruk venner familie,barnehagen. en dagmamma. . det er iike bare kjeresten din ,barnet dit ,kan jo bli glad i deg vennenne dine, og familien til både kjeresten din og din familie.og dem blir sikket velig glad i barnet og.eg var 20 da eg fik sønn min. eg har aldri angret..han er 14 nå . og eg kunne aldri vart foruten .er utrolig glad i ham.eg tro at du er ung nå du har mye energi og krefter ,å glede å gi barna dine, nor du er ung, sjøøner meg iike på folk i 40 åra som får unger, dem ska jo rekke å bli besteforeldre og ja. og ha glede av det-samtidig som dem er i tidsklemma og .snart er i overgangsalderen.en annen ting om deg og kjeresten din skiller lag ,ska du jo iike tenke på vanskelig å få ny kjereste . mannge alenepappaer er jo 20- 24.dem og ja,og dem fleste men liker damer med erfaring ja eg det får du masse av nor du blir mamma ja.men uan set .velger du abort , eller ikke så. kan eg si at eg tro at det gå bra uansett,. det er ditt liv ,dit valg,ansvar og du må iikke miste troen på deg selv, uanset hva folk sier . .det er dit liv og det er du som sskal bli mamma hvis du velger det, .uanset hva man velger her i livet er det viktigste at.man står for det man gjør .og gjør det beste ut av det nan har,og at man tror på seg selv og sine valg. lykke til,
Gjest Gjest_Kvinne_* Skrevet 16. november 2009 #66 Skrevet 16. november 2009 Dette er BEGGE sitt valg, om mannen absolutt ikke ønsker å bli far, synes jeg man må respektere det. Man er tross alt to som blir foreldre, hvor kjekt er det å bringe inn et uønsket barn inn i verden? Nei, sånt blir det problemer av.
Anglofil Skrevet 17. november 2009 #67 Skrevet 17. november 2009 Tråden er ryddet for spekulasjoner iht reglene. Yvonne (mod)
Shade Skrevet 17. november 2009 #68 Skrevet 17. november 2009 Dette er BEGGE sitt valg, om mannen absolutt ikke ønsker å bli far, synes jeg man må respektere det. Man er tross alt to som blir foreldre, hvor kjekt er det å bringe inn et uønsket barn inn i verden? Nei, sånt blir det problemer av. Om mannen absolutt ikke ønsker å bli far bør han tenke på det før han har sex Det finnes ikke prevensjon som er 100% sikker
Jade Skrevet 17. november 2009 #69 Skrevet 17. november 2009 Ideelt sett, så burde både kvinnen og mannen godkjenne å sette barn til verden. Men ved å ha sex, så godkjenner begge at kvinnen kan bli gravid. Og det er veldig lett for mannen å synse at hun skal ta abort. Det er ikke han som må gjøre det! Det verste han må gjøre, er å bli med og holde henne i hånden (+ evt. vonde følelser). Det er risikabelt både å gå igjennom svangerskapet og føde, og å ta abort. I de fleste forhold tror jeg de klarer å komme til enighet, enten den ene eller den andre veien. Men det er kvinnen som sitter med risikoen, og dermed henne som må sitte med siste ordet i avgjørelsen hvis de ikke blir enige.
Yoshi Skrevet 17. november 2009 #70 Skrevet 17. november 2009 Jeg tenker litt slik at om den ene ikke ønsker barnet, mens den andre vil beholde, burde den som vil ha barnet få veto. Eller en dobbeltstemme på vegne av barnet om du vil. Barn er ingen byrde, men en fantastisk gave.
Jade Skrevet 17. november 2009 #71 Skrevet 17. november 2009 Men hvis han vil ha barn, og hun ikke. Så kan han ikke tvinge henne til å gå igjennom et svangerskap og en fødsel.
robotkalle Skrevet 17. november 2009 #72 Skrevet 17. november 2009 (endret) Men hvis han vil ha barn, og hun ikke. Så kan han ikke tvinge henne til å gå igjennom et svangerskap og en fødsel. Å, det er nok av metoder til å legge press på damer, skulle jeg tro. Endret 17. november 2009 av robotkalle
Gjest Alabama Skrevet 18. november 2009 #73 Skrevet 18. november 2009 Dette er BEGGE sitt valg, om mannen absolutt ikke ønsker å bli far, synes jeg man må respektere det. Man er tross alt to som blir foreldre, hvor kjekt er det å bringe inn et uønsket barn inn i verden? Nei, sånt blir det problemer av. Litt enig. Og jeg skjønner ikke hvem som har lyst til å bære frem et barn med en far som ABSOLUTT ikke vil ha det. Man burde skjønne at det ideelle er at både mor og far ønsker at barnet blir født.
Jade Skrevet 18. november 2009 #74 Skrevet 18. november 2009 Litt enig. Og jeg skjønner ikke hvem som har lyst til å bære frem et barn med en far som ABSOLUTT ikke vil ha det. Man burde skjønne at det ideelle er at både mor og far ønsker at barnet blir født. Da er vel ønsket om å beholde barnet sterkere enn ønsket om å beholde barnefaren. Det er mange som er alenemødre og som klarer seg kjempefint!
jente 30 Skrevet 3. juni 2010 #75 Skrevet 3. juni 2010 Hei Jeg er i samme sitvasjon som deg, bare jeg har en sønn fra før. jeg også føler meg presset til abort. men er redd jeg ikke kan leve med å ta bort et barn. når jeg kjenner at det lever inni meg. men virker ikke som mannfolk skjønner oss.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #76 Skrevet 30. mars 2019 Uff da! Dette burde du da anmelde snarest! Anonymkode: 89a99...87c 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #77 Skrevet 30. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uff da! Dette burde du da anmelde snarest! Anonymkode: 89a99...87c Hvorfor i all videste verden drar du opp en så gammel tråd???🤨 Anonymkode: 14f63...d15 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #78 Skrevet 30. mars 2019 Just now, AnonymBruker said: Hvorfor i all videste verden drar du opp en så gammel tråd???🤨 Anonymkode: 14f63...d15 Jammen den var da ikke konkludert? Anonymkode: 89a99...87c 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #79 Skrevet 30. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jammen den var da ikke konkludert? Anonymkode: 89a99...87c Men det betyr ikke at du trenger å dra den opp likevel! Ditt troll! Anonymkode: 14f63...d15
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #80 Skrevet 30. mars 2019 10 minutter siden, AnonymBruker said: Men det betyr ikke at du trenger å dra den opp likevel! Ditt troll! Anonymkode: 14f63...d15 Troll????? Gi deg nå med denne verbale antastingen. Anonymkode: 89a99...87c 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå