Gå til innhold

Vil så gjerne bli mamma :)


Sizzy

Anbefalte innlegg

Men det går så fint skal du se :)Mage må til, du kommer til å amme den vekk skal du se ;) Masse lykke til framover :klem:

Er sååå spent om TR kommer om 1 ukes tid :)

Skal også i eit bursdags-kalas om noen uker! Håper jeg må kjøpe alkoholfri og ha på "vanlige" vinflasker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Testa meg i dag med EL test...var negativ den...!

Kanskje jeg må kjøpe meg en vanlig test og kanskje det var for tidlig, men er så lei meg nå... :trist:

Trode det skulle gå denne gangen!

Venter et par dager å ser om mensen kommer og tester meg da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Husk at det jo ikke er uvanlig at man ikke tester positivt før mange dager over IKM!

Og dessuten kan man ikke stole på en EL-test som graviditets-test heller :riste:

Alt håp er fremdeles ikke ute - så lenge tanta ikke kommer, så er det fremdeles muligheter :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar :klem1:

Ja jeg vet,men jeg blir bare LITT oppheng når det er slutten på syklusen :)

Har vert å kjøpt test i dag og tester igjen om et par dager, om ikke TR kommer! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk dårlig denne gangen også... :sur:

TR kom på mandag. Har i det siste tenkt at det skjer når det skjer, men ble så skuffa og lei meg igjen!

Kan jo være at en av oss ikke "fungerer" helt, så vi skal til utredning på en privat klinikk om en stund! Greit å få bekrefte/avkrefte om det er noe :Nikke:

Vi har ikke prøvd i årevis akkurat, men det skader jo ikke å få et svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk dårlig denne gangen også... :sur:

TR kom på mandag. Har i det siste tenkt at det skjer når det skjer, men ble så skuffa og lei meg igjen!

Kan jo være at en av oss ikke "fungerer" helt, så vi skal til utredning på en privat klinikk om en stund! Greit å få bekrefte/avkrefte om det er noe :Nikke:

Vi har ikke prøvd i årevis akkurat, men det skader jo ikke å få et svar :)

Heia..ser det ikke gikk så bra med deg..det går heller dårlig her også...Fikk blødning imårrest...bitteliten...nok til at jeg fikk panikk...

er 12+5..ringte legen å fikk time,ble sendt i UL

...tom fostersekk med kun morkaka i...ska å dobblesjekke på torsdagen..men tror ikke det er noe håp...

ungen skal være så stor nå at han kunne ikke ha gjemt seg for både innvendig og utvendig UL..

får ikke til å tro at kanskje den er der på torsdagen..

Så da blir det avbrytelse av svangerskapet og utskrapning..

Så da er jeg snart i prøveperiode igjen...Lykke til til deg enda en gang..det klaffer nok for deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jaja, så var det bevist! Jeg har PCO og har nå fått tabletter som jeg skal ta neste syklus. Ble egentlig litt lettet, er egentlig en bagatell og enkelt å gjøre noe med :) Legen sa dette var veldig vanlig og at de fleste prøvde altfor lenge før de tar en sjekk om alt er som det skal. Jeg synest det var litt rart at EL testene har vist positiv. Men da sa han at det kunne godt være jeg hadde hatt EL, men testene sa ingenting om eggene var bra nok.

Så jeg vil vertfall anbefale alle å sjekke seg, selvom legen sier du må vente i "årevis" ;)

Kan nesten ikke vente til neste mens nå!!! :popcorn::humpe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, så var det bevist! Jeg har PCO og har nå fått tabletter som jeg skal ta neste syklus. Ble egentlig litt lettet, er egentlig en bagatell og enkelt å gjøre noe med :) Legen sa dette var veldig vanlig og at de fleste prøvde altfor lenge før de tar en sjekk om alt er som det skal. Jeg synest det var litt rart at EL testene har vist positiv. Men da sa han at det kunne godt være jeg hadde hatt EL, men testene sa ingenting om eggene var bra nok.

Så jeg vil vertfall anbefale alle å sjekke seg, selvom legen sier du må vente i "årevis" ;)

Kan nesten ikke vente til neste mens nå!!! :popcorn::humpe:

Heia :)

Hva er PCO? virker som det ser lyst ut nå for deg :):) håper du får det til denne gangen da:)

Huff ja med meg går det høvelig bra,trodde jeg skulle få utskraping men fikk tabeletter oppi der oppi som skulle få ut fostersekken og morkaka alt som var inni livmora,det var den verste opplevelsen jeg noensinne har hatt,fikk ingen info om hva jeg kunne vente meg da jeg ble sendt hjem,huff men det er nå 10 dager siden....var til kontroll idag,det var enda mye igjenne i livmoren(ikke at jeg fatter det går an siden jeg har blødd myyyyyye) men imorgen skal jeg til utskrapning :kjefte:

Hadde jeg kunne fått dette til og begynne med så hadde jeg vært ferdig for lenge siden og sluppet myyye tull og bekymringer og mye smerte...meeen imorgen er jeg vel ferdig,bare ikke legen får hikke mens utskrapningen pågår .. :sukk:

Men du må fortelle hva PCO er :forvirra:

Kansje vi blir gravide samtidig jeg å du :bolledeig:

Endret av Rachelma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff stakkar deg...! Er jo ingen ende på det, men håper alt blir bra snart vertfall :klem:

PCO er at jeg har altfor mange egg. Normalt er 6-12 egg, men jeg har ca 25. Dette gjør visst at eggene ikke blir skikkelig "modne" rundt eggløsning og at det derfor ikke blir en skikkelig EL...

Forsto du det? :) Prøver å forklare det legen sa, og da blir det litt sånn halveis ;)

Men disse tablettene skal få fram en skikkelig EL. Skal ta de fra dag 5 og i 5 dager. Så skal jeg på ny ultralyd for å se at jeg får EL den mnd :)

Ja hadde vert koslig om vi hadde blitt gravid på samme tid :)

Og masse lykke til i morgen :klem:

Gi meg en oppdatering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå googlet jeg PCO, der sto det at det var cyster på eggstokkene.... :vetikke: og at det ofte kom av overvekt??? Men vil ikke kalle meg det med mine 58 kg?? Hehe, jaja ikke vet jeg!

Men du må kanksje se bort fra det svaret ovenfor, selvom det var det han sa til meg :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Kan jeg være så frekk og spørre hvilken klinikk dere var på, og hva dere betalte? Hva slags undersøkelser gjorde legen...?

Antar at det er Pergo du skal gå på...? :klø:

Lurer litt på en hurtigsjekk privat i stedet for det offentlig for å få litt fortgang i ting, men tror ikke jeg gidder om det koster skjorta :riste:

Uansett bra at de fant feilen og har en plan for deg videre da :hoppe: Krysser fingrene for at det funker denne gangen :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for det! :):vinke:

Var på Klinikk Hausken i Haugesund, og betalte 1500,- Der fikk vi komme til på 2 uker.

Der tok de en sædprøve av han og fikk svar med en gang.

På meg tok han ultralyd og så om alt var ok :) Og så måtte jeg på sykehuset og ta blodprøver, men vet faktisk ikke helt av hva :sukk:

Ja fikk resept på "Pergotime", er vel det de kaller Pergo det da ;)

Synest det var verdt det, er jo så lang ventetid i det offentlige. Dessuten ville legen min vi skulle vente å se hvordan det går...

Men når jeg skal tilbake på UL rundt EL, vet jeg ikke hva det koster...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Sizzy :klem:

Det var jo slettes ikke dyrt i det hele tatt :hoppe:

Jeg har bare kikket litt på prislistene til større privat-sykehus, og der er det jo tilsynelatende ikke veldig rimelig :riste:

Så spennende at dere kan komme ordentlig i gang da - håper det virker denne gangen :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå er det lenge siden jeg har skrevet noe her...

Venter på mensen, men når jeg var på UL sa legen at siden jeg ikke hadde EL sist mnd kunne det gå litt tid før mensen kom, typisk! :kjefte:

Den skulle vert her for en uke siden ca...slik at jeg kan begynne på Pergo.

Men for 4-5 dager siden hadde jeg de jæ.. magesmertene, og tenkte at nå kom kanskje mensen. (hadde voldsomme menssmerter når jeg var tenåring)

Men det har bare vært antydning på papiret med brunlig utflod i noen dager og ømme bryst. Veldig ømme!!

Så her sitter jeg da....

Men, vi får vel bare vente å se :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...