Gå til innhold

Får du mindre vondt av å trene under mensen?


leirbål

Anbefalte innlegg

Det gjorde det bare mye verre for meg. Hvis jeg jogget en runde, så var smertene fordoblet når jeg stoppet og tok en pause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Catwoman

AKtivitet har alltd hjulpet på mine menssmerter. Det trenger ikke være større greier enn å gå en tur. Men bevegelse fremfor å sitte i ro er alltid bedre for meg.

Nå har jeg aldri vært plaget av invalidiserende menssmerter da,(så det har kanskje noe med det å gjøre,) kun moderate smerter, som ikke har plaget meg i særlig grad bare jeg klarte å dra meg ut av sofaen. :fnise:

Så det stemmer for min del ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flott at det funker for noen. :) Men jeg synes bare at det er rart at når noe funker for noen, så blir det plutselig en sannhet som gjelder for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Det har jeg ikke prøvd, har aldri gått på trening når jeg har hatt menssmerter. Liker best å ligge i fosterstilling med noe varmt på magen da, og spise sjokolade. Det jeg derimot har merket, fra dag 3 i mensperioden, er at jeg er i kjempegod form. Jeg løper lettere og føler meg mye sterkere. Selvtilliten strutter også, hehe. En turntrener jeg hadde sa at mange jenter blir smidigere under menstruasjonen, og det stemmer i mitt tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg først har fått vondt, hjelper ingenting annet enn smertestillende. Men jeg vet jo når jeg skal ha mensen og kjenner når den er på vei. Da passer jeg på å komme meg på trening, for da kommer smertene senere. Kommer smertene i forkjøpet liksom. Opplevd ofte at jeg da bare trenger å ta smertestillende en av dagene, i motsetning til tre som jeg vanligvis må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...