twinklestar Skrevet 22. februar 2010 #841 Del Skrevet 22. februar 2010 4 korn ja!!! Det har jeg hjemme, det har stått til pynt men da kan jeg spise det med god samvittighet:) Kanskje forsøke det med skyr ja.....Hm.... Her går det også i 4-korn, havregryn og Kellogs AllBran. Jeg tar gjerne litt av hver for å få en god blanding. Ha evt. oppi litt solsikkefrø også! Yoghurt er greit så lenge du velger den rette typen. Mange gir uttrykk for at de er veldig sunne fordi de har lite fettinnhold, men vær da obs på sukkeret! Jeg sverger derfor til dobbel 0%. Eller skyr når jeg er hjemme i norge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 22. februar 2010 Forfatter #842 Del Skrevet 22. februar 2010 Jippi....Da har vi en ny ide til lunsj :=) Metter kanskje ikke så mye, men det venner vel magen seg til! også har jeg blitt kjempe flink tilå spise masse appelsiner nå..... Idag var det kransekake på jobb, og samtlige trøkka i seg!!! Alle unntatt matvraket :=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 22. februar 2010 #843 Del Skrevet 22. februar 2010 Ja, den dobbel 0%-yoghurten er jo faktisk kjempegod! Så flink du er som ikke spiser kransekake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 22. februar 2010 Forfatter #844 Del Skrevet 22. februar 2010 skal se etter den i butikken idag...Merker det blir mye å handle idag ja....Hjelpes, flat lommebok i vente:=) Men sunt kjøleskap i vente også!!! Hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 22. februar 2010 Forfatter #845 Del Skrevet 22. februar 2010 Ja da var ukens første arbeidsdag over snart...Blir å tusle i butikken og forsøke å handle sunt også hjem til min kjære som skal lage middag idag;=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 22. februar 2010 #846 Del Skrevet 22. februar 2010 Hva fikk du til middag i dag? Mens jeg spiste middag i dag tenkte jeg at det enkle ofte er det beste. I dag orka jeg ikke styre med noe avansert så jeg bare tok en kyllingfilet med olivenolje, litt salt og pepper + paprikakrydder og putta den i ovnen. Vanligvis pleier jeg å steke den bittelitt på hver side i panna først, men det gadd jeg ikke i dag. Men det ble jo kjempegodt! Utrolig saftig og god!!! Trikset er å ikke steke den for lenge. Av tilbehør hadde jeg bare masse kokt brokkoli og 10 små cherrytomater. MMM... nydelig middag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 22. februar 2010 #847 Del Skrevet 22. februar 2010 Idag er jeg usunn og spiser grove polarbrød pizza... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 22. februar 2010 Forfatter #848 Del Skrevet 22. februar 2010 mmmmm ja det hørtes godt ut med kylling på den måten! Men blir det ikke tørt med null saus? Der jeg sliter litt nemlig, må ha saus på alt! Polarbrød grove er bedre enn fine polarbrød da:=) vi får se det på den måten..hehehe.... Jeg fikk sunn mat (velger jeg å tro og han skrøt på seg det). Det var ren oksekjøtt stekt i litt olje, en del krydder, skåret squash, paprika, chili, brokkoli og alt blandet i pannen. Var himmmmmelsk godt, og jeg velger å tro det var sunt!! hehe.... Imorgen er det min tur til å lage mat....må se hva jeg klarer..... Tror det blir kylling, villris og kokte grønnsaker. Om ingen har bedre ide;=) Var innom butikken, kjøpte alle ingrediensene til ingers rugbrød, det skal bakes på torsdag! (jammen er det dyrt ja) Kjøpte meg havregrøt til å lage i microen (tenkte å teste den ut nå i kveld, bare slik for å sikre meg at lunsjen er spisende imorgen), også den yoghurten dere snakket om....... Så da har jeg vært flink;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 22. februar 2010 #849 Del Skrevet 22. februar 2010 mmmmm ja det hørtes godt ut med kylling på den måten! Men blir det ikke tørt med null saus? Der jeg sliter litt nemlig, må ha saus på alt! Jeg tror det er en vanesak... Jeg spiser så og si aldri saus. Eller det blir jo tomatsaus og sånn når vi lager pasta da... Og salsa"saus" når vi lager fajitas eller litt wok saus når vi lager wok... . Men til middagen i dag savna jeg det ikke i det hele tatt. Kyllingen blir så saftig og god når du steker den hel. Når vi har biff klarer jeg meg også fint uten saus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #850 Del Skrevet 23. februar 2010 God morgen Tøff start på dagen igjen med NSB ja...nå tror jeg at jeg skal sende en klage, er det ikke noe refusjonsregler som jeg snart kan benytte meg av?? Det er en utrolig god egenskap å ikke være avhengig av saus twinkle...!!!! Jeg elsker som sagt saus, og føler at maten fort blir litt tørr. Men jeg har jo bedret meg, er det saus til middagen så tar jeg kun en bitteliten porsjon. Men en ting skal sies, om jeg erstatter sausen med soyasaus så går det fint. Idag er det min tur tilå lage middag...blir noe kylling, men vet ikke helt hva enda...FÅr pønske ut noe i løpet av dagen. ! Merker veeldig godt på magen at det ikke var brødmat til frokost idag! Stod opp litt tidligere og lagde meg havregrøt..Var litt uheldig med den idag, den ble for tykk og det var IKKE godt..... Det er det cluet med å få den perfekt! Idag har jeg tatt med meg havregrøt (tilå lage i micro), eple, yoghurt og 4 korn til å ha på jobben...Så det skal bli spennende å se om jeg får dette til. Men det viktigste er at jeg faktisk kjenner bedring på magen, den føles ikke like oppblåst!!! Deilig! Skal forsøke med noen enkle treningsøvelser ikveld når sambo drar ut Jeg merker enda på pusten og helsa geenrelt at kroppen ikke er 100 % frisk. Blir veldig fort andpusten og det svir godt. Pg nesa renner enda!!!!! Ill be back later, må vel jobbe litt tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cygnus Skrevet 23. februar 2010 #851 Del Skrevet 23. februar 2010 Godt å lese at du er i bedre form Bare vær forsiktig med trening, tror det er fort gjort å trene litt for hardt for tidlig og få tilbakefall.. (snakkeraverfaring :gjeiper: ) 4-korn med Dobbel 0% blåbæryoghurt er knallgodt! Spiser det ofte til frokost Ha en fin dag på jobb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 23. februar 2010 #852 Del Skrevet 23. februar 2010 Enig med Cygnus, pass på så du ikke trener deg syk igjen Det er regler for når du kan få refusjon fra NSB, ja. Står sikker på nettsiden deres. Men jeg leste i avisa i går at pga alt tullet i dte siste, så er de på klagekontoret overarbeidet og alle sakene tar skikkelig lang tid Hvis havregrøten blir for tykk, så går det an å blande ut med melk eller vann, også etter at du har hatt den i skåla. Snakker av erfaring her, som trøtt frokostkoker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #853 Del Skrevet 23. februar 2010 Da var lunsjen unnagjort, og magen føles så lett! Vet ike hvordan jeg enkelt skal kunne beskrive det, men den føles lett!!! Er lissom ikke så oppblåst eller tung! Herlig!!! Ble micro havregrøt ja, blandingsforholdet var ikke av det beste nei og jeg stod og lurte på om jeg bare kunne helle på litt ekstra veske etter at det var kokt opp..men tydeligvis er det mulig da? men da må den kokes litt til ikke sant? men det metter godt da og når man føler seg bedre så er det vel verdt det:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #854 Del Skrevet 23. februar 2010 Så bar det hjem fra jobb og middagen ble følgende: Kylling i strimler med villris (soysasaus på) og spinat.. Var suuuuper digg og veeeldig sunt,... Og ikke ble jeg sånn stappmett heller. DEilig! Venter på at sambo skal komme seg ut så jeg kan få forsøkt meg på litt øvelser;M) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #855 Del Skrevet 23. februar 2010 Matvraket har vært flink!!! hun kastet ut samboeren og satte i gang med trening! Ble ikke wii, men en del øvelser med vekter i forhold til armer!! OGså ble det pilatesball og en del situps og push ups. Også ble det 3*15 knebøy og utfall Merker at formen ikke er optimal, for nesa rant og fikk hostekuler så det holdt, men var uansett ikke den hardeste treningen så det går fint;=) Fornøyd med seg selv... nå skal en ekte jordbær smoothie nytes;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 24. februar 2010 Forfatter #856 Del Skrevet 24. februar 2010 SJALLABAIS!!! God morgen!!! Guuuuud å trøtt jeg er idag, for å ikke snakke om hvor kaldt det var! Jeg forbannet NSB før jeg gikk ut av døren idag, tenkte som så at dersom de ikke kommer idag så blir det taxi! Ikke pokker om jeg står ute i minus 22 (ja du leste riktig) og venter i 30 minutter! Men kryss i taket og høl i veggen de kom tidsnok og jeg kom inn på et varm tog! Aldri vært så lettet i mitt liv jeg...... :gjeiper: Deilig å komme litt tidligere på jobb og få tatt en "våkneoppte", litt rolig start på dagen gjør ikke noe! Inatt hadde jeg en sånn "sovne og våkne fort natt" . Dvs jeg sovnet tvert når jeg la hodet på puten i går, og bråvåknet da vekkeklokka ringte kl 530 imorres*!!! Det var ikke noe særlig!!! Er stuptrøtt idag og blir vel ikke akkurat bedre! Hvorfor har ikke jeg vinterferie... resten av uken tar halve jobben seg fri så Forresten, var uitrlig deilig å trene litt i går..Kjenner ingen stølhet , men pleier å komme litt senere ut på dagen... Får håpe det hvertfall, føles så mye bedre når man kjenner stølheten! Må fortelle noe, stod foran speilet i går og beundret meg selv (ja det hørtes feil ut) Fant ut at om bare magen min ble litt mer markert, rumpa litt strammere og lårene litt strammere så skal jeg være fornøyd! Jeg har innsett (endelig) at hoftene mine får jeg rett og slett ikke gjort noen verdens ting med Går ikke an å slanke eller trene dem vekk! MEN om jeg får fjernet denne lille pølsa på siden så skal jeg stråle som en sol og være fornøyd!!!!! FOrsøkte meg på sidelengs planke i går (det er den enste øvelsen jeg vet om bortsett fra sidesitups) og håper dette kan hjelpe på...Ellers tar jeg gjerne mot andre øvelser med takk. Idag tror jeg at jeg skal lage noe kyllingfilet i ovnen, må inn hos twinkle og lese litt hvordan hun lagde dem..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 24. februar 2010 Forfatter #857 Del Skrevet 24. februar 2010 Frokost idag: havregrøt. Idag var den god...Hehe Lunsj: dobbel 0% yoghurt med 4 korn og eple Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 24. februar 2010 #858 Del Skrevet 24. februar 2010 Nå er matvraket virkelig i siget igjen ('liker'). Trening og havregrøt og alt Jeg har spist det samme til middag to dager på rad nå Og det er jo såå enkelt. Ikke superspennende mat, men tasty Driver nå og grubler på hva jeg skal finne på i kveld - ikke så lett når man har lyst til å lage noe sunt, men enkelt, uten for mange ingredienser... Ha en fortsatt fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 24. februar 2010 Forfatter #859 Del Skrevet 24. februar 2010 Ja føler meg back in business igjen! Og det føles DIGG!! _D_I_G_G_ Og jeg har faktisk lyst til å trene igjen også, men tror jeg skal drøye aerobic greia på wii, pga forkjølelsen som enda sitter litt. Men blir øvelser i kveld også (/trente armene i går og fant ut at jeg hadde en ekstra muskel jeg aldri hadde sett før HAHA, og det var faktisk likk snacksy med stramme armer og muskler.) :fnise: Jeg er ikke god på å komme med matideer twinkle, men om dagen er jeg veldig inne i kyllingperiode...:=) Kommer jo an på hva du har i kjøleskapet også. Jeg er litt lysten på hjemmelaget wok om dagen også jeg.....Med friske sprøe grønnsaker som knaser i munnen Men imorgen skal jeg hjem til en vennine og samme på fredagen, og samme på lørdagen igjen så nå blir det lenge til neste gang jeg lager middag..... Håper bare de lager sunn og dmat til meg...Hvis ikke får jeg bare begrense meg. Lunsjen var forresten knall god! Fikk en del spm om hva i all verden dette var for noe. Tok yoghurten dobbel 0% blandet med 4 korn, og eplebiter. Var NAM NAM........ Så kanskje ikke så bra ut! Spennende å se hvor lenge dette metter...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 24. februar 2010 Forfatter #860 Del Skrevet 24. februar 2010 MERKELIG magen og kroppen virker så hovnet opp idag....Mulig det er buksa som presser på magen, derfor det føles så trangt! Har stilongs under og det gjør det jo litt tykkere og trangere...Ubehagelig er det hvertfall..Føler meg rett og slett TJUKK!!! Vil hjem til joggebuksen min jooooooo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå