Gå til innhold

Alle dagene

Synne-Marie

Anbefalte innlegg

Vi har forresten også et roterom som skal bli barnerom. Har ryddet og gjort det klart for henne flere ganger, men siden hun sover hos oss roter vi og fyller det kjapt opp igjen! Lurer på hvor vi skal gjøre av rotet vår når hun flytter inn der?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enn at at du hadde falt ut av innleggene mine! Og jeg som nevnte noe om aktiviteten her... :sjenert:

Det var veldig koslig å lese om lillemanns 8mnd "oppsummering"! :rødme: Kosegutten!

Det blir vel noe å slutte helt med ammingen ja. Det er kost, men det blir sikkert litt godt å slippet det også. Det er jo så enkelt med puppen, men her i gården er det visst ikke nok lenger.

Ha en fortatt deilig sommerferie! Vi skal visst få smake på litt godvær nå (før regnet kommer igjen)!

Hehe, jeg begynte egentlig ikke å skrive noe særlig før du påpekte aktivitetsnivået :klem:

Jeg må ile til å oppklare forresten. Det er ikke snakk om å slutte helt med amminga enda. Han får masse pupp på dagen :jepp: Det er nattamminga som nesten har tatt slutt. Vi kunne vel kjørt en "kur", men all den tid det egentlig ikke er noe problem for meg å amme om natta, venter jeg litt og ser om han ikke slutter av seg selv.

Koselig at du likte oppsummeringa :nigo:

Tenkte som så at hvis jeg oppdaterte litt her hver måned så ble det lettere for meg å huske det seinere. Man glemmer jo så fort alle milepælene, for disse søte små utvikler seg jo så enormt.

Edit: Jeg satser knallhardt på å flytte alt rotet ned i boden forresten knegg.gif Hehe neida, heldigvis har rot den lykkelige egenskapen at det tar mye mindre plass med en gang det er sotert og lagt på plass ;)

Endret av Synne-Marie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var veldig fin ja. :jepp: Og en veldig god ide! Vi fikk denne morsomme loggboka når litja ble født og jeg prøver å skive der, i tillegg til litt i KG-dagboka. Kunne vel vært flinkere. Planen er å "føre det inn" i albumet hennes, gjerne med litt bilder, men det har ennå bare blitt med tanken... :lete: Er ferdig med den værste ammetåka nå, så da er det vel bare å sette i gang!

Selvfølgelig skal du ikke slutte helt med ammingen, burde vel ha forstått det! :ler:

Hos oss havner på magisk vis det vi har flyttet ned i boda opp på kontoret/rote-/gjeste-/barnerommet igjen. Og alt annet som ellers ikke har en fast plass. Har kjøpt fine kurver og esker for å ha ting i, men de står enda ubrukt. (Oi, så rotete og lat jeg høres ut nå :fnise: )

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var veldig fin ja. :jepp: Og en veldig god ide! Vi fikk denne morsomme loggboka når litja ble født og jeg prøver å skive der, i tillegg til litt i KG-dagboka. Kunne vel vært flinkere. Planen er å "føre det inn" i albumet hennes, gjerne med litt bilder, men det har ennå bare blitt med tanken... :lete: Er ferdig med den værste ammetåka nå, så da er det vel bare å sette i gang!

Selvfølgelig skal du ikke slutte helt med ammingen, burde vel ha forstått det! :ler:

Hos oss havner på magisk vis det vi har flyttet ned i boda opp på kontoret/rote-/gjeste-/barnerommet igjen. Og alt annet som ellers ikke har en fast plass. Har kjøpt fine kurver og esker for å ha ting i, men de står enda ubrukt. (Oi, så rotete og lat jeg høres ut nå :fnise: )

Den boka var skikkelig fin :jepp: Og vårt rom utøver også en magisk tiltrekning på rot og rask... Uansett hvor gode intensjonene er :ler:

----------------------------

Lillemann har fått sin første tann :hoppe: Jeg så at det var gått hull på tannkjøttet i går og på ettermiddagen i dag skimtet jeg hvitt nedi der :jepp: Så gjelder det bare å finne ut hva gutten skal få i tannfe :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med den første tann! Nå er det pare å passe på puppene! :gjeiper:

Kom den uten feber og nattevåk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eneste var at han har hatt laber apetitt i dag på "ordentlig" mat og foretrukket puppen. Heldigvis virker det som den bitefasen har passert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag var det morgen før 5 :Gjesp: Det hjalp jo ikke på at mamman hadde vært ute på vift kvelden før :skaal: Så lillemannen fikk komme opp i senga vår med et utvalg leker, mens mamman spilte død litt til. Mannen ble ganske gretten, for det er jo ikke akkurat lett å slumre med en hvinende sprellesparkedukke i senga, men det var ikke så synd i han, for han hadde tross alt lagt seg 10. (Tvert imot kunne han tjent noen ekstrapoeng i margen ved å stå opp med gutten, men det er jo en annen historie ;))

Endret av Synne-Marie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med første tann :)

Roterom diskusjonen holder jeg meg laaaangt unna ;) *lukket dør = bortevekk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Må bare inn å melde at alt er vel og at vi er høyst oppegående :goodbye:

Har hengt litt vel mye på dette forumet i det siste og har derfor prioritert bort kg litt :sjenert:

Tenkte å komme med en 10-mndsoppdatering snart, også er det kanskje på tide med nye bilder? ;)

Edit: Måtte bare fikse en smiley, også kom jeg jo på at jeg kan skylde på at det er ferie også når det kommer til dårlig oppdateringsfrekvens :gjeiper:

Endret av Synne-Marie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser fram til ei oppdatering! :sol:

:klemmer:

Endret av Synne-Marie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Her er det altså full rulle og stormende jubel! Jeg må vel bare innse at med barn er ikke sommer ferietid lenger. Altså det er jo ferie, bare ikke for meg, hehe. Men nå er det litt pause i hvertfall. Siste besøket er sendt av sted og nytt besøk kommer ikke før på fredag. Lillemann har en lur og mamma sitter med beina høyt og en kopp kaffe. Lovin' it!

Lillemann har altså rukket å bli 10 mnd. Ved siste kontroll var han 73 cm og veide 9965 g, men tror nok han har strekt seg litt mer nå. Han er fortsatt en fornøyd og blid unge, men kanskje litt mer utålmodig? Han snur seg nå både fra mage og rygg og åler seg sidelengs og baklengs. Han prøver å trekke knærne under seg og han har også begynt med å prøve å heise seg opp langs ting. Jeg er veldig spent på om kan knekker krabbekoden først eller om han kommer seg opp på to først. Stort sett ligger han imidlertid på magen og koser seg med en eller annen lekesak (eller hva det nå skal være han har lagt vantene på).

Han spiser nå stort sett hva det skal være og det er bare mammahjertet som setter begrensingene ;) Jeg blir stadig overrasket over hva han klarer å sette til livs. Han har jo bare to tenner! Banan spiser han selv om jeg holder den for han, og han drikker vann av kopp og glass så det er en fryd. Han spiser stort sett middag sammen med oss nå og bare det er moset litt med gaffelen går det ned. Fisk er en stor hit, men kjøttkaker, koteletter og kylling går også ned på høykant. Det eneste han ikke har likt så langt er brokkoli og is (Isen var ikke min idé altså ;) ).

Han babler masse, men det er enda ikke så godt for oss å tolke hva han sier. Mamma og pappa går greit, (selv om jeg har en mistanke om at "mamma" egentlig betyr "fiks det" i hans vokabular :gjeiper: ) og hei og ja er også greit å forstå. Dessuten går det en hel del i "eh" som brukes til alt, og også noen ord jeg ikke har klart å dechiffrere, så som "ådy" som jeg faktisk lurer på om kan være et forsøk på navnet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har forresten fått tilbud om barnehageplass :hoppe: Plutslig kom høsten mye nærmere :ler: Vi får plass fra 15 august, men satser på at vi kan begynne litt seinere. Skal en tur bort senere i dag og studere barnehagen litt nærmere før vi slår til på plassen ;) Håper de ikke har problemer med tøybleier... :sjenert: Det litt pussige er at selv om vi har søkt om halv plass har vi fått tilbud om full plass? I følge svigerinna bør vi slå til på det, for det er visstnok bedre for disse små og gå litt hver dag, heller enn å gå annahver dag. Men det blir jo dyrere da selvfølgelig. På halv plass går det opp i opp med kontantstøtta :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...

Barnehagen virker topp og de er postitive til tøybleier :hoppe:

Vi har fått arve noen leker av søskenbarna, blandt annet et slags lekebrett formet som et tog, med ca 1000 knapper (moderat overdrivelse) med ulike dyre- og toglyder. I og med at det har vært høyt elsket og godt brukt er knappene litt treige. Men ikke verre enn at når lillemann la hele vekta på kom det lyd i massevis. Også det utrykket i ansiktet da! Han ble jo livredd selvfølgelig, og som den dårlige mora jeg er måtte jeg jo le :sjenert: Han så jo helt crazy ut! Men det var nok den rette reaksjonen, for da begynte han å le også :rødme: Så nå driver han og trykker på alle knappene i tur og orden :mor-med-slitne-ører-smiley:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemann har endelig(?) begynt å åle/kravle seg fremover. I tillegg heiser han seg opp, så nå får kopper og kar kjørt seg. Det verste er vel at mor blir så stolt når han klarer å strekke seg helt opp til de tingene han ikke får tafse på, at nei'et blir sittende litt fast nedi halsen et sted. Særlig når han snur seg med verdens største smil og stolteste mine, for liksom å si "se hva jeg kan!" Regner med at det faller lettere etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Vi har hatt en miniferie hjemme og lillemann har lært seg å vise hvor stor han er. Dette er åpenbart så gøy at han må gjøre det hele tiden. Og om vi også gjør det er lykken komplett ;) Ellers har lillemann fått akutt seperasjonsangst og det er intet mindre enn slitsomt når man er alenemamma på ferie. Armene er intet mindre en 20 cm lengre etter å ha løftet og bært på en lillemannformet utvekst som tilsynelatende har vokst ut på hofta et sted. Takk himmelen for bæretøy sier jeg bare! Ellers hadde vel armene fort vært dobbelt så lange ;) Det var mildt sagt deilig å vende hjem til gemalen og få avlastning. For en gangs skyld hadde han faktisk ryddet til jeg skulle komme hjem :dåne: Kanskje ikke så rart når jeg hvor gretten jeg ble sist jeg kom hjem (til en kåk der det så ut som lynet hadde slått ned!) :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 uker senere...

Da har altså hverdagslivet tatt meg fullstendig, men selv om det ikke er like mye kvalitetstid med dataen er livet bra for det altså :fnise:

Vi har hatt oppstart i barnehage og det har så langt gått greit. Lillemann ser ut til og trives, både med lokalene, de ansatte og de andre barna. Barnehagen har akseptert tøybleiene uten å blunke og det setter vi stor pris på.

Lillemann har nå ålt seg fremover ca 1 mnd og for en fart han har! :dåne: Han har også begynt så smått å heise seg opp på knær, han står stadig på alle fire og hvis vi holder i henda, reiser han seg opp og går avsted. Han blir faktisk så ivrig at beina går i alle retninger :fnise:

Han snakker stadig mer, men vi skjønner dessverre ikke så mye av det. Han bruker ja om ting han liker og nei om ting han ikke liker. Goi er morsomt tror jeg. Han bruker det ihverfall når han er i godt humør og ler hvis jeg sier det (Hvis det ikke bare er uttalen min han ler av da. For alt jeg vet er jeg skrekkelig dårlig til å snakke babyspråk :tunge1: ) Også klapper han når noe er gøy :klappe:

Matmessig spiser han det meste, men han forventer å bli matet (hvem sin skyld er det tro :gjeiper:). Til nød kan han bøye seg ned og ta biter med munnen. Det er imidlertid ikke evnene det står på. Han er nemlig fullt i stand til å plukke opp selv den minste lille lodott og putte den i munnen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne at han har lært seg å sette seg opp på kne. Sette seg opp på rompa selv derimot... Også elsker han å danse og synge og det er jammen meg noe av det nusseligste jeg ser :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...