Synne-Marie Skrevet 18. mai 2010 Forfatter #281 Del Skrevet 18. mai 2010 Lillemannen er ikke den mest aktive babyen, men han har begynt å få skikkelig dreisen på å snu seg fra rygg til mage. Dessverre har han glemt hvordan man snur seg andre veien så der må han ha litt hjelp Det virker som han virkelig fryder seg når han kan ligge på gulvet å jodle, og gir du gutten et speil har han underholdning hele dagen Han er sterk i beina og står selv om vi hjelper han med balansen. Sitte selv begynner han også så smått å få dreisen på. Morsomt å se hvordan han utvikler seg Det beste av alt er at han er en skikkelig kosegutt som elsker å sitte på fanget til mammen og pappen sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aud Long Skrevet 18. mai 2010 #282 Del Skrevet 18. mai 2010 Hurra for kosegutter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #283 Del Skrevet 19. mai 2010 I dag er det trøtt stemning i hjemmet. Lillemannen har holdt party i natt og han er ikke i noe form i dag heller. Det har vært feber, oppkast og host, nys og snørr. Legen tror ørebetennelse så vi får bare ligge lavt i terrenget og se om det ikke blir bedre. Mannnen holdt på å sovne på legekontoret, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #284 Del Skrevet 19. mai 2010 Lillemannen har heldigvis fått sove godt i kveld. Dagen har han brukt på å sjarmere seg fra fang til fang, samt snørre og sikle tett Jeg er veldig spent på om den første tanna benytter anledningen og kommer nå når det er litt feber og surv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 19. mai 2010 #285 Del Skrevet 19. mai 2010 Håper formen til lillemann kommer seg over natten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #286 Del Skrevet 22. mai 2010 Lillemann blir stadig bedre Nå er det bare litt ekstra dypt surklesnørr igjen Formen er ikke helt 100 % enda, han sover mye og er enormt kosesyk, men han er i det minste sitt vante glade jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #287 Del Skrevet 22. mai 2010 Fun fact: Melder at Norge er det landet med flest 0-poengere i grand prix. Hele 4 ganger har vi klart den bedriften. Hakk i hel følger Spania, Østerrike, Finland og Sveits med 3 0-poengere hver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #288 Del Skrevet 22. mai 2010 (endret) Jeg føler meg litt fæl, men jeg må le litt over denne. Hva tror de skal skje? At hvis 50 000 joiner blir det regjeringskifte? Hadde det enda vært et halvår til valg og ikke et halvår etter hadde jeg skjønt det. Håper alle som joiner denne gruppa benyttet seg av stemmeretten sin i fjor Endret 22. mai 2010 av Synne-Marie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 31. mai 2010 Forfatter #289 Del Skrevet 31. mai 2010 I går var den lille bolla mi 8 mnd Han har blitt en stor gutt, han har strekt seg drøye 20 cm siden fødsel og lagt på seg rundt 7 kg (!). Han har et rolig lynne og betrakter verden rundt seg med en ettertenksom mine. Han elsker musikk og sang og utholder under tvil bading. Han er en liten kosegris og selv om han utvilsomt er kjempeglad i mamman sin er det ingen tvil om at det er pappa som er GØY ;)Han er en glad gutt og virker trygg og tilfreds. Han er ekstremt kilen, noe som gjør vasking med klut veldig morsomt for store og små Han snakker ganske mye, men foreløpig skjønner vi ikke hva han sier. Når han blir sint eller fortvilet kommer det ma-ma-ma, og andre ord vi har hørt (eller syns vi har hørt ) er pappa, hei og ja. Han spiser nå mellom to og tre faste måltider per dag, hovedsakelig grøt og fruktmos. Han spiser best når han får mat av pappa for når mamma gir blir han så distrahert av muligheten for å få pupp Han er glad i vann og drikker av flaske og glass (må huske å kjøpe sånn tutekopp). Når han er sulten gaper han så stort han kan og ser håpefull ut, helt til noen kommer og putter mat i Han elsker å leke fly med skjeia, og prøver stadig å fange skjeia hvis ikke foreldrene følger 100 % med Han er en sterk gutt og står hvis noen holder hendene hans. Ellers er han ganske bedagelig og ser ikke helt vitsen med å forflytte seg. Livet er ganske greit liggende på magen, og en leke innen rekkevidde er alltid mer interessant enn en som ligger like utenfor. Hvis det ikke er noen leker innen rekkevidde underholder han seg heller med å titte på hendene og strekke seg etter tærne. Vi nådde en liten milepæl i dag da han for første gang fikk knærne under seg og magen opp fra bakken. Han blir flinkere og flinkere til å sitte, men setter seg ikke opp selv enda. Han har ingen problem med å gripe ting og sender tingen fra hånd til hånd når han skal undersøke den nærmere. Han har begynt å sove på magen og sover fra 7-7 avbrutt av en til to amminger. Han sover nå på eget rom og ser ut til å trives med det. Han sover rundt tre dupper per dag på mellom en time og halvannen time hver. Det var litt (mye?) om vår lille skatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 1. juni 2010 #290 Del Skrevet 1. juni 2010 Koselig lesning :rødme: Herlig med en kosegris da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 3. juni 2010 Forfatter #291 Del Skrevet 3. juni 2010 Kosegriser er supert! Her er det litt sånn stemning i dag. Semesteroppgaveinnlevering i morgen og ikke overraskende er lillemann spinnvill med stor S og mange utropstegn. Nå hadde det passa a' mor bra og hatt en megalang pupp som rakk helt inn på soverommet gitt Men,men, i morgen er det sommerferie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aud Long Skrevet 3. juni 2010 #292 Del Skrevet 3. juni 2010 En sånn kjempelang pupp hørtes både praktisk og upraktisk ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 3. juni 2010 Forfatter #293 Del Skrevet 3. juni 2010 Kunne rulla den opp når den ikke var i bruk vettu :gjeiper: Hadde blitt sånn instant "hello cleveland". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 3. juni 2010 #294 Del Skrevet 3. juni 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 4. juni 2010 Forfatter #295 Del Skrevet 4. juni 2010 Sommerferie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 6. juni 2010 Forfatter #296 Del Skrevet 6. juni 2010 Det er så deilig å ha mange blanke dager foran seg! Dvs jeg har jo allerede lagt tusen planer I dag har jeg og mannen fått måkka ut av gjesterommet Egentlig på tide, for lillemannen har jo allerede sovet der en stund Det var cirka et tonn med barneklær av ulike kategorier som skulle sorteres (type utvokst og slikt som vi har fått låne men som ikke har blitt brukt). Mannen har fått skrudd opp skapdørene og rydda stæsj ned i boden. Det var overveldende å plutselig ha golvkjenning igjen :gjeiper: Nå starter prosessen med å lage barnerom av det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 6. juni 2010 Forfatter #297 Del Skrevet 6. juni 2010 Glemte å nevne at vi har fått låne en gammel skuv-sprinkelseng, så planen er å bruke de neste dagene på å pusse den opp litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aud Long Skrevet 6. juni 2010 #298 Del Skrevet 6. juni 2010 Ja, noen ganger er det ganske overraskende/overveldende å se at det jammen kan være et rent, koselig og mere til rom under rotet! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 8. juni 2010 Forfatter #299 Del Skrevet 8. juni 2010 Rent magisk, hehe I dag koser vi oss hjemme med sommerferie. Vi har vært en ekspedisjon på butikken der lillemann satt pent i meitaien sin og storøyd studerte alt rundt seg. Avokadoen jeg viste han var så spennende at jeg bare i siste liten fikk tatt den unna i det han hev seg etter den med stor og åpen munn Nå har jeg kjørt i gang vaffelpressa, hadde egentlig invitert barselgruppa bort, men de kunne ikke dessverre. I stedet kommer Aud bort og hjelper med med å spise dem Egentlig hadde jeg laget uten melk, men ved nærmere ettertanke havnet det litt fløte i til slutt likevel :gjeiper: Som bonusoverraskelse har jeg kjøpt inn Berganes Nøtt Denne uka har vi begynt middagstilvenning på lillemannen. Den o store planen er å presentere en og en grønnsak i gangen og avslutte med kjøtt og fisk. Det har begynt pent med potet i går (som var ) og potet+gulrot i dag som tilsynelatende var det beste han noengang hadde fått smake. Han gapte og gapte og spiste sikkert 1-1,5 dl tilsammen, noe som er helt ekstraordinært når det gjelder han. Jeg ser ikke bort i fra at han får en og en ting denne uka også, blir jeg lei og lager full middag neste uke Vi er nå oppe i 2-3 faste måltider om dagen. Frokost-lunsj og kvelds. Kvelds er det eneste han får fast hver eneste dag. Jeg regner med at så snart han har fått smaken på middag innfører vi det fjerde. Og da er han i grunn baby lenger... Han pupper bare en gang om natta nå og jeg blir ikke overrasket om han slutter med det når han får litt mer mat på dagen. Blir litt fint og litt trist tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 8. juni 2010 #300 Del Skrevet 8. juni 2010 Enn at at du hadde falt ut av innleggene mine! Og jeg som nevnte noe om aktiviteten her... Det var veldig koslig å lese om lillemanns 8mnd "oppsummering"! :rødme: Kosegutten! Det blir vel noe å slutte helt med ammingen ja. Det er kost, men det blir sikkert litt godt å slippet det også. Det er jo så enkelt med puppen, men her i gården er det visst ikke nok lenger. Ha en fortatt deilig sommerferie! Vi skal visst få smake på litt godvær nå (før regnet kommer igjen)! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå