Gå til innhold

Alle dagene

Synne-Marie

Anbefalte innlegg

Oi, litt av ei natt. Noen ganger føles det som at jeg vekkes hele tida av mini.

Ja nå er det ikke lenge til dere tar avskjed med sesongens vinter ;).

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bedre i natt heldigvis. Mat hver 3dje time og klokka 6 bare dytta eg til vogga også sovnet han igjen og sov til 0715. Himmelsk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å fortelle! Jeg har fått min første babykos! Vi lå og formiddagsblunda i går og Lillemann lå og koste på seg selv slik han gjør når han skal til å sovne. Klør seg litt i hodet og på kinnet og drar i øret sitt og slik. Plutselig skotter han bort på meg, strekker handa ut å begynner å kose på meg i stedet. Hvor behagelig det er å bli klort på og dratt i av en liten uten mye kontroll på hendene sine kan jo diskuteres, men at det var skikkelig hyggelig er i hverfall sikkert og visst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Etter tre ukers frivillig ferie og en ukes ufrivillig ferie er vi tilbake igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har vært askefaste så det holdt, begynte nesten å tro at vi bare måtte bli der :fnise: Vi har hatt en topp ferie, og det var himla deilig å komme hjem igjen :hoppe: I dag har vi vært og trillet en laaang tur i topp trøndersk vårvær! Lillemann ble helt sjokkert når jeg tok på lue og votter :fnise: Og sitte i vogna skjønte han ikke noe av :ler: Lille raringen min som har kost seg i bæresele nå i snart 4 uker. Jeg var veldig spent på om han kom til å kjenne seg igjen hjemme. Til og begynne med var han ganske storøyd, men når han fikk se fiskene over stellebordet satte han i et stort smil og lo fornøyd, så de husket han i hvertfall. Og når jeg puttet han i senga krøllet han seg fornøyd sammen, hanket inn kosekua si(som har vært hjemme mens vi har vært på tur) og sovnet som en liten stein <3

Nå har han også offisielt snudd seg fra rygg til mage. Jeg trodde nok han kunne det, men virket ikke som han hadde det travelt med å bevise det ;) Jeg regner med å se flere nye triks, nå som han plutslig må underholde seg selv igjen ;)

Jeg er virkelig overrasket over musikkgleden til mini. Han elsker å høre regler og sanger og ofte "synger" han med (Jeg skriver i hermetegn for det er nok mer uling vil jeg si :ler:). Ofte kan jeg høre at han ligger og uler litt for seg selv. Han gir ganske tydelige tegn når han vil at jeg skal synge eller gjøre sangleker med han og han blir helt vill når jeg skjønner at det er det han vil. Han er også tydelig på hva han liker å høre og ikke.

Personligheten hans blir stadig mer tydelig og jeg synes det er så spennende å bli kjent med den lille sjarmøren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige lillegutt :rødme: Jeg blir rett og slett rørt når jeg leser her jeg. Så herlig med personlighetsutvikling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Pusilus :)

Her har vi vært på en sterkt forsinket 6 måneders kontroll. Gutten er nå 69 cm og 9,4 kg, så han lider ingen nød akkurat :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bloggen? Finner ikke :lete:

:sjenert:

Ja :)

Får sjekke det opp. Har ikke lagt ut noe siden den store omleggingen så kanskje det er noen fiffige innstillinger som må endres ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut av det! Det viste seg at jeg hadde en privat klubb uten medlemmer :sjenert: Men nå har jeg lagt inn alle jeg kommer på så nå blir det så bra atte :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fant ut av det! Det viste seg at jeg hadde en privat klubb uten medlemmer :sjenert: Men nå har jeg lagt inn alle jeg kommer på så nå blir det så bra atte :fnise:

:tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig dere er :jepp:

Her har jeg (med en bestemt finger fra mannen i ryggen) flyttet mini over i vogga igjen. Når vi kom hjem fra ferie var lillemann litt vel aktiv til å ligge i vogga. Det vil si, han er jo ikke akkurat så veldig aktiv :fnise: men han er jo i stand til å snu seg. Så lillemann har levd livets glade dager mellom oss i storsenga. Jeg og mini har virkelig storkost oss, for hva er vel bedre enn en varm liten klump i senga som vrikker seg tett inntil, og som sukker med all verdens lykke i røsten :hjerte: Mannen derimot har følt seg lettere forvist og det er vel kanskje noe i det :sjenert: Det har jo hele tiden vært en midlertidig situasjon i påvente av en sprinkelseng vi skal få overta, men det viser seg å ta litt lenger tid en vi trodde. Nå viser seg imidlertid at meiene på vogga går akkurat under storsenga vår slik at den blir helt stabil (lillemann er ikke i stand til å klatre over kanten enda) og trygg som babyseng, så da må lillemann tilbake til den igjen :trist:

Men blir kos å ligge inntil mannen igjen da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har nevnt at jeg ikke er så flink til å skrive i boka mi og det er vel kanskje noe i det :sjenert:

Det er egentlig ganske travelt for tiden med baby, hjem, skole og ikke minst er hektisk sosialt liv :ler: Enkelte dager er jeg ikke innom kg en gang :dåne: (Noen dager er jeg faktisk ikke på nett i det hele tatt ! :dobbeltdån:). Så når jeg endelig setter meg ned, blir det heller til at jeg snoker innom her og der og kommenterer heller en å produsere noe selv. Noen ganger har jeg gode idéer til hva jeg skal skrive, men så glemmer jeg det før jeg får skrevet. Får tro det blir bedre etterhvert, for så mye verre kan det jo ikke blir :ler:

I dag er det 17 mai! Jippi! Gleder med til å sparke mann og barn ut av køya og stikke ut. 17 mai er virkelig en av mine favorittdager! Den stemninga det blir av mange mange voksne og barn som har det bra og er i godt humør er helt himmelsk. Det kan jo bli litt mange folk på en gang, men på en måte er det deilig å bare drive med i mengden hit og dit, og smått stoppe for en pølse eller litt is.

Har ikke helt besluttet om jeg tar på bunaden eller ikke. Egentlig er det greit å slippe, så behøver jeg ikke å bekymre meg for amming eller bæring (antar at barnevogn i dag ville være det glade vanvidd). Og om jeg ikke skal ha bunad vil jeg jo ha skjørt, og da vil jeg jo ha høye hæler og dét er upraktisk på 17 mai det :jepp: Må kjøpe meg noen lave finsko tenker jeg :ler:

Sist men ikke minst. Jeg har fått så vondt i ryggen i det siste. Mistenker at det er en blanding av postbekkenløsningsgruff og mye skolesitting på dårlige stoler. Når du da legger til en hel del trilling og traving per dag er det jo egentlig ikke rart at ryggen slår krøll på seg. Mannen gjorde seg forøvrig vilt upopulær med å foreslå i plenum at det kanskje var mensen som gav meg vondt i ryggen. Rett etter at jeg hadde tatt den postbekkenløsning/skolesitting/trilletrave forklaringa... :kjefte: Jeg måtte bare gå :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble altså bunad, hehe. Så fikk heller mannen bære. Vinn vinn :lur:

Endret av Synne-Marie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...