pusilus Skrevet 26. mai 2010 #261 Del Skrevet 26. mai 2010 Gratulerer med den jobben du ønsket , så utrolig herlig. Visning er spennende Så utrolig godt å se at du ser lyst på høsten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 26. mai 2010 Forfatter #262 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) Oversikt over bryllupsplanlegging Grønt = klart Oransje = under planlegging Rødt = ikke klart Dato 02.10.2010 Tidspunkt Kl 13.00 Inngangsmarsj Brudemarsj fra Sørfold, forlovere synger/spiller Utgangsmarsj Bruremarsj (Brazz Brothers), venner spiller Musikk/musikk Booket Lokale Mat Lager selv Meny Bestemt Servise Låner porselen av restaurant, bestikk/glass av lokalet Bryllupskake - vi kikker Vin/annen drikke Bestemt, men ikke kjøpt Avec - Bestemt, men ikke kjøpt Location for fotografering Mottakelsen Hva skjer Mottakelsen Hvem har ansvar Ringer Kjøpt i New York Brudekjole Kjole 705 Slør Underskjørt Undertøy Sko Fulgte med kjolen Strømper Smykker Hårpynt Bestemme frisyre Gjøres på prøvetime i september Antrekk brudgom Hardangerbunad Forlovere Begge er spurt og har takket ja Fotograf Booket Toastmastere Våre brødre Gaveåpnere Tre er spurt og har takket ja Kokker/servitører En kokk, hovmester og servitør har sagt ja. Mangler å spørre 2/3 servitører til. Hold av datoen Har sendt mail til alle gjester Gjesteliste Ferdig Bestemme invitasjonerHar satt i gang produksjon Bestemme bordpynt Bestemt, mamma lager Bestemme bordkort Ikke bestemt ennå Bestemme bryllupskake Ikke bestemt Bestemme brudebukett Titter på harde livet Bestemme frisør/sminkør Bestilt Sende invitasjoner Bestille brudebukett Bestille blomster til lokalet Bestille bryllupskake Endret 20. juli 2010 av Blåmor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 26. mai 2010 Forfatter #263 Del Skrevet 26. mai 2010 21.mars 2010 Sakset et liste fra "Hva glemte du til bryllupet"-tråden. Mange lure tips, dog er jeg svært i tvil om vi skal ha dokurver. Har vært prinsipiell motstander, men etter forrige bryllup hvor jeg hadde bruk for både hårspray, q-tips og tyggis, så vurder jeg faktisk å lage en dokurv light. Det trengs uansett ikke å bestemmes akkurat nå da... Jeg må huske å ha med meg ekstra strømpebukse kleenex vannflaske hodepinetablett sminke kamera til bryllupsnatten nål og tråd sikkerhetsnåler hårnåler Kurv på do hodepinetabl. str. bukse hårnåler deo spray parfyme mascara plaster frisk/tyggis tamponger blank neglelakk Ting å huske på Noen må heise flagget på festlokalet Avtale hvordan vi gjør entre på festen Ta ut buketten i god tid så den ikke drypper på kjolen Skrive liste over hvilke bilder man vil at skal bli tatt. Ekstra servietter til kake og lignende. En som organiserer fotograferingen på trappen Avtale med kirketjener så han ikke åpne dørene med en gang… Vase til brudebuketten Teip til å pakke ned gaver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 26. mai 2010 Forfatter #264 Del Skrevet 26. mai 2010 Sånn, da fikk jeg med de innleggene jeg trengte fra bryllupsdagboka. Det er like greit å samle alt i en bok har jeg funnet ut, så fra nå av er dette primært en prøverdagbok med innslag i stor grad av dagligliv og bryllup. I dag er det bare 128 dager igjen, jammen (og heldigvis) går tiden fort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #265 Del Skrevet 2. juni 2010 Au au, jeg skjønner ikke hva som skjer med kroppen min! Våknet med en vond slimhoste i går som krasler langt nedi halsen, og da vi kom hjem i går kveld var jeg iskald og hele kroppen verker. Jeg våknet i natt og det kjentes ut som om hjertet mitt løp løpsk. Murringene har holdt på i snart to uker, kan ikke mensen bare komme og sette en stopper for alt dette? I dag blir det bare å gjøre det beste man kan, rett og slett, har ikke noe godt utgangspunkt for å sitte skjerpet i fire timer og vise alt jeg kan, men er det eksamen, så er det eksamen. You can't win'em all... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #266 Del Skrevet 2. juni 2010 Dag 46 i syklusen, foorige syklus var på 43 dager. Det irriterer meg grenseløst at de helt har sluttet å være stabile, for hver gang det går litt over forrige gang, så øyner jeg jo et håp for at det kanskje gikk denne gangen, enda jeg vet at det er så marginal sjanse for det, så det er ikke noe å forvente. Men det er visst bare slik jeg er skrudd sammen. The bright side of it er at jeg ikke kommer til å ha mensen mens vi er i New York, og det kjenner jeg at er helt greit Kroppen er ikke bedre, det verker overalt, og jeg gruer meg til å hoste hver gang for da får jeg vondt i hodet. Jeg liker egentlig ikke å klage, irriterer meg grønn over andre som gjør det ofte, men akkurat i dag synes jeg veldig synd på meg selv, derfor gjør jeg det. Det er jo heldigvis bare for de som leser å hoppe over dette avsnittet I dag er det nøyaktig 4 mnd igjen til bryllupet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 2. juni 2010 #267 Del Skrevet 2. juni 2010 Håper formen din kommer seg igjen veldig snart Ikke noe godt å ha det slik Lange sykluser er jeg mester på 4 måneder til bryllup Er alt under kontroll? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 2. juni 2010 #268 Del Skrevet 2. juni 2010 Ikke lenge til bryllup nå nei Duuu, jeg slenger meg gjerne med i kofferten til New York altså Jeg elsker den byen god bedring vennen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 2. juni 2010 #269 Del Skrevet 2. juni 2010 Tenk, 4 måneder igjen til bryllup! Det kommer til å bli en fantastisk flott dag for dere. Kjolen var nydelig også forresten! Den minner egentlig litt om den jeg hadde faktisk. Hadde du eksamen i dag i så dårlig form? Hvordan gikk det? God bedring hvertfall!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ananan Skrevet 3. juni 2010 #270 Del Skrevet 3. juni 2010 God bedring Håper det gikk bra på eksamen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 3. juni 2010 Forfatter #271 Del Skrevet 3. juni 2010 (endret) Jeg får heller ikke sitert alle, men skal prøve å huske... Lucky Det meste er under kontroll, vi har jo sagt fra om datoen til de fleste, men jeg begynner å skjønne at tiden kommer til å gå fort, så det er jo litt som mangler. Invitasjoner, bordkort, bestemme blomster og brudebukett, finne ut av hvordan vi gjør det med klær til brudepiker/brudesvenn, sende inn de siste papirene, begynne å handle drikkevarer, sette opp gaveliste, ordne de siste servitørene. Jeg er overhodet ikke stresset, men det blir greit med ferie snart, slik at jeg får konsentrert meg om bare bryllup :rødme: Dere er nok et stykke lenger, tenker jeg pusilus Det er bare å bli med, det hadde vært kjempekos! Si fra hvis det er noe du vil at jeg skal kjøpe med til deg, da Honning Jeg hadde eksamen ja, jeg orker ikke å ha en masse eksamener hengende over meg som jeg ikke har tatt, har allerede en fra før (mitt hatfag som jeg leste til i to dager, kunne ikke forvente noe annet), så jeg reiste og gjorde mitt beste. Er ikke bekymret for å stryke, fikk ned noe, men det var absolutt ikke mitt beste resultat, tror jeg. Nå har jeg bare én igjen, og det skal bli så fantastisk å bli ferdig! Jeg får bare være litt kynisk og tenke at jeg får jobb, så lenge jeg står. Ananan Tusen takk, det gikk sånn passe greit, tror jeg. Nå skal jeg bare bli frisk ------------------------------------------------------------------- I dag skulle jeg vært på jobb, men det ville ikke resten av meg. Har heldigvis ikke vondt i kroppen i dag, bare en slitsom hoste og et hode som ikke vil gi seg til tross for at jeg mater det med både Paracet og Ibux. Til helga, kanskje? Vi har fått brev i dag, hurra Der fikk vi tilbud om forsamtale, og skal visst reise til Trondheim allerede på tirsdag! Ble litt men jeg synes det er greit at vi reiser på alt det vi "får beskjed om", og hvis vi utsetter det, så er jeg redd for at vi ikke får noe før i august, og da blir jo prosessen enda lenger. Den siste lesedagen er ikke noe tess likevel, da gjør jeg alt mulig annet. Så mandag ettermiddag setter vi oss i bilen og durer oppover, så skal vi sove hos min forlover fra mandag til tirsdag. Jeg har jo ikke noe annet valg enn å være strukturert leser nå i helgen, så får jeg legge det bort halve mandag og hele tirsdag. Er så glad for at vi endelig er i gang med noe Vi må visst ta HIV- og hepatittprøvene enda en gang, det tror jeg er tredje gangen. Merkelig at de ikke kan godkjenne prøver som er tatt et annet sted, når det står i brevet at det er greit å ta det på det lokale sykehuset... Men akkurat nå er det lite som stopper oss, vi er i gang! Nå skal jeg bare bli frisk og få en viss oversikt til siste eksamen, så skal jeg gladelig gå på jobb hver dag etter det frem til ferien, uansett hvilken form jeg er i. Tror det er hodet mitt som er fullt og slitent, og gir beskjed til kroppen om at jeg må ta det med ro. på alle som er innom Endret 3. juni 2010 av Blåmor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 3. juni 2010 #272 Del Skrevet 3. juni 2010 Hurra brev , og samtale på tirsdag alt. Nå ble jeg glad på dine vegner Lykke til Må prøve og snike meg innom KG mellom slagene når jeg er bort reist. Når er det dere drar til NYC? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 4. juni 2010 #273 Del Skrevet 4. juni 2010 Så fantastisk at brevet har kommet og at dere fikk time så fort da Blir spennende å høre hva dere kommer frem til på tirsdag Synes dere har mye på plass til bryllupet jeg! Ting tar virkelig tid å få på plass... vi har det meste i boks egentlig, mangler vel egentlig bare kake, blomster og klær til sambo Så er det jo mye annet som må kjøpes inn og sånt da, men det tar vi litt som det kommer Ha en deilig dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 5. juni 2010 Forfatter #274 Del Skrevet 5. juni 2010 NYC om bare 16 dager i dag Her går det egentlig lite fremover. Jeg har ikke vondt i kroppen lenger, men hosten sitter så infernalsk godt i. Hostesaft hjelper ikke, og jeg hoster døgnet rundt og all energi forsvinner. Jeg er oppriktig bekymret mtp den siste eksamen på onsdag, for lesekonsentrasjonen er lik null om dagen. Nå vil jeg bare bli frisk igjen, er så fantastisk lei av å vri om på innvollene mine 492 ganger daglig. Æsj, nå kom det nettopp blod i slimet også. Mensen har heller ikke kommet. Kjøpte en test i går som jeg egentlig tenkte jeg skulle ta i dag, bare for sikkerthets skyld, siden den ikke har kommet og vi skal til Trondheim på mandag. Antageligvis får jeg mensen på mandag eller noe, også skal jeg ha UL på tirsdag. Gjør de det da, egentlig? Unnskyld utrivelige detaljer... I dag kommer bror og samboer med den nye valpen sin, jeg gleder meg sååå til å hilse på, han er ikke mer enn noen uker gammel og utrolig nydelig :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 5. juni 2010 Forfatter #275 Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) Herregud... I følge Quick Respons sin test, så er jeg gravid! Jeg kan ikke tro det - og jeg tror ikke på det. Jeg må ut for å kjøpe en test til, for dette er helt uvirkelig. Jeg så på den etter to minutter, og det var to svært klare streker. Hvordan kan det skje, det skal jo ikke gå an? :klø: Endret 5. juni 2010 av Blåmor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 5. juni 2010 Forfatter #276 Del Skrevet 5. juni 2010 Clearblue sin digitale viste det samme, i tillegg var jeg ca 5 uker på vei. Sjekket på babyverden i forhold til dager i forrige syklus, og hvis det stemmer, så er jeg 4 uker og 5 dager på vei i dag. Nå er jeg hos mamma og pappa med bror og samboer, og jeg dør etter å fortelle det, men mamma har bursdag i morgen, så vil vente til da i alle fall. Selv om det beste hadde vært å vente til 12 uker, så kommer de til å finne det før likevel. Nå er det lunsj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 5. juni 2010 Forfatter #277 Del Skrevet 5. juni 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ananan Skrevet 5. juni 2010 #278 Del Skrevet 5. juni 2010 Herregud så gode nyheter da!! GRATULERER Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 5. juni 2010 Forfatter #279 Del Skrevet 5. juni 2010 Herregud så gode nyheter da!! GRATULERER Tusen takk, Ananan :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 6. juni 2010 Forfatter #280 Del Skrevet 6. juni 2010 Den er der fremdeles, tror jeg... Helt surrealistisk. I dag er det nydelig vær, jeg har fremdeles ikke begynt å lese til den siste eksamen, og vi skal på bursdag til mamma i ettermiddag. Nærmeste familie vet det nå, vi fant ut at det var lettere å fortelle det i stedet for å finne på mange dumme unnskyldninger om det ene og det andre. De visste jo om Trondheimsplanene, så da kan de like gjerne få vite om dette og. Hvis det ikke går, så er det jo greit at de kan være der som støtte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå