Gå til innhold

Klarer noen å drikke nutrilett shakes?


Periwinkle

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat startet på en very low calorie kur med nutrilett shakes og supper, og jeg sliter veeldig!

Jeg trodde at det å helle i seg en shake på 2dl ville være barnematen, men jeg tok rimelig feil. Både jorbær og sjokolade - shaken smaker dritt, og ikke det grann sjokolade og jorbær, men en blanding av banan og korn, og med en merkelig ettersmak.

Er det noen som har prøvd denne kuren og faktisk få greiene ned?

Jeg brukte 1 1/2 time på første shaken og da fikk jeg bare i meg halvparten. Sitter nå med en sjokoladeshake og har akkurat samme problemet igjen. Er det på noen som helst måte å få ned greiene, evnt er det noen andre av dsse quick start kurene som ikke smaker så ille?

Jeg vil gjerne komme i gang med å gå ned i vekt, men trodde ikke det skulle være så grusmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, de shakene høres fæle ut!

Jeg synes du burde kutte dem ut. Om du vil ned i vekt må du legge om livsstilen; ikke bare drikke shaker i en uke og sulte deg. Da går du lett opp i vekt etterpå, og du risikerer å bli sur og grinete.

Jeg kuttet ut ris, spiser mindre snop og går lange turer hver dag. Jeg går sakte men sikkert ned i vekt; 8 kg hittil. Jeg er ikke sultnere enn jeg var før jeg begynte, og jeg slipper ekle shaker. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan lik så godt ta deg en porsjon havregrøt eller noen knekkebrød i stedet for en shake. Poenget med disse shakene er at du får i deg veldig lite kalorier, og det kan du tross alt gjøre på andre måter enn å drikke dyre shaker som du ikke får ned. At du bare spiser/drikker noe du ikke liker øker jo bare sjansene for sprekk. Du får samme effekt av å erstatte det med noe annet med lik andel kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Ja, jeg vet at det å spise sunt og regelmessig, og å trene, gå turer osv, er den beste løsningen, men det virker som om kiloene sitter som støpt på kroppen min.

Jeg har ganske lav forbrenning, derfor går jeg tregt ned i vekt, uansett hvor lite jeg spiser, i tillegg så sliter jeg stort med motivasjonen til å trene regelmessig fordi jeg tidligere har slitt med spiseforstyrrelser og overtrente meg.

Det er også pga spiseforstyrrelsen at jeg har blitt litt overvektig, fordi forbrenninga var så lav da jeg begynte å spise normalt, og at jeg rett og slett var så underernært og slapp av jeg ikke klarte å motivere meg til å trene.

Jeg klarer sånn til en viss grad å trene regelmessig, men kiloene slipper ikke, og jeg føler meg helt forferdelig. Er veldig lite fornøyd med hvordan jeg har blitt, og trenger å være fornøyd med meg selv, for min egen del og for kjæresten sin del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår hva du mener, men det jeg mener er jo bare at du skal spise/drikke noe du klarer å få ned fremfor disse shakene. I praksis blir det jo ingen forskjell på vekten så lenge kaloriinnholdet er det samme?

Det er jo ingenting magisk i disse shakene som gjør at man går ned i vekt, det er det lave kalorinivået man ligger på med dem som gjør at mange får en stor vektnedgang, og da er det ingenting i veien for å lage din egen shake/grøt/lite måltid :)

Endret av Jenta21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår hva du mener, men det jeg mener er jo bare at du skal spise/drikke noe du klarer å få ned fremfor disse shakene. I praksis blir det jo ingen forskjell på vekten så lenge kaloriinnholdet er det samme?

Ja, det er sant:) Jeg får vel bare bli flinkere til å sjekke kaloriinnholdet i maten jeg spiser:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er sant:) Jeg får vel bare bli flinkere til å sjekke kaloriinnholdet i maten jeg spiser:)

For å slanke seg så må man jo spise mindre kalorier enn man bruker og da bør man vite kaloriinnholdet i matvarene man spiser, men det kan fort bli skummelt i forhold til en tidligere spiseforstyrrelse. Å slanke seg når man har hatt/har en spiseforstyrrelse er dessverre en vanskelig sak, det er så lett at det går over styr.

Når jeg ser på kaloriinnholdet i en shake Nutrilett så ligger det rundt det samme som to knekkebrød med magert pålegg tilsier (f.eks mager leverpostei, skinke osv), eller en smoothie laget med en liten lettyoghurt, en halv banan og frosne jordbær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg drikker en amerikansk protein shake fra Nutiva den heter Hemp Shake og smaker utrolig godt :) Jeg drikker ikke vanlig melk men kjøper rismelk i stedet Rice dreeam med almond hazelnut mmm kjempegodt og sunt for den er organ\isk og stappfull av alle vitaminer man måtte trenge :) ellers jogger jeg eller trener 45-2t kommer ann på dagene og spiser sunt ellers (shaken drikker jeg bare en gang om dagen hvis jeg ikke har rukket middag..) ps fåes kjøpt på urtesenteret.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er eksta vanskelig mtp spiseforstyrrelser, men det er litt viktig for meg å klare dette denne gangen, og på en ordentlig måte, ikke slik som sist gang :)

Men jeg vet iallefall at nutrilett ikke vil fungere, i og med at det smaker død, så får sette meg opp en plan og prøve å følge den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat startet på en very low calorie kur med nutrilett shakes og supper, og jeg sliter veeldig!

Jeg trodde at det å helle i seg en shake på 2dl ville være barnematen, men jeg tok rimelig feil. Både jorbær og sjokolade - shaken smaker dritt, og ikke det grann sjokolade og jorbær, men en blanding av banan og korn, og med en merkelig ettersmak.

Er det noen som har prøvd denne kuren og faktisk få greiene ned?

Jeg brukte 1 1/2 time på første shaken og da fikk jeg bare i meg halvparten. Sitter nå med en sjokoladeshake og har akkurat samme problemet igjen. Er det på noen som helst måte å få ned greiene, evnt er det noen andre av dsse quick start kurene som ikke smaker så ille?

Jeg vil gjerne komme i gang med å gå ned i vekt, men trodde ikke det skulle være så grusmt.

Jeg brukte sugerør så slipper jeg den fæle smaken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er eksta vanskelig mtp spiseforstyrrelser, men det er litt viktig for meg å klare dette denne gangen, og på en ordentlig måte, ikke slik som sist gang :)

Men jeg vet iallefall at nutrilett ikke vil fungere, i og med at det smaker død, så får sette meg opp en plan og prøve å følge den:)

Hva med å få hjelp av legen som kan sende deg til en ernæringsfysiolog som kan sette opp en kostplan til deg som tar hensyn til ditt aktivitetsnivå, din forbrenning og ønsket om å gå ned i vekt? Så slipper du å skulle sette deg inn i alt som har med kalorier å gjøre som lett kan føre til at man mister kontrollen i forhold til spiseforstyrrelsen.

Endret av Jenta21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å få hjelp av legen som kan sende deg til en ernæringsfysiolog som kan sette opp en kostplan til deg som tar hensyn til ditt aktivitetsnivå, din forbrenning og ønsket om å gå ned i vekt? Så slipper du å skulle sette deg inn i alt som har med kalorier å gjøre som lett kan føre til at man mister kontrollen i forhold til spiseforstyrrelsen.

Det kan kanskje være en god ide. Jeg hadde tilbud om det mens jeg hadde spiseforstyrrelser, for å komme meg på rett vei, men jeg ville ikke veie meg, så da var det ikke aktuelt. Men nå skal jeg ned i vekt, og ikke opp, så det er mer aktuelt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan kanskje være en god ide. Jeg hadde tilbud om det mens jeg hadde spiseforstyrrelser, for å komme meg på rett vei, men jeg ville ikke veie meg, så da var det ikke aktuelt. Men nå skal jeg ned i vekt, og ikke opp, så det er mer aktuelt nå.

Jeg syns absolutt du bør bestille deg en time til legen og få en henvisning. Legen vet hvor viktig det er å forebygge siden tilbakefall er aldri langt unna, så jeg tror du bare vil møte forståelse :) Si ifra om at du vil gjøre det på en sunn måte uten å telle kalorier og at du da trenger noen som setter opp en kostplan for deg, samt gir deg oppfølgning om du skulle trenge det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil så absolutt ikke kalle å tvinge i seg nutrilettdrikker som å gå ned "på den riktige måten" da..

Men har du, siden det er så vitig for deg å spise disse nutrilettproduktene, forsøkt noen av barene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg først skulle på en ekstrem lavkalorikur (noe jeg aldri hadde gjort om jeg så veide 100 kilo) hadde jeg i det minste brukt de få kaloriene på noe jeg faktisk likte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns absolutt du bør bestille deg en time til legen og få en henvisning. Legen vet hvor viktig det er å forebygge siden tilbakefall er aldri langt unna, så jeg tror du bare vil møte forståelse :) Si ifra om at du vil gjøre det på en sunn måte uten å telle kalorier og at du da trenger noen som setter opp en kostplan for deg, samt gir deg oppfølgning om du skulle trenge det.

Ja, skal gjøre det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, skal gjøre det:)

Smart av deg, det vil du garantert ikke angre på, dette er "den riktige måten å gjøre det på" spør du meg!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen er nok lurt, ja. Det er en fin balansegang når det gjelder slanking og tidligere spiseforstyrrelser. Det kan fort gå feil vei.

Ellers. En nutrishake inneholder vel rundt 115 kcal. Det er ingenting. Du kan få i deg noe som smaker godt og inneholder det du trenger via grønnsaker og frukt f.eks. Fruktsalat, banan, grove knekkebrød med skinke.

Men; næringsdrikker er en fin sak. Ja, det brukes vel først og fremst for vektoppgang eller ved annen sykdom. Men de inneholder alt det kroppen trenger, de smaker ganske godt og kommer i mange varianter. Evnt. trenger man ikke drikke hele heller.

Du kan lage deg en kjempegod smoothie med yoghurt eller kesam, frisk frukt og ha i litt næringsdrikk. Da har du dekket det meste uten at det smaker vondt. eks denne.

Bare et forslag.

Jeg blir stadig overrasket over hva folk er villige til å putte i seg av tull og tøys, som Nutrilett, når det er veldig lett å lage mat med tilsvarende kalorier som smaker tusen ganger bedre og er mye sunnere for kroppen... Men, men...

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den med sjokoladesmak synes jeg faktisk smaker ganske godt..

Jordbær derimot..

I sommer pleide jeg å fryse ned sjokoladeshakene, og spise som is.

---------------------

<3 annieaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at det hjelper å fryse ned og spise som is, men jeg har ikke fryser, så blir litt vanskelig:)

Skal oppsøke lege når jeg reiser hjem neste gang, og i mellomtiden prøve å sette opp et kostholdsprogram som jeg kan følge, sitedenfor de nutrilett - shakene.

Startet dagen med to knekkebrød i dag

Til middag spiste jeg kremet grønnsakssuppe - det er også nutrilett, men det er faktisk veldig god.

Nå tok jeg akkurat et glass hjemmelaget smoothie, godt og sunt

Også tenker jeg at jeg tar et par knekkebrød med kavli naturell smøreost og fersk tomat, til kvelds.

God og ikke minst sunt :) Føles herlig.

Har også gått meg en 40-min tur ute i snøværet og skal senere trene pilates :)

Så dette blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...