Gå til innhold

Feirer dere fortsatt deres egen bursdag i voksen alder?


Bernardette

Anbefalte innlegg

Å jada, her kommer foreldre, svigerforeldre og søsken. Spiser kake og har det hyggelig.

Den som synes det er mest trivelig er vel min mor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle dere som inviterer familien til kaker: det høres da utrolig kjedelig ut?

Alle har da ikke bare kjedelige familiemedlemmer! Jeg har det ihvertfall ikke. Du har vel også familie, er du kjedelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dere som inviterer familien til kaker: det høres da utrolig kjedelig ut?

Ikke direkte kjedelig. Jeg ser det som en grei anledning til at familien møtes - vi tråkker ikke ned dørstokkene hos hverandre i det daglige, så skulle vi kuttet ut familibursdagene hadde det neimen ikke blitt ofte vi hadde truffet hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle dere som inviterer familien til kaker: det høres da utrolig kjedelig ut?

Vi inviterer ofte til middag eller kake og kaffe utenom bursdager også. Ser mine foreldre, svigerforeldre, svigerinne og søsters familie minst 1 gang/ uke, faktisk. Absolutt ikke kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nej jag firar inte min egen födelsedag.

Den är efter en längre helg, tre dagar efter sonens födelsedag, och jag har ingen familj bortsett från min mamma här. Familjesällskap är liksom ingen idé, och jag tycker nog att jag är ganska less på firande och sällskap just den tiden på året.

Ett år var jag faktiskt hemma hos en av sonens kompisar, satt och pratade i deras kök och faktiskt bara NJÖT av ett avslappnat sällskap där jag INTE firades. Mamman visste inte om att det var min födelsedag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dere som inviterer familien til kaker: det høres da utrolig kjedelig ut?

Snakk for din egen familie. Min familie er ikke kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Jeg feirer ikke min egen bursdag, annet enn at jeg kanskje tar en tur ut med kjæresten eller venninner og spiser middag e.l. Feiret 30-årsdagen min med brask og bram, etter det har jeg knapt markert bursdagen min. Ikke en gang 40-årsdagen...

Har ikke så mye til overs for bursdagsfeiringer. Aner ikke hvorfor, sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fugl Fønix

Ja. Enten inviterer jeg nærmeste familie på kake, ellers så går jeg ut og spiser noe godt med mannen.

Har av og til fest med venner, men det er egentlig ikke så vanlig med mindre det er store dager det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg feirer med familieselskap. På selve dagen har jeg ingen tradisjon, men fortrekker gjerne et en bedre middag på feks. en restaurant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, jeg syns det hadde vært fryktelig trist å ikke feire bursdagen min eller familien sin, jeg trodde faktisk ikke at det var noen som lot være av den grunn at "de har blitt voksen".

Jeg og kjæresten feirer sammen da familien bor langt borte, vi har gjerne venner over for en bursdagsfest med litt alkohol, i tillegg til at vi går ut og spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, feirer ikke bursdagen min - og håper alltid at ingen husker den (men det bruker å komme noen sms'er i løpet av dagen ;))...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg elsker bursdager og markerer alltid dagen min på en eller annen måte. I år var jeg først på cafe med en venninne, innom mine foreldre en kjapp tur før jeg og kjæresten tilbragte resten av kvelden sammen med blant annet grilling på stranden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cipheria

Eg er 21, då er eg vel omtrent vaksen. Personleg har eg ikkje noko spesielt forhold til mi eiga fødselsdagsfeiring. Hadde vore ok for meg om den ikkje vart feira. Men familie og venner blir ganske snurt og såra når eg ymtar fram om slike ting. Dei er nokså tradisjonelle og gjer ting berre fordi det er tradisjon. Det treng ikkje vere negativt, dei gjer det dei syns passar seg. Eg syns det er unødvendig for dei å feire meg for å vite at dei setter pris på meg, det veit eg uansett. Heh, kronglete skrive.

Har tenkt å prøve å skippe julefeiringa i år. Kan vel fortsette å feire bursdagen som eit kompromiss. Det er jo alltids kjekt når familien er samla.

Alle dere som inviterer familien til kaker: det høres da utrolig kjedelig ut?

Ikkje i vår familie, vi brukar å spele brettspel eller kort. Det er kanskje keisamt dersom personen ikkje likar sånt, dog.

Endret av Cipheria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt overrasket over hvor mange som feirer bursdagen med kaffe og kaker og familie. Det er vel bare jeg som er unormal, som ikke har denne tradisjonen.

Jeg pleier å invitere venninner og kompiser på fest på fødselsdagen min. Med vin og ballonger og kanskje enkel servering (tapas?), og folk pynter seg litt, og så fortsetter kvelden kanskje ute på byen til de sene nattetimer. Slik jeg gjorde da jeg var ung! (Er midt i 30-årene nå) Har ikke helt kommet til den kaffe-og-kake-tilværelsen ennå. Men nå venter vi barn, og da er det kanskje vanskeligere å få til å stelle i stand fester hjemme. Kanskje blir det kaffe og kake og tantebesøk på meg også etter hvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...