Gå til innhold

Beckys dagbok

Becky1

Anbefalte innlegg

Utrolig kjedelig med vogna deres forresten. Vi fikk begge vognene til slutt, men vi var på flyplassen i Barcelona I 4 timer før vi hadde fått alt :-/ Kjedelig start på turen.

L bruker forresten fremdeles bleier, og blei henvist til det 4cm-bassenget! Hallo liksom, skal han som snart er 3 år bruke det?? Syns det blei for dumt jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Hei jenter :hallo:

Må bare få spre det glade budskap! Har akkurat fått vite at grunnen til at jeg har fått dårligere syn mest sannsynlig ikke er pga den nye sykdommen. Det er nok rett og slett fordi jeg har blitt mer langsynt pga alder! Nå er det ganske stor forskjell mellom øyet som er nærsynt og øyet som er langsynt, så da blir det kluss uten briller. Med de nye brillene ser jeg bra igjen :) Jeg skal også teste progressive linser nå, så er bare superfonøyd med at ting ikke var så ille som jeg hadde trodd. Det er ikke sikkert den nye sykdommen kommer til å påvirke synet i det hele tatt og om det gjør det er det ikke sikkert det blir så ille som jeg hadde trodd. Vil likevel utredes videre og få dette bekreftet flere steder. Neste gang jeg får et dårlig budskap skal jeg passe på å få en second opinion litt raskere og ikke bare google det, som jeg fikk beskjed om. Dette har ødelagt deler av sommeren min.

Likevel er jeg stolt over at jeg klarte å innfinne meg med det, på en måte. Jeg var på vei til å akseptere det og jeg klarte å leve med det. Høres rart ut nå som det kanskje ikke var det helt store greiene, men det visste jeg jo ikke da. Kjenner meg allikevel litt utrygg. Vet at jeg har litt annet småsnacks som ikke har utviklet seg ennå i tillegg. Nå vil jeg ha full utredning og masse informasjon, av en annen lege enn han jeg har gått til i alle disse årene. Kjenner en takknemlighet over å ha det synet jeg har nå og for å være så frisk som jeg nå. Vet jeg er disponibel for andre type sykdommer som nær familie har, men jeg har det ikke nå og det er ikke sikkert at jeg får de. Må nyte det jeg har NÅ :) :)

Klarte å kose meg på cruise, selv om dette ofte plaget meg på kveldene. Husker jeg bestemte meg for at dette ikke skulle få ødelegge reisen. M koste seg masse, selv om hun ble vel bortskjemt (ikke det at cruiset skal ha allsylden for at hun ble det. Hun hadde noen nykker før det og ;) ). Måtte bruke tid på å få henne tilbake til normalen, selv om hun selvsagt trasser og sånn nå og. Synes hun ble noe bedre, men var ikke helt fornøyd, så når vi har vært alene hjemme i 4 dager nå, da har a'mor vært på jobb. Sånn føltes det ihvertfall. Det har vært streng oppdragelse der jeg har korrigert på all oppførsel jeg ikke liker. Jeg har vært i forkant på det meste, forklart alt som skal skje og gjennomført beskjeder som har blitt gitt. Hun innretter seg veldig fort synes jeg, når hun merker at jeg er mer bestemt. Hun er og mer glad og fornøyd. Får se hvor lenge jeg klarer å holde dette. Synes alltid vi holder på sånn. Jeg strammer inn og når det blir bra, da slapper jeg litt mer av og hun tøyer grensene igjen, og så må jeg stramme inn på nytt. Flere som har det sånn? Jeg kjenner ihvertfall at jeg synes det er deilig å vite at jeg klarer å dra det i land når ting begynner å skli ut. Det krever bare mye innsats og det er innsats jeg ikke klarer hele tiden. Ikke tror jeg hun har godt av det heller.

Ellers har vi bestemt oss for å få en ny baby neste sommer :hoppe: Tror vi skal prøve mellom 1.sept - 1.des. Helst vil vi ha henne på sensommeren. Det er det som passer best med jobb. Jeg har jo bare vikariat dette året og aner når det evt blir forlanget. Går jeg ut i permisjon på høsten, så kan jeg begynne på jobb igjen skoleåret etter. I tillegg får jeg sommerferien til å være høygravid på. Jeg vil helst ikke bli sykemeldt i ny jobb og det er det stor sjanse for at jeg blir mot slutten med tanke på hvor dårlig bekkenet mitt ble sist. Hadde jeg hatt fast jobb ville jeg helst hatt termin i en av de fem første månedene i året, men sånt er uansett vanskelig å planlegge. Ikke sikkert det klaffer når jeg håper nå uansett, men har sluttet på p-pillen og håper å få regelmessig syklus innen vi starter. Vi har til og med klart å finne et jentenavn vi begge liker. Det har vi tenkt på lenge. Vi hadde et klart, men fant ut at det var alt for mainstream. Guttenavn har vi hatt lenge. Bare elsker det navnet og var veldig bekymret for at Kate og William skulle velge det til sin sønn :fnise:

Håper dere får en finfin uke. Her har jeg fortsatt ferie et par uker til og M er bhg igjen. Life is gooood :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

honning skrev (På 13.7.2013 den 12.48):

Utrolig kjedelig med vogna deres forresten. Vi fikk begge vognene til slutt, men vi var på flyplassen i Barcelona I 4 timer før vi hadde fått alt :-/ Kjedelig start på turen.

L bruker forresten fremdeles bleier, og blei henvist til det 4cm-bassenget! Hallo liksom, skal han som snart er 3 år bruke det?? Syns det blei for dumt jeg :)

Veldig enig. Neste gang vi skal på feire tror jeg vi leier leilighet et sted ved en stand. Mamma og pappa tipset meg om et sted i Italia de var nå. Der var det visst langgrunt ihvertfall 50 meter og ungene der koste seg visst i vannet hele dagen. Det var visst lekeplass der og. Tror noe sånt hadde vært mer passende for nå, også kan vi heller dra på cruise igjen når vi får større barn. Den ungdomsavdelingen var jo bare helt fantastisk!

PS: Tror vi bare ventet på bagasje i 3 timer. Fikk dere forresten skyss av Apollo til eller fra flyplassen? Vi måtte ta taxi begge veier, men fikk igjen pengene, heldigvis.

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese at dere planlegger en lillbror eller lillesøster :) Det blir spennende å følge med på :)

Høres ut sm dere har en god plan, får håpe det treffer når dere ønsker :Nikke:

Og hurra for at sykdommen ikke er så ille allikevel! Jeg er også nærsynt og ser bortimot ingenting uten linser eller briller. Bruker døgnet rundt linser nå når jeg ammer om natten, ellers bruker jeg dagslinser. Helt genialt! Hva skulle man gjort uten briller og linser sier jeg.. Hadde ikke blitt mange inntrykk i form av synet for min del.. :fnise:

Håper dere koser dere i ferien! Og helt enig i det du sier ift cruise og barn. Ikke aktuelt her heller før de er større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine bestilte turen via et reisebyrå, og da var transfer inkludert begge veier til og fra flyplassen og tok buss. Jammen godt dere fikk pengene igjen da, siden apollo ikke hadde orden i sakene sine i forkant.

Vi var i Spania for 2 år siden sammen med et vennepar og ungene deres, da leide vi hus med svømmebasseng. Det var ikke veldig dyrt, huset var inngjerda så ungene ikke kom seg ut, og vi kunne sitte ute på kveldene (og ikke inne på er hotellrom). Det var helt genialt for småbarnsforeldre! Og nå til lørdag skal vi faktisk på en lignende tur med de samme vennene, eneste jeg er bekymra for er hetebølge... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med babyplaner :rodmer:

Her vil mannen at vi skal prøve igjen til sommeren neste år... :daane:

Her har det vært p-pillestopp i et år nå, og syklusene er enda ikke stabile... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig bra at øyensykdommen viste seg å ikke være så ille likevel da! Skjønner godt at det må ha vært en enorm lettelse altså!

Og så koselig med babyplanlegging! Hvor lang tid brukte dere på M igjen? Blir spennende å se når det klaffer denne gangen da - er jo vanskelig å planlegge slikt, som du sier, men det er jo lov til å prøve! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine skrev (På 29.7.2013 den 11.03):

Så koselig å lese at dere planlegger en lillbror eller lillesøster :) Det blir spennende å følge med på :)

Høres ut sm dere har en god plan, får håpe det treffer når dere ønsker :Nikke:

Og hurra for at sykdommen ikke er så ille allikevel! Jeg er også nærsynt og ser bortimot ingenting uten linser eller briller. Bruker døgnet rundt linser nå når jeg ammer om natten, ellers bruker jeg dagslinser. Helt genialt! Hva skulle man gjort uten briller og linser sier jeg.. Hadde ikke blitt mange inntrykk i form av synet for min del.. :fnise:

Håper dere koser dere i ferien! Og helt enig i det du sier ift cruise og barn. Ikke aktuelt her heller før de er større.

Ja, det blir hyggelig med prøvedagbok igjen. På en måte blir det gøy med litt spenning igjen. Samtidig så husker jeg hvor frustrert og testgal jeg var i perioder :fnise: Det som er fint nå, er at jeg på en måte håper at det skal klaffe i nov-des. Det passer best mht jobb. For mitt vedkommende hadde det passet best og født før sommeren, men heldigvis så rår man ikke når det klaffer.

Jeg har vært nærsynt på begge øyne en gang i tiden. Husker det var frustrerende å ikke se på avstand, men deilig når man ser så godt nært. Skulle gjerne gått tilbake dit. Synes det var mer behagelig, om man kan kalle det det. Samtidig er det vanskelig å kjøre uten briller, hvis en skulle glemme det. Jeg må f.eks hjelpe mannen å se skilter o.l. de få gangene han har glemt linser eller briller.

honning skrev (På 1.8.2013 den 21.01):

Foreldrene mine bestilte turen via et reisebyrå, og da var transfer inkludert begge veier til og fra flyplassen og tok buss. Jammen godt dere fikk pengene igjen da, siden apollo ikke hadde orden i sakene sine i forkant.

Vi var i Spania for 2 år siden sammen med et vennepar og ungene deres, da leide vi hus med svømmebasseng. Det var ikke veldig dyrt, huset var inngjerda så ungene ikke kom seg ut, og vi kunne sitte ute på kveldene (og ikke inne på er hotellrom). Det var helt genialt for småbarnsforeldre! Og nå til lørdag skal vi faktisk på en lignende tur med de samme vennene, eneste jeg er bekymra for er hetebølge... :)

Venta bussen på dere da dere ikke fikk bagasjen? Det overrasket meg veldig at bussen bare ikke kom da vi skulle hjem. Var masse folk som venta. Da vi skulle til, var de der litt, men måtte dra etterhvert. Da sa de skulle komme tilbake på et gitt tidspunkt, men det gjorde de aldri.

Det hadde jo gått an å reise på våren eller høsten hvis du er bekymret for hetebølge. Tyrkia midt på sommeren er f.eks utelukket for vår del.

Spatula skrev (På 1.8.2013 den 22.04):

Så koselig med babyplaner :rodmer:

Her vil mannen at vi skal prøve igjen til sommeren neste år... :daane:

Her har det vært p-pillestopp i et år nå, og syklusene er enda ikke stabile... :sjenert:

Ja, ikke sant :) Ønsker du å starte før? Jeg har faktisk mensen nå, en måned etter at jeg sluttet, så da må jeg da ha hatt EL. Hadde noe tegn til det, men ikke så markante som de pleier, så ble veldig usikker. Ikke sikkert det fortsetter slik da. Husker jeg plutselig hoppet over EL en periode da vi prøvde sist. Hadde du problemer med syklusene forrige gang og? Kjedelig med sykluskluss.

Zia skrev (På 2.8.2013 den 18.36):

Så utrolig bra at øyensykdommen viste seg å ikke være så ille likevel da! Skjønner godt at det må ha vært en enorm lettelse altså!

Og så koselig med babyplanlegging! Hvor lang tid brukte dere på M igjen? Blir spennende å se når det klaffer denne gangen da - er jo vanskelig å planlegge slikt, som du sier, men det er jo lov til å prøve! ;)

Ja, jeg puster lettet ut og tenker på det som er positivt oppi dette, og det er jo mye :) Blir det verre, får jeg ta det når det kommer. Dette hørtes kanskje litt bråkjekt ut, men prøver å leve etter det. Er selvfølgelig litt urolig, men på et helt annet nivå enn jeg var før.

Vi brukte rundt 8 mnd på M. Tror det funket i P 5. Tok 3 mnd å få mensen første gang og hoppet over en EL en gang. Altså at syklusen var dobbelt så lang. Ser at regnestykket ikke går helt opp, men det var noe sånt. Noen ganger var vi muligens litt for seine med :sengekos: når det gjelder å treffe EL. Litt usikker på om EL-slim kommer før, under eller etter EL, men noen ganger ventet vi til etter det hadde kommet. Har hørt at man kan bli befruktet en dag etter EL, men har og forstått det slik at det er bedre om sædcellen venter på egget..?? Uansett, det funket bedre da vi kjørte på med annenhver dag fra mensslutt, til vi var sikre på at EL var ferdig. Mulig tilfeldig, men vi får prøve samme taktikk neste gang. mannen gleder seg veldig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg er helt klar for å prøve neste år.. En del av meg sier go for it, mens en annen del av meg bremser og holder igjen. Ikke så rart kanskje når man har vært igjennom både fødsels -og svangerskapstraume.

Nei, jeg rakk bare å ha opphold på tre måneder før jeg ble gravid med lillemor. Og nå er syklusene på mellom 40-75 dager. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spatula skrev (På 6.8.2013 den 19.56):

Jeg tror ikke jeg er helt klar for å prøve neste år.. En del av meg sier go for it, mens en annen del av meg bremser og holder igjen. Ikke så rart kanskje når man har vært igjennom både fødsels -og svangerskapstraume.

Nei, jeg rakk bare å ha opphold på tre måneder før jeg ble gravid med lillemor. Og nå er syklusene på mellom 40-75 dager. :sjenert:

Vil du ha en til da? Har du gått til noe form for terapi for å få bearbeidet alt. Skjønner at det kan være vanskelig å starte på nytt med vonde erfaringer i minne :klem: Jeg husker jeg ble kvalm av tanken på ny graviditet ihvertfall ett år etter fødsel. Sikkert lenger og, men man glemmer så fort. Nå er jeg litt sånn bli-ferdig-med-det-modus, samtidig som jeg jo og ønsker meg det. Gruer meg likevel til å muligens få bekkenplager og kvalme igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kjenner at jeg svært gjerne vil ha et barn til. Men at det ikke passer helt med hva jeg har sett for meg av bosted (trangt rekkehus, lite som blir solgt av eneboliger i området), jobbsituasjon mtp at jeg ikke har fast, at jeg ikke trives her hvor vi bor. Sistnevnte har jeg akkurat innrømmet hos mannen... :sjenert: det er en del faktorer som spiller inn positivt og negativt.. Må bare få litt mer struktur og orden slik at jeg kan ta det litt med ro i løpet av svangerskapet med tanke på hva skal jeg gjøre etter permisjonen osv. Jeg er litt sånn kontrollfreak at det må være orden på ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil mannen din være med å flytte da, Spatula? Vet du hvor du vil? På en måte passer det aldri å få barn, men det er vel mere praktisk sett. Man må jo være klar mentalt, ihvertfall så klar som man kan klare si bli. Jeg blir nok aldri helt klar, for det passer jo ikke perfekt nå heller. Egentlig vil jeg ikke bli gravid det første året med ny jobb. Ideelt skulle jeg ha jobbet lengre et sted før jeg ble gravid. Hadde jeg ikke byttet jobb ville jeg ha startet med en gang nå. Helst skulle jeg ha vært i bedre fysisk form, men jeg har ikke å trene å mye som jeg burde med jobbene jeg har hatt etter at jeg var ferdig med permisjon. Gått endel til kiropraktor og vært ganske flink til å gjøre øvelsene jeg får. Noe sporadisk blir det jo, men jevnt over er jeg fornøyd med hva jeg har fått gjort. I ferien har jeg fått trent endel og. Nå har jeg f.eks trent tre dager på rad. Håper forbedringen går fortere snart, men her er det virkelig snakk om babysteps. Er jo mye bedre nå enn for ett år siden, men det tar så laaang tid. Mistenker egentlig at plagene er pga leddsykdom. Venter på time hos reumatolog. Var der for ca ti år siden og, men da fant de ingenting. Undersøkte ikke veldig nøye. Spent på hva de sier denne gangen. Uansett så er jo trening det viktigste.

Dessuten skal det skje så mye i løpet av det neste året. Jeg og søstra mi skal ha 30-årslag, ei venninne skal ha stort bryllup og utdrikningslag, og jeg mistenker at broren min gifter seg i løpet av neste sommer. I tillegg har jeg bestemt meg for å dra på audition til et kor jeg har veldig lyst til å starte i. Har tenkt på det i mange år, men ikke funnet noe kor som passet meg. Nå fant jeg endelig et og de har snart audition, men timingen er ganske dårlig. Har likevel bestemt meg for å gå for det. Som søstra mi sier "du kan jo ikke bare være mamma" og det er jeg litt enig i. Må jo bare prioritere meg selv. Prøve ihvertfall. Er ikke sikkert jeg blir gravid som planlagt uansett og heller ikke sikkert at jeg blir dårlig denne gangen. Noe som heller ikke er sikkert er om jeg i det hele tatt får være med. Håper det. Kjenner på det at jeg gleder meg til å kanskje få muligheten til å ha en hobby. Altfor lenge siden sist. Er ganske rusten mht sangen nå. Skal synge i et bryllup om en uke, men føler meg egentlig litt for utrent til å gjøre det. Vel, noen ganger får man bare kaste seg uti det likevel.

Er det noen av dere som har hatt graviditeter som rett og slett har passet perfekt? (tilnærmet ihvertfall)

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sier han vil gjøre det, men innerst inne vet jeg at han ikke har lyst på grunn av hobbyer og at det er hjemplassen hans.

Du har helt rett i det du sier mht graviditet. Det er skjeldent at det passer. Hadde jeg kjent flere på min alder her hvor vi bor, hadde nok permisjonstiden blitt lettere. Men slik som ting er nå blir den veldig ensom :sjenert: jeg har prøvd å delta i aktiviteter som krever at man møter nye mennesker. Men her kjenner alle alle, og blir veldig interne.

Alt skulle bli så bra når vi flyttet fra byen. Men da vi ble "voksne" og fikk andre verdier forsvant de såkalte venne våre..

Vi snakket om å flytte i vår og søkte jobber i min hjemkommune, men ingen av oss fikk tilbud om jobb.

Vi snakker fremdeles i det små og flytte, men mannen begynner da å snakke om tomt og evt husbygging her hvor vi er. Så jeg føler at jeg snakker for døve ører enkelte ganger. Og ja, jeg snakker tydelig og i klartekst hva jeg mener ;)

Beklager at jeg kuppet boken din :sjenert:

Hvordan er du i leddene etter at du har trent? Jeg skal utredes for leddsykdommer nå i høst/vinter.

Og føler at leddene stivner på en måte etter at jeg har trent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Becky, du svarer alltid utrolig gjennomtenkt og grundig! Blir helt imponert! :daane: Tusen takk for navnehjelp! :klem:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  siebaeo skrev (På 13.8.2013 den 21.42):

Becky, du svarer alltid utrolig gjennomtenkt og grundig! Blir helt imponert! :daane: Tusen takk for navnehjelp! :klem:

Det har jeg tenkt på mange ganger også!! Veldig enig!!! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, skulle bruke multisitat, men det ble jo bare krøll (skriver på padden)...

Forøvrig helt enig med både Siebaeo og Cypress! Du virker så veldig reflektert og kommer alltid med gode svar. Passer godt til yrket ditt ;)

Ang det med graviditet og om det passer perfekt.. Selv om begge våre er planlagt, så må jeg innrømme at det var litt skummelt å få positive tester. Vi traff jo på første forsøk med begge to og fikk kanskje ikke den tiden som de fleste får, til å virkelig stille oss inn på at vi prøvde å få baby. Spesielt med Lillesøster ble vi satt ut, ettersom jeg faktisk var i USA da egget festet seg :fnise:

Og spesielt med Lillesøster var vi ikke helt sikre på om vi "noen gang" kom til å bli skikkelig klare, ettersom ting fungerte såpass bra sånn som det var. Men så er det noe med det at man bare må hoppe i det noen ganger, for jeg er enig det du skriver, kanskje man rett og slett ikke blir 100% klar heller. Man har jo heldigvis 9 må eder å forberede seg på, både mentalt og fysisk, så i løpet av den tiden har både store og små blitt mer klar over hva som skal skje. Da Lillesøster kom ble hun en naturlig del av hverdagen ganske så fort og nå kan jeg nesten ikke huske hvordan det var å kun ha ett barn.

Har dere bestemt dere for når dere setter i gang? Vi traff jo i september med termin i juni, så det var deilig sånn sett (å slippe den verste varmen feks + at vi får det til bra med bhageplass tenker jeg).

Har forøvrig tenkt mye på det du skrev i boken min da Lillesøster var nyfødt og jeg skulle ha begge barna alene for første gang. De hylte begge to og hun skulle ha mat midt oppi leggingen av Tassen og så ble det bare styr. Nå har jeg hatt de alene flere ganger og det går kjempe fint. Jeg tror det var hormonene og det at det var første gang alene med de som gjorde at vi alle gråt til slutt :fnise: Nå sier jeg evt til Tassen, sånn som du foreslo, at "nå var du heldig, for nå kan du være litt lenger oppe ettersom Lillesøster skal få mat." Og så gjør jeg unna det før jeg tar Tassen. Så tusen takk for godt forslag til en som er oppi den verste ammetåka :fnise:

Og igjen, der kommer du alltid med gode råd og ord :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for påminnelsen om det rådet! Jeg merker at jeg litt sånn halv-underbevisst gruer meg litt til første gang jeg skal ha begge barna alene. Det er vel egentlig bare tøys, A er jo stor nok til å skjønne hva jeg sier til henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å være forberedt, men grudde meg jeg også.. Oppi alle hormoner og alt så var det helt grusomt. Men nå går det bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...