Gå til innhold

Hva er gøyest/kjipeste å bruke penger på?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Er litt nysgjerrig her:P

Alle har noe de hater å kjøpe, noe som kan være veldig nyttig, men som man plutselig blir kjempekjip på!

Hva syns du er det kjipeste å bruke pengene dine på? Og hva er det gøyeste? Jeg tenker bruksting her altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt man må bruke penger på, er kjipt. Men kjipest er å bruke penger på vedlikehold og reparasjoner av bolig og bil.

Det gøyeste er å bruke masse penger på reiser, restaurantbesøk og dyre viner til vinkjelleren. Og å bruke ufornuftig masse penger på gadgets, klær og tilbehør, som vesker og solbriller. :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjedeligste er bilting. Vinterdekk, oljeskift, you name it. Det må jo til, men føles som å bare hive pengene ut av vinduet.

Morsomst? Opplevelser eller ting til ungene. Eller klær til meg selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er verst å bruke penger på husleie. Kanskje ikke noe man kjøper, men likevel, det er penger som man ikke får igjen senere og ikke for noe for heller. Skulle gjerne ha betalt på et huslån i stedet, ja...

Det morsomste er å bruke penger på ting som kommer virkelig til nytte. For eksempel ei ytterjakke til samboern som trenger en ny en sår, og som han kommer til å bruke mye. Eller praktiske redskap til i kjøkkenet som gjør matlaging litt lettere. Eller fine dekorasjoner som man kan nyte synet av i lang tid i etterkant. :) Eller gaver som du vet passer PERFEKT til mottakeren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt:

Briller

service på bilen

medisiner

dagligvarer

piggdekk

Gøy:

Gaver

klær

sminke

godteri

reiser

blomster

noe nytt til huset

smykker

og generelt sånne ting som ikke er så veldig nødvendig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I det siste har det vært utrolig kjipt å bruke penger på mat. Jeg synes matprisene har steget hver gang jeg kommer i butikken. Tannlege, optiker og diverse regninger er heller ikke morsomt å bruke penger på.

Nå for tida synes jeg det er gøy å bruke penger på julegaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er så utrolig kjipt med å bruke penger hos optiker/på briller/linser er at det er 100 % ikke min feil at jeg har dårlig syn, og det eneste jeg får ut av pengene er at jeg får likt syn som alle andre som ble født med normalt syn. Tannlege/lege er i hvert fall i enkelte tilfeller ens egen skyld, mens optiker føles litt urettferdig.

Jeg synes ikke det er spesielt kjipt å bruke mye penger på mat. Det å kjøpe god mat er en bonus, mens det å ha normalt syn skulle bare mangle!

Ellers liker jeg veldig godt å kjøpe ny sjampo/balsam, og gjør det litt for ofte. :) Og vesker, såklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Kjipe ting:

hverdagsmat

melk

oppvaskmiddel

tørkerull

bind/tamponger

uforutsette veterinærutgifter

reparasjoner av bil eller bolig

Gøy:

reiser

opplevelser

bøker

vakre ting til huset (særlig designkupp på loppemarkeder/i brukthandler)

pene klær ("kupp" er aller gøyest her også :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjipeste jeg bruker penger på er den overprisede kollektivtransporten her. Og uforutsette ting som rørlegger- og elektrikerregninger.

Det morsomste er nok kafébesøk, og klær til datteren min og meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøyeste: Reiser, klær og dill!

Kjipeste: Regninger, regninger, regninger.. "nødvendige" ting :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjipeste, men også mest nødvendige jeg har brukt penger på i år, er å legge nytt tak på huset. :(

Det morsomste er reiser, god mat, vin, fine ting til huset og nye klær til datteren og meg selv. :nigo:

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjipeste- Lisensavgift, Zalo, tamponger, kjøleskap som bråker.

Gøyeste: En god film på kino.

Gaver til de jeg er glad i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toalettpapir er på toppen hos meg. Du kjøper det bare for å stappe det opp der sola aldri skinner, og så skylle det ned i toalettet. Jeg blånekter å kjøpe annet enn first-price når det kommer til toalettpapir, så det er heldigvis ikke en stor utgift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjippeste: Tannlegeregninger! En massa pengar som behövs men som ingen ser...

Gøyeste: Pengar som blir till glädje för andra. Att köpa "Situation Stockholm" (Hemlösas tidning), att kunna bjuda en vän som har ont om pengar på en öl eller en middag.

För egen del är det nog att kunna handla en pocketbok, en dricka, en scarf eller något annat oplanerat billigt utan att behöva räkna kronorna för att se om jag har råd eller inte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjipeste: regninger av ymse slag, og mat.

Morsomste: Klær, reiser og diverse nettbutikker.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gøy - bøker og musikk (burde sikkert også si gaver for å være snill og grei, men men.. )

kjip - sminke (man betaler så mye og får så små ting, kjøper man noe, vil jo man i hvert fall ha noe som har litt substans)

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipest; forsikringer,studielån,bil,strøm,tannlege etc

Gøyest; reiser,klær, restauranter, gode viner, blomster, bøker og interiør, musikk og konserter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt:

Nye briller som jeg både trenger og ønsker meg, men som er så sykt dyrt. (Støtter opp om argumentet om at det er surt siden man ikke kan noe for det ;) )

Andre regninger som f.eks:

600kr hos legen fordi jeg klarte å kutte meg i hånda og hadde en ubetalt regning de hadde glemt å sende meg i posten, som jeg også hadde glemt.

2500kr hos tannlegen for å fjerne en tann naturen har satt inn feil vei hos meg!

Dekk, nødvendig, men man må liksom minne seg selv om at de 4000kr liksom skal sørge for sikkerheten ens.

GØY

Aldri hatt så lite problem med å bruke 15 000 som når vi tok oss bryllupsreise! :rødme:

Gaver man vet er perfekte for mottaker!!!

Stæsj til hjemmet som jeg vet jeg kommer til å kose meg ved synet av hver eneste dag! Enda bedre hvis det er bruktfunn!

Slenger på en egen kategori:

REGNINGER DET ER KJIPT Å BETALE, MEN VERDT DET ALLIKEVEL

Her legger jeg inn veterinærutgifter. Man skulle ønske man slapp, men samtidig så er jeg alltid bare fylt med lettelse og trygghet når jeg forlater veterinæren, og tenker fint lite på at de 500-1000kr kunne gått til noe annet. Det spiller ingen trille mot at bikkja er sunn, frisk og glad! :rødme:

Endret av kaprifolen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...