Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det å stå å tisse er praktisk og er en del av den mannlige identiteten. Det vet denne skolen. Den eneste grunnen til at dette skjer på en skole er at der er det små gutter. Det må vel være det maksimale av ynkelighet å være så feig at du må bølle med små barneskolegutter for å hevde seg.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_pusi_*
Skrevet

" Gå nærmere, han er ikke så lang som du tror"

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
" Gå nærmere, han er ikke så lang som du tror"

Dersom du har problemer med at kjæresten din tisser utenfor så får du vel manne deg opp og ta det med han. Det å skulle bruke vikarierende motiver for å ta det ut på små gutter er bare så ynkelig at jeg mister all respekt. Dersom der er et problem så skru opp et pissoar da vel. Det finnes pissoarer hvor du står på en rist når du pisser. Hvorfor har ikke skolen vurdert noe slikt?

Skrevet
Da får far komme og tørke opp urinsølet.

Du verden... Jeg som trodde at skolen betalte for renhold.... Er det foreldrene som vasker gangene dersom poden løper inn med møkkete støvler på en regnværsdag også ? .. eller er det rektor og frøken som tar det på omgang?

Skrevet

Skoler betaler selvfølgelig for renhold, men de kan jo ikke stå utenfor doen hele dagen, klar til å gyve løs når det blir oversvømmelse... Renholderne har veldig mye annet å gjøre.

Skrevet
Du verden... Jeg som trodde at skolen betalte for renhold.... Er det foreldrene som vasker gangene dersom poden løper inn med møkkete støvler på en regnværsdag også ? .. eller er det rektor og frøken som tar det på omgang?

Så det er helt i orden for deg at det må settes av mer penger til renhold og altså mindre til andre ting, f.eks. utstyr og pedagogisk personale, da?

Skrevet
Jeg jobber på en skole der dette faktisk har vært et stort problem. Noen smågutter gidder faktisk ikke å gå bort til doen en gang før de fyrer løs, og tisser rett på gulvet..

Det frister ikke så veldig for nestemann å gå på do da, når det er urin på mesteparten av gulvet - og det er faktisk ikke meningen at vi skal bruke tiden vår til å vaske doene, når vi burde være ute å ha inspeksjon eller ha undervisning...

Synes ikke det er feil å lære guttene å sitte på do, det er uansett den beste måten å tømme blæra på, da man ikke får ut alt når man står.

Som mann kan jeg fortelle deg at jeg tømmer meg best stående. Sitter jeg er det mye større sjanse for at det kommer en dråpe i trusa.

Skrevet
Som mann kan jeg fortelle deg at jeg tømmer meg best stående. Sitter jeg er det mye større sjanse for at det kommer en dråpe i trusa.

Heller i trusa di enn på gulvet.

Skrevet
Skoler betaler selvfølgelig for renhold, men de kan jo ikke stå utenfor doen hele dagen, klar til å gyve løs når det blir oversvømmelse... Renholderne har veldig mye annet å gjøre.

Du verden! Har vi virkelig en situasjon hvor det foregå rene oversvømmelser av urin ut fra guttedoen!? Og man må stå klar i beredskap... En slags tsunamiberedskap da antar jeg :skratte:

Spøk til side. Det er vel snakk om litt skvetting og ikke liter eller kubikkmeter som småguttene etterlater seg.

Det som derimot medfører oversvømmelser er bind... .. Slike som voksne kvinner etterlater seg i do. Lovforbud mot salg og bruk av bind da sikkert?

Skrevet

Er vel ikke så rart at mange gutter har underutviklet treffsikkerhet. De har jo ingen fedre som kan lære dem kunsten. Hvor mange mødre konkurrerer med sønnene om å skrive navnet sitt i snøen? Finmotorikk må læres, den.

Ellers ble jeg forbauset over ikke å finne innlegget mitt i denne tråden. For denne har en tvilling.

Skrevet
Du verden! Har vi virkelig en situasjon hvor det foregå rene oversvømmelser av urin ut fra guttedoen!? Og man må stå klar i beredskap... En slags tsunamiberedskap da antar jeg :skratte:

Spøk til side. Det er vel snakk om litt skvetting og ikke liter eller kubikkmeter som småguttene etterlater seg.

Jeg regner med at det ikke kun er skvetting som har gjort at de må ty til endring av reglene. På barneskolen vår er det en del store dammer utenfor toalettet, og det har i tillegg gått ut informasjon om at alle må gi beskjed til sønnene sine om å kun tisse i toalettene, ikke i søppelkassene, vaskene eller på gulvet. Ikke kun skvetting, nei.

Skrevet

Først:

Det er usant når det hevdes at det er best for alle menn/ gutter å sitte å tisse. Noen menn/ gutter er det best for, andre ikke. Selv er jeg i sistnevnte gruppe, jeg får ikke tømt meg skikkelig ved å sitte.

Alt handler om tilrettelegging. Jeg ville likt å se reaksjonene hvis det kom tilsvarende vedtak om at alle jenter nå må stå og tisse.

For de gutter/ menn som foretrekker å stå, bør det uten problemer legges tilrette for dette ved å ha pissoarer. Men i den feministiske skolen vi har idag, har man ikke en gang tenkt tanken. Og det er vel i hovedsak det som kritiseres her. Det at en kvinnestyrt skole ikke synes å vektlegge at man også har et ansvar for å ivareta og utvikle gutters egenart og behov. Det er faktisk kritikkverdig.

Gjest Gjest_My_*
Skrevet (endret)

Så hvis en mann skal begge deler så står han og tisser for så å sette seg å bæsje?

Av de smågutta som ikke klarer å treffe doskåla så tror jeg at det er flauere for de at andre får se at de tisser utenfor enn at de må sitte å tisse.

Selve greia her må vel være at vi lærer guttene å bli så tøffe at de gir blaffen i hva folk mener om at de sitter eller står!

Endret av Trampe
Gjest Gjest_My_*
Skrevet

Renhold skjer etter skoletid.

Da har mange vært innom doen og gått ut igjen fordi de ikke orker å gå på en do som andre har tisset ned.

Det er ikke renholdspersonale på skolen som går inn på doen og vasker etter hver enkelt elevs dobesøk!

Skrevet
Først:

Det er usant når det hevdes at det er best for alle menn/ gutter å sitte å tisse. Noen menn/ gutter er det best for, andre ikke. Selv er jeg i sistnevnte gruppe, jeg får ikke tømt meg skikkelig ved å sitte.

Alt handler om tilrettelegging. Jeg ville likt å se reaksjonene hvis det kom tilsvarende vedtak om at alle jenter nå må stå og tisse.

For de gutter/ menn som foretrekker å stå, bør det uten problemer legges tilrette for dette ved å ha pissoarer. Men i den feministiske skolen vi har idag, har man ikke en gang tenkt tanken. Og det er vel i hovedsak det som kritiseres her. Det at en kvinnestyrt skole ikke synes å vektlegge at man også har et ansvar for å ivareta og utvikle gutters egenart og behov. Det er faktisk kritikkverdig.

Det er hakket vanskeligere for jenter å stå og tisse enn for gutter å sitte. Hvilken begrunnelse skulle man hatt for det? Er det mange jenter som bommer når de sitter?

Å legge til rett ved pissoarer er både en økonomisk og en arealmessig greie som ikke bare er å fikse i en fei. Har du pissoar hjemme? Eller legger du ikke til rette forå iverata og utvikle gutters egenart og behov hjemme?

At det å sitte kan være så utrolig skadende psykisk er for meg helt uforståellig. Jeg tror foreldrene synes det er verre enn barna.

Gjest Gjest_Eia_*
Skrevet
Det er hakket vanskeligere for jenter å stå og tisse enn for gutter å sitte. Hvilken begrunnelse skulle man hatt for det? Er det mange jenter som bommer når de sitter?

Jenter skal også stå for det er mye mer rettferdig at alle står og det blir tiss utenfor enn at alle sitter og slippe å søle.

Logisk det.... :fnise:

Skrevet

Det er nylig kommet ut en undersøkelse som viser at mange skolebarn ikke vil bruke skolens toaletter. Hovedbegrunnelsen er at det ofte er skittent og ekkelt der.

Ofte finnes det urin og avføring på toalettringen, gulvet er bløtt og tilsølt. Det mangler toalettpapir, såpe og tørkeruller. Dette er den virkeligheten mange skolebarn må leve med. Derfor velger de heller å holde seg en hel dag enn å bruke skolens toaletter.

Undersøkelsen viste at 16% av elevene aldri tisset på skolen. Over 60% svarte at de ikke brukte toalettet til å bæsje.

Om skolen ikke først og fremst tar hensyn til barnas behov når de har behov for å gå på toalettet, kan det både utgjøre en risiko for barnas helse og deres trivsel på skolen.

En av dem som har forsket på dette, sier at barn som velger å holde seg hele dagen risikerer helseproblem i framtiden. Enten kan de få problemer med å holde seg eller rammes av urinvegsinfeksjoner og forstopping.

En voksen skulle aldri akseptere slike forhold på sin arbeidsplass. Hvorfor skal da barna våre gjøre det?

Hvis du har en mannlig kollega på jobben som alltid tisser utenfor og griser til hva gjør du da? Du ber ham vaske etter seg eller sitte å tisse for å hindre at han tisser utover igjen ikke sant?

Å få disse guttene til å vaske etter seg er kanskje ikke så lett (det er vel jentete det også?) så da må de sitte!! Man kan ikke la de grise til bare for at de er gutter!!

Skrevet
Det er nylig kommet ut en undersøkelse som viser at mange skolebarn ikke vil bruke skolens toaletter. Hovedbegrunnelsen er at det ofte er skittent og ekkelt der.

Ofte finnes det urin og avføring på toalettringen, gulvet er bløtt og tilsølt. Det mangler toalettpapir, såpe og tørkeruller. Dette er den virkeligheten mange skolebarn må leve med. Derfor velger de heller å holde seg en hel dag enn å bruke skolens toaletter.

Undersøkelsen viste at 16% av elevene aldri tisset på skolen. Over 60% svarte at de ikke brukte toalettet til å bæsje.

Om skolen ikke først og fremst tar hensyn til barnas behov når de har behov for å gå på toalettet, kan det både utgjøre en risiko for barnas helse og deres trivsel på skolen.

En av dem som har forsket på dette, sier at barn som velger å holde seg hele dagen risikerer helseproblem i framtiden. Enten kan de få problemer med å holde seg eller rammes av urinvegsinfeksjoner og forstopping.

En voksen skulle aldri akseptere slike forhold på sin arbeidsplass. Hvorfor skal da barna våre gjøre det?

Hvis du har en mannlig kollega på jobben som alltid tisser utenfor og griser til hva gjør du da? Du ber ham vaske etter seg eller sitte å tisse for å hindre at han tisser utover igjen ikke sant?

Å få disse guttene til å vaske etter seg er kanskje ikke så lett (det er vel jentete det også?) så da må de sitte!! Man kan ikke la de grise til bare for at de er gutter!!

Kudos for bra innlegg!!

Jeg har en samboer som sitter og tisser. Skal det liksom ha noe å gjøre med hvor Mann han er?? Det finnes da andre måter å vise sin maskulinitet på? Jeg synes virkelig at dersom den eneste måten du kan føle at du er Mann på er ved å stå og tisse, så er det ikke mye du har å komme med.. Hva med sånne gode gammeldagse ting som å ta seg av vedlikehold på bilen, bygge hus (jepp, min "ikkemann" av en samboer, bygger hus til oss. Selv.), kunne slakte dyr, jakte, har vært i militæret, knulle meg til himmels hver gang, ha en prestigefylt og matcho jobb der han tjener mye penger??

Jeg sier ikke at man må gjøre alt dette for å være Mann heller, kun at det finnes andre matcho verdier som kanskje er mer attraktive selv blandt Gutta Boys? Og som kanskje bør tas med i regnestykket??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...