Gjest Topaz Skrevet 30. september 2009 #1 Skrevet 30. september 2009 artikkel i VG Guttene har fått beskjed om at de ikke får stå og tisse, men må sitte. Årsaken er at de som vasker der er lei av å tørke opp urin fordi guttene ikke klarer å treffe doskåla. En far mener at dette er en krenkelse mot guttene. Jeg mener at guttene må lære seg å treffe. Det er da grisete å drive å tisse utenfor doen!!
Gjest Bo Skrevet 30. september 2009 #2 Skrevet 30. september 2009 - Skolen kan ikke forby gutter å være gutter. Dersom det er et problem at de skvetter utenfor, så må skolen sette opp et pissoar, sier mannsforsker Jørgen Lorentzen, OK. Men når disse guttene skvetter utenfor så gjør de sikkert det når de er hjemme også og når de er på besøk hos folk. Skal man kreve pissoar da også? Herregud. Her må guttene lære å tisse i doen. Man kan ikke drive å tiltrettelegge sånn at guttene slipper å lære å treffe doskåla.
Gjest sittende mann 20 Skrevet 30. september 2009 #3 Skrevet 30. september 2009 Jeg er mann, og jeg sitter og pisser. Har jeg alltid gjort og skjønner ikke hva poenget er med å stå å pisse.
Gjest æsjbæsj Skrevet 30. september 2009 #4 Skrevet 30. september 2009 Jeg leide hybel hos en voksen mann og sønnen hans for noen år siden. Fytti grisen hvor ekkelt det var å gå på do der. Det var markert i en rand utenfor doen, og masse gule størkna flekker på setet. Jeg tok hintet og flytta ut, det var tydelig at de ville ha reviret sitt for seg selv
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2009 #5 Skrevet 30. september 2009 Krenkelse å sitte og tisse? Står de og tisser før de setter seg ned og bæsjer og da, eller? Herlighet! Men ja, her må foreldrene lære guttene å treffe, ikke bare lære dem at en mann absolutt må stå og tisse.
Chakoya Skrevet 30. september 2009 #6 Skrevet 30. september 2009 (endret) Bare lurte på en ting som jeg ofte har registrert når jeg går forbi mannetoalettene.. At der stinker det tildels kraftig illeluktende enn det gjør på kvinnetoalettene! Kanskje skvetting utenfor pissoaret er grunnen til dette? Veldig uhygenisk ihvertfall! Hjemme hos andre og har det vært tilfeller av når jeg skal sette meg ned at toalettsetet er full av tiss. Slik at låra mine osv blir våte av tiss når jeg setter meg ned. Sånt er bare rett og slett ufyselig. Og det bør være unødvendig å måtte tørke toalettsetet flere ganger for å få det fri fra tiss hver gang man skal på toalettet. Selv mener jeg det at er man gutt/mann får man lære å treffe riktig. Søler man, ja da får man tørke opp etter seg slik at toalettet/pissoaret ser trivelig ut til neste mann. Synes selv det er ekkelt med masse piss utenfor toalettet. På de områder hvor menn og kvinner må dele toalett noen gange har jeg sett det ligge urin på gulvet slik at for å unngå å tråkke i det med bena så må man nærmest ta sats å hoppe på toalettskåla, å hoppe av igjen. Ellers må man vaske der selv før man går på do, eventuelt vente til man finner egen do. Ekkelt rett og slett. (Samma har jeg opplevd med bæsj hos mange menn sine toaletter... Hvor det er sprutflekker opp til topplokket nesten på toalettet osv... Har måttet ta dokosten å vaske toalettet selv før jeg satte meg ned på det.) <- men det er et annet tema da! Endret 30. september 2009 av Chakoya
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2009 #7 Skrevet 30. september 2009 Jeg trodde det var vanlig å tørke opp etter seg.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2009 #8 Skrevet 30. september 2009 Jeg har vært på doer hvor det stinker piss, og det har vært pga at de mannfolka som har vært foran meg ikke har klart å treffe riktig. Jeg er jente og jeg klarer fint å treffe selv om jeg noen ganger STÅR OG PISSER!
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2009 #9 Skrevet 30. september 2009 artikkel i VG Guttene har fått beskjed om at de ikke får stå og tisse, men må sitte. Årsaken er at de som vasker der er lei av å tørke opp urin fordi guttene ikke klarer å treffe doskåla. En far mener at dette er en krenkelse mot guttene. Jeg mener at guttene må lære seg å treffe. Det er da grisete å drive å tisse utenfor doen!! Dette er det dummeste jeg har hørt noengang, og nå har feministene gått for langt. Det er klart guttene skal bedrive siktetrening hjemme, og foreldrene har et ansvar, men når man pålegger gutter å gjøre noe så naturstridig som å sitte når man pisser, så er noe riv ruskende galt. Og hvilken skole er det som ikke har pissoarer? Da har man ikke tilrettelagt skolegangen for begge kjønn, men det er jo ikke noe nytt i dette landet.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2009 #10 Skrevet 30. september 2009 Jeg er mann, og jeg sitter og pisser. Har jeg alltid gjort og skjønner ikke hva poenget er med å stå å pisse. Det er sikkert fordi du er latent homo og sannsynligvis er så mye av et kvinnfolk at det ikke spiller noe rolle. Menn står og pisser, gjerne med den ene handa hoftefest og den andre på snabben. Sånn er det bare.
Salamandra Skrevet 30. september 2009 #11 Skrevet 30. september 2009 Dette klarer jeg ikke å la meg hisse opp over. Synes kanskje han faren som påstår dette er en "krenkelse" bør ta en titt i ordboka si.
Gjest basta Skrevet 30. september 2009 #12 Skrevet 30. september 2009 Det må da være foreldrenes ansvar å lære sønnene sine å tisse nedi do. Det får da være måte på hvilke oppgaver skolene skal påta seg. Foreldre bør gå i seg selv i stedet for å angripe skolene for krenkelse.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2009 #13 Skrevet 30. september 2009 I tilleg til at det er bra for gutter å få tømt blæra ordentlig, som bare gjøres ved å sitte på do, så blir det ikke noe ekstra å vaske etter seg/dem heller.
LilleBille Skrevet 30. september 2009 #14 Skrevet 30. september 2009 Det er jo opplagt et problem at gutter/menn ikke kan klare å treffe - for du verden hvor mye søl det er rundt omkring, Klarer de ikke det - får de ta konsekvensen og sitte på do. Men det finnes løsninger. Var ute og reiste - og var på et toalett på en restaurant - der gikk ringen opp automatisk etter hvert bruk - og ble sprayet med desifiserende veske, så det var rent til neste. Opplagt praktisk for menn - og behagelig for kvinner - Men pent var det ikke.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2009 #15 Skrevet 30. september 2009 Det er jo opplagt et problem at gutter/menn ikke kan klare å treffe - for du verden hvor mye søl det er rundt omkring, Klarer de ikke det - får de ta konsekvensen og sitte på do. Men det finnes løsninger. Var ute og reiste - og var på et toalett på en restaurant - der gikk ringen opp automatisk etter hvert bruk - og ble sprayet med desifiserende veske, så det var rent til neste. Opplagt praktisk for menn - og behagelig for kvinner - Men pent var det ikke. Nei denne debatten driter jeg i. For noe pisspreik!
Gjest strykebrett Skrevet 30. september 2009 #16 Skrevet 30. september 2009 Jeg vasket på et kontor for mange år sidet og jeg må si jeg skjønner dem på skolen veldig godt. Dette kontoret ble brukt av voksne, høyt utdannete hvinner og menn. Herredoen var rett og slett helt jævlig. Det var alltid vått på gulvet der av piss, og jeg måtte vaske gulvet og hele doen utvendig med klor hver dag for å hindre at det satte seg gammel urinstank i hele lokalet. Når voksne menn ikke greier å treffe nedi doen med strålen kan jeg ikke en gang se for meg hvordan det må være på en barneskole.. Æsj!
Gjest Spør legen! Skrevet 30. september 2009 #17 Skrevet 30. september 2009 Jeg vasket på et kontor for mange år sidet og jeg må si jeg skjønner dem på skolen veldig godt. Dette kontoret ble brukt av voksne, høyt utdannete hvinner og menn. Herredoen var rett og slett helt jævlig. Det var alltid vått på gulvet der av piss, og jeg måtte vaske gulvet og hele doen utvendig med klor hver dag for å hindre at det satte seg gammel urinstank i hele lokalet. Når voksne menn ikke greier å treffe nedi doen med strålen kan jeg ikke en gang se for meg hvordan det må være på en barneskole.. Æsj! Grunnen til at enkelte gutter tisser utenfor skyldes at de har trang forhud,som vanskelig lar seg dra tilbake over hodet (glansen). Når urinen kommer ut av penishodet går ikke strålen da lenger rett frem,men bøyer av i ulike retninger - av og til opptil fire stråler - hver sin vei. Derfor bør foreldrene sjekke mindre gutter om forhuden lar seg dra tilbake. Er den for trang vil et enkelt snitt hos legen gjøre susen. En annen sak er at trang forhud hos voksne menn samler smegma, en slags hvit "ost" som blir liggende bak hodet under forhuden og samler ufattelige mengder bakterier. Dette er ofte årsak til urinveisinfeksjoner hos kvinnelige partnere. Det nedsetter også den seksuelle nytelsen kraftig hos dem det gjelder.Alt dette griseriet kan lett fikses med lokalbedøvelse og et snitt i "topplua". Jødiske gutter har aldri dette problemet idet forhuden fjernes den åttende dag etter fødselen - såkalt omskjæring. da er K-vitamin på det høyeste og blodet koagulerer lett. Dette ikke har noe med "kvinnelig omskjæring" å gjøre.
Lurvina Skrevet 30. september 2009 #18 Skrevet 30. september 2009 Grunnen til at enkelte gutter tisser utenfor skyldes at de har trang forhud,som vanskelig lar seg dra tilbake over hodet (glansen). Når urinen kommer ut av penishodet går ikke strålen da lenger rett frem,men bøyer av i ulike retninger - av og til opptil fire stråler - hver sin vei. Derfor bør foreldrene sjekke mindre gutter om forhuden lar seg dra tilbake. Er den for trang vil et enkelt snitt hos legen gjøre susen. En annen sak er at trang forhud hos voksne menn samler smegma, en slags hvit "ost" som blir liggende bak hodet under forhuden og samler ufattelige mengder bakterier. Dette er ofte årsak til urinveisinfeksjoner hos kvinnelige partnere. Det nedsetter også den seksuelle nytelsen kraftig hos dem det gjelder.Alt dette griseriet kan lett fikses med lokalbedøvelse og et snitt i "topplua". Jødiske gutter har aldri dette problemet idet forhuden fjernes den åttende dag etter fødselen - såkalt omskjæring. da er K-vitamin på det høyeste og blodet koagulerer lett. Dette ikke har noe med "kvinnelig omskjæring" å gjøre. Men dette hindrer ikke gutter/menn i å tørke opp etter seg når de har hatt et uhell. Greitt nok at de ikke treffer bestandig, men da bør de tørke opp ihvertfall, og jeg må si at jeg synes at det er rart at de ikke synes at det er en naturlig ting å gjøre når de først har griset til doet.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2009 #19 Skrevet 30. september 2009 Men dette hindrer ikke gutter/menn i å tørke opp etter seg når de har hatt et uhell. Greitt nok at de ikke treffer bestandig, men da bør de tørke opp ihvertfall, og jeg må si at jeg synes at det er rart at de ikke synes at det er en naturlig ting å gjøre når de først har griset til doet. Med en virkelig trang forhud kan strålene stå til alle kanter - også på egne klær. Selv om det hos samme person kan variere sterkt fra gang til gang alt ettersom forhuden har snurpet seg sammen foran og strålen må passere gjennom en rekke folder. Mange ser vel nesten på det som en håpløs oppgave å vaske hele doen pluss dogulvet. DISSE BØR SITTE Å TISSE! (Og selvsagt bør de tørke opp. Noen gjør dette overfladisk,og da blir uansett urin-eimen hengende etter en stund.)
Almarea Skrevet 30. september 2009 #20 Skrevet 30. september 2009 Jeg jobber på en skole der dette faktisk har vært et stort problem. Noen smågutter gidder faktisk ikke å gå bort til doen en gang før de fyrer løs, og tisser rett på gulvet.. Det frister ikke så veldig for nestemann å gå på do da, når det er urin på mesteparten av gulvet - og det er faktisk ikke meningen at vi skal bruke tiden vår til å vaske doene, når vi burde være ute å ha inspeksjon eller ha undervisning... Synes ikke det er feil å lære guttene å sitte på do, det er uansett den beste måten å tømme blæra på, da man ikke får ut alt når man står.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå