Gå til innhold

Så får man prøve å finne fotfeste igjen...

Nilla

Anbefalte innlegg

Gjest pysepusen

Å, nei så utrolig trist! :trist:

Vet du - selv om du ikke får igjen teppene du har strikket så ta dem med til der tråden ble kjøpt og vis. Det står at det kan maskinvaskes på ullprogram. Er det da blitt ødelagt bør du i det minste få nytt garn...

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var kjipt! Har selv strikket et Mor Signe teppe, og turte ikke annet enn å håndvaske det (i denne omgang hvertfall) i frykt for å ødelegge det.

Men om ikke lenge kommer teppene til å være et fjernt minne oppi lykkerusen når gutta kommer :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, så utrolig kjipt! Skjønner godt at du blir lei deg, jeg, det er jo noe du har lagt ned mye arbeid i, pluss at det er noe eget med det man har strikket selv. Hvilket garn strikket du i, igjen, var det Sandnes Alpakka? Så rart at det ikke tålte vask! Det skal jo det, så vidt jeg husker! Jeg har vasket Turneroses alpakkatepper i maskinen flere ganger, og de har tålt det fint. De er strikket i Drops-alpakkaen... Jeg signerer også balsam-trikset, verdt et forsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

De er strikket i Sandnes Mini Alpakka. Og det står at de kan vaske på ullprogram, 30 grader.

Ja, da skal du ihvertfall få nytt garn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skal jeg jammen prøve, Pysepusen. :Nikke:

-------

Skulle egentlig skrive litt mer før i dag, men så var det brått tid for ctg, og jeg vet ikke hvorfor, men av en eller annen grunn blir jeg så trøtt av ctg, og jeg sovna selvfølgelig etterpå. :Gjesp:

Så var det lunsj, og så tid for ny ctg da legen ikke var fornøyd med den første. Ikke noe galt med guttene, men det er en som har det med å turne så mye at støyen overdøver hjertelyden, slik at registreringen blir håpløs. :fnise: Dette har da ført til ikke minde enn tre ctg'er i dag(!) og jeg har sovnet etter hver eneste en! Så dagsinnholdet mitt i dag har vært; frokost, legevisitt, ctg, dupp, lunsj, ctg, dupp, ctg og nå SKAL jeg ikke sovne igjen!

Lurer på om man kanskje kan bli ekstra trøtt av blodtrykksmedisin? :klo:

Legen var ganske fornøyd i dag også, jeg skriver ganske fordi det er jo ei svangerskapsforgiftning som ligger og murrer, men så lenge medisinene holder det stabilt så kjøper vi oss fortsatt tid. Tid for guttene til å vokse, og tid for kroppen til å gå i fødsel av seg sjøl.

Nå er det middag, og så tror jeg jeg skal rusle ut i :sol: etterpå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så leit med teppene! :klemmer:

Har du "bare" høyt BT, eller mye protein i urinen også? Måler de proteinnivået? Jeg hadde ikke så høyt BT, men proteinnivået var derimot skyhøyt rett før guttene ble tatt ut. Sv.forgiftning utarter seg på flere forskjellige måter, tydeligvis.

Jeg ble også kjempe søvnig av ctg, ta deg hviler med god samvittighet, snart braker kaoset løs. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Trandate du har fått? Den ble iallefall jeg veldig trøtt av :)

Endret av Spatula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så leit med teppene! :klemmer:

Har du "bare" høyt BT, eller mye protein i urinen også? Måler de proteinnivået? Jeg hadde ikke så høyt BT, men proteinnivået var derimot skyhøyt rett før guttene ble tatt ut. Sv.forgiftning utarter seg på flere forskjellige måter, tydeligvis.

Jeg ble også kjempe søvnig av ctg, ta deg hviler med god samvittighet, snart braker kaoset løs. :fnise:

Jeg har høyt bt, samt utslag av eggehviter i blod og urin. Urinprøvene har svingt fra 3+ til 1+ og opp til 2+ igjen i dag.

Kaoset ja, hmm, hva ER det vi går til!?!? :daane::fnise:

Leste litt på DG i dag, ei stakkar mor som spør om de andre mødrene også er innmari slitne, og når begynte det å roe seg. Kanskje ikke den lureste tråden å lese på nå rett før. :fnise:

----

Spatula: Ja, det er Trandate ja.

Så da er det ikke rart jeg blir trøtt da, med både ctg og Trandate! ;)

----

Har ruslet litt utenfor her, sittet i uteområdet og lest VG og tuslet innom kiosken da jeg vant på kryssord-Flax og måtte jo ha nytt lodd med en gang! :ler:

Og nå er jeg tilbake på rommet, og MEGET klar for å flate ut litt. Det er så ømt i muskulaturen i underlivet, fra skambenet og ned, og ut mot hoftene/låra. Skal ikke mange skrittene til før jeg kjenner det skikkelig! Begynner å tynge nå ja. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld skal jeg se Gøy på landet på TVNorge. Så 4 episoder i går, og liker serien kjempegodt. Håper de kommer tilbake til Oslo med tom buss! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Det skal jeg jammen prøve, Pysepusen. :Nikke:

Bare husk å ta med de to ødelagte teppene - kan være fabrikken må få dem inn for at du skal få nytt garn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, da er det ikke noe rart at du er litt :natti: men så ruger du jo også på to små krabater, og gutter stjeler litt mer energi fra mamman sin enn jenter inni magen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare husk å ta med de to ødelagte teppene - kan være fabrikken må få dem inn for at du skal få nytt garn.

Det skal jeg gjøre. Eller, det blir nok et oppdrag for Nilla-mannen. Hvem vet når jeg kommer meg på bytur og kjøpesenter igjen. :glare:

Takk for tipset! Supert å ha strikkebutikk-dame som KG-venn! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Sånn ca onsdag håper jeg at en av guttene eller begge har turnet ferdig og funnet ut at hodet ned er tingen og at livmorhalsen får nok. :hoppe: Ikke sant? Det hadde vært noe det. :pls:

Ellers er det lurt å gå litt ... :). Men jeg skjønner godt at det er tungt. Håper formen holder seg og at du blir bedre. Masse lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, da er det ikke noe rart at du er litt :natti: men så ruger du jo også på to små krabater, og gutter stjeler litt mer energi fra mamman sin enn jenter inni magen :jepp:

Ja, de er ihvertfall energiske. Alt rører seg under ctg-registreringene. Og de bråker sånn at det rister i maskina. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn ca onsdag håper jeg at en av guttene eller begge har turnet ferdig og funnet ut at hodet ned er tingen og at livmorhalsen får nok. :hoppe: Ikke sant? Det hadde vært noe det. :pls:

Ellers er det lurt å gå litt ... :). Men jeg skjønner godt at det er tungt. Håper formen holder seg og at du blir bedre. Masse lykke til.

Høres ut som en super plan, Blondie! Er veldig med på den! :jepp: I VG-horoskopet mitt for morgendagen står det; Dette blir nok ikke blant dine mest stille og fredelige dager. En sak du brenner for tar kanskje en overraskende vending. I så fall er det nok bedre å la deg rive med enn å stritte i mot. Du vinner generelt på å være spontan og årvåken.

Så kanskje begynner det å skje ting i morgen! :pls:

Jordmora sier at man ikke regner med at barna er ferdige med å snu på seg når man når uke 37. Så da har vi noen dager på oss enda. ;)

Ja, prøver å få gått litt, selv om det ikke blir mange metrene. Godt for så mye det. Og kanskje kan tyngdekrafta bidra litt til modning den også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker lillemor fikk hikke der inne, mens jeg lå på registrering :ler: det var som en liten frosk bodde der inne. Jeg tok det opp på mobilen, som et lite minne om da hun var i magen.

Føler med deg, slik du har det nå..

Blodtrykksmåling, blodprøvetaking, utvided blodprøvetaking, CTG registrering osv osv.. flere ganger om dagen, eneste jeg savner er isbitmaskinen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker lillemor fikk hikke der inne, mens jeg lå på registrering :ler: det var som en liten frosk bodde der inne. Jeg tok det opp på mobilen, som et lite minne om da hun var i magen.

Føler med deg, slik du har det nå..

Blodtrykksmåling, blodprøvetaking, utvided blodprøvetaking, CTG registrering osv osv.. flere ganger om dagen, eneste jeg savner er isbitmaskinen :ler:

Ja, er veldig glad i isbitmaskina! :jepp: Men også tempurmadrassen, mahjong på skjermen og eget bad!

Men kanskje aller mest for at jeg har fått rom uten kveldssol! Er så deilig og svalt!

Tror jeg har fått det rommet vi snakket om tidligere i sommer, Spatula. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...