Gå til innhold

Volume II


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Bolledeig

Jeg har store blåmerker overalt, alltid :ler: Har selvsagt knallet markløftsstangen inn i leggene (dårlig teknikk etter lang pause) + sprengt et blodkar på leggen, så jeg er alltid litt gul og blå jeg :) Men akkurat armene er faktisk null stress. Det er det eneste stedet jeg har brukt den pute-saken, faktisk :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

+ man blir ikke blå før man bikker 60-ish kilo uansett, og det tar lang tid med zercher. Jeg fikk fælt med blåmerker av frontbøy, men da lå jo stangen nesten på kragebenet. Ikke rart det så litt brutalt ut da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Jeg liker veldig godt at det er blitt så mye fart i dette underforumet :)

I dag ble det ingen trening. Er sinnsykt støl etter å ha trent bein ordentlig på første gang på kjempelenge. Alt gjør vondt. I morgen blir det trening med en venninne, jeg gleder meg til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Hei :vinke: Jeg syns det var så rart at jeg så deg rundt omkring på forumet men at du aldri dukket opp på "mine innlegg". Helt til jeg fant nye boka di ;) Så klart jeg skal følge med her! Du ligger akkurat litt foran meg i det meste, så jeg skal love deg du blir en inspirasjon for meg til å jobbe videre!

Blåmerker er obligatorisk, jeg har noen fine noen på skuldrene etter frivendinger forrige uke ;) Men det er bra, det betyr at stangen lander riktig. Hvis det hadde vært brystkassen eller kravebeinet derimot hadde det vært en fin indikasjon på at jeg ikke gjorde det riktig.

Gleder meg til å følge deg videre. Du vil ikke poste programmet ditt da? :)

God søndag!

Endret av lucy d-.-b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig

Kan slenge opp litt stats i hvertfall

1 rm

Knebøy - 80 kg

Markløft - 100 kg

Benkpress - 52.5 kg

Program

2 overkroppsdager og 2 underkroppsdager. En lettere enn den andre på begge. + i hvertfall en dag med løping i uken. Fokus på eksplosivitet ++

Trening i dag

Nedtrekk (som et slags biceps-substitutt siden INGEN frivekter var ledige)

smalt grep

55 kg x 5 reps x 4 sett

Skråbenk med frivekter

15 kg x 4 x 6 reps

Liggende roing med frivekter

16 kg x 4 x 8 reps

Pushups mellom to steppere

Restpause (8-7-6-5 reps) Jeg er pingla på push-ups altså.

Facepulls

Glemte jeg :sjenert:

Liggende tricepsextension med frivekter

9 kg x 10 + 8 + 8 + 8 reps

Sideplanke

3 x 30 sek på hver side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Jeg er pingla på push-ups altså.

Signerer denne. Synes det er rart, med tanke på hva som går greit å løfte i benken. Uansett er vel pushups noe som er forholdsvis lett å øke i, så lenge man gidder. Her svikter jeg litt... :roll:

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Signerer denne. Synes det er rart, med tanke på hva som går greit å løfte i benken. Uansett er vel pushups noe som er forholdsvis lett å øke i, så lenge man gidder. Her svikter jeg litt... :roll:

Hehe. Dere to altså! Jeg jobber hardt med benken, men tar greit ganske mange pushups ;) Har ikke trent spesielt målrettet mot det heller, så det er litt gøy at det går så fint!

Trener du fortsatt på Domus Bolledeig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Det er egentlig ikke rocket science hvorfor jeg er svak i pushups, det er en kroppsvektsgreie, først og fremst ;) Å veie litt under 70 kg blir fort litt å "pushe" :fnise:

Jupp, er fremdeles tilknyttet SiO. Iblant blir det også trening på andre sentre sammen med venninner som har medlemskap andre steder. Men det er nok det man kan kalle basen ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Det er egentlig ikke rocket science hvorfor jeg er svak i pushups, det er en kroppsvektsgreie, først og fremst ;) Å veie litt under 70 kg blir fort litt å "pushe" :fnise:

Jupp, er fremdeles tilknyttet SiO. Iblant blir det også trening på andre sentre sammen med venninner som har medlemskap andre steder. Men det er nok det man kan kalle basen ja ;)

Hehe. Nå er ikke jeg noen liten lettvekter heller, men jeg klarer pushups greit likevel ;) Men kan hende nå som jeg går opp i vekt at jeg må passe på å ikke droppe i reps ved å kjøre pushups litt oftere enn jeg gjør nå. Misa kom forresten over et godt tips om å sjekke belastningen du jobber på ved å ta pushups ned på en badevekt. Det gir nok ikke en helt riktig indikasjon (blant annet kan man jo ikke måle trykket det for eks gir på ryggen) men det er jo interessant å prøve. Kanskje jeg skal gjøre det nå? :fnise:

Jeg trente på Centrum før, syns egentlig det var ganske fint der! Ikke like bra som der jeg trener nå men senteret har alt man trenger (i alle fall når man er jente og ikke trenger tyngre manualer enn 32 kg) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Åh, det må jeg gjøre med een gang :fnise:

Centrum er fint. Jeg liker veldig godt at de har en fast skråbenk og en del annen snacks de ikke har andre steder, men jeg liker frivektsavdelingen på Domus bedre. Var også på en del gruppetimer på Centrum tidligere, det var kjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lucy d-.-b
49.9 kg! Haha, jeg visste at torsoen min var tung altså, men makan :mrgreen:

Topp eller bunnposisjon? Jeg var på 44 når jeg stod rett, i nedsenking og oppløftingsfasen kom jeg til 49 ish. Vekta er ikke digital så alle mine tall er ca-mål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Det er egentlig ikke rocket science hvorfor jeg er svak i pushups, det er en kroppsvektsgreie, først og fremst ;) Å veie litt under 70 kg blir fort litt å "pushe" :fnise:

Du har nok et poeng der. Jeg veier omtrent det samme, og det er jo ikke alltid en fordel. Kjenner jeg misunner dem som er såpass lette at brede overhåndschins faktisk er en realitet. Men når det gjelder pushups så tenker jeg at mye av denne vekten befinner seg i beina? Uansett så må jeg skjerpe meg litt på den fronten... :sjenert:

Edit: Og der var jeg litt kjapt ute. Badevekttrikset var smart, det må jeg få testet neste gang jeg ser en vekt.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lucy d-.-b

Jeg lurer på hvor lett man må være for å klare overhåndschins enkelt.. :klø: Det har jo så klart mye å si hva man veier, samtidig vil en veldig lett kropp i mange tilfeller ha lett/lite muskulatur også noe som ikke vil telle positivt heller.. Litt interessant egentlig å finne ut hvordan forholdet mellom vekten på muskulaturen og styrken i den faktisk er. Tror jeg skal sjekke det ut litt :) Men så klart, det optimale er jo en kort kropp med lav fettprosent og normal til velutviklet muskulatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Det har jo så klart mye å si hva man veier, samtidig vil en veldig lett kropp i mange tilfeller ha lett/lite muskulatur også noe som ikke vil telle positivt heller..

Tja, kanskje det, men ikke nødvendigvis. Det kommer vel litt an på hva du mener med "lett". I styrkesammenheng er det jo en fordel å være liten, pga. kortere løftebane og så videre.

Jeg har uansett en venninne som klarer rundt 10 chins med bredt overhåndsgrep. For det første er hun en god del sterkere enn meg, og for det andre er hun rundt 10-15 cm lavere, og følgelig omtrent samme antall kilo lettere. Jeg har mer kroppsvekt å benytte meg av i enkelte situasjoner der det kan være nyttig, men selv om jeg var like sterk som henne ville jeg fremdeles slitt mye mer med f.eks chins pga. kiloene som følger med den ekstra høyden. Jeg har vel egentlig for lengst innsett at jeg med mine 175 cm ikke helt er skapt for styrketrening fra naturens side ... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Tja, kanskje det, men ikke nødvendigvis. Det kommer vel litt an på hva du mener med "lett". I styrkesammenheng er det jo en fordel å være liten, pga. kortere løftebane og så videre.

Yep. Med lett tenker jeg på spinkle jenter, altså jenter som verken har mye fett eller mye muskler. Men mange er jo veldig sterke selv om de ikke veier mye, du har jo for eks Tutta Kristine Hanssen, hun er 165 cm høy veier 60 kg og løfter 160kg i mark ;) På andre siden har jeg en kompis som er 175 høy og som har store problemer med chins fordi han har veldig mye muskelmasse (han veier 81-82 kg og er lav på fettprosenten).

Men, hehe, det er jo i alle fall bra vi ikke fra naturens side er gode på allting! Da hadde jo hele moroa med å trene blitt borte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Men, hehe, det er jo i alle fall bra vi ikke fra naturens side er gode på allting! Da hadde jo hele moroa med å trene blitt borte ;)

Sant, sant. Det finnes nok alltid mennesker med verre utgangspunkt enn seg selv også. Vi får vel bare gjøre det beste ut av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...