Gå til innhold

*Armonias harmoniske*


Armonia

Anbefalte innlegg

Dagbok ja, kan jo prøve.... Livet mitt er kanskje ikke så spennede, men det kan jo være greit å få ned litt tanker på ”papiret”.

Hva er planen idag? Har egentlig ikke så store planer, men tenkte jeg skulle ta solarium. Må prøve å holde litt på fargen fra Kretaturen. Bake grove muffins med salami og soltørkede tomater ( gjentar sukssesen fra igår), og fortsette pakkingen siden vi skal flytte snart.

17 grader og overskyet

Drukket 3 kopper kaffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, da har jeg bakt muffins! Sambo kom hjem til lunch og jeg har slukt noen, så det er ikke så veldig mange igjen :oops: Men de var gode :D

Har begynt å pakke ned Cdene. Sortert ut alle de som er tomme, og det var ikke få. Mystisk hvordan enkelte ting har en tendens til å bare bli borte! Iallefall deilig å rydde unna litt ting. Vi flytter ikke før om tre ukers tid, men greit å begynne tidlig :D Det værste blir vel å få alle møblene over fjellet :roll: Utrolig hvor mye som samler seg opp i løpet av tre år!!

Har blitt dårlig med solarium, men får ta det i morgen i stede. Kan jo ikke gjøre alt jeg har planlagt på en dag......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag har vært ganske avslappende. La pakkingen på hylla og dro på bytur med ei vennine. Har vært rundt å vindusshoppet, litt lite med penger på kontoen for tiden. Fant vel egentlig ikke så mye som ville være med meg hjemi skapet. Synes alle disse signalfargene som begynner å komme er litt vanskelig å bli vandt til. Ikke helt min stil å gå rundt med selvlysende gul genser :sjarmor: Var på cafe å spiste lunch, så på ny cafe å drakk kaffe. Viktig å ta en dag i ny og ne til å pleie vennskap og skravle :lol:

Har lagt inn bud på hus idag også. Håper vi er heldigere nå enn vi har vært med de tidligere budrundene. Det hadde vært deilig å få sitt eget hus! Sambo sjekket pris på leiebil idag. Skrekk og gru, det var ikke akkuratt billig :evil: Men vi kan jo ikke akkuratt bære alle tingene våre fra Bergen til Vestfold heller.....

Middag har det blitt dårlig med. Spist en halv baguette fra Big Bite, og har en halv til liggende i kjøleskapet. Men jeg er så mett at magen står ut som en ball :wink:

Tror det blir en tidlig kveld.... Tror......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, jeg har fått besøk i dagboken min! Det var koselig :D Takk for hilsner Kreps og Anna Lovinda :lol:

Har sovet lenge idag, var ikke oppe før 11... Tenkte jeg skulle prøve å pakke litt på soverommet. Har bestemt meg for å gi bort alle klær jeg ikke har brukt på et år til Fretex. Håper ikke klesskapet blir alt for tomt. Har bestemt meg for dette mange ganger før, men det har jo aldri blitt noe av. "Kan jo hende jeg får bruk for den..." eller " Den brukte jeg jo når..." Men blir det brukt flere ganger? NEI!!! MÅ gjøre det når vi skal flytte :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lagt inn nytt bud, og det går ut klokka fem.. Sitter og biter negler, og venter på at megleren skal ringe!!!! Om en halv time kan vi være huseiere :lol: Håper han aksepterer.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Anna Lovinda :D

Det var deilig at det gikk rette veien. Nå gleder jeg meg til å flytte inn i nye huset vårt. Heldigvis behøver vi ikke sette igang noen store oppussingsprosjekter. Fargene er lyse, kjøkkenet er nytt, og badet er også forholdsvis nytt.

Denne helgen har vært ganske innholdsrik... Fredag ble det jentevorspiel, og så en tur på byen. Men synes ikke det var så veldig gøy på byen, så jeg var hjemme i halv to-tiden. Lørdag var jeg faktisk på ridetur med ei venninne. Det var kjempe koselig. Har ikke ridd på 5-6 år, så jeg var ganske spent. Men det gikk veldig bra. Litt støl i rompa nå... :wink:

Igår var det kjempe fint vær, så jeg og sambo fant ut at vi skulle gå en tur. Tok banen opp på Fløien, og hadde egentlig bare tenkt å gå ned igjen. Men gikk opp på Blåmanen istedenfor. Det var utrolig fint der oppe. Helt nydelig utsikt over byen og øyenene! Ikke hver dag jeg er på fjelltur, så jeg følte meg ganske sporty :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med besøk-takk for hilsen Alive :D

Nå er det lenge siden jeg har skrevet i dagboken min. Idag har det vært visning på leiligheten vår, så jeg brukte mesteparten av formiddagen på å vaske sånn at det så fint ut. Kom en del folk, og huseier fikk leid ut med en gang.

Har prøvd å få litt kontakt med megleren som har med nye huset å gjøre, men han er ikke akkuratt lett å bli klok på. Han begynner å irritere meg veldig nå :evil: Vil gjerne ha papirarbeidet ut av verden, men det virker som megler har gooood tid. Får ringe å purre i morgen igjen.

De siste dagene har gått med til å pakke. Har kommet ganske langt, så tror jeg skal ta et par dagers pause nå- må jo ha litt ting her, skal jo ikke flyttte før om to uker.. Har bestilt bil ti flyttingen også, ble ikke så gale pris. Foreldrene til sambo skal være med oss over til Østlandet, de ville så gjerne hjelpe oss med flyttingen. Det er jo kjempe koselig, så får de se nye huset også :D

Nå må jeg gå på badet å vaske av ansiktsmasken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har alt falt på plass med hus og megler. Papirene er skrevet under, og vi har vært i banken idag og ordnet med lånet. Føles utrolig deilig å ha alt i orden... Så på mandag klokka 12 overtar vi :D Skal bli godt å få nøkkelen i hånden!!!

Har vært på shopping idag. Kjøpt to bukser, en sort og en dongeri, og to belter.Ganske fornøyd med meg selv nå ja :enig_animasjon:

Sambo er fremdeles på jobb. Stakkars, han har blitt skikkelig forkjølet og snufser hele tiden. Får lage god middag til han, hjelper iallefall på humøret. Håper ikke jeg blir smittet, ikke akkuratt tiden for å bli syk midt oppi all flyttingen...

Liten huskeliste over hva je må gjøre i morgen:

-Omaddresere posten (Elle, Elle intreør, Vagabond, alle bokklubbene)

-Bestille flybilett

-Ringe banken

-Hente atest på jobben

Er det noe mer jeg må huske? Tenke, tenke.. Tror ikke det!

Burde begynt å rydde litt her hjemme, ser ikke akkuratt pent ut på kjøkkenet! Men har så lite lyst :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:murvegg: jeg har vondt i hodet :evil: Har vel en liten sammenheng med byturen i går.... De dunker noe helt vannvittig når jeg reiser meg opp, best å holde seg i ro!

Hadde en liten avskjedsfest med vennene våre igår. Litt vemodig å flytte, men det er jo ikke lange veien til Bergen, og sambo har jo hele familien her så vi kommer nok ofte på besøk. Festen igår var veldig koselig, drakk rødvin og skravlet. Vi har så snille venner :P Var en liten tur på byen og danset. Så meldte hodepinen seg, og vi dro hjem. Ikke spesielt behagelig å stå på dansegulvet med en dundrende hodepine....

Nå er sambo på butikken. Var tomme for kaffe og måtte ha noen ferske rundstykker. Hjelper kanskje på hodet å spise litt :-?

Har blitt hengende skikklig etter med pakkingen, så idag må vi ta oss sammen. Må få pakket ned resten av klærne og resten av kjøkkentingene. Får heller spise av papp og plast de siste dagene...

Rotehodet som jeg er, har jeg heller ikke gjort halvparten av det som stod på listen min :evil: blir litt sint på meg selv....... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Takk for hilsen Perser :P

Nå var det lenge siden jeg har vært inne på Kg. Har bodd i det nye huset i to uker, men det har gått litt tregt med å få igang internett. Tar fremdeles et par uker før vi får adsl....

Det er så utrolig deilig å bo i eget hus :lol: Har fått på plass ganske mye, men et er fremdeles litt småting igjen. Har satt igang et oppussingsprosjekt med en del av møblene våre også, så ting tar litt tid- men det er kjempe gøy :sjarmor:

Får skrive litt mere senere, nå må jeg lage litt mat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Nuske77

Heisann

Ser det er "et par dager" :wink: siden du var inne her. Håper du er fornøyd med huset og opppussingen og alt som følger med. Ha en fin dag :-) Må innrømme at jeg ble litt spendt på de mufinnsene du nevnte helt i starten av dagboka de.... Kanskje du kan hjelpe meg med en liten oppskrift :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Et par dager ja...... :oops: Blir ikke så mye tid her inne som før. Har nettopp begynt i ny jobb og leser til eksamen så intenett blir ganske nedprioritert.

Alt står bra til i nye huset, holder på med oppussing i gangen fremdeles, men håper på noen regnværsdager neste uke så det blir lettere å holde seg inne :wink:

her er oppskriften på muffinsene, de er utrolig gode :sjarmor:

Rens og hakk løk og surr myk i olje. Avkjøl. Finhakk/riv grovt opp osten og skjær salami i strimler. Finhakk soltørkede tomater og bland med den myke løken.

Bland sammen alle ingrediensene til deigen og rør inn løk og osteblandingen.

Fordel deigen i smurt muffinsform.

Stek midt i varm stekeovn 200 ºC i 20-25 min.

Egner seg godt til frysing. Tin i mikrobølgeovn.

Ingredienser1 stk løk

1 ss olivenolje

100 g ost

50 g peppersalami

12 stk marinert soltørket tomat

Deig:

4 dl grovbakstmel

2 ts bakepulver

1 ts salt

2 stk egg

2 dl kulturmelk

1 ss olje

I dag skal vi i bryllup til min kusine. Gleder meg.. Har ikke vært i bryllup på 10 år så det blir nok en fin dag i dag :P Vielsen begynner ikke før klokken tre, så jeg har god tid til å ordne alt som skal ordnes. Eneste som bekymrer meg litt er været. Ikke spesielt varmt ute, og jeg har bare et tynt sjal å ha over skuldrene. Begynner å bli forkjølet, og det passer dårlig siden det er eksamen på mandag og tirsdag... Får se om jeg har en strikkejakke jeg kan ha hvis det blir veldig kaldt.

Skal prøve å komme inn her litt oftere. Bryllupsdagboken er jo ikke akkuratt oppdatert den heller..

Ha en fin dag alle sammen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Lurer på om jeg skal kalle dagboka for halvårsboka jeg.... Får jo aldri rotet meg til å skrive :oops:

Har vært litt hektisk her i det siste, hadde eksamen på mandag, så det har blitt en del lesing. Nå håper jeg at jeg aldri skal tilbake på den skolen mer, vil ha vitnemålet mitt. Tror eksamen gikk sånn passe greit, så får bare vente på karakteren.

Ellers går dagene med til å jobbe. Har blitt mye jobbing i det siste også, har vært mye sykdom og da må jeg jo steppe inn. Idag skal jeg jobbe fra 10-20, håper dagen ikke går alt for sent. I morgen er det heldigvis fri, hvis ikke jeg må jobbe alikevel da..... Tenkte jeg kanskje skulle ta en tur til ei venninne som har fått ei lita jenta. Får sende en melding å høre om hun har planer. hvis ikke blir det kanskje litt julegaveshopping.

Nå måjeg gjøre meg klar til jobben... Skal prøve å skrive litt oftere her nå :oops: :oops: :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...