Gå til innhold

Vi er den femte ape


canya

Anbefalte innlegg

Vi er skapt til mennesker, og vi er mennesker, selv om noen av og til virker umenneskelige.

Du svarte ikke så spørsmålet. Jeg skjønner hva du vil fram til men vennligst uttrykk deg ikke fullt så idiotisk.

Klassifisering handler om å lage grupper av levende organismer slik at det er lettere å holde oversikt over alle de ulike artene. Slik at du kan si edderkopp istedenfor å huske navnet på hver lille åttebeinte skapning som kryper rundt på hytta.

Så å si at ett menneske tilhører en gruppering gjør oss ikke noe mindre menneske, på samme måte som en tigerhai fortsatt er en tigerhai selv om vi setter den i gruppen hai eller fisk.

Så med det i bakhodet. Hvor i klassifiseringen av mennesket trekker du grensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du svarte ikke så spørsmålet. Jeg skjønner hva du vil fram til men vennligst uttrykk deg ikke fullt så idiotisk.

Klassifisering handler om å lage grupper av levende organismer slik at det er lettere å holde oversikt over alle de ulike artene. Slik at du kan si edderkopp istedenfor å huske navnet på hver lille åttebeinte skapning som kryper rundt på hytta.

Så å si at ett menneske tilhører en gruppering gjør oss ikke noe mindre menneske, på samme måte som en tigerhai fortsatt er en tigerhai selv om vi setter den i gruppen hai eller fisk.

Så med det i bakhodet. Hvor i klassifiseringen av mennesket trekker du grensen?

Jeg tror en må være evolusjonist for å ha noe svar på spørsmålet ditt. Jeg har aldri klassifisert menneskene.

Og hvis du mener at mine svar er idiotiske, så må det bero på at du ikke er vant til mennesker som kan tenke selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror en må være evolusjonist for å ha noe svar på spørsmålet ditt. Jeg har aldri klassifisert menneskene.

Og hvis du mener at mine svar er idiotiske, så må det bero på at du ikke er vant til mennesker som kan tenke selv.

Jeg kjenner flere som tenker selv. En av bieffektene ved å tenke selv er at de kan komme med rasjonelle svar i diskusjoner de deltar i og begrunner disse. Svaret ditt er idiotisk på grunn av manglende tankevirksomhet, ikke for mye.

Har du noe problem med at vi klassifiserer mennesker slik vi gjør med alle andre levende organismer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest brusflaske

ååååjooo da, vi er aper.

Ikke noe tvil om at vi er like mye ape som sjimpansen. Selvom mange her tydeligvis ikke kan vitenskapen sin så betyr ikke det at det ikke er sant av den grunn..

Full skjerpings folkens. Engasjer dere mer i vitenskapens verden før dere går inn i slike debatter så slipper dere å drite dere ut i sånn dere gjør her. Det er ganske flaut å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...