Gå til innhold

Vi er den femte ape


canya

Anbefalte innlegg

..vi mennesker faktisk er aper/primater? At vi er aper på lik linje med sjimpansen?

Jeg må bare spørre her, siden det var så lite trafikk i tråden min på vitenskapsforumet.. Håper fler vil svare her ihvertfall. Om ikke man visste det, så kan man ihvertfall lære om det her i tråden!

Og jeg spør også fordi de aller fleste jeg snakker med, faktisk benekter at vi er dyr/aper/primater. Så jeg lurer på om det finnes folk som benekter det her..?

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil du ikke lære om ditt opphav da Pet? Vil du ikke vite hva slags dyr du er?

Det er da vitterlig ikke snakk om å fjerne noe som helst, kun å tilføre nye kunnskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Elvira_*

..vi mennesker faktisk er aper/primater? At vi er aper på lik linje med sjimpansen?

jøss--vel nei,tror ikke jeg har hørt noe om at dagens moderne

menneske regnes som primat..hvem sier det forresten?

Forskere? :kaffekopp::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ikke lære om ditt opphav da Pet? Vil du ikke vite hva slags dyr du er?

Det er da vitterlig ikke snakk om å fjerne noe som helst, kun å tilføre nye kunnskaper.

Unnskyd meg, men jeg synes du er utrolig dum og irriterende. Jævla ape! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie
Vil du ikke lære om ditt opphav da Pet? Vil du ikke vite hva slags dyr du er?

Det er da vitterlig ikke snakk om å fjerne noe som helst, kun å tilføre nye kunnskaper.

Dette er da på ingen måte nye kunnskaper, men derimot svært så veletablert kunnskap. Det blir litt som å starte en tråd om at løver er kattedyr, eller at vann fryser til is. Eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er forvirret på om du mener det ironisk eller ikke..

Faktisk er det mange mange som nekter på dette, derfor jeg bare er nødt til å se om folk her også benekter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ludovie: Ja du har snakket med alle i landet du eller? Du kan umulig ha snakket med de hundre jeg har snakket med, for de hadde ingen anelse!!

Det finner jeg veldig overraskende.

Godt mulig du vet, men det betyr da ikke at naboen din vet det! Dette skjønner jo du også..

Se på Pet, virker det som at h*n vet det? Nei, ikke for meg ihvertfall..

Endret av canya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt alle har lært at menneskene er primater.

Ikke alle aksepterer det, dog.

Grunnen til at så få har svart i tråden din, er at det er uinteressant å diskutere. Det er barneskolekunnskap. Så mitt svar blir ja, jeg har visst det siden barneskolen, og hva så?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du regner deg ikke som en primat?? Hva er det for no å si??

Du kan ikke si at du regner deg som noe som helst, du ER en primat, og sånn er det! Det er ikke noe man liksom kan bestemme seg for om man tror på eller ikke..

Tante: Du er en ape. Den nakne ape. Den femte ape.

Endret av canya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..vi mennesker faktisk er aper/primater? At vi er aper på lik linje med sjimpansen?

Jeg må bare spørre her, siden det var så lite trafikk i tråden min på vitenskapsforumet.. Håper fler vil svare her ihvertfall. Om ikke man visste det, så kan man ihvertfall lære om det her i tråden!

Og jeg spør også fordi de aller fleste jeg snakker med, faktisk benekter at vi er dyr/aper/primater. Så jeg lurer på om det finnes folk som benekter det her..?

:kaffekopp:

Snakk for deg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt det, ja, men finner det fornærmende og lite trolig. Jeg, en apekatt? Takk for tiltroen!

Blir du fornærmet over å bli kalt et pattedyr også? :filer:

Ordet "primat" er bare et ord som deler pattedyr inn i gruppe. Vi tilhører gruppen "primat", og et annet ord på "primat" er "ape".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se på Pet, virker det som at h*n vet det? Nei, ikke for meg ihvertfall..

Nei, dette skjønner jeg ikke noe av. Kan du forklare det på en enklere måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du regner deg ikke som en primat?? Hva er det for no å si??

Du kan ikke si at du regner deg som noe som helst, du ER en primat, og sånn er det! Det er ikke noe man liksom kan bestemme seg for om man tror på eller ikke..

Så sinna da :fnise: Nei, jeg regner meg ikke som en primat. Du kan da mene hva du vil for meg, men jeg velger å tro at jeg ikke er en ape/primat. Jeg mener jeg ble skapt som menneske. Om du mener du er en ape, er det din sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Rosa_*
..vi mennesker faktisk er aper/primater? At vi er aper på lik linje med sjimpansen?

Jeg må bare spørre her, siden det var så lite trafikk i tråden min på vitenskapsforumet.. Håper fler vil svare her ihvertfall. Om ikke man visste det, så kan man ihvertfall lære om det her i tråden!

Og jeg spør også fordi de aller fleste jeg snakker med, faktisk benekter at vi er dyr/aper/primater. Så jeg lurer på om det finnes folk som benekter det her..?

:kaffekopp:

Tja

At jeg er et dyr, og tilhører gruppen "pattedyr" er greit nok, og jeg stammer (muligens) fra apene... (det er en av flere teorier), men jeg er ikke en ape for det... .

På samme måte som at jeg stammer fra en lang rekke menn, men jeg er ikke mann for det...

De er mine stamfedre, og jeg har noen genetiske fellestrekk fra dem, men jeg er ikke dem...akkurat som om en primat kan være en "stamfar" og at vi har en del genetiske fellestrekk, uten at jeg er en ape...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir du fornærmet over å bli kalt et pattedyr også? :filer:

Ordet "primat" er bare et ord som deler pattedyr inn i gruppe. Vi tilhører gruppen "primat", og et annet ord på "primat" er "ape".

Jeg blir ikke fornærmet av å bl kalt noe som helst. Du kan godt kalle meg ku, hurpe, idiot og gærning også. Jeg blir fornærmet av at folk sier at jeg og sjimpansen er samma saken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sinna da :fnise: Nei, jeg regner meg ikke som en primat. Du kan da mene hva du vil for meg, men jeg velger å tro at jeg ikke er en ape/primat. Jeg mener jeg ble skapt som menneske. Om du mener du er en ape, er det din sak.

Mennerker er primater. På samme måte som en stasjonsvogn er en bil, et kjøkkenbord er et bord, en struts er en fugl og en slange er et reptil.

Hva du regner deg som er revnende likegyldig. Du er en primat enten du vil det eller ei ;) Du innrømmer selv å være et menneske, og da er du også primat. Velkommen til virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ikke fornærmet av å bl kalt noe som helst. Du kan godt kalle meg ku, hurpe, idiot og gærning også. Jeg blir fornærmet av at folk sier at jeg og sjimpansen er samma saken

Ingen har sagt at du er det samme som en sjimpanse ;) Både du og sjimpansen er derimot primater og aper. På samme måte som du og hunden begge er dyr.

Har voksne mennesker virkelig aldri lært om klasser og underklasser? Følge med på skolen, folkens...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...