dreia Skrevet 9. mars 2010 #361 Skrevet 9. mars 2010 Så herlig at den lille kan sparka så det kjennest gjennom morkaka. Eg har også morkaka midt på foran, og kjenner berre ting på sidene, langt nede og rett under navlen. Men faktisk har lilleguten klart å plassera eit spark slik at pappaen fekk kjenna det allerede. Herlig. Håpar formen er bedre nå. Slitsomt å vera kvalm, sliten og utan matlyst.
Susan Sto Helit Skrevet 10. mars 2010 #362 Skrevet 10. mars 2010 Skal snart stikke til jordmor. Men må fortelle noe litt morsomt først... Var på IKEA igår, og tittet litt på salget. Og i sommer så så vi litt på barnesenger på IKEA, altså typen vokseseng/juniorseng... Men endte med å ikke kjøpe en "liten" seng til "storgutten", men arve en ordentlig 220 seng istedenfor. Og det er virkelig utrolig hvor SMÅ de juniorsengene er... Lurer på hvor fort han hadde vokst ut av den jeg... Nå har han jo voksen seng, og voksen dyne og alt. Og vi er veldig fornøyde med den løsningen. Han og... Men det er da jeg begynner å tenke på hvor stor kommer han til å føles etter å ha fått bitteliten baby??? Det er jo snart ikke noe lite igjen over storebror... Eneste må være at han har fått litt "bærefeber" igjen... Og vil bæres i den nye Manducaen til barnehagen og sånt. Og det er jo kos så lenge jeg orker.
Susan Sto Helit Skrevet 11. mars 2010 #364 Skrevet 11. mars 2010 Gikk fint hos jordmor igår. Hun så magen hoppe når hun skulle sette på doppleren, så her er det liv inni... Ellers var alt fint. Bortsett fra at distre meg hadde glemt å ta med urinprøve da... Så det måtte jeg gjøre der. Men det ordnet seg jo det og.
Epica Skrevet 11. mars 2010 #365 Skrevet 11. mars 2010 Så bra! Koselig med liv Ååå jeg er også mye distre, skylder på at jeg er gravid Hvordan er formen idag da?
Susan Sto Helit Skrevet 11. mars 2010 #366 Skrevet 11. mars 2010 Formen er litt "såder"... Klarte ikke frokost, og er litt sulten nå... Tett i nesa og ørene, og generelt trøtt... Sluknet jo på sofaen i 19-tida igår, og sov vel en time... Og dermed slet jeg med å sovne på natta...
Caramba Skrevet 11. mars 2010 #367 Skrevet 11. mars 2010 Apropos det med storesøsken. Mannen min sa det etter at tvillingene kom at nå virket eldstemann helt enorm. Rett før fødselen så syntes vi han var så liten og søt, plutselig ble han en diger slamp... Han var bare 2,5 også... Heldigvis jevner det seg ut når babyen vokser litt til. Vi har en IKEA junorseng til poden, men den er ikke så liten. Tror han kan bruke den til godt over skolealder. Den passer fint inne på rommet hans som ikke er kjempestort... Godt at det er mye liv og røre i magen, deilig å kjenne sparkene og vite at alt er i sin skjønneste orden.
Susan Sto Helit Skrevet 11. mars 2010 #368 Skrevet 11. mars 2010 Hører det fra mange steder, Caramba, at storesøsken plutselig blir kjempestore når baby kommer... Jeg VET jo at juniorsenga ikke er så liten. Det er bare rart at jeg plutselig har vent meg til at lillegutten har så stor seng. Har et dillemma nå... Har legetime neste uke. Fant ganske tidlig ut at den ble satt opp en uke tidligere enn legen hadde tenkt... Og jeg var jo hos jordmor denne uka. Lurer på om jeg skal ringe og flytte timen, eller om jeg bare skal gå... Om jeg flytter den, så er spørsmålet, skal jeg flytte den så kort som mulig, eller skal jeg prøve å få den to uker etter timen hos jordmor? (I så fall om 6 uker...) Er litt usikker på om jeg ser noe poeng i å gå til legen nå...
Epica Skrevet 11. mars 2010 #369 Skrevet 11. mars 2010 Kanskje ikke vits å ha timene så nærme nei.. Kan tenke med de virker store når lille baby kommer ja! Uff god bedring!! Kjeeeedelig å være syk!
Kummin Skrevet 11. mars 2010 #370 Skrevet 11. mars 2010 Jeg syntes at juniorseng virka så bortkasta at jeg valgte å legge babymadrassen hennes over i en skuvseng.. Så bygger vi sikkert på med noe skumgummigreier etterhvert som hun vokser. Den blir uansett ikke kjempelang, tror jeg? Jaja, den tid, den sorg. Akkurat nå er 120cm mer enn langt nok. Legen kan nok ikke bidra med noe særlig akkurat etter et jordmorbesøk.. Så, kanskje best å få den utsatt.
Prada Skrevet 15. mars 2010 #371 Skrevet 15. mars 2010 Måtte bare innom for å se om man virkelig blir "fortere gravid" med nr 2, eller om det er jeg som er rar...
Susan Sto Helit Skrevet 16. mars 2010 #372 Skrevet 16. mars 2010 Måtte bare innom for å se om man virkelig blir "fortere gravid" med nr 2, eller om det er jeg som er rar... Blir fortere stor, hvertfall... Jeg har begynt å føle meg stor og rund på en måte jeg ikke kan huske jeg følte meg sist. Ikke engang på slutten... Sorry, er i elendig humør idag! Var hjemme fra jobb igår for å være sikre på at lillegutt var frisk etter å ha hatt en slapp gutt på søndag formiddag. Mannen hadde jobbet natt, så han var også hjemme, men sov jo hele dagen. Mannen er sliten, jeg er hormonell og sliten, og føler meg veldig som en alenemor med barnevakt en liten stund på ettermiddagen... Alene om kveldstellet, alene hele natta, og alene om å ordne alt om morgenen. Pluss sliten og hormonell selv... Hjelper ikke at jeg føler meg treg i kroppen, at jeg blir veldig fort sliten, og at forkjølelsen fortsatt sitter i... Hoster så jeg våkner om natta, så jeg brekker meg på dagen, og er snørrete og litt tett i hodet oppi det hele... Føler eneste grunnen til at jeg ikke er hjemme og er syk, er at jeg ikke vil vekke mannen med hostingen min... Og han skal selvfølgelig jobbe flere netter...
Epica Skrevet 16. mars 2010 #373 Skrevet 16. mars 2010 (endret) Uffda.. kjipt med sånne dager! Han er snart med å hjelper igjen skal du se! Det skal du kreve Håper du får sovet masse og samlet krefter... Endret 16. mars 2010 av Epica
Susan Sto Helit Skrevet 16. mars 2010 #374 Skrevet 16. mars 2010 Har forresten bestemt meg for å ta legetimen i morgen. Ikke så mye for at jeg trenger svangerskapskontrollen. Men jeg tror jeg trenger hjelp til å sortere vondter/plager/psyke/slitenhet og se hva som kan tillegges graviditet, hva som kan tillegges midlertidig slitsom situasjon på hjemmebane, og hva som kan tillegges forkjølelsen. Så får vi se om kansje litt av det er noe legen kan gi råd om hvordan jeg kan behandle. Eller om situasjonen faktisk er så slitsom at jeg må ta meg noen dager hjemme for å hente meg litt inn igjen. Sikkert greit å få sjekket jernverdier også, siden jordmor ikke sjekker det.
Epica Skrevet 17. mars 2010 #375 Skrevet 17. mars 2010 Uffda vennen, håper du får god hjelp Har du det ikke bra hjemme? Nå må jeg springe, ut til lunsj!
Susan Sto Helit Skrevet 17. mars 2010 #377 Skrevet 17. mars 2010 Var hos legen idag. Alt var bra, blodprosenten var fin. (Han tok en ekstra test på jernverdiene, men antar de er fine.) Vekta er -2,5kg fra startverdi. Lillebaby hadde hjertelyd på ca 140, og magen min er såvidt over streken på kurven. Så alt tyder på at det er forkjølelse, lite søvn, og mye alene med lillegutt som gjør meg så sliten. (I tillegg til TTT syndromet. (Ting Tar Tid)) Den midlertidige greia på hjemmefronten er bare at mannen jobber veldig mye, så jeg ofte har både kveld og morgen alene med lillegutt. (Pluss nettene, som jeg nå ser ut til å bruke til å gi han uvanen at han kan sove hos meg...)
Susan Sto Helit Skrevet 17. mars 2010 #378 Skrevet 17. mars 2010 ps. når kjente du spark denne gangen? Jeg kjente ganske tidlig. (Ikke like tidlig som sist, men heller ikke langt unna.) På tross av morkake midt foran. Husker ikke helt dato, men hadde kjent noe allerede før første kontroll hos jordmor i uke 14. Men det er ikke alle som kjenner noe tidlig. Så før ordinær UL ville jeg ikke bekymret meg, hvertfall!
Epica Skrevet 17. mars 2010 #379 Skrevet 17. mars 2010 Uff håper noen andre kan avlaste snart! VIKTIG med hvile når du er gravid! Godt alt var bra på kontroll! ja, sant det med spark kanskje.. men begynte kjenne sånn en gang av og til siden uke 15.. men siste dagene ingenting Bekymrer meg kanskje unødig
Caramba Skrevet 17. mars 2010 #380 Skrevet 17. mars 2010 (endret) Uff, så kipt å være sliten og gravid. Kjenner følelsen. Det er tungt å ha ene-ansvar for et lite barn og være i dårlig form. Vi har det sånn her også for tiden. Mannen jobber mye kveld og jeg legger og steller alle tre alene. Jeg er helt skutt når de sovner, heldigvis er de lette å legge for tiden. Kunne legen gi deg litt sykemelding? Det kan jo være godt å få være litt hjemme i ukedagene slik at man faktisk får hvilt. Jeg husker fra mine gravide-dager at jeg var enda mer sliten etter helgene, når sønnen var hjemme hele tiden. Da jeg ble 100% sykemeldt var det en fryd med mandager, he he... Mannen og sønnen dro avgårde til barnehagen og jeg satt meg rett ned med bena på bordet og bare pustet ut. Det var sannelig gode dager, når jeg ser tilbake. Lengter litt dit nå, gitt.... Ellers har du sannelig ikke lagt på deg mye i dette svangerskapet så langt. Kanskje du trenger en liten fetekur Endret 17. mars 2010 av Caramba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå