Gå til innhold

Veien til målet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da et tickeren oppdatert etter UL termin.

Antall dager igjen er feil, men antall dager og uker på vei er rett. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Halvveis!

Og har ENDELIG vært på loftet og funnet gravidklærne mine... Og gravidbøkene. :hoppe:

MEN, vi finner ikke papirene fra forrige graviditet. Eller det jeg fikk om fødselen etterpå... :(

Aner virkelig ikke hvor vi kan ha gjort av sånt. Vi mangler masse annet viktig og, som vielsesattest, lillegutts fødselsattest, og lillegutts helsekort... Det ligger sikkert sammen. :sukk:

Har sett litt på alt vi har på loftet, og har hentet ned litt som må gjøres noe med. Som sengekanten, som har mistet noen festesnorer...

Det eneste jeg vet jeg må opp igjen og lete etter snart, er ammeBH'ene mine... Men det er fordi jeg tror jeg har pakket dem sammen med andre klær. (Virket smart der og da...)

Blir forresten feil å si jeg har funnet gravidklærne mine... Jeg fant en pose med TO gravidbukser, og EN topp jeg brukte som gravid.

Ellers var det ammeklær oppi der... Har 4 ordentlige ammetopper, og to H&M topper, som ikke egner seg så godt å amme i... Pluss to hettejakker...

Gravidbuksene er en jeg brukte på slutten av graviditeten. Som virkelig ikke ser ut... Og favorittbuksa, som jeg "bodde i"... Og den passer nå også. :hoppe::danse:

Så da har jeg to gode jeans... :)

Resten ble sendt på utlån, og jeg håper på at det kommer tilbake...

Skrevet

Så koselig å grave opp ting som man kan få bruk for igjen. De papirene er så typisk å legge et "lurt" sted for så å glemme hvor man har lagt de :klø:

Jeg har allerede funnet favoritt gravidebuksene mine....Det er jo selvfølgelig en slags joggebukse, men er svarte og går an å bruke på jobb med en fin tunika over....mammabukser er en fantastisk oppfinnelse.....mamma lo av seg selv når jeg viste hun jeansene mine, hun trodde nemlig jeg hadde brettet mine jeans ned og hadde strømpebukse opp til puppene :fnise:

Er nok lurt å kjøpe litt nøytrale farger til sengetøy og sånn, så man får brukt det igjen evt. eller??? :klø:

Skrevet

Det er nok lurt å kjøpe hvertfall noe nøytralt i fargene av sengetøy, Neytiri.

Vi har hatt mest nøytralt, siden vi ikke visste kjønn sist heller. ;)

Så sengekanten er smårutete lysegrønn. Og vi har matchende sengesett til minste dyna... Nydelig!

Ser det er mer 50-50 på juniorstørrelsen. Men oppdaget da jeg så gjennom det at de vi har hatt mest liggende var guttegreiene, og de vi har brukt, var de kjønnsnøytrale... :fnise: Måtte sende det ene sengesettet til besteforeldre så det blir brukt litt før han er ferdig med juniordyne alle steder. Var jo LYNET på... (Cars)

Ellers er det mange som har trodd at jeg bare har hatt en vanlig bukse med litt lang genser nedi når de har sett gravidbuksene mine... Er jo SÅ praktisk med sånt stoff som dekker hele magen! :)

Hjemme går jeg mest i kosebukser og joggings, men på jobb foretrekker jeg jeans... Og nå har jeg jo to par som sitter perfekt. Begge er fra H&M, men kjøpt med nesten 3,5 års mellomrom...

Tenker forresten at ammetoppene fra H&M kan være fine gravidtopper. :) Trenger jo det til sommeren.

Skrevet

Er det ikke typisk at man skal være effektiv og rydder bort alt på veldig logiske plasser - helt til man skal finne det frem igjen, og da var det visst ikke så logisk likevel lenger :fnise:

Sikkert smart med nøytralt sengetøy, så det kan brukes igjen om man får flere barn av ulikt kjønn. Tror jeg ikke hadde tenkt så langt med førstemann - hadde sikkert vært helt oppslukt av førstemann uten å tenke stort lenger i baby-rus :ler:

Skrevet

Jeg sa alltid at en av grunnene til at jeg ikke ville vite kjønn på første var at da ville jeg ikke kjøpe utstyr og ordne til det kjønnet, og TRO at jeg egentlig kjøpte mye kjønnsnøytralt. Men heller kjøpe det virkelig kjønnsnøytralt, fordi jeg ikke visste.

Jeg tror vi har glede av det nå.

Eneste jeg er litt usikker på er om fargene på det vi har passer like godt med fargene i temaet på det nye babyrommet. (Kommer ikke til å kjøpe nye ting alikevel da...)

Tror egentlig det går bra.

Skrevet

Endelig på jobb igjen etter forkjølelsen...

Fortsatt mye snørr og tette ører, men...

Lillegutten har bestemordag, for vi tok en tur på pilitihuset i morges og ordnet han pass. Trenger visst det når vi skal til Kiel i påsken... :sjenert:

Det var overraskende fort og greit gjort. Brukte 3 min i luka, siden vi hadde med bilde. :) Måle ca høyde, sjekke min og mannens leg. Og så betalte vi og gikk.

Passet kommer i posten i løpet av en uke. :)

Så da er vi klare for familietur i påsken. Mine foreldre, vi, min bror og kona, og min bestefar. :)

Ellers kjente jeg første sparket natt til igår... Utenpå, altså.

Faktisk litt midt på magen også, så det var nok gjennom morkaka. Ganske hardt, med andre ord... Men bare ett spark. :rødme:

Skrevet

Igår ble forøvrig ennå en av naboene nybakte foreldre til en liten gutt.

Altså en gutt på morgenen 2. mars, og nå en gutt på kvelden 7. mars. :)

Det øker på med småtasser i nabolaget. :)

På en måte føles det lenge med 4,5mnd til vår fødsel. Og på en annen måte vet jeg at 4,5mnd ikke er mye når de blir litt større og skal leke sammen!

Kommer jo en omtrent samtidig med vår også da. Også det skal være en liten av ukjent kjønn. :)

Skrevet

:hallo: innom å oppdatterer meg. Bra forkjølelsen er borte :)

Ha en fin dag :klemmer:

Skrevet

Så koselig med så mange småttiser i nabolaget!! :) Vi er glade for de to vi har (tvillinger). Her bor mange, men vi kjenner så få av dem...

Godt å høre at dere er friske igjen..

Kanskje vi burde ta oss en tur til Kiel i påska :-P Vi har ingen planer, og det føles litt trist.

Skrevet

åÅÅ HALVEIS!! :hoppe::hug:

Tiden flyyyyyyyr!

Koselig med mange små i nabolaget!

Åååå fantastisk å kjenne spark.. :hjerter_rundt:

Jeg gleder meg til å kjenne flere..

Kooooos deg med magen!

Kan vi få se? Magen altså! ;)

Skrevet
Så koselig med så mange småttiser i nabolaget!! :) Vi er glade for de to vi har (tvillinger). Her bor mange, men vi kjenner så få av dem...

Godt å høre at dere er friske igjen..

Kanskje vi burde ta oss en tur til Kiel i påska :-P Vi har ingen planer, og det føles litt trist.

Ta dere en tur til Kiel i påska! :) Bare pass på at dere treffer den dagen vi er innom med båten... (Eller tenkte dere å komme hit og ta båten og? ) Du kjenner jo reiselederen, så info får du sikkert! ;)

Blir jo på en måte veldig tett hos oss med barna da, siden alle samles på ett sted, og det er VELDIG mange som går sammen i barnehage og sånt...

En fin søndag på lekeplassen har vi vel snakket med 8-10 forskjellige foreldre og deres barn, tror jeg... Sånn som igår.

Så vi bor jo perfekt sånn sett! :)

Skrevet
åÅÅ HALVEIS!! :hoppe::hug:

Tiden flyyyyyyyr!

Koselig med mange små i nabolaget!

Åååå fantastisk å kjenne spark.. :hjerter_rundt:

Jeg gleder meg til å kjenne flere..

Kooooos deg med magen!

Kan vi få se? Magen altså! ;)

Magebilde er en sånn greie jeg har tenkt litt på at jeg ør få tatt snart... Men det er rart med det, det blir liksom ikke gjort...

Skal prøve å huske det, og se om jeg legger ut her eller i bloggen.

Skrevet

ja glemmer jeg også!

Tenkte gå på FAME en tirsdag mellom 13 og 14, da er det gratis gravidfoto :):)!

Litt gøy å forevige ettersom dette blir sistemann!

Skrevet

Jeg er ikke glad i FAME... De er dyre og jeg har etter litt barnehagefotografering også funnet ut at de ikke har kontroll over bildene sine...

Har fått tilgang på flere bilder uten mitt barn på, og ingen av eget barn... Ikke spesielt fornøyd, og det virker ikke som om de forstår alvoret i dette...

Men de tok veldig fine biler av lillegutten før jul... Dyre som fy, men fine.

Men gravidbilder tror jeg jeg får mannen til å ta. :sjenert:

Skrevet

På onsdag skal jeg til jordmor igjen.

Lurer på hvordan hun har klart å sette opp timen sånn at de kommer akkurat når jeg MÅ ha dem for å ikke bli gal... :fnise:

Det er liksom akkurat sånn avstand fra en eller annen info eller beskjed, at jeg rekker å gruble litt før jeg skal dit, og trenger jordmor til å "hjelpe meg".

Skrevet

OH crappy day...

Har ikke spist frokost, klarte ikke. Men ble dårlig alikevel... :spy:

Får ikke sove om natta, men er stuptrøtt om dagen...

Prøver å spise litt nå, men jeg merker at matlysten ikke er helt på topp for tiden... :sjenert:

Skrevet

Du kan få min matlyst, jeg spiser hele tiden! :ler:

Men uff, håper du får tilbake matlysten snart! :hug:

FAME nei, de har ikke PEILING!

De tar bilder og fikser på de i photoshop etterpå.

Nei, er helt enig!

Men har lyst å utnytte gratis-fotgraferingen ;)

Uff de har ikke kontroll over bildene?

Høres skummelt ut! :gjeiper:

Skrevet

Så deilig med påskeplaner, da. Vi skal ikke bort, men får litt besøk. Påskehelgen kommer søster med mann og tre barn, så da blir det livlig i heimen... Koselig alikevel.

Lykke til hos jordmor, det er utrolig greit med kontroller og et kyndig menneske å snakke med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...