Gjest Gjest_hildegunn_* Skrevet 22. september 2009 #61 Skrevet 22. september 2009 Hva med å la ham lese denne tråden, her har mange forskjellige mennesker gitt svært gode og reflekterte svar. Der begge parter har blitt sett. Da forstår han kanskje bedre at dette ikke handler om en konkurranse der du har "vunnet" over ham. Glad for at dere har funnet en løsning som ikke innebærer skillsmisse i alle fall. (Jeg får ta tilbake teskjeen min da..) Hvorfor kommer dette helt idiotiske rådet gang på gang her på kvinneguiden? Å vise til at "se her kjære, jeg har diskutert privatlivet vårt med fremmede på internett som mener noe annet enn deg" fører mest sannsynligvis med seg masse bråk og krangling.
Zerox Skrevet 22. september 2009 #62 Skrevet 22. september 2009 Vet om et par tilfeller i villastroek i Olso der mor/far og besteforeldre har hatt hver sine hus paa (opprinnelig) samme eiendom. Dette harstort sett fungert bra. Et sted ble det imidlertid krangel da en annen soesken m.familie flyttet inn hos foreldrene.
Ennovy Skrevet 22. september 2009 #63 Skrevet 22. september 2009 Jeg ville "brukt" det med at foreldrene hans eier huset i hvertfall 15 år til! Da er det jo hverken ditt eller samboers hus. Dermed, må spørre de om oppussing ol. Bruk det at du vil eie din egen bolig med han, ikke særlig morro å vite som 40-åring at du ikke eier noenting, kanskje en bil bare. Når du ikke eier noen verdens ting er det vel heller ikke like lett å få lån? correct me if I'm wrong. Men da blir alt stående i hans navn. Hva hvis det en dag skjærer seg, hva sitter du igjen med? Det er hvertfall det jeg ville vært mest skeptisk til, hvorfor er de ikke villig til å la dere overta huset? At deres navn står som eiere av huset?
Eve Luna Skrevet 23. september 2009 #64 Skrevet 23. september 2009 Bra at planene om flytting er lagt på is foreløpig. Jeg tror ikke du ville hatt en bra start hvis du flyttet dit med sterke tvil. Det ville bare forsterket dine følelser at du hører ikke til der. Og der virker ikke som om samboeren din forstår din situasjon. Hvordan ville han hatt det hvis du insisterte at dere flyttet til dine foreldre, fordi du ville bo i barndomshjemmet?
Gjest TS Skrevet 24. september 2009 #65 Skrevet 24. september 2009 Enig i at å vise frem denne tråden er helt uaktuelt. Ser det rådet dukker opp støtt og stadig, og personlig tror jeg det ville ført til baluba! Hovedgrunnen til at de ikke ønsker å flytte derfra er de sterke "fysiske og pyskiske" (om en kan si det sånn) båndene de har til gården, bygda osv. Hadde de måtte flytte, kunne de ikke lenger bodd i bygda, der er bare eneboliger og gårder, sjelden at noe selges der.
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2009 #66 Skrevet 25. september 2009 Dere må se Alle elsker Raymond sammen. Det blir akkurat sånn, bare verre, siden dere skal bo i samme hus.
Cata Skrevet 28. september 2009 #67 Skrevet 28. september 2009 I tilfelle noen lurer.. Svigers har bestemt seg for at de flytter ikke ut nå, eller i nærmeste fremtid. Ergo må samboer ta et valg. Og han velger meg. Vi flytter sannsynligvis til gården når svigers ikke lenger kan bo der (pga helse, alderdom..) Nå vil han ikke snakke mer om det, og jeg blir fortvilet over det også. For å ta det siste først: la det ligge. Avgjørelsen er tatt og han har trolig ikke lyst til å snakke mer om "tapet" sitt. Synes for øvrig det høres ut som dere har valgt en fornuftig løsning. Samboeren din kommer tilbake til "sitt" hjem - bare ikke riktig enda, og du slipper å bo i symbiose med svigers. Begge gir og tar litt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå