Gå til innhold

Hvorfor finnes det ingen kjekke valgforskere?


Gjest gjestdeluxe

Anbefalte innlegg

Det er kanskje bare jeg som bryr meg om hvordan folk ser ut (i tillegg til hva de sier)!

Om berre.

Folk som opptrer offentlig i Norge bør tenke litt mer over hvordan de ser ut, synes jeg. Greit at det er budkkapet som er det viktige, men det er kjedelig når innpakningen ser ut som sement.

Sjølv om det var slik- og så? Eg har ikkje lest ein grunn til at dei burde vere meir velkledde, anna enn at du likar å sjå på fine ting eller kva det no det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik du beskriver det vil man jo være konform uansett...

Kanskje mange rett og slett føler det er mer behagelig å gå kledd som en boms?

Ja, kanskje det?

Hva slags bil mener du at de skulle ha kjørt da? Håper for all del ikke du svarer Audi...

Den de hadde kjørt, dersom de ikke var opptatt av imaget sitt. F.eks en Aston Martin DBS V12 som dreper miljøet og er totalt upraktisk, men jævlig kul å ha. F.eks en knallrød bil, selv om det innebærer at du blir stoppet 10 ganger så ofte i trafikken.

Har du tenkt på det faktum at mennesker som mister kroppsdeler kanskje får et mer jordnært verdisyn i etterkant?

Hadde du opplevd noe sånt er jeg temmelig sikker på at du også hadde drete i alt overfladisk fjas og fått opp øya for hva som er mer viktig i livet enn å ødsle tusenvis av kronasjer på hippe klær, sminke og styling hver uke.

Ja, hva er viktig her i livet da? Jeg har stilt meg det spørsmålet i snart 10 år, og jeg har ikke funnet noe svar på det som kan sies å ha objektiv, allmenngyldig karakter. Tvert imot, grunnen til at jeg ikke "ødsler" bort tusenvis av kronasjer på hippe klær skyldes nok heller at jeg ikke har så mye penger, og ikke er så glad i å gå alene og snoke i butikken, ellers tror jeg det har fint lite med å forstå verdier å gjøre. Du tror kanskje mennesker som mister kroppsdeler sitter på ræva og mediterer seg til lykke (om det er øvre ekstremiteter de har tapt?) De som har mistet beina taper mobiliteten av helt andre grunner enn at det er så jævlig viktig å ikke går rundt for å se etter klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den de hadde kjørt, dersom de ikke var opptatt av imaget sitt. F.eks en Aston Martin DBS V12 som dreper miljøet og er totalt upraktisk, men jævlig kul å ha. F.eks en knallrød bil, selv om det innebærer at du blir stoppet 10 ganger så ofte i trafikken.

Nå koster jo gjerne slike biler såpass at tilogmed de fattigste medieprofiler vil få problemer med å finansiere det. Et annet problem kan være at biler til den prisklassen ofte er små og sportslige og derfor upraktiske for mange?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva er viktig her i livet da? Jeg har stilt meg det spørsmålet i snart 10 år, og jeg har ikke funnet noe svar på det som kan sies å ha objektiv, allmenngyldig karakter. Tvert imot, grunnen til at jeg ikke "ødsler" bort tusenvis av kronasjer på hippe klær skyldes nok heller at jeg ikke har så mye penger, og ikke er så glad i å gå alene og snoke i butikken, ellers tror jeg det har fint lite med å forstå verdier å gjøre. Du tror kanskje mennesker som mister kroppsdeler sitter på ræva og mediterer seg til lykke (om det er øvre ekstremiteter de har tapt?) De som har mistet beina taper mobiliteten av helt andre grunner enn at det er så jævlig viktig å ikke går rundt for å se etter klær.

Kanskje spørsmålet da heller skulle vært "hva er IKKE viktig her i livet"? Og i en setting der man har mistet et bein eller en arm, tror jeg ikke man setter seg på ræva og mediterer seg til lykke, og ei heller funderer over hvorvidt det er viktig å komme seg rundt i klesbutikkene.

At man derimot flytter fokus over på aktiviteter som gir mening og kan bidra til et bedre samfunn, dèt tror jeg...

Jeg har nemlig selv hatt en onkel som ble lam fra livet og ned, og for ham ble det viktigere å aktivisere seg i Norges Handicapforbund for å (etterhvert som formann) gjøre livet lettere for alle handicappede her i landet, enn hvorvidt buksa hadde moteriktig fasong, eller å få styla håret hos en eller annen homse-kjendis-stylist-fjott...

Jeg tror vi alle har litt å lære av de som av en eller grunn har blitt avskåret fra å kunne ta del i de kunstige, falske mediaskapte lykkeoppskriftene der alt står og faller på et perfekt kroppsbilde og dertil påklistra "se på meg, er jeg ikke uimotståelig"-look.

Endret av A. Caron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje spørsmålet da heller skulle vært "hva er IKKE viktig her i livet"? Og i en setting der man har mistet et bein eller en arm, tror jeg ikke man setter seg på ræva og mediterer seg til lykke, og ei heller funderer over hvorvidt det er viktig å komme seg rundt i klesbutikkene.

At man derimot flytter fokus over på aktiviteter som gir mening og kan bidra til et bedre samfunn, dèt tror jeg...

Jeg har nemlig selv hatt en onkel som ble lam fra livet og ned, og for ham ble det viktigere å aktivisere seg i Norges Handicapforbund for å (etterhvert som formann) gjøre livet lettere for alle handicappede her i landet, enn hvorvidt buksa hadde moteriktig fasong, eller å få styla håret hos en eller annen homse-kjendis-stylist-fjott...

Jeg tror vi alle har litt å lære av de som av en eller grunn har blitt avskåret fra å kunne ta del i de kunstige, falske mediaskapte lykkeoppskriftene der alt står og faller på et perfekt kroppsbilde og dertil påklistra "se på meg, er jeg ikke uimotståelig"-look.

Ja, hva har jeg å lære av den stakkars onkelen din, da? At man alltid kan finne seg nye flyktige mål og meninger her i livet, noe verdt å strebe etter, uansett hvor jævlig man har det?

Når man ikke er handicappa, trenger man ikke jobbe for norges handicappforbund, og da kan man fint homse til håret sitt som man vil, være sykelig opptatt av klær og mote, og gi faen i alt annet

Alt er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Sjølv om det var slik- og så? Eg har ikkje lest ein grunn til at dei burde vere meir velkledde, anna enn at du likar å sjå på fine ting.

Godt spørsmål. Hvorfor bør de se mer velkledd ut?

Fordi det gir folk et bedre inntrykk og bilde av personen sammen med budskapet som presenteres. Det er til fordel for personen/sender av budskapet. Innpakning er en del av kommunikasjonen.

Det samme gjelder biller, matprodukter og annet:

Mennesker bryr seg om innpakning også, i tillegg til funksjon. Ellers kunne alle produktinnpakninger vært helt like. Men det er det ikke, forde vil skille seg ut fra hverandre.

Og disse valgforskerne skilles seg utseendemessig ut fra andre på en negativ måte, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, hva har jeg å lære av den stakkars onkelen din, da? At man alltid kan finne seg nye flyktige mål og meninger her i livet, noe verdt å strebe etter, uansett hvor jævlig man har det?

Når man ikke er handicappa, trenger man ikke jobbe for norges handicappforbund, og da kan man fint homse til håret sitt som man vil, være sykelig opptatt av klær og mote, og gi faen i alt annet

Alt er greit.

Jepp, alt er greit, og da må man også kunne akseptere at eksempelvis Hr. Aarebrot har gjort sine valg mht klesstil, uten å komme med nedlatende kommentarer som at han ser ut som en "uteligger", ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_student_*
Jepp, alt er greit, og da må man også kunne akseptere at eksempelvis Hr. Aarebrot har gjort sine valg mht klesstil, uten å komme med nedlatende kommentarer som at han ser ut som en "uteligger", ikke sant?

Han ser ut som en dass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme gjelder biller, matprodukter og annet:

Mennesker bryr seg om innpakning også, i tillegg til funksjon. Ellers kunne alle produktinnpakninger vært helt like. Men det er det ikke, forde vil skille seg ut fra hverandre.

Hva slags innpakning folk setter pris på varierer også. Jeg får lyst til å spy hver gang jeg ser overstylete pappagutter og jenter fra Oslo vest. Det er rett og slett avslappende med folk som i stor grad gir faen i utseendet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen velger å bli forskere har nok mye med ensomhet å gjøre. Ved liten interesse fra det annet kjønn har slike mennesker bedre tid enn andre til å ta forskerutdanning og fordype seg i f.eks.sammenlignende politikk.

For et latterlig utsagn! Hva baserer du dette på? Har du noe belegg for det du sier her eller baserer du påstanden din på stereotyper? Grunnen til at jeg tok doktorgrad har ingenting med ensomhet å gjøre, men kun interesse for Naturen og å forstå denne. Det gjelder forøvrig alle forskere/doktorgradsstudenter jeg kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags innpakning folk setter pris på varierer også. Jeg får lyst til å spy hver gang jeg ser overstylete pappagutter og jenter fra Oslo vest. Det er rett og slett avslappende med folk som i stor grad gir faen i utseendet.

Meget enig. Jeg blir også kvalm av Jan Thomas sine terningkast og alle som dømmer folk etter utseendet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kalles kvotering av stygge mennesker. Det er NRKs spesialitet. Tenk Kristen Gislefoss i forhold til TV2-værdamene.

Det er litt vanskelig å trekke noen bastant sammenligning, uten først å ha sett ham ikledd lett sommerkjole...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest stylisten
Det er litt vanskelig å trekke noen bastant sammenligning, uten først å ha sett ham ikledd lett sommerkjole...

Hvorfor skulle han ikle seg lett sommerkjole? Værdamene burde heller ikle seg en oversized grå dress. Gislefoss ser fortsatt ut som en ustelt slubbert hvis magemål dekker hele Østlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men generelt sett pleier utseendet på mennesker å avta med økende utdannelses-nivå. Dvs.at mennesker med doktorgrad ofte har et mindre tiltalende utseende enn dem som avsluttet utdanningen på et lavere nivå. At noen velger å bli forskere har nok mye med ensomhet å gjøre. Ved liten interesse fra det annet kjønn har slike mennesker bedre tid enn andre til å ta forskerutdanning og fordype seg i f.eks.sammenlignende politikk.

Bare tull. Av de jeg kjenner som tar PhD nå, er de færreste ensomme og utiltrekkende. Det er jo Skråblikk og generalisasjoner, men man burde jo generalisere fra det som er 'vanlig'. Det finnes sikkert noen utiltrekkende folk der ute som bare bryr seg om fag og sliter med kjærlighetsliv, men de er absolutt ikke flertall.

Samtidig - de færreste forskere er jo Barbie-dukker, men det er jo da heller ikke skjønnhetsidealen, tenker jeg (i hvert fall ikke for meg).

Men - nå tenker jeg også at det burde være forventet at folk som skal ha tv-intervjuer og sånt vasker håret sitt og kler seg noen lunde ordentlig. Det finnes jo også noe midt i mellom Jan Thomas og det å ikke vaske håret, for å si det sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle han ikle seg lett sommerkjole? Værdamene burde heller ikle seg en oversized grå dress. Gislefoss ser fortsatt ut som en ustelt slubbert hvis magemål dekker hele Østlandet.

... smalt det fra noe så forventa som en overstyla, "hipp, kuuul" østlending... Og sikkert fra vestkanten av en viss bedriten norsk småby som innbiller seg at er i klasse med de virkelige metropolene i verden, høhh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jepp, alt er greit, og da må man også kunne akseptere at eksempelvis Hr. Aarebrot har gjort sine valg mht klesstil, uten å komme med nedlatende kommentarer som at han ser ut som en "uteligger", ikke sant?

Enig.

Etter å ha sett NRK-programmet "Fri og Frank" (en dokumentar om den godeste Frank Aarebrot) kom det fram at han er lykkelig og tilfreds med sitt kompliserte utseende.

Så dere andre: skaff dere et liv dere som klager på Frank! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skriker folk om at unge menneskers selvbilder blir ødelagt av plaktar og bilder av modeller, samtidig som vi krever at programledere også skal se ut som disse. Hykleriet råder, som vanlig.

Hvorfor er det viktig for deg at en programleder eller valgforsker skal se lekker ut? Er ikke stoffet interessant nok til at du kan la vær å fokusere på utseende til disse forskerene og programlederene?

Har ei tante som driver på samme måte. Hver gang slekta er samlet og man ser på dagserevyen skal hun alltid komme med oppgulpet sitt om hva folk trenger eller ikke trenger for å fikse opp utseende sitt. Resten av slekta sitter mest å humrer for seg selv da det er hun som absolutt kunne benyttet seg av sine egne sjønnhetstips.

Hvorfor er det alltid de mindre pene som driver å fokuserer på andres utseende, egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg er det i hvertfall noe som skurrer, når noen vil dekke over det usmukke valgresultatet med nystrigla valgforskere, som har jens'-lille-røde plantet dypt i innerlomma...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...