Susanna Skrevet 19. november 2004 #161 Del Skrevet 19. november 2004 GRATULERER SÅ MYE MED PRINSESSA DI XsijeX!! GLEDER MEG TIL Å HØRE MERE SENERE! DERE FÅR HA EI KJEMPE FIN HELG ALLE TRE! MANGE :klem2: FRA SANNA! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanella Skrevet 19. november 2004 Forfatter #162 Del Skrevet 19. november 2004 Takk for hilsner Madden og Susanna! Idag har jeg hatt besøk av nysgjerrig venninne. Veldig koselig det da. :-) Maren er så fredelig og sover store deler av dagen. Er nesten bare våken når hun skal ha mat og skifte bleie. Innimellom ligger hun og ser på mamman og pappan sin da og ser ut til å utforske oss litt. Kan lure på hva som foregår inni henne da? Hun har gjort noen smilegrimaser i går og i dag og smelter mamman sin som bare det. Har bare lyst til å kose på henne hele tiden og sambissen blir nok litt oppgitt.. He he.. Men det får så være. Jeg får ikke nok av henne! Hmm, lurer på om jeg begynner å bli litt skrullete jeg Den nybakte mormor og bestemor ringer og spør pent om de kan få komme på besøk og holde og stelle henne.. He he, de er nok litt redde for å trenge seg for mye på, samtidig så vil de nok helst komme hver dag for å se henne. De gjør ikke det da. Må le litt, skjønner jo at det er veldig stas Jeg beklager om jeg ikke får skrevet i alle dagbøkene jeg stikker innom.. Jeg følger med da slik at dere vet det, skal skrive litt og litt. :-) God helg til alle som stikker innom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 19. november 2004 #163 Del Skrevet 19. november 2004 bare innom for å si riktig god helg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 21. november 2004 #164 Del Skrevet 21. november 2004 Gratulerer med den lille jenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanella Skrevet 22. november 2004 Forfatter #165 Del Skrevet 22. november 2004 Huff og huff. Nettopp tilbake fra sykehuset... igjen. Jeg ble dårlig på fredag/lørdag med magesmerter og feber. Ble sendt på sykehuset sent lørdag kveld. Der var de veldig i tvil om det var rester igjen i livmoren eller om det var blindtarmbetennelse. Idag fikk vi komme hjem. Det var rester igjen i livmoren som det hadde satt seg infeksjon i så jeg har fått antibiotika på sykehuset og nå skal jeg ta piller for å se om kroppen får ut siste restene selv. Hvis ikke må jeg ta utskrapning. Tror det går bra med pillene, men det var jo en veldig kjedelig start på livet til Maren da. Ikke gøy å sitte på sykehuset når man vil være hjemme og kose. Det går bedre nå da, jeg har ikke vondt så da satser vi på at ting ordner seg. Skal på ny undersøkelse neste uke. Maren og sambissen har vært sammen med meg hele tiden og Maren har vært snill og rolig. Lot seg ikke merke med at ikke alt var som det skulle. Godt det da. Gode jenta vår Nå får vi bare fortsette der vi slapp. :-) Godt å være hjemme igjen!! Takk for hilsen Madden og Monja!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 22. november 2004 #166 Del Skrevet 22. november 2004 :trøste: Huff og huff Silje!! Det var ikke noe kjekt! Håper du slipper unna utskrapning da...at antibiotika'n og pillene gjør susen!! God bedring!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 22. november 2004 #167 Del Skrevet 22. november 2004 Huff da, dette hørtes ikke noe gøy ut! Stakkars deg... Håper det ordner seg av seg selv, da. Du får ha god bedring og ta godt vare på deg selv! Godt å høre at Maren har det bra, håper du blir bra fort og kan kose deg ordentlig med henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanella Skrevet 24. november 2004 Forfatter #168 Del Skrevet 24. november 2004 Takk for hilsner Madden og La Traviata! Det går bra med oss nå. Jeg har ikke merket noe mer så håper tablettene har gjort jobben sin. Finner jo uansett ut av det på tirsdag. Idag har vi hatt besøk av helsesøster. Jeg bruker brystskjold når jeg ammer for Maren får ikke tak på puppen ellers. Helsesøster sa jeg måtte prøve å få henne til å ta puppen uten fordi det var tyngre for henne å suge og det var lett for at man ikke fikk nok melk fordi ikke brystet blir sttimulert. Dette resulterte ofte i at ungene ikke fikk i seg nok og at de ikke gikk riktig vei med vekten. Når vi skulle veie Maren etterpå viste det seg at hun hadde gått opp 350 g. på en uke!!! He he, helsesøster ble nok litt overrasket ja. Hun sa normalen var 150 g. Litt av et matvrak vi har fått. Denne har næingsvett denne ja, sa hun bare da. Uansett håper jeg jo jeg ikke må amme med brystskjold så lenge da, virker som folk tror jeg gjør det for at det er behagelig for meg. Det er da ikke det det står på Nå ligger Maren på brystet til pappa'n sin på sofa'n. Sover søtt begge to og jeg tenkte å snike meg på butikken en tur. Sambissen har vært på jobb et par dager nå og syns det er veldig godt å komme hjem til jentene sine. Han er såååå redd for at Maren skal bli mammadalt, så han sitter gjerne med henne hele kvelden utenom matingen. Han er så søt :-) Han har fått mate fra flaske også da, det syns han er veldig stas. Tenkte jeg skulle kjøpe smokk til Maren jeg. Hun har et enormt suttebehov og nå når jeg ser hun får i seg nok mat tror jeg ikke det er farlig å prøve. Hender jeg må frem med puppen slik at hun skal sutte seg i søvn. Det er jo veldig kos da, men litt tungvint med dette skjoldet syns jeg. Det er jo ikke for å spise... Får prøve oss frem litt. Tar litt tid og bli kjent med hverandre. Ellers detter det inn besøk nesten hver dag her. Mange som vil se på vidunderet vårt. Koselig det da, og går greit når Maren er så rolig. Hun sover hun om hun er trøtt og lar seg ikke stresse av besøk. Hun er bare sååååååååå herlig!!! Ble langt dette... Men, men. Sånn får det bli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 25. november 2004 #169 Del Skrevet 25. november 2004 Så flott at alt er bra med dere! Håper pillene hjalp for det hørtes ikke noe særlig ut at det sitter igjen rester i livmor. Huff og huff :trøste: Kos dere med lillejenta deres! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 25. november 2004 #170 Del Skrevet 25. november 2004 Hei! Så fint at det går bra, det var godt å høre. Ikke noe gøy med komplikasjoner i barseltida :-( Flere i baselgruppa mi bruker også brystskjold, pga såre brystvorter og sånt. Jeg tror det kan være litt vanskelig å bli kvitt det, men det er jo redningen for amminga da! Bedre det enn å måtte begynne med erstatning! Og så bra hun legger på seg da! Kjempefint. Du har ikke et lite bilde av henne vel? Er litt nysgjerrig da vet du... Smokk kan være fint når de bare vil suge for å kose. For gutten min tok det litt tid å skjønne poenget, men nå vil han gjerne ha smokken (måtte bytte merke, han likte ikke Avent smokkene). Kos dere videre med masse besøk og håper hun fortsetter å være så rolig og snill! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 26. november 2004 #171 Del Skrevet 26. november 2004 Riktig God Helg Silje!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susanna Skrevet 26. november 2004 #172 Del Skrevet 26. november 2004 Ønsker deg og Maren ei kjempe fin helg XsiljeX! Mange klemmer fra Sanna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanella Skrevet 26. november 2004 Forfatter #173 Del Skrevet 26. november 2004 Takk for hilsner Monja, La Traviata, Madden og Susanna! I natt har sambissen og Maren hatt noen våkentimer, mens jeg har ligget og uten og ane noen ting. Veldig deilig det da, sambiss er jo snill som lar meg sove. Han fant en melkeskvett i kjøleskapet som Maren fikk og da trengte de ikke meg. Men utenom noen timer våken sov hun lenge i sengen sin. Sambissen hadde lagt henne der kl. 0500 og da hørte vi ikke noe fra henne før 1030/1100 tida. Hun er jo en liten engel! Ellers har vi vært å gått tur både i går og idag. Jeg trenger vist den trimmen jeg kan få, også er det jo veldig koselig med trilleturer da! Sant som du sier La Traviata at det er bedre å bruke skjold og amme enn og måtte begynne med erstatning. Får holde det ut så lenge det går også får vi se etterhvert. Kan jo hende hun klarer uten skjoldet men tror vel egentlig ikke det. Huff, ikke hennes feil at jeg er konstruert med bittesmå innoverbrystvorter :oops: Det ser ut til at hun koser seg da og det er det viktigste pluss at hun legger på seg selvfølgelig og det var jo ingen fare så da.. Bilder må jeg jo prøve å få til etterhvert. Må få et lynkurs av noen om hvordan man gjør det. Vil jo gjerne vise frem også da! :-) Ser også ut til at kroppen har fått ut siste rester.. Tror jeg da. Uansett vil jo jeg få skikkelig svar på det til tirsdag igjen. Da skal vi oppover til sykehuset på sjekk. Skal prøve å få skrevet ned fødselshistorien min i løpet av helgen også. Må jo ikke gå for lang tid. Vil jo ha den med her også. Det er jo den mest spesielle dagen i mitt liv. Nei får gi meg nå God helg til alle som stikker innom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 26. november 2004 #174 Del Skrevet 26. november 2004 Hei Silje! Høres ut som om dere koser dere! Vil også gjerne få se bilder av lille Maren så her kommer et lynkurs i bilder: 1.Først må du lagre bilder et sted på PCn, og huske hvor det er. MEN, for at bildet kan bli lastet opp må det være innenfor grensene; altså under 80 K (kilobyte): Det er ofte ganske mye mindre enn det didgitalkamerabildene blir, ofte er de så store som 700 kb. Da må du gjøre bildene mindre først, kanskje du har et bildebehandlingsprogram som f.eks Adobe Photoshop. Et gratis alternatil du kan laste ned fra internett heter THE GIMP (veldig bra program sier Sandramannen ) (Og hvis du vil kan du sende det til meg på mail så kan jeg gjøre det for deg ) 2.Så klikker du deg inn på albumet. 3.Øverst mot høyre ser du en link som heter last opp bilder 4.Når du er kommet inn på den siden, har du en knapp som heter velg. 5.Når du har valgt bildet med passende størresle, trykker du på knappen Last opp/Send 6.Så kan du skrive tittel og beskrivelse, og trykke på knappen Process Files Og så er det bare å vente på at det blir godkjent! Hvis du lurer på noe er det bare å spørre meg! Håper det går bra på legesjekken på tirsdag da! Ha en fin helg, og kos deg med lille snuppa di. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susanna Skrevet 26. november 2004 #175 Del Skrevet 26. november 2004 ÅÅÅ.... det er så koselig å lese det du skriver Gleder meg slik til å hilse på min lille skatt! Det er så godt å høre at dere har det bra! ..Håper det går bra med ammingen videre også, det er jo også ganske snerte å kunne amme, så slipper en å holde på med erstatning... Bare så synd at det ikke fungerer like greit for alle. Det er jo ikke verdens undergang om du må kutte ut ammingen heller, det er ikke for alle det fungerer like greit, desverre... Gleder meg masse jeg også til å få se ditt lille nurk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 27. november 2004 #176 Del Skrevet 27. november 2004 Stikker innom for å ønske deg og familien din riktig god helg! Det høres ut som dere koser dere ordentlig! Og så deilig at hun sover så fint om natta. Håper du får til å legge ut bilder! Veldig spent på å se lille Maren! Gleder meg til å lese fødselshistorien din også! Ingen fødsel er lik, og jeg synes alltid det er spennende å høre hvordan andre har hatt det. Og jeg kan gjerne snakke mye om fødsel med andre som har født også! Lykke til på sykehuset på tirsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanella Skrevet 27. november 2004 Forfatter #177 Del Skrevet 27. november 2004 Min fødselshistorie Vi var på besøk hos noen venner lørdag kveld. Skulle spise pizza og kose oss. Det var veldig hyggelig det, men må jo si jeg begynte å få mine aninger på kvelden. Kjentes ut som jeg hadde luft smerter, dessuten hadde jeg hatt endel kynnere tidligere på dagen som jeg ikke hadde hatt noe særlig av tidligere. Slimproppen hadde jo kommet litt og litt de siste dagene. Jeg sa ingenting og turde heller ikke håpe på noen ting. Vi dro hjem og la oss i tolv tiden og ettersom jeg klarte å sove viste jeg jo at fødselen ikke hadde startet. Jeg våknet igjen kl 0400. Da skjønte jeg at noe var på gang. Jeg våknet av noe jeg trodde var en rie og det var det også. Riene kom med 12 min mellomrom, men må si jeg var også veldig usikker. Var litt frem og tilbake og riene var veldig varierede og ubestemmelige frem til halv seks. Kl. 0500 ringte jeg sykehuset for å høre hva de syntes. De sa jeg skulle være hjemme så lenge jeg følte det trygt der, men jeg var velkommen til å komme når jeg ville. Fra kl. 0530 kom riene med 5 min. mellomrom og fra kl. 0600 3 min. imellom. Jeg tok en dusj og prøvde å slappe av der, og etter jeg hadde dusja lagde sambissen litt mat til oss. Da vi skulle sette oss til å spise kl. 0700 ville jeg heller reise til sykehuset. Fikk ikke ro på meg og riene kom jo med 3 min. mellomrom, så jeg begynte å bli litt bekymret. Riene var fult overkommelige og ikke så vonde. Derfor ble jeg også veldig usikker.. Kunne det være falsk alarm?? Vi dro oppover og riene kom stadig helt regelmessig. Fortsatt ikke veldig vonde. Men jeg kjente de selvfølgelig også godt. Da vi kom på sykehuset var kl. 0750. Jeg ble undersøkt og etterhvert tatt inn på fødestue. Jordmora sjekket hvor stor åpning jeg hadde og da var det ikke mer enn 1-2 cm. Gjett om jeg ble skuffet! Heldigvis var jordmor veldig optimistisk og positiv, hun var en kjempeflott dame. Jeg fikk litt mat, hadde jo ikke spist noen ting og skulle gjennom et lite maraton. Nå begynte jeg å kjenne riene mye mer. Jordmor lurte på om jeg ville prøve badekaret dems og det ville jeg gjerne, i tillegg fikk jeg akupunktur, dette funket ikke noe særlig for meg, men jeg fikk nok satt det litt sent. Jeg måtte vente en stund før hun fikk tappet badekaret fult og riene begynte å bli ganske jævlige! Fikk liten pause imellom syns jeg. Da var det vel ca 2 min imellom. Når jeg kom i badekaret gikk vannet mitt- men det fant vi ikke ut av før etterpå da. Hørte et knepp men det kom en rie rett etterpå så jeg glemte helt av å spørre hva det var. Når jeg satt oppi badekaret ble riene veldig intense og føltes mye mer kraftigere, det endte opp med at jeg spydde ned gulvet innpå der. Sambiss ble litt skremt da han fikk høre at grunnen til at jeg spydde var smerte. Jeg sto opp igjen fra badekaret og trasket tilbake på fødestua. Nå var vel klokken 0930-1000 og riene kom enda oftere. Jeg hadde det helt forferdelig og fikk nesten ikke pause imellom. Jordmor prøvde å undersøke meg men jeg klarte ikke. Riene kom veldig tett. Jordmor spurte om jeg ville ha epidural og det ville jeg gjerne! Hun sa rien var kraftige og fine og syns jeg var kjempeflink! Etter epiduralen ble satt kunne jeg slappe helt av, jeg hadde stått med prekestol til da. Jeg kjente riene kom men kunne bare ligge og slappe av når de sto på. Jordmor undersøkte meg og da var det en åpning på 6 cm. Kl. var vel da ca. 1030-1100. Sånn lå jeg og slappet av til kl. var ca. 1215, da hadde jeg full åpning. Da kjente jeg pressetrang og ble fulstendig grepet av panikk. Jeg ble så sint og redd, ville ikke mer. Da følte jeg at jeg mistet kontrollen. Jordmor og sambiss prøvde å oppmuntre meg så godt som mulig, men det kom nok noen stygge gloser da. Det føltes ikke riktig i det hele tatt og jeg ville ikke presse selv om jeg måtte. Jeg fikk skiftet stilling slik at jeg lå på ryggen og det ble bedere (hadde ligget på siden) men var fortsatt redd. Fikk puste i maske og det var litt lettere. Fra første pressrie gikk det vel ca. tre kvarter før lille Maren var ute kl. 1300. Husker hun satt fast i åpningen før siste trykket og det var helt forferdelig. Jordmor måtte hjelpe til slik at hode kom ut. Det var utrolig godt. Resten av kroppen gikk greit. Når jeg endelig fikk henne på magen var alt bra igjen. Sambiss gråt, hun gråt og jeg gråt. Det var helt fantastisk. Jeg som hadde vært så sint og frustrert! Kunne jo ikke annet enn å takke jordmor, hun var helt toppers. Det hele hadde jo gått så fint. Ingen sting trengte jeg å sy. Det var to rifter som kunne gro av seg selv. Og best av alt; jeg hadde lille prinsessen min på brystet. Selv om jeg syns det var helt forferdelig når det sto på og var veldig sint og frustrert da, ser jeg tilbake på det nå som noe veldig positivt. Det gikk jo veldig fort. Riene kom tett veldig fort, men det gjorde vel at fødselen gikk kjappere også. Vi fikk komme med ønsker om smertestillende ved første undersøkelse på sykehuset og jordmor var veldig flink til å se behovet når det var der. Jeg følte meg virkelig tatt vare på. Godt det var noen som hadde kontroll når jeg følte jeg mistet all kontroll. Jeg er glad sambiss var med meg hele tiden. Godt å oppleve det sammen med han. Dette er det mest spesielle dagen i mitt liv. Jeg kommer aldri til å glemme den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanella Skrevet 27. november 2004 Forfatter #178 Del Skrevet 27. november 2004 Godt å få skrevet ned fødselshistorien. Takk for hilsner Sandra, Susanna og La Traviata. Jeg tror kanskje jeg benytter meg av sjansen å sende noen bilder til deg jeg Sandra... Hvis det er i orden?? Kan du ikke sende meg e-post adr. din på pm?? Hvis det går greit for deg da selvfølgelig. :-) Idag har jeg vært å kjøpt meg olabukse!!! Ok noe større str. enn mitt normale jeg, men duverden så herlig det er å ha på seg olabukse igjen! Tar nok litt tid før kroppen går inn i de gamle klærne igjen så da får jeg unne meg noe nytt så lenge. Vil jo ikke gå med mammabuksene lenger hvertfall.. Det blir jo litt feil fasong mener jeg.. Så jeg bestilte noen klær fra HM igår også da. Sambiss blir litt oppgitt. Men men. Jeg må jo ha klær!! Ja det er godt Maren har et godt sovehjerte. Det er mamman hennes glad for hvertfall for det har jeg også :-) Imorgen skal vi i bursdag til min lillebror så da skal Maren pynte seg med kjole for første gang Gleder meg! Vi koser oss ordentlig om dagen. Virker som hun er enda mer bestemt i blikket når hun ser på oss nå. Ligger å utforsker oss. Og inatt fikk hun øye på lyset og det så også virkelig spennende ut. Jeg må få tak i en bok om barnets utvikling jeg. Har ikke fått somlet meg til det enda. Noen som har gode tips?? Bare gled deg Susanna. Du har en virkelig fin tid i møte. Nei, nå får jeg vel rive meg vekk herifra. Får snart besøk. Fortsatt fin helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 27. november 2004 #179 Del Skrevet 27. november 2004 Så fin fødselshistorie Silje. Kjenner at jeg blir litt rørt når jeg leser det, for det er jo en så fantstisk opplevelse! Du var kjempetøff! Jeg sender deg PM jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 27. november 2004 #180 Del Skrevet 27. november 2004 Kjempeflott fødselshistorie, jeg levde meg veldig inn i den! Fint at det gikk såpass fort, og at jordmora var så ålreit. Det har mye å si! Jeg synes vi er noen ordentlige helter alle sammen jeg Fortsatt god helg til deg, sambissen og lille Maren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg