AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #41 Skrevet 1. desember 2011 Jeg så meg nødt til å skulke de dagene vi hadde gym mens jeg hadde mensen på ungdomsskolen fordi det ikke ble akseptert at det var fullstendig umulig for meg å ha gym under mens. Måtte gå siste året opp igjen på grunn av det... Synes det er trist å tenke på at skolegangen min ble ødelagt på grunn av noe som kunne vært tilrettelagt så enkelt.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #42 Skrevet 1. desember 2011 Herregud, man kan kan ha gym under mensen. Det var aldri et tema når jeg gikk på skolen, svømming derimot slapp vi. Jeg hadde gym og trente hver uke uansett mesnen eller ikke. Mensen er da ingen sykdom. Dusj med tampong, og skift etterpå, vanskligere enn det er det ikke!
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #43 Skrevet 1. desember 2011 Hver gang en slik diskusjon dukker opp, er det merkelig hvor mange som tilfeldigvis er helt spesielt syke særtilfeller som dukker opp i diskusjonen. Enda merkeligere er det at enkelte tydeligvis gjerne kan skylde på mensen for ødelagt skolegang. Har det aldri falt folk inn at de burde gå til lege når de har så store fysiske problemer som de selv beskriver?
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #44 Skrevet 1. desember 2011 Har det aldri falt folk inn at de burde gå til lege når de har så store fysiske problemer som de selv beskriver? Kanskje de har vært hos lege men ikke fått hjelp? Noen har kraftig mens eller voldsomme blødninger uten at det er stort å få gjort med det; leger kan ikke trylle heller. Og er det egentlig så utrolig sjeldent å ha sterke menssmerter og/eller kraftige blødninger? Jeg kjenner en del med slike problemer fra både skolegang, arbeidsliv, familie og vennekrets. 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #45 Skrevet 1. desember 2011 Jeg hadde gym og trente hver uke uansett mesnen eller ikke. Mensen er da ingen sykdom. Dusj med tampong, og skift etterpå, vanskligere enn det er det ikke! Ikke alle kan bruke tampong, og om de kan, er ikke alltid en tampong nok til å hindre blodsøl. Særlig ikke etter fysisk aktivitet.
otilie Skrevet 1. desember 2011 #46 Skrevet 1. desember 2011 (endret) klarte fint å ha gym med mensen. Trener ikke folk selv om de har mensen liksom? Dusje etter gymmen i garderoben gjorde jeg aldri uansett... Men jeg måtte bare dra hjem og proppe i meg smertestillende hvis jeg fikk mensensmerter. De pleier å være sinnsykt sterke... Endret 1. desember 2011 av otilie
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #47 Skrevet 1. desember 2011 klarte fint å ha gym med mensen. Trener ikke folk selv om de har mensen liksom? Dusje etter gymmen i garderoben gjorde jeg aldri uansett... Men jeg måtte bare dra hjem og proppe i meg smertestillende hvis jeg fikk mensensmerter. De pleier å være sinnsykt sterke... Men du trener selv om du har slike smerter?
otilie Skrevet 1. desember 2011 #48 Skrevet 1. desember 2011 Men du trener selv om du har slike smerter? nei, da ligger jeg i senga og gjør alt jeg kan for å sovne men poenget var hva jeg gjør ang mensen + skole. trening er litt mer valgfritt.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #49 Skrevet 1. desember 2011 nei, da ligger jeg i senga og gjør alt jeg kan for å sovne men poenget var hva jeg gjør ang mensen + skole. trening er litt mer valgfritt. Men du har gym selv om du har slike smerter?
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #50 Skrevet 1. desember 2011 Jeg synes det er på sin plass å minne om denne tråden: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=600932&st=0
Benedicte22 Skrevet 1. desember 2011 #51 Skrevet 1. desember 2011 Dere sykemelder dere vel også når dere har mensen. Alvorlig talt.
otilie Skrevet 1. desember 2011 #52 Skrevet 1. desember 2011 Men du har gym selv om du har slike smerter? haha wtf? les det jeg skrev da xD
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #53 Skrevet 1. desember 2011 haha wtf? les det jeg skrev da xD Du skrev: klarte fint å ha gym med mensen.
otilie Skrevet 1. desember 2011 #54 Skrevet 1. desember 2011 Du skrev: klarte fint å ha gym med mensen. les en gang til!
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #55 Skrevet 1. desember 2011 Dere sykemelder dere vel også når dere har mensen. Alvorlig talt. Nei, jeg fordeler feriedagene mine utover. Som regel holder det, litt ettersom om mensen faller på helg eller ikke. Men egentlig synes jeg vel det ville være helt greit å sykmelde seg når man er syk. Synes ikke du?
Gjest Spinell Skrevet 1. desember 2011 #58 Skrevet 1. desember 2011 Ikke alle kan bruke tampong, og om de kan, er ikke alltid en tampong nok til å hindre blodsøl. Særlig ikke etter fysisk aktivitet. Nei, men selv med den største tampongen PLUSS nattbind gikk det fint an å ha gym. Og de aller fleste ligger verken og skriker i kramper eller kaster opp under hele mensen. Det er merkelig at alt skal diskuteres utfra de få unntakene!
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #59 Skrevet 1. desember 2011 Nei, men selv med den største tampongen PLUSS nattbind gikk det fint an å ha gym. Og de aller fleste ligger verken og skriker i kramper eller kaster opp under hele mensen. Det er merkelig at alt skal diskuteres utfra de få unntakene! Jeg synes det er like merkelig at "unntakene" ikke skal kunne taes hensyn til eller få lov til å fortelle hvordan de opplever ting.
Gjest Solsmil Skrevet 1. desember 2011 #60 Skrevet 1. desember 2011 De eneste gangene jeg ikke hadde gym når jeg hadde mensen, var når jeg hadde så store smerter at jeg ikke var på skolen i det heletatt på grunn av det. Jeg synes egentlig ikke det at du har mensen er gyldig grunn til å slippe gym, selv om det kan være litt mer ubehagelig enn til vanlig. De som ikke hadde gym når fordi de hadde mensen når jeg gikk på skolen, var stort sett de samme som gjorde hva som helst for å slippe unna gymtimene og skolen generelt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå