Gå til innhold

Nedgangstider for Pet og pus


Gjest Pet

Anbefalte innlegg

Synes det hørtes ut som en veldig sunn matdag jeg!

Litt fett i solsikkene iallfall, og legger du til røkelaks er det iallfall bra :)

Ha en fin dag Pet :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det hørtes ut som en veldig sunn matdag jeg!

Litt fett i solsikkene iallfall, og legger du til røkelaks er det iallfall bra :)

Ha en fin dag Pet :sol:

:) Det ble også en salat med egg og kokt skinke og kesam i går, så da ble det nok bra! I dag er det full utskeiing: har vært på pub og drukket tre øl, har ikke trent og nå bestiller vi pizza fra Peppes! Men har spist sundt før i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21/1:

Vekt 71,1 kg

Midjen over navnlen 83 cm

29/1:

Vekt 70,4 kg

Midjen over navlen 80,5 cm

5/2:

Vekt 70,1 kg

Midjen over navlen 80 cm

Ikke helt fornøyd med bare 300 g ned. Synes alle sier at de går ned så mye i starten når de går over på lavkarbo? Jaja, nytter ikke sutre, blir ikke noe mindre av det. Men jeg gir meg ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Tenk ikke på de 300g. Du har gått ned 1 kg på 2 uker, og det er jo virkelig etter oppskriften. 500 gr ned i uka er jo det som blir anbafalt.

Så; bra jobba!!

Ha en fin helg. :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Tenk ikke på de 300g. Du har gått ned 1 kg på 2 uker, og det er jo virkelig etter oppskriften. 500 gr ned i uka er jo det som blir anbafalt.

Så; bra jobba!!

Ha en fin helg. :blomst:

Takk for det! Hadde en fin helg, men den var preget av utskeielser, eller kanskje jeg skulle kalle det en lang utskeielse som varte fra kl 19 lørdag kveld til kl 5 søndag morgen :danser::skaal: ! I går og i dag har jeg vært på møte på hotell og spist deilig lunsj, masse sjømat, litt spekemat og salat. I dag kom jeg meg endelig på trening, først apparater, så spinning og avsluttet i badstua, en herlig økt! Skal ikke bli sur om jeg ikke har gått ned noe denne uka, tror mensen er på vei også og da blir jeg full av vann. Det er bare å stå på! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Droppet veiing og måling i går, har trent tre ganger denne uka (styrke i går) men har ikke vært så veldig flink med kostholdet. Føler meg sterk og sprek og orker ikke å bli sur hvis jeg ikke har gått ned, men håper jeg kommer meg ned på 60-tallet snart, det er jaggu en stund siden sist!

Endret av Pet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregrøt til frokost og nakkekotelett med eple, løk, sjampinjong, currypaste og linsestuing til middag. Det er dagens inntak. Må få i meg noe til kvelds, dette er altfor lite. En og en halv times rask gåtur, for det meste oppoverbakke. Er deilig støl etter styrketreningen med apparater. På tirsdag får jeg premien min på Sats, har holdt meg unna tråden om den her, vil at det skal være en overraskelse. Ved nærmere ettertanke tror jeg at jeg skal vente med å få det siste stempelet til torsdag, for da har jeg bursdag!

Kveldsmaten ble frukt med solsikkefrø og vaniljekesam. Har dårlig matlyst om dagen.

Endret av Pet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En time stram-opp opp i dag. Har spist havregrøt med cottage cheese til frokost, salat med tunfisk til lunsj, to yogurter og middagen blir rester fra i går. Og så skal jeg lage en omelett til kvelds som er så stor så det blir rester igjen som jeg kan ta med på jobb og spise til mellommåltid. Kan ikke spise bare en yogurt og noen mandler fra kl halv tolv og fram til jeg er hjemme etter jobb og trening mellom seks og sju.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen trening i dag. Følte meg litt sliten i kroppen og måtte jobbe litt overtid. Fisk og salat til lunsj, to fiberrik med makrell i tomat og en yogurt til mellommåltid og omelett med bacon og mye annet godt og salat til middag. Og den vanlig grøten til frokost. Og et eple og en appelsin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppvarming på tredemølle og ellipsemaskin, så roing, beinpress, nedtrekk og et par armapparater, utside lår og mage. Hardt rammet av pms, fryktelig tung i kroppen og tenker mye på døden. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Squill

Hei, Pet!! Nå er det vel snart Vietnamtur på deg? Når er det du drar? Jeg lovte deg jo å komme med tilbakemeldinger på min tur, så her er de kort oppsummert :)

-Det er sykt varmt og fuktig, spesielt i storbyene hvor man ikke kan kjøle seg ned. Det blir nok enda varmere nå i mars enn det var i februar, så pass på å drikke masse og å bo på hotell med god air condition... Ho Chi Minh var på den ene siden helt fantastisk, på den andre siden veeeldig masete. Nå var vi der rett før tet (vietnamesisk nyttår), og det var fullstendig ville tilstander med mas og forberedelser, så det blir sikkert roligere for dere! Det er så masse å se og gjøre, man bør egentlig bare ha en dag og gå rundt i gatene. Men pass på trafikken, den er heeeelt vill!! Det var noen som sa til oss at det var 8 millioner innbyggere og 5 millioner mopeder, og det er utrolig hva folk frakter på bittesmå mopeder (hele familien, flatskjermer, blomsterbutikker...). Og det finnes omtrent ingen trafikkregler bortsett fra "tut høyt hvis du vil komme deg fram"... Krigsminnemuseet er vel verdt et besøk. Men vi orket ikke mer enn tre dager i HCM, det var for hektisk og for varmt og klamt...

-Vi dro ikke til Mekongdeltaet, vi ble frarådet det fordi vi ikke hadde med oss malariapiller. Stor malariafare, mao.

-Phan Thiet var en travel og spennende by på størrelse med Oslo i innbyggertall, her var det masse shoppingmuligheter, markeder og andre ting. Hvis noen av dere bruker briller/linser er det helt utrooolig billig i Vietnam, samboer fikk superstilige briller med perfekt styrke (han har masse i minus) hos en veldig proff optiker for 300 kroner...

-Alt er generelt utrolig billig. Mat og drikke koster ingenting (30 kroner for en treretters...) Vi kjøpte en del flotte fat og boller i tre, og tepper/sjal. Folk er veldig hyggelige og høflige, men engelskkunnskapene er generelt dårlige. Det blir derfor mye tegnespråk og smiling for å gjøre seg forstått!

-Det var HELT fantastisk å endelig komme til kysten, havet og bassenget... Hotellet vi bodde på:

http://www.pandanusresort.com/slideshow.html

Helt paradisisk, lå litt utenfor Mui Ne, som er den store turist"stripa" i sør. (ca 5 timers kjøring fra HCM)

I Mui Ne var det generelt mye dyrere for mat og alt, og litt slitsomt med masse turister (veldig dominert av russere), men masse hoteller og flotte strender.

-Vi ble bitt av sandfluer, som er veldig irriterende. Det er som myggstikk ganger ti, og de holder visstnok til på alle strender i sør. Ta derfor med godt myggmiddel!!

Bare spør hvis det er noe du lurer på :) Å, heldige deg som skal reise dit snart, jeg vil tilbake!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Annonse

Da vekker jeg denne dagboka opp fra dvalen igjen. :)

Jeg mistet all motivasjon til å skrive og veie og måle i vinter, for uansett hva jeg gjorde så gikk ikke vekta nedover. Har trent jevnt og trutt og har faktisk gått opp i vekt. Har jobbet endel med psyken for å innfinne meg med at jeg kommer til å forbli litt lubben og å akseptere vekta. Så oppdages det ved en rutinekontroll at jeg har lavt stoffskifte... :sukk:

Jeg starter med medisiner nå og legen mente at jeg vil merke bedring ganske raskt og at det vil bli mye enklere for meg å gå ned nå. :danse:

Jeg kommer til å oppdatere her inne med trening og vekt, men jeg skal ikke skrive opp alt jeg spiser lenger. Får helle skrive opp utskeielsene (som for det meste består av potetgull og øl (mest øl :skaal: )). Har en katt som er på slankekur så jeg skal skrive opp vekta hans her også. Tenkte vi skulle veie oss sammen hver mandag.

Da er Pet og Tjukkepus i gang! :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vekker jeg denne dagboka opp fra dvalen igjen. :)

Jeg mistet all motivasjon til å skrive og veie og måle i vinter, for uansett hva jeg gjorde så gikk ikke vekta nedover. Har trent jevnt og trutt og har faktisk gått opp i vekt. Har jobbet endel med psyken for å innfinne meg med at jeg kommer til å forbli litt lubben og å akseptere vekta. Så oppdages det ved en rutinekontroll at jeg har lavt stoffskifte... :sukk:

Jeg starter med medisiner nå og legen mente at jeg vil merke bedring ganske raskt og at det vil bli mye enklere for meg å gå ned nå. :danse:

Jeg kommer til å oppdatere her inne med trening og vekt, men jeg skal ikke skrive opp alt jeg spiser lenger. Får helle skrive opp utskeielsene (som for det meste består av potetgull og øl (mest øl :skaal: )). Har en katt som er på slankekur så jeg skal skrive opp vekta hans her også. Tenkte vi skulle veie oss sammen hver mandag.

Da er Pet og Tjukkepus i gang! :danser:

Det viktigste er ikke hvor mye du veier, men at du tar vare på deg selv. Spis sunt og tren litt hver dag så får kroppen din det bra også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er ikke hvor mye du veier, men at du tar vare på deg selv. Spis sunt og tren litt hver dag så får kroppen din det bra også. :)

Det er sant, men man skal jo ikke gå opp og opp i vekt når man spiser sunt og trener. Det er ikke sunt å være overvektig. Men nå vet jeg at lavt stoffskifte antakelig har mye av skylda, så nå er jeg optimistisk mht at jeg kan bli normalvektig når jeg får dosert medisinene riktig.

I dag har jeg trent styrke i sal, 1 time. :trene: Pus var ute da jeg kom hjem, så han har rørt seg litt han og.

I morgen tidlig skal vi veie og måle oss. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å huttetu! :haar::ler:

Pus og jeg veier 80,7 kg tilsammen! :sjokkert:

Kiloene er fordelt slik:

Pet: 73,2 kg

Pus: 7,5 kg

Pus er på diett, men jeg er litt for bløthjertet og gir ham mer enn det han egentlig skal ha innimellom. Nå skal det bli andre boller. Og jeg fortsetter som jeg pleier, nå med medisiner. I dag blir det ikke trening, men jeg skal gå til jobben (40 min).

Endret av Pet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag: rask gange til jobben (40 minutter) og en time styrke i sal. :trene:

Utskeielse: tre øl. Det er utepilssesong og jeg elsker utepils! :briller:

Pus er ute. Jeg tror (og håper) at han rører på seg og ikke ligger og later seg på plenen. :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En aldri så liten utskeielse i går også: en halv frossenpizza og en liten skål med is... (Pus hadde bursdag)

I dag er kroppen blytung, men jeg skal komme meg på trening i ettermiddag, enten en time med 50/50 kondis/styrke eller en spinningtime. Når jeg skriver det her blir det litt mer forpliktende. Men jeg må jo huske på at jeg ikke er frisk også, da. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...