Gå til innhold

Nedgangstider for Pet og pus


Gjest Pet

Anbefalte innlegg

I går

Spist:

Frokost: havregrøt med cottage cheese, linfrø og solsikkefrø, en halv avokado

Lunsj: salat med tunfisk, et egg

Mellommåltid: en yogurt og et eple

Middag: kyllingfilet, linsestuing og salat

Kveldsmat: tre skiver kokt skinke med kesam

Trening:

1 time stram-opp

Endret av Pet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går

Spist:

Frokost: havregrøt med cottage cheese, linfrø og solsikkefrø

Lunsj: en laksefilet, salat

Mellommåltid: en yogurt, en neve mandler

Middag: stekt kjøttdeig med sopp, løk og sukkererter, linsestuing og salat

Kveldsmat: et par ss cottage cheese med kesam, jordbærsyltetøy, linfrø og solsikkefrø

Trening:

45 min spinning

Endret av Pet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag

Spist:

Frokost: en skive Mestermacher fullkornbrød med jordbærsyltetøy og cottage cheese, linfrø og solsikkefrø

Lunsj: salat med tunfisk og cottage cheese

Mellommåltid: en yogurt, en klementin, en neve mandler

Middag: lasagne av karbonadedeig, squash i stedet for pastaplater (kjempegodt, fant oppskriften på lavkarbo.no) og masse salat

Kveldsmat: en halv avokado, to skiver røkelaks og en dæsj kesam

Trening:

1 time stram-opp

Endret av Pet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg veid meg og vekta stoppet på 71.1. Jeg lå rundt der i hele fjor høst også. Midjen over navlen målte 83 cm. Ser jeg ikke resultater snart nå skal jeg melde med som forskningsobjekt på universitetet. Dette er jaggu en gjerrig kropp som nekter å gi fra seg noe! :kjefte:

Oppdaget plutselig at det er torsdag og ikke fredag i dag (litt trøtt, kanskje?). Da veier jeg meg i morgen også, og da er det det som blir den "offisielle" vekta. :fnise:

Det eneste jeg inntar som jeg ikke skriver opp her er en liten skvett fløte i kaffen en, noen ganger to ganger om dagen. Alkohol har jeg ikke drukket i januar.

I dag

Spist:

Frokost: en skive Mestermacher fullkornbrød med jordbærsyltetøy og cottage cheese, linfrø og solsikkefrø

Endret av Pet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spist omtrent det samme som i går, men skal ha stekt fisk med blomkål, gulrøtter og linsestuing til middag. Fikk vite at jeg bør kutte ut cottage cheesen som jeg bruker i salaten til lunsjen og heller bare bruke tunfisk og evt rømmebasert dressing, så da prøver jeg det. Synes ikke det er helt enkelt å sette sammen måltidene ennå så det blir "riktig", men jeg får bare lese meg klokere.

Treningen besto av 45 min spinning og 30 min mage/rygg og nå kjenner jeg det godt i kroppen at jeg har trent fire dager på rad! Var innom og prøvde noe klær i en butikk på vei hjem og synes jeg så direkte feit ut i prøverommet. :tristbla: Kjøpte selvsagt ikke noe. Nå skal jeg bare ha av meg disse kiloene, altså! Skal på ferie til Vietnam i mars og kommer vel til å føle meg som en flodhest blant de slanke og spedlemmede vietnameserne med denne kroppen her. Det er ikke snakk om mer enn 6-7 kilo jeg vil ha bort, men fy faen så vanskelig det av en eller annen ukjent grunn skal være! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsfri i dag. Spist bra, tror jeg, rugbrød til frokost, et par kyllinglår med salat til lunsj, et eple, en kivi, mandler sukkererter, et par skjeer cottage cheese og til middag blir det taco (uten tacoskjell, men med linsestuing og/eller bønner). Og vekta viste 71,1 i dag også så nå skal jeg holde meg unna den til neste fredag. Satser på å få lagt inn en styrketreningsøkt i løpet av helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fått meg en herlig styrketreningsøkt i dag! Veldig fornøyd! :) Spist litt lite igjen, et fiberrik med masse makrell i tomat til frokost, to egg, fire skiver bacon og salat til lunsj, en stor kyllingfilet stekt sammen med sukkererter og squash, linsestuing guacamole og salat til middag. Kanskje ikke så lite allikevel, bare en litt liten frokost...

Blir trening mandag, tirsdag, onsdag og torsdag neste uke også, og søndag, hvis jeg ikke er indisponibel (skal på stor fest på lørdag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: Ikke gi deg Pet!! Vet det kan være frustrerende når kiloene sitter fast. Jeg vil bare ned 2-3kg, men de vil ikke forlate meg... Jeg prøver å flytte fokuset litt på andre sider av treningen - f.eks. et mål for hva jeg vil klare på intervalltreninga, antall push ups jeg vil klare osv. Godt å få fokuset bort fra vektnedgangen - så håper jeg det løsner etter hvert med et godt kosthold.

Lykke til videre!

Skal du være lenge i Vietnam? Høres spennende ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, så moro, Pet!! Jeg så at du skal reise i mars? Jeg reiser allerede om en uke, gleder meg veldig :) Har du lagt opp en reiserute? Masse, masse lykke til med nedgang, forresten, det virker som at du er utrolig flink til å trene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig besøk i boka!

Frokost i dag ble havregrøt med cottage cheese og solsikkefrø og linfrø, lunsj salat med skinke, mellommåltid yogurt og mandler og middag chana masala med kylling og som en liten kveldsrett blir det frukt med vaniljekesam. Spiser middag såpass sent så det blir litt voldsomt med kveldsmat. Føler meg veldig opplagt etter kostholdsendringen!

En times styrketrening har det blitt i dag. Ble god og svett! :trene: Er fornøyd med treningsinsatsen, blir ihvertfall sterk selv om jeg ikke blir slank.

Blir i Vietnam i 15 dager, gleder meg masse! Har aldri reist til et land før som er så ukjent for meg på alle måter. Blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir veldig spennende, ja! Vi begynner også i Ho Chi Minh, og blir nok der i et par dager. Derfra bærer det videre, uvisst hvor, før det blir sol og strand i Phan Thiet, som visstnok skal være veldig flott. Det er muligens et litt mer turistifisert sted enn andre steder i Vietnam, men jeg har lest mye positivt! Jeg skal selvfølgelig gi referat når jeg kommer hjem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir veldig spennende, ja! Vi begynner også i Ho Chi Minh, og blir nok der i et par dager. Derfra bærer det videre, uvisst hvor, før det blir sol og strand i Phan Thiet, som visstnok skal være veldig flott. Det er muligens et litt mer turistifisert sted enn andre steder i Vietnam, men jeg har lest mye positivt! Jeg skal selvfølgelig gi referat når jeg kommer hjem! :)

Det blir spennende å høre! Hvor lenge skal du være borte?

Spist omtrent det samme som i går, rugbrød i stedet for grøt til frokost og tunfisk i salaten til lunsj. Vært på 45 min spinning og vurderte å trene styrke etterpå, men ble overmannet av akutt latskap og gikk og satt meg i badstua i stedet. Det var slett ikke dumt, avslappende og deilig. Har satt opp treningsprogrammet for resten av denne uka, men neste uke skal jeg sette meg opp på noen andre timer og trene mer i styrkerommet. Må passe på så det ikke blir for ensformig, da er det fare for at jeg blir lei. :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går våknet jeg og følte meg totalt utslitt. Trodde jeg holdt på å bli syk, besvimte nesten et par ganger på jobben og gikk rundt som en zombie. Droppet treningen og dro rett hjem etter jobb og sov i tre timer. Føler meg bedre dag, men har nok kjørt meg litt hardt i det siste med mye trening, kostholdsendring, mye å gjøre på jobben og for lite søvn. Fikk mensen i dag også. Har ikke trent i dag heller, men har tenk å ta litt lett styrketrening i morgen og på søndag. Det er viktig å lytte til kroppens signaler og nå ba min meg om å bremse litt og da gjør jeg det. Den er vel redd for å miste noen gram, tenker jeg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21/1:

Vekt 71,1 kg

Midjen over navnlen 83 cm

29/1:

Vekt 70,4 kg

Midjen over navlen 80,5 cm

-700 g på en uke er bra til å være meg. Og -2,5 cm over mageflesket er jeg kjempelykkelig for! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på spinning i dag, hatt en liten treningspause (siden 26., ser jeg her).

Det går kjempefint med lavkarbomaten, men hadde en utskeielse på lørdag da jeg drakk masse øl. Skal drikke øl på torsdag også (avtalt for lenge siden), og på lørdag skal jeg på fest igjen. Men etter det skrur jeg igjen den krana igjen for en periode.

I morgen og fredag er det styrketrening :trene: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hallo:

Så flink du er Pet! Du står ordentlig på du! Bravo!! :)

Ser du bruker linfrø i grøten din; bruker du hele eller knuste? Og bidrar den til lenger metthetsfølelse?

Spiser også alltid grøt om morgenen, men tror jeg bør styrke dn med noe annet enn bare kruskalkli..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Så flink du er Pet! Du står ordentlig på du! Bravo!! :)

Ser du bruker linfrø i grøten din; bruker du hele eller knuste? Og bidrar den til lenger metthetsfølelse?

Spiser også alltid grøt om morgenen, men tror jeg bør styrke dn med noe annet enn bare kruskalkli..

Velkommen i boka mi, Yoga!

Ja, jeg står på, litt for mye innimellom også, men har du lest hele boka, så har du sett at denne kroppen ikke slipper kiloene så lett! Nå håper jeg at lavkarbokostholdet kan være det rette for meg, føler meg ihvertfall bra og huden i ansiktet har blitt veldig klar og fin.

Linfrø i grøten bruker jeg fordi magen har vært litt treg og fordi oljen i linfrøene er sunn. Knuser dem ikke. Tror ikke de metter så mye. Solsikkefrøene tror jeg metter mer og de smaker veldig godt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i boka mi, Yoga!

Ja, jeg står på, litt for mye innimellom også, men har du lest hele boka, så har du sett at denne kroppen ikke slipper kiloene så lett! Nå håper jeg at lavkarbokostholdet kan være det rette for meg, føler meg ihvertfall bra og huden i ansiktet har blitt veldig klar og fin.

Linfrø i grøten bruker jeg fordi magen har vært litt treg og fordi oljen i linfrøene er sunn. Knuser dem ikke. Tror ikke de metter så mye. Solsikkefrøene tror jeg metter mer og de smaker veldig godt også.

Ok,da skal jeg gå til anskaffelse av solsikkefrø. Takk :)

Har hørt mange som har hatt god hjelp med lavkarbo-diett, så håper den kan gjøre susen for deg også. Tror ofte cluet er å spise nok,og ikke gå i den fellen det er å spise for lite hvor kroppen tilslutt sparer på alt som spares på kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregrøt med cottage cheese, linfrø og solsikkefrø til frokost, salat med tunfisk og egg til lunsj, salat med bønner og cottage cheese og en yogurt til mellommåltid og sei i karrisaus med grønnsaker og kikerter til middag og ss jordbærsyltetøy og en dæsj vaniljekesam til dessert. Mulig jeg får i meg for lite fett? Får kanskje bli røkelaks til kvelds.

Trening: en time stram-opp.

Endret av Pet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...