Gå til innhold

Gotcha gifter seg i mai 2010


gotcha

Anbefalte innlegg

Nå har vi hatt møte med hotellet, og det gikk kjempefint. Tror vi endrer bordplanen til å ha 9 småbord med 8 ved hvert, og ett "hovedbord" med oss og foreldre. Dette gjør det mindre stivt og skaper forhåpentligvis god stemning. Vi har jobbet med bordplanen, og har funnet en god plass til alle utenom en. Vi har forsøkt å mikse familiene og venner, slik at alle sitter med noen kjente og noen ukjente som vi tror de kunne passet godt sammen med. Men så var det denne ene som gjenstår, som er havnet på et bord uten noen kjente, men med flere av våre kjkke venner... Kanskje det kan funke, og kanskje ikke...

Har handlet veske, underskjørt og undertøy i dag, så da var det enda noen ting som kan strykes fra listen. Jeg stakk også innom salongen hvor jeg har bestilt skoene, og fikk vite at de skal komme om ca 1 uke. Bestilte de i påsken, så det har tatt tid... Men får tid til å gå de inn, og sy opp kjolen med utgagspunkt i høyden til skoene og det er det viktigste...

Kom akkurat på at jeg glemte å stikke innom et konditori for å høre om en fantastisk god kake de selger. Var der i påsken, men fikk beskjed om å bestille på mail, sendte mail, men fikk ikke svar, og vanligvis ville jeg droppet dem, men siden kaken er såååå god, så må jeg prøve en gang til!

3 uker, 2 dager igjen! Tiden flyyyyyyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt utrolig! Tiden har gått så fort! Du er heldig som skal feire to ganger, slik at du har enda mer å se fram til :)

Fant ut i dag at bryllupet blir ca 20 000kr billigere enn jeg hadde trodd :D Kjempenyheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde først fått vite at mat og drikke ville bli ca 1400 pr person (av pappa), men fikk prisoverslag av hotellet på mail i dag, og prisen ble ca 1000kr pr person :) Slike overraskelser liker jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så flott, det er jo alltid deilig når det blir rimeligere enn man tror. Selv har jeg tatt et ganske stort overslag i prisen, for å unngå slike ubehagelige overraskelser. Hva er inkludert i de 1000 kr forresten?

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I de 1000 kr er det inkludert: lokale, servering, klargjøring av bord, lys til bordene, opprydding etterpå, frukt før maten, velkomstdrink, 3 retters middag, drikke til maten, og avec(?) til kaffen. Kakene fikser vi selv. Vi trenger bare å gi dem bordkart, så setter de tilogmed ut bordkort for oss :) Synes ikke det er en dårlig pris med tanke på hvor lite vi trenger å gjøre selv :)

Det vi har igjen å gjøre er:

Fikse bil

Fikse musikk

finne ut hva jeg skal gjøre med neglene (har vanligvis fine negler, men så knakk nettopp tommelfingerneglen min...)

sy opp kjolen (neste helg)

Han skal finne morgengave til meg

få foreldrene våre til å se over bordplanen

fikse de siste detaljene til vielsen

snakke med dommer

snakke med toastmaster

Øve ferdig valsen

detaljplanlegge dagen litt mer

tror det var alt.

Har kjøpt morgengave til mannen, en PSP GO, dvs en eksta kul PSP, som han ikke har fått med seg at finnes :D Han har ønsket seg PSP lenge, men tror han har glemt det litt ut så det blir kjempebra!

Sliter litt med vals-musikk, hadde ebstemt oss for Lenard Cohen - Take this Waltz, men "alle" sier den er for dyster. Har prøvd å finne andre, ikke-klissete sanger, men finner ingen vi faller for. Blir nok denne alikevel, og håper ikke for mange legger merke til den litt dystre teksten... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få ut litt frustrasjon. Forlovedes utdrikningslag er siste helgen før bryllupet. Han vet ingenting selv, og jeg måtte mase på kompisene for å få vite datoen. De hadde visst tenkt å si noe rett før... Når de har tenkt å stikke av med forloveden min en uke før bryllupet, bør de si i fra i goooood tid, og jeg synes helst de skulle hørt med meg om det går greit å bruke den helgen. Vi har flere møter med folk, ting som skal gjøres klart osv. og det var den helgen vi hadde tenkt å bruke til mye av dette!

Jeg har sagt til forloveren hans at jeg synes det var dumt av dem å ikke si noe til meg siden det tross alt er en travel helg, og jeg hadde egentlig lagt dette bak meg, men nå lager det at han er booket denne helgen mange hindringer for alt som skal gjøres klart. Han tror selv det sikkert blir til helgen siden de "ikke er så dumme at de tar det siste helgen", og jeg har måtte lagt møter og planer til denne helgen. Jeg har måtte legge planer på søndag, forlovedes søsters bursdag, så vi må droppe det, pluss at han tror han kommer til å være ødelagt etter utdrikningslaget, og er irritert på meg for det... Vi må ha møte med fotografen på lørdag, noe jeg måtte fortelle ham så han ikke ringte fotografen for å mase.

Når noen drikkes ut i den gjengen går det som regel to dager pga kraftig bakrus dagen derpå, og alt blir mye mer komplisert. Jeg synes de kunne tenkt litt, og hørt med meg/ i det minste sagt i fra i god tid, og gitt en forklaring på hvorfor de har valgt den helgen...

puuuuhhhhhh måtte bare få det ut, siden den jeg pleier å klage til er den jeg ikke kan klage til ;) Håper såklart at han får en kjekk dag, og vet at de har funnet på kjekke (og litt onde) ting for ham, og jeg unner ham denne dagen med kompisene. Skulle bare ønske den var et par helger tidligere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 uker igjen!!!!!

Har hatt møte med fotografen, og fikk vite at vi får alle bildene høyoppløselig på CD og vi kan bruke dem til hva vi vil :D Kjempenyhet! Det er visst han som har tatt en del av Agapebildene også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke lenge igjen til vi begge to er gift!!

Må bare kommentere ang. utdrikningslaget, jeg hadde også blitt ganske irritert om de tar det helgen før, litt pga det som du sier, det tar en evighet før de blir *normale* igjen, da det er en gjeng som er kjent for å ta den ganske langt ut her også. Kan jo legge til at hadde mitt utdrikningslag vært til helgen, og hadde jeg sett ut som jeg gjorde en uke etter mitt, hadde jeg hatt ett STORT rødt/blått/lilla/gult blåmerke på høyre arm som hadde vært ganske synlig, da hadde jeg fått angst! (vi spilte paintball nemlig, og det er en måned siden, og blåmerke vises enda...)

Vi skal ha fri fra og med 13.05 og frem til bryllupet, det er så mye å ordne (og vi bor jo ett stykke unna der vi skal gifte oss også), og jeg er glad vi har noen dager å ordne på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk, om 11 dager er bryllupsdagene våre i gang! Wow!

Jeg har begynt å slå meg til ro med utdrikningslaget hans. Er ikke noe jeg kan gjøre med det nå uansett, så gidder ikke bruke energi på å irritere meg mer over det :) Tror ikke han kommer til å få blåmerker hvis han ikke gjør som meg; tryner (fullstendig edru) i grusen på vei opp en bakke fordi jeg ikke så den lille steinen som stakk opp :skratte:

Er ikke sikkert det blir en midtgang under vielsen, så vi pusler litt med ideen om at vi går opp på hver vår side med forloverene våre. Trenger jo ikke å være helt tradisjonelle der heller :) Vi bestemmer jo selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet! Helt utrolig. Ingen flere helger, bare tre jobbedager, masse som skal gjøres... Men om en uke er jeg på vei til å bli gift!!!!! Mannen er nå blitt hentet av 13 kompiser, og dratt avgårde i utdrikningslaget sitt :) Jeg må få tatt noen telefoner i dag og kanskje shoppe litt. Ellers blir det en slappe-av-dag for meg i dag :)

Endret av gotcha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik ser listen ut nå, bare et punkt mangler.... Transport... Han jobber med saken, men finner han ingenting, spør vi en kompis med fin bil om han vil stille opp mot at vi betaler boning av bilen. Han er gjest i bryllupet så tror det skal gå greit... Lager meg en liten ny liste nederst over det som gjenstår.

Tykk skrift: ferdig

Underlinjert skrift: under arbeid

I parentes: Usikkert om skal være med

Dato 22.05.10

Tidspunkt

Sted for vielsen

Vigsler Dommer -venn av pappa :)

Inngangsmarsj Broren min spiller fiolin

Utgangsmarsj Broren min spiller fiolin

Musikk/musikere Sanger

Seremonipynt Blomster laget av blomsterpiken min :)

Lokalet

Catering

Meny

Servise Fikses av hotellet

Bryllupskake

Vin/annen drikke Fikses av hotellet

Avec

Location for fotografering Hvis fint vær, blir det klosterhagen, hvis stygt vær så har fotograf sagt han skal fikse :)

Mottakelsen- Hva skjer

Mottakelsen- Hvem har ansvar

Ringer

Brudekjole

Underskjørt

Undertøy

Sko

Strømper

Smykker

Hårpynt Blomster

Bestemme frisyre

Forlovere

Fotograf

Toastmaster

Gaveåpnere 2 venninner + lillebror

Servitører

Bordpynt

Gjesteliste

Transport

Bestemme invitasjoner

Bestemme bordpynt

Bestemme bordkort Holder på å scrappe disse

Bestemme bryllupskake

Bestemme brudebuketter

Bestemme frisør

Bestemme sminkør

Bestemme bryllupsreise

Sende invitasjoner

Bestille frisør

Bestille sminkør

Bestille brudebukett

Bestille blomster til lokalet

Bestille bryllupskake

Bestille rom til bryllupsnatt Hotellet der vielsen skal være

Bestille bryllupsreise mexico :rødme:

Siste-uke-liste:

Lage to nye bordkort til de to ekstragjestene vi plutselig fikk

Snakke med hotellet om de to ekstra gjestene

Møte med heldagsfotografen (en venn)

Øve mer vals

Møte med dommer (skulle ringe etter 17 mai)

Tur til klosteret å planlegge med dem (16 mai)

Steame kjole (etter venninne er ferdig med å sy opp)

lage klar oversikt til gaveopppakkerene (nesten klar)

Øve meg på å lakke fine negler (noe kan jeg jo gjøre selv)

Bestemme hvordan inngang og utgang skal være

Finne en til å holde "takk for maten tale"

få oversikt over talene

Egenpleie (VIKTIG)

Prøvetime frisør

Finne ut hvordan jeg skal kunne danse med det slepet på kjolen, ser IKKE elegant ut når det henger på armen....

Ferdigjøre bordplan

Finne bryllupsbil...

Tror det var det meste... Skoene er endelig kommet og de er nydelige :rødme: Musikk er også på plass, blir DJ :)

Endret av gotcha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontrollen er nesten på plass, og skal bli helt på plass i kveld :)

Har hatt prøvetime med hår og sminke. Blir hestehale ned på høyre side, med blomster i håret, og extentions for å få en lang hale. Skal ha litt fall/lett krøll. Blir bra!!

Skal snakke med dommer i kveld, og etterpå få på plass bordplanen. Kjolen er levert til steaming, og skal hentes på fredag. Må finne ut om vi får hest og kjerre på lørdag, pappa er satt på saken. Brikkene faller heldigvis på plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er det bare 2 dager igjen! Neste gang jeg ser kollegaene mine er jeg gift!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste-uke-liste:

uthevet=ferdig

Lage to nye bordkort til de to ekstragjestene vi plutselig fikk

Snakke med hotellet om de to ekstra gjestene

Møte med heldagsfotografen (en venn)

Øve mer vals

Møte med dommer (skulle ringe etter 17 mai)

Tur til klosteret å planlegge med dem (16 mai)

Steame kjole (etter venninne er ferdig med å sy opp)

lage klar oversikt til gaveopppakkerene (nesten klar)

Øve meg på å lakke fine negler (noe kan jeg jo gjøre selv)

Bestemme hvordan inngang og utgang skal være

Finne en til å holde "takk for maten tale"

få oversikt over talene

Egenpleie (VIKTIG)

Prøvetime frisør

Finne ut hvordan jeg skal kunne danse med det slepet på kjolen, ser IKKE elegant ut når det henger på armen....

Ferdigjøre bordplan

Finne bryllupsbil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...