Gå til innhold

Gotcha gifter seg i mai 2010


gotcha

Anbefalte innlegg

Hei! Det høres ut som dere kommer til å få en helt fantastisk fin bryllupsdag. Klosteret er jo helt fantastisk, og kjolen var kjempelekker! Du er jo kjempegodt igang med planlegging:D

Hei og velkommen til dagboken min :) Vi er superfornøyde med klosteret, og krysser bare fingrene for supert vær, så vielsen kan være ute, og vi kan ta bildene våre i klosterhagen og området rundt. Det er helt fantastisk der!

I går var jeg og forloveren min og så på kjole til henne. Hun hadde sett en kjole i vinduet på agape, og vi stakk innom for å prøve. Vi fant flere kjoler som hun prøvde, og det var umulig for henne å bestemme seg. Men vi hadde det kjempegøy med kjoleprøving :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

I dag har vi bestilt bryllupsreisen vår :rødme:

Vi drar til Mexico, til det hotellet jeg har skrevet om tidligere. Tror det blir helt fantastisk. Var gøy å kunne krysse av på "mrs" i bookingen.. hehe :)

Ellers har ikke så mye skjedd. Pappa og min 2. forlover har fått se brudekjolen på meg. De elsket den. Jeg klarer ikke helt å slutte å se på kjoler, det finnes så mye fint, men jeg er fullstendig sikker på at jeg har valgt riktig :)

I morgen er det bare 7 måneder igjen! Tiden flyr avgårde. Må se på listen om det er mer som må fikses. Skal til København med jobben i november, kanskje jeg finner sko? Er det noen som vet om noen bra butikker der som bør besøkes?

Er ellers ikke så veldig i bryllupsmodus for tiden. Er vel sunt... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mexico, det høres veldig bra ut :hjerte:

Litt sånn "ikke bryllupsmodus" er helt sikkert bare sunt. Jeg har det sånn innimellom jeg også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pippelipp

Gotcha, du skrev en gang i bryllupsdagboken min at du hadde drømt at skoene dine var lyseblå. Jeg har nå kjøpt meg lyseblå sko til brudekjolen min, kanskje jeg ble inspirert av deg :)

God tur til Køben, forresten. Du finner sikkert noe fint der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømmer enda om blå sko ;) Hvor fant du dine? Har lett litt, men har ikke funnet noen enda? Gleder meg masse til Kjøben, har ikke vært i Danmark siden Roskildefestivalen i sommer ;)

Vi har også begynt å snakke om dansekurs. Vi vet vi vil lære brudevalsen, men siden vi skal til Mexico hadde det vært gøy å kunne salsa også :) Er desverre for sen til de kursene som går nå, men skal lete videre :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pippelipp
Jeg drømmer enda om blå sko ;) Hvor fant du dine? Har lett litt, men har ikke funnet noen enda? Gleder meg masse til Kjøben, har ikke vært i Danmark siden Roskildefestivalen i sommer ;)

Vi har også begynt å snakke om dansekurs. Vi vet vi vil lære brudevalsen, men siden vi skal til Mexico hadde det vært gøy å kunne salsa også :) Er desverre for sen til de kursene som går nå, men skal lete videre :ler:

Mine sko er fra (nesten litt pinlig å si det, for to meeegafjortisjenter, lissom, kjøpte nesten like sko samtidig som jeg kjøpte mine) Bianco. Jeg hadde ikke ventet å finne dem, men den lyseblå fargen er brutt med bittelittegranne lilla og jeg tror det kommer til å bli dødsbra sammen med lyserosa nelliker i håret og i hånda!

Jeg er forresten også i "ikke bryllupsmodus" for tiden, men den kommer nok igjen.

Jeg har også lyst til å lære salsa, men jeg får ikke mannen med på det! Når det gjelder bryllupsvalsen har jeg heldigvis flaks, for alle østerrikere MÅ på danseskole og lærer å valse og alt som hører til :) I februar skal vi visst på ball i Østerrike, har jeg hørt. På BALL???? Neineinei! Forresten må det da gå å finne en lære-salsa-dvd sånn som det finnes opplærings-dvd-er til alt mulig annet mellom himmel og jord?

Si fra hvis du finner noe, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe har sett litt på Bianco sine sko selv ;) Vurderte disse: http://www.bianco.com/collections/product_...37ba1762abd637e , men tok til vettet, da jeg egentlig vet at jeg ikke kan gå i så høye heler, og ville blitt sittene på en plass hele kvelden... :fnise:

Dansekurs har vi egentlig snakket om helt siden vi ble sammen, men vi kommer alltid på det en uke etter kursoppstart... Det finnes nok dvd-er, men siden vi ikke har noen falles aktiviteter vi går på sammen, kunne det vært koselig å gått på et dansekurs sammen :)

Ball i Østerrike må jo være tøft, med flott kjole og skikkelig classyfølelse :D Men da er det kult å kunne danse skikkelig også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pippelipp

Jeg valgte altså den blå utgaven av de lilla med rosett nederst til høyre :) Kan du ikke øve på å ga med høye hæler, da? Du har jo en stund igjen :) Enda, jeg skjønner hva du mener, det finnes andre, kule sko som det ikke er noen fare for å falle ned av.

Ball skal nok bli greit, vi øver hjemme på stuegulvet, men jeg får litt prestasjonsangst og så blir det litt debutantball for meg da, for jeg er den nye, rare utenfra :foto:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg kan såklar øve på å med høye heler, og med tanke på kjolelengden, bør jeg egentlig det. Men så er jeg redd fpr å bli høyere enn brudgommen, da han er bare litt høyere enn meg, pluss at jeg vet jeg blir fort sliten av høye heler... Så dedt er et dilemma... Men skal til kjøbenhavn i helgen, og finner kanskje noe kult der :)

De skoene du har kjøpt var kjempefine, og ikke noe jeg ville forbundet med fjortisser... De hadde nok bare god smak de jentene som kjøpte dem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Fant du sko?

Fant ingen sko, men stresser ikke. Jeg regner med at vårmoten skal være helt perfekt for mine brudeføtter ;)

Et halvt år igjen i dag... Tiden går skremmende fort! Har begynt å tenke på innbydelser, tenkte å bestille ferdig trykte, slik at vi får minst mulig arbeid :) Talte opp hvor mange vi trenger også, så da føler jeg at jeg har gjort en bitteliten bryllupsting i dag :fnise:

Det neste vi må gjøre er å finne klokkeslett for vielsen, klokkeslett for fotografen (har forresten fått to... er det mulig?) og klokkelett for middag. For å få til dette må samboer ringe til fotografen å høre hva som passer best for ham... Har mast lenge om det nå så håper han ringer i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Har lest i bryllupsdagboken din også, på jakt etter gode tips :)

Du har jo stålkontroll på planleggingen, får helt angst jeg ;)

Hei og velkommen inn :) Fant du noen tips? Føler ikke jeg har stålkontroll selv, når folk spør meg hvordan planleggingen går, søler jeg ikke jeg har mye å svare. Men jeg stresser ikke heller. Når skal du gifte deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Satt og grublet litt over bryllupet, og lurte på hvordan jeg skulle klare å få sortert takene mine. Kom så på at jeg har jo en dagbok.. hehe ser det er en stund siden jeg skrev her sist ;)

Jeg tror jeg må skrive en liste over hvem jeg vil ha i utdrikningslaget mitt, slik at forloverne mine ikke bare inviterer de som de kjenner. Prøver da å finne ut hvem jeg skal invitere og hvem det blir "feil" å invitere. Vil jo ikke at noen skal føle seg ukomfortable med å komme.

Har noen venninner jeg bare ser en gang i blant på spillkvelder og kinoturer og slikt. Det er kjempekjekke jenter, men jeg har ikke kjent dem så lenge. Er litt i tvil her men hadde jo sikkert vært gøy å ha dem med. Har en kjerne på 5 venninner som er i kategorien "selvfølgelig" og en 4-5 i en "så klart de skal inviteres, vet ikke om de kommer"-kategori,og så tilslutt kommer jo de jeg jobber med. De har jeg såvidt kjent et år, så heller mot å ikke invitere, og heller ta en fest med dem utenom.

Synes det er koseligere med en liten gruppe som kjenner hverandre og som kan ha det hysterisk morsomt sammen, enn stor gruppe hvor folk ikke helt klarer slippe seg løs fordi de ikke er helt komfortable...

Vet ikke helt hva som er vanlig?

Jeg må også finne ut klokkeslett for vielse og middag, for det oppdaget jeg jo at må stå i invitasjonen :fnise:

Ellers fikk jeg vite at min tanke om en enkel, mot grensen kjedelig invitasjon var helt feil. Og det var også helt feil å bestille ferdig trykt, for så å føre på de inviterte selv etterpå... Invitasjonen er tross alt førsteintrykket til hvordan festen kommer til å bli! Jeg tenkte nøye over dette, og kom fram til at hvis noen ikke vil komme pga utforming av invitasjon, så vil ikke jeg bruke penger på å ha dem i bryllupet vårt uansett, så da går det opp i opp :fnise:

Gleder oss masse til Mexico!!! Øver meg på de få spanske ordene jeg kan. Må nok kjøpe en spansk-cd eller noe hehe :)

Endret av gotcha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang utdrikkningslag, så gjør fremlegger du det du ønsker, ikke hva du tror andre vil ha.

Enkle invitasjoner kan bli kjempefine de, det er det vi satser på.

Funnet noe vi begge liker.

5 mådeder og noen dager til nå, så er vi begge gift :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Vi har fått et problem... Altfor generøse foreldre haha :) Faren min har foreslått en firedeling av kostnadene på bryllupet. En fjeredel på ham, en på moren min (de er skilt), en på forlovedes familie og en på oss. Helt fantastisk tenkte vi... Men Moren min og mannen var hos forlovedes familie rett før nyttår, og de hadde foreslått en tredeling, for de synes ikke at vi skal betale noenting... Dette er ikke forlovedes foreldre enige i, for de mener de skal betale halvparten, så kan foreldrene mine dele den andre halvdelen... Vi har de teiteste problemene og de mest fantastiske foreldrene! Digger dem. Men egentlig mener jeg at når vi bestemmer oss for å gifte oss og vi ønsker stor fest, bør vi også bidra ;) Men vi klager ikke!

Gleder meg mer og mer til Mexico. Har til og med tatt nøffevaksinen bare for å slippe å bli syk før vi skal dra :fnise:

Har ellers et anfall av giddalaushet. Vet jeg må forberede innbydelser, men sliter litt med å sette meg selv i gang med det. Har travle dager på jobb, så når jeg kommer hjem vil jeg helst være ufornuftig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snille foreldre og svigers dere har :)

Må komme igang med innbydelser her og, men er angrepet av giddalaushet selv. Tiltakslyst, kom og ta meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi har verdens beste foreldre :) Er glad jeg er en av dem som slipper unna "svigermonstre", og heller har svigerforeldre som hele tiden er opptatt av vårt beste, og som har tatt meg til dem som en av dem helt fra begynnelsen :)

Har nå bestilt kake, selv om jeg ikke helt vet hvordan den skal se ut. Har bestilt fra en lokal, privat kakebaker som er ca 1000 ganger bedre enn de lokale bakeriene :)

Holder på å samle adresser og fulle navn på alle gjestene, da folk har flyttet litt på seg og jeg aldri husker noens etternavn ;) Håper vi får ut invitasjonene mot slutten av måneden, for nå begynner det å nærme seg. Snart bare 4 måneder igjen! Yikes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oh shit! 4 måneder igjen! :hakeslepp: Invitasjonene er ikke påbegynt, brudgommens forlover er ikke spurt, brudgommens klær er ikke klar, frisør er ikke bestilt, sminkør er ikke bestilt, blomster er ikke bestemt, meny er ikke bestemt, hotellrom er ikke booket, ermene på kjolen skal sys litt om... aaaaah og vi som hadde så god tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...