Gå til innhold

Gotcha gifter seg i mai 2010


gotcha

Anbefalte innlegg

Hei!! :hallo:

Innom og kikker litt i dagboken din, jeg!

Jeg får også sånne panikkopplevelser av dårlig tid av og til - ikke noe gøy! Frisør og sminkør går vel egentlig relativt kjapt å bestille..? Da kan du krysse det av på lista... Har brudgommen bestemt seg for hvem han skal spørre?

Invitasjonene...vel, det er bare å sette igang! Trøsten er at det går fortere enn du tror...iallefall syntes jeg det! Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe takk for en liten reality check ;) Han vet hvem han vil ha som forlover, han har bare ikke spurt... Må få samlet inn fulle navn og adresser til de på gjestelisten, så bestiller vi ferdig trykte med navn og alt. Litt dyrere men mye kjappere :) Må bestille frisør, men vil først finne ut hvem som er flinke... Og imens blir sikkert alle de flinke bestilt av andre...

Har jobbet litt med adresselisten i dag så det er i hvertfall litt framgang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vi på brudevalskurs. Før trodde vi at vi ikke kunne danse, nå vet vi det ;) Hvis vi trener en del hjemme så slipper vi å stå der som tomsinger i bryllupet, så dette blir bra til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig fått bestilt ivitasjonene. Har fått samlet alle adressene etter en del arbeid, så vi bestiller ferdig trykte med navn og adresser og alt. Har ikke tid til å skrive på dem selv da de skulle vært ute for over en måned siden... Håper de kommer snart, så vi kan få dem ut nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne og titter i dagboken din, morsomt å følge med på hvor langt du er kommet, i forhold til at vi gifter oss samme dato :bryllup:

Vi er jo fra samme fylket også:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå ligger invitasjonene og venter på oss på postkontoret. Krysser fingrene for at de er bra, for vi må sende dem ut uansett... Har hatt siste dansekurs i dag, og begynner å få en tro på at vi faktisk kan gjennomføre en elegant dans til slutt ;)

I dag har jeg bestemt at vi ikke skal ha gjestebok, men i stedet skal vi ha en fin stålbøtte som folk kan legge kort med hilsner på oppi. Disse kan vi putte inn i bryllupsscrapboken vi håper vi får laget etterpå :)

I et blad var det også bilde av en "drops-stand" som så stilig ut, så jeg tror vi skal lage til noe slikt i stedet for gave til gjestene. Da kjøper vi inn gammeldagse drops, og firkantede glassvaser på Ikea. Tror det kan bli tøft :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Invitasjonene, var fine og enkle akkurat som vi ville ha dem :) Har sittet og klargjort dem, og nå er mannen ute og poster dem, så da er en stor byrde løftet av skuldrene.

Nå er neste plan å finne et sted hvor de har fine lapper som vi kan ha til "gjeste-bøtten". Lettere sagt enn gjort...

Har bestilt junior suiten på hotellet i dag. Var egentlig en jobb jeg hadde delegert til mannen, men etter nesten et halvt år, så konkluderte jeg med at det ikke kom til å skje...

Har også snakket med en frisørsalong om brudepynting, og har en halvveis avtale med dem nå. Skal innom å vise håret mitt og diskutere litt frisyre før vi avtaler helt. Er et stykke unna, men nær vielsesstedet, så det blir bra :) Begynner også og få frisyreideer :)

Endret av gotcha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sitter ennå og venter på svar fra de fleste inviterte. Svarfristen er 15. mars, så det blir spennende å se hvor mange som svarer i tide.

Har begynt å scrappe bordkort nå, og vi har kjøpt oss en liten kuttemaskin, som gjør jobben svært mye enklere. Å kutte opp så mye papir med saks eller papirkniv ville vært slitsomt!

Fant også scrappepapir til de kortene vi skal ha i stedet for gjestebok. Har gått rundt og lurt på hvordan vi skal finne fine kort til dette, som ikke er for store og ikke er for små. I går var vi i en scrappebutikk i Stavanger, og der hadde de noen ark som hadde 12 forskjellige kort i forskjellige design på hvert ark. Alle designene var fine, og passet sammen, og alt vi trengte å gjøre var å kutte dem opp med den nye kuttemaskinen :) Fantastisk! Vi kjøpte mange ark, og alle er kuttet opp nå. Alt vi trenger nå er en stlig bøtte som hilsnene kan legges oppi :)

Tank at det er under tre måneder igjen! Helt utrolig ;)

Endret av gotcha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heihei! Sa jeg skulle titte innom, her er jeg! :D

Wow! Ikke lenge igjen nå!

Håper du rekker alt du skal! Jeg er så redd for å stresse med alt, så jeg har kommet ganske langt allerede :ler: Vil stresse minst mulig! Har du kommet lengre siden du skrev sist?

Jammen går det fort! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er kaken planlagt, og den kommer til å bli nydelig. Blomstene begynner vi å få kontroll på, så der har jeg også fullstendig tillit til at alt blir bra :)

I dag er s.u. datoen vår, og vi venter enda på svar fra tretten stk. det betyr at over 60 har svart, og bare tre av dem har takket nei. Ser ut til å bli ganske svært... Men det blir nok kjekt :)

Det neste som står for tur er å få hans forlover til å skrive under på forlovererklæring, besøke frisøren, sende inn papirer og lage enda flere bordkort. Har laget 20 til nå og er ganske fornøyd med dem.

Lurer enda på hva det er meningen at vi skal planlegge... Føler ikke jeg gjør så mye...

Mamma har hørt med koret sitt om de kan synge. Ikke alle vet om de kan, men hvis det ikke blir noe av, så har dirigenten hennes sagt at hun kan synge, og hun er fantastisk :) Så da føler jeg musikk og underholdning under vielsen er i boks.

2 måneder og en uke igjen, det er nesten litt skremmende hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er alle svar kommet inn, og vi vet hvor mange vi blir :) Det blir 71 gjester, pluss toastmaster og dommeren vår, og pluss oss selvsagt, og kanskje en venn som ville fotografere dagen for oss :) Så 75 eller 76 totalt. Det blir stort, men det kommer til å bli kjempegøy å treffe all familien igjen, og alle kjærestene til søskenbarna våre, og å få festet med venner. Det blir mange unge i bryllupet, så da tror jeg vi kommer til å ha stemningen på topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er under to måneder igjen. Gjett om jeg kjenner det i magen! Har bestilt fint vær til dagen, men skjer ikke det har vi i det minste to fine hvite paraplyer som ligger og venter på oss. Har også kjøpt 6 hvite engangskameraer som skal stå ved "gjestebok-bøtten" vår slik at de som skriverkan ta et bilde av seg som vi kan ha ved hilsenen i albumet vårt. Håper folk vil bruke dem...

Forloveren min har sagt at hun kan sy opp kjolen min, da kjolen er litt for lang og jeg har prøvd å overse det... Men hun har svennebrev som "kjole og drakt"-syerske, og vet hva hun holder på med, så det blir bra :)

Neste post på planen er:

å ringe hotellet og få vite hva det kommer til å koste

besøke frisørsalongen og få avtalt detaljer

Øve mer på valsen

lage ferdig borkort

finne bøtte

kjøpe underkjørt og brudesko

finne evt smykker

bestille dress til ham

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har vi vært produktive :) Har snakket med hotellet og skal møte dem etter påske. Har besøkt frisøren, og avtalt frisyre, prøvetime og klokkeslett. Vi har funnet sangen vi skal "valse" til; Leonard Cohen - take this waltz, og vi har øvd litt, og i dag har vi bestilt sjakett, hatt og stokk (jippi!!) til ham. Har håpt at han ville ha hatt, og i dag bestemte han seg for å ha det :D Bestilte også sko som skal farges blå, så da er det ønsket oppfylt :) Føler vi begynner å komme på god vei nå!

Ringene er bestilt, blir lykkeringene fra fra Mestergull, hvor vi har designet dem selv. De blir veldig fine og var ikke så dyre.

Merker at mannen begynner å komme mer i bryllupsmodus også, tar initiativ til å gjøre de tingene som står på planen og det virker som han synes det er gøy. Han har som jobb å finne livemusikk siden det er han som brenner for at vi skal ha det, finner han ikke noe går det fint med en playlist synes jeg.

Føler brikkene begynner å falle på plass nå. Må bare finne en bryllupsbil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å lese at du har kommet så langt! :goodbye:

Er så koselig å se.

Skal selv innom et mulig lokale i morgen, det blir stas! Gleder meg sånn til å høre om vi får leie det.

Har du bilde av frisyren? Er så nysgjerrig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det nærmeste jeg kom av et bilde av frisyren, bare se det for deg litt strammere, mer brudete og med tre gammelrosa roser :)

Det er helt merkelig å tenke på at vi gifter oss neste måned. Prøver å finne ut om vi skal ha samme etternavn eller ei. Hans mellomnavn og mitt etternavn er like, bare vokalen skiller dem (tenk f.eks. Borg og Berg), så vi kan ikke ta hans mellomnavn og mitt etternavn. Jeg liker etternavnet mitt, og synes hans er fryktelig langt og kronglete. Han vil ikke fjerne alle sine navn, så da blir det enten at vi begge tar mellomnavnet hans (som under 200 i Norge heter) eller at vi beholder de vi har nå. Har alltid tenkt at når jeg gifter meg så skal vi hete det samme, så vi får se hva vi finner ut...

Det er lurt av dere å finne lokale allerede nå, for da kan dere nok velge og vrake i akkurat det dere vil ha. Krysser fingrene for at dere får det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Pippelipp

Gotchaaaaaaaaaaaa! Nå er det bare én måned igjeeeeeeeeeeeeen!!!!!!! Jeg måtte gi kjæresten mit et ekstra kyss i dag :) Vi er ganske klare, svigers driver og styrer og planlegger i Østerrike og vil IKKE fortelle hva de planlegger. Jeg er ganske spent, kan man si. Er det mye som står igjen hos dere? Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at det er en måned igjen kjenner jeg godt i magen hele tiden! I morgen er det under en mnd igjen og på lørdag er det bare 4 uker! Akkurat nå jobber mannen med å skaffe bil og musikk. Vi skal ha møte med hotellet på tirsdag, og det gleder jeg meg til.

Planen framover er å få snakket med fotografene, dommeren, organisere transport, kjøpe underskjørt og undertøy, sy opp kjolen, gjøre ferdig bordkort (bare 33 igjen), snakke mer om blomster med blomsterdekoratørvenninnen min, og å roe magen litt. Trodde de ti månede vi har hatt skulle gå myyye seinere!

Har fått ringene, og min ring er så fin, at det er vanskelig å ikke ta den på og gå med den hele tiden. Når jeg ser på den roer faktisk nervene seg kraftig - nesten litt bryllupsmedisin.

Prøvingsattesten er kommet, og jeg foreslo (litt på tull og litt på alvor) at vi kunne jo bare stikke på tinghuset og gifte oss, så slipper vi jo alt dette styret. Det ble blankt avslått... Vil vel egentlig ha festen men det begynner å føles litt voldsomt. Alt dette bare for oss... Men gleder meg jo og... Sånn egentlig... ;)

Hvordan er det å ikke vite hva de planlegger? Jeg er så kontrollfrik at jeg tror jeg ville hatt stooooore problemer med å takle det hehe :) Hvordan er dine nerver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pippelipp

De siste månedene har gott kjempefort! Jeg er litt spent på hva de planlegger og litt skeptisk, men jeg har så mye å gjøre ellers, så jeg er mest takknemlig for at de tar på seg alt arbeidet. Dessuten er det ingenting jeg kan gjøre med det og da er det så nytteløst å frike.

Det eneste jeg venter på nå, er å få smykket mitt tilbake fra gullsmed og da er alt i boks. Jo, vi må kjøpe flybillettene til Østerrike, men det har ingen hast.

Jeg gleder meg kjempemasse og må si at det ikke er noen nerver å spore her. Veldig uventet, men også veldig deilig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er heldig som ikke har nerver. Vet ikke hvor mine kom i fra, og de er litt irriterende ;)

Nåer jeg offisielt drukket ut. I går morges trippet en gjeng venninner inn på soverommet mitt i matchende t-skjorter. Til og med to venninner som bor i utlandet og er veldig travle hadde klart å finne veien hit :D De laget frokost mens jeg dysjet og stelte meg, og vi hadde en rolig og koselig start på dagen. Så måtte jeg flaue meg litt ut på lokalbutikken, og så kjørte vi en rundtur, hvor vi plukket med oss flere venninner. Så bar det til skogs. Vi skjøt med pil og bue, balanserte på stokker, klatret på bruskasser (jeg klarte 11 nesten 12) prøvde et stooort slengtau, og mye mer. Så grillet vi pølser før det bar videre til byen.

I byen var det litt mer utdritning, måtte spise sjokoladepudding ut av en bleie ( har skiftet for mange ekle bleier til at jeg klarte den oppgaven), og selge biter av en skjorte. Jeg fikk inn 150kr, en tent røyk, en sniff (ei måtte lukte under armen) en klem og massasje. Etterhvert ble oppgaven mer skummel for folk tok helt av med saksen, og klippet i stykker klærne jeg hadde under (en vakker rosa 80-tallsdrakt, gul strikkegenser og grønt skjerf)og noen menn ble litt for tafseglade, så da stoppet jeg. Venninnene mine var svært fornøyde med jobben jeg hadde gjort. Så tok vi oss en drink på uteserveringen (været var nydelig, og dette ble første drinken denne dagen). Kjempekos.

Etter drinken var borte så bar det videre. Vi gikk til et hotell i nærheten, eg det var ikke lett å gjette hva i alle dager vi skulle der. Vi dro opp i tredje etasje, og der var det et drinkekurs. Jeg elsker å lage drinker, så dette var helt perfekt. Fikk prøve seks forskjellige drinker som vi ble vist hvordan ble laget (og alle var gode og jeg ble brisen), samtidig som bartenderen var svært morsom :)

Så hev vi oss i bilen igjen (sjåførene hadde selvsagt ikke smakt på drinkene), og så bar det hjem til forloveren min. Der hadde mannen hennes og eksen til ei annen laget mat til oss. Vi var kjempesultne og all maten forsvant :) Så var det leker, og jeg skulle gjette hva forloveden min hadde svart på mange spørsmål. Jeg traff ikke på mange, men det var fordi HAN hadde svart mye feil hehe ;) Så var det adjektivhistorie (en liten tradisjon fra ungdomskolen som vi bare har brakt videre, og som er kjempemorsom) og vi lo så vi hadde vondt i kjevene. Så satte vi i gang med litt drikkelek, og jeg mikset shotter (ikke sterke, jeg takler ikke spritsmak!). Etterhvert som noen begynte å bli trøtte, inkludert forloveren min som hadde jobbet hardt for denne dagen, så dro noen av oss festen videre hjem til meg. Der satt vi et par timer til, og så måtte det bli natt for oss og, etter en hard dag.

Har hatt en kjempefin dag med gode venninner, som har gjort en kjempejobb bare for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...