Gå til innhold

Mannlig gynekolog

Gjest Gutt_22

Anbefalte innlegg

Gjest MikeWaters

Mike , dette er nok litt vanskelig for deg å forstå, fordi du ikke eier sjalusi, iallfall ikke i stor grad. Sjalusi er en ekkel , nervøs følelse som slår til pga feil tanker, med og uten grunn. Mange menn sliter med svært alvorlig sjalusi, jeg kjenner f.eks til en som krevde at kona skulle ringe han hvert 15. minutt når hun var ute. En gang gikk det en halvtime, og da hun kom hjem ble han så sint at han brakk fingrene hennes.

Sjalusi er ikke noen spøk.

De som har sjalu gubbe tar ofte spesielle hensyn, og husk dette handler ikke om fakta, men om følelser.

Javel, meget mulig det, men jeg tviler fortsatt på at de fleste gutter er enig i at det er forståelig å nekte dama en mannlig gynekolog fordi han er sjalu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og i det tilfellet du nevner er det dama som skal ta hensyn og ikke mannen som skal jobbe med seg selv (for ikke å si få seriøs hjelp) mener du?

Et eksempel for å vise at sjalusi finnes. Og at det i noen tilfeller kan være svært sterke saker, som trigges av hva som helst.

Dama gjorde det eneste rette. Hun rømte, skaffet seg hemmelig adresse og alt mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, meget mulig det, men jeg tviler fortsatt på at de fleste gutter er enig i at det er forståelig å nekte dama en mannlig gynekolog fordi han er sjalu!

Forståelig og korrekt er to vidt forskjellige ord. Jeg mener iallfall at grunnløs sjalusi og sjalusi på syltynt grunnlag er forståelig. Men jeg mener også at det er svært uheldig, og at sjalusi på høyt nivå er veldig skadelig for alle forhold.

Jeg ble x pga drøy sjalusi for få år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters

Forståelig og korrekt er to vidt forskjellige ord. Jeg mener iallfall at grunnløs sjalusi og sjalusi på syltynt grunnlag er forståelig. Men jeg mener også at det er svært uheldig, og at sjalusi på høyt nivå er veldig skadelig for alle forhold.

Er det virkelig sjalusi når du misliker at dama går til mannlig gynekolog, jeg syntes vi drar begrepet litt vel langt her. Er det sjalusi hvis jeg stenger kona mi inne i frykt for at hun skal se andre menn, eller lider jeg av vrangforestillinger eller andre mer alvorlige sinnslidelser?

Man skiller gjerne mellom sjalusi og sykelig sjalusi, jeg kan forstå begge deler jeg. Dvs jeg kan forstå hvor det kommer ifra, det er ikke dermed sagt at jeg forstår handlingen eller situasjonen i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Men dette er framleis eit mysterium, og eg vil gjerne at den sjalu/mistenksomme gjengen svarer på det: Kvifor skal gynekologen bli henført av akkurat underlivet til din kjæreste, når han ser 10 000 av dei per år? Eg var tilfeldigvis hos gynekolog i dag, han kasta eit blikk på meg for å sikte med ultralydstaven, bortsett frå det såg han på skjermen, og var heilt uinteressert. Turn-on? Neppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig sjalusi når du misliker at dama går til mannlig gynekolog, jeg syntes vi drar begrepet litt vel langt her. Er det sjalusi hvis jeg stenger kona mi inne i frykt for at hun skal se andre menn, eller lider jeg av vrangforestillinger eller andre mer alvorlige sinnslidelser?

Man skiller gjerne mellom sjalusi og sykelig sjalusi, jeg kan forstå begge deler jeg. Dvs jeg kan forstå hvor det kommer ifra, det er ikke dermed sagt at jeg forstår handlingen eller situasjonen i etterkant.

Vi har kanskje forskjellig språk. Forståelse betyr ikke nødvendigvis det samme for oss. For meg ligger det absolutt ingen aksept eller anerkjennelse i ordet "forståelse".

Han fingerbrekkeren kaller jeg for sykelig sjalu, og de gutta som nekter dama å velge gynekolog har iallfall såpass store sjalusiplager at de bør jobbe seriøst med å dempe dette, fortrinnsvis med profesjonell hjelp. Kanskje psykolger er best her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, nå har du manøvrert deg bort i et hjørne i diskusjonen hvor du er uangripelig. "Dette er min grense, den må jeg få lov å ha, respekterer ikke partneren min dette er det partneren sitt problem".

Greit nok.

Ingen kan nekte deg å sette grensen ved å gå til mannlig gynekolog. Det er ditt valg. Poenget er vel heller at dette er et rimelig sært standpunkt, som det er vanskelig å godta for en evt kjæreste, og som begrenser ditt utvalg av potensielle kjærester betraktelig. På samme måte som jeg ville slitt med å finne meg en kjæreste som godtok og rettet seg etter at jeg satte grensen ved å jobbe på en arbeidsplass med kolleger av det annet kjønn.

Man velger selv om man vil utfordre sine egne grenser, eller om man vil dyrke og forsvare dem.

Og til spørsmålet ditt om jeg kunne vært sammen med en gynekolog: Ja, det tror jeg absolutt.

Jeg har overhode ingen problemer med at dama jobber med andre menn, om hun er ute og fester, om hun tar seg en tur til london med en annen venninne osv. Jeg har bare en grense over mannelig gynekolog, og det har hun respektert og hun driter i om det er en mann eller dame hun går til, ja så da går hun til en dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har overhode ingen problemer med at dama jobber med andre menn, om hun er ute og fester, om hun tar seg en tur til london med en annen venninne osv. Jeg har bare en grense over mannelig gynekolog, og det har hun respektert og hun driter i om det er en mann eller dame hun går til, ja så da går hun til en dame.

Sitat Oyvind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mannen sjalu - hvorfor blir ikke mannen med til gyneokologen, så får man sett at ingenting skjer der.

Flere mannelige gyneokologer enn kvinnelige, og sier man at man ønsker enn kvinnelig (ved kontroll på sykehus f.eks) så blir man faktisk spurt om hva er grunnen. Skal man da si at "mannen min har problemer med mannelige"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dagbladet.no/2010/09/14/nyheter/innenriks/helsetilsynet/kirurgi/plastisk_kirurgi/13393501/

føyer seg i rekken over at kanskje ikke dette dreier seg så mye om sjalusi folkens. Ikke første gang.

Hva har denne saken med temaet å gjøre? såvidt jeg kan se i saken står det ingenting om at mannen var gynekolog å gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er helt greit med en mannlig gynekolog. Jeg synes de jeg har hatt var flinke, profesjonelle og sympatiske.

Jeg regner med de er mest opptatt av hvordan kvinnens forplantningsorganer ser ut, og hvorvidt de er friske, m.h.t kreft, cyster, eggledere osv; istedet for ..tja...andre ting.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hatt stygge opplevelser med mannlige gynokologer, som har tafset på meg på steder han ikke skulle.

Foretrekker kvinnelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har selv hatt stygge opplevelser med mannlige gynokologer, som har tafset på meg på steder han ikke skulle.

Foretrekker kvinnelig.

oj. visste ikke det var noe som skjedde in a regular basis. Er ikke lov iallefall å forgripe seg på pasientene. Har ikke værtborti mannlige gynekologer som har gjort sånt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutter vet hva andre gutter tenker, og det trodde jeg dere også gjorde. Om han er lege eller ikke, har ingen ting med saken og gjøre.

Jeg synes du sier det så fint selv her. Gutter er gutter. Leger er menn.

Viss du som mann har så store kontrollbehov overfor din kjæreste at du nektar henne å gå til ein mannleg gynekolog er det du som har eit problem, ikkje ho eller gynekologen.

Yes. Og da er en psykolog tingen, tror jeg.

De som har sjalu gubbe tar ofte spesielle hensyn, og husk dette handler ikke om fakta, men om følelser.

Jeg hadde tatt det spesielle hensynet å forlate han der og da.

Oohhh, tenk om hun møter en mannlig gynekolog på byen en gang... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du en gyn undersøkelse er noe seksuelt?

Gutter er altså såå dumme. jeg ble spurt en gang om jeg fikk orgasme av en gu undersøkelse. Sier litt om at gutter ikke aaaaaner hva en slik undersøkelse går ut på.

Orgasme får man iallefall ikke, det er alt for ubehagelig og situasjonen er alt for klinisk til det

Og jeg må si at jeg er skeptisk om menn ønsker å bli gynekolog bare for å se mus. Det tviler jeg sterkt på at det er det som er motivet for yrkesvalget.

Husk på gynekologer må jobbe med kvinner i alle aldre, selv eldre pluss kvinner med kreft i underliv. Det er ikke noe seksuelt tennende ved den jobben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest malabarisk

I et forhold så må folk sette så mange grenser de vil for meg, så lenge de ikke prøver å sette grenser for andre utenfor forholdet deres. Eller tror at siden du er mann og ikke liker mannlige leger så gjelder det for alle menn, eller at jeg som kvinne mener det er nødvendig å sjekke mannen min sin mobil og mener at dette gjelder for alle kvinner.

Dine grenser er dine grenser er dine, ikke mine og ikke alle menns eller kvinnes grenser. Ingenting er bedre enn at man finner en kjæreste som aksepterer og forholder seg til dine grenser, men det betyr ikke at dere setter malen for hvordan et forhold må fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dagbladet.no/2010/09/14/nyheter/innenriks/helsetilsynet/kirurgi/plastisk_kirurgi/13393501/

føyer seg i rekken over at kanskje ikke dette dreier seg så mye om sjalusi folkens. Ikke første gang.

Hva har denne saken med temaet å gjøre? såvidt jeg kan se i saken står det ingenting om at mannen var gynekolog å gjøre..

Han mener nok at det ikke holder å sette grensa ved gynekologer, noe jeg er helt enig i.

Tenk på alle de fagpersonene som kan finne på å tafse på dame di: leger, tannleger, fysioterapeuter, psykolger, studieveiledere, frisører.

Ta tannlegen for eksempel. Han tilbringer jo hele dagen med å kikke på damenes bedårende munner. Mannlige tannleger har nok generelt tvilsomme motiver for å velge den utdannelsen de gjør, de elsker sikkert oralsex hele bunten.

Nei, det er nok best å passe på at dama kun konsulterer kvinner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å snakke om at de fleste fødselsleger (og noen få jord"mødre") er MENN. Skrekk og gru. :skratte:

Svært sjeldent har jeg opplevd en mannlig lege (gynekolog) som har vært alene med meg. En "søster" er alltid tilstede. Og der dette ikke er vanlig praksis kan man be om det. Ingen problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...