Gå til innhold

Mannlig gynekolog


Gjest Gutt_22

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mann_*
Ehem, jeg har en sterk følelse av at Knut Tore fortsatt er her. Mystisk at det dukket opp en mannlig og en kvinnelig gjest som ikke bare er enig med Knut Tore, men som til og med skriver på samme måten... Samme setningsoppbygning, samme argumenter, samme språkføring.

Uansett:

- Jeg velger mannlig gynekolog fordi jeg av erfaring vet at de ofte er mer forsiktige. Hadde jeg erfart det motsatte, hadde jeg valgt kvinnelige. Jeg velger ikke etter kjønn, men hvem som erfaringsmessig gir meg den mest trygge og smertefrie GU'en.

- Jeg er sjenert for å skreve oppi ansiktet på en fremmed, men tvinger meg selv til å gjøre det fordi GU er en viktig forebyggende undersøkelse. Selv om det er vanskelig å forstå for mange med utovertiss, så går det faktisk an å overkjøre sin egen sjenanse når man er nødt til å ta en GU. Sjenansen blir ikke særlig mindre av at en dame skal granske hvordan man ser ut nedentil.

- Jeg blir like sjenert av kvinnelige leger som mannlige, fordi sjenansen bunner i redselen for å ikke se normal ut i forhold til andre. det har faktisk ingenting med hvilket kjønn jeg tenner på å gjøre.

- Jeg skjønner ikke hvorfor dette er noen form for ubevisst benektelse/fornektelse. Det skjønner nok ikke Knut Tore heller, med tanke på det unnvikende svaret jeg fikk på et ganske så greit spørsmål. Sarkastiske svar av typen "les innleggene mine en gang til, så skjønner du nok hva jeg mener" gir ingen logikk.

Og til slutt, Knut Tore: mine to innlegg med smilefjes/latter i som du kommenterte, var ikke engang rettet til deg, så bare ro deg helt ned. Jeg ler ikke av folk som ikke er underholdende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Mann_*
Ehem, jeg har en sterk følelse av at Knut Tore fortsatt er her. Mystisk at det dukket opp en mannlig og en kvinnelig gjest som ikke bare er enig med Knut Tore, men som til og med skriver på samme måten... Samme setningsoppbygning, samme argumenter, samme språkføring.

Uansett:

- Jeg velger mannlig gynekolog fordi jeg av erfaring vet at de ofte er mer forsiktige. Hadde jeg erfart det motsatte, hadde jeg valgt kvinnelige. Jeg velger ikke etter kjønn, men hvem som erfaringsmessig gir meg den mest trygge og smertefrie GU'en.

- Jeg er sjenert for å skreve oppi ansiktet på en fremmed, men tvinger meg selv til å gjøre det fordi GU er en viktig forebyggende undersøkelse. Selv om det er vanskelig å forstå for mange med utovertiss, så går det faktisk an å overkjøre sin egen sjenanse når man er nødt til å ta en GU. Sjenansen blir ikke særlig mindre av at en dame skal granske hvordan man ser ut nedentil.

- Jeg blir like sjenert av kvinnelige leger som mannlige, fordi sjenansen bunner i redselen for å ikke se normal ut i forhold til andre. det har faktisk ingenting med hvilket kjønn jeg tenner på å gjøre.

- Jeg skjønner ikke hvorfor dette er noen form for ubevisst benektelse/fornektelse. Det skjønner nok ikke Knut Tore heller, med tanke på det unnvikende svaret jeg fikk på et ganske så greit spørsmål. Sarkastiske svar av typen "les innleggene mine en gang til, så skjønner du nok hva jeg mener" gir ingen logikk.

Og til slutt, Knut Tore: mine to innlegg med smilefjes/latter i som du kommenterte, var ikke engang rettet til deg, så bare ro deg helt ned. Jeg ler ikke av folk som ikke er underholdende.

Jeg heter ikke nok ikke Knut Tore og kommer nok aldri til å gjøre det heller. Ikke er jeg 45 år heller, jeg blir det raskt nok likevel. Beklager å måtte skuffe deg der. Ikke bryr jeg meg om hvem du går til heller, ei heller hvem du er sjenert for eller ikke.

Jeg synes foresten du skriver påfallende likt med noen andre her.

Jeg har kommentert det som har vært rart for meg med argumentene, noe annet bryr jeg meg ikke om. At du har din måte å reagere på overfor GU plager ikke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella
Jeg heter ikke nok ikke Knut Tore og kommer nok aldri til å gjøre det heller. Ikke er jeg 45 år heller, jeg blir det raskt nok likevel. Beklager å måtte skuffe deg der. Ikke bryr jeg meg om hvem du går til heller, ei heller hvem du er sjenert for eller ikke.

Jeg synes foresten du skriver påfallende likt med noen andre her.

Jeg har kommentert det som har vært rart for meg med argumentene, noe annet bryr jeg meg ikke om. At du har din måte å reagere på overfor GU plager ikke meg.

Hvorfor følte du det nødvendig å påpeke at du ikke er Knut Tore? Interessant hvordan du gikk rett i forsvarsposisjon og i tillegg prøver å legge mistanken om flere forumalias over på meg... :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Trine_*

Herregud! Jeg er blitt mann. Ikke fortell det til mamma da. Hun vil bli så lei seg.

Sist jeg sjekket var jeg jente. Jeg har ikke engang innvendige tekstikler som hun løperen fra Sør-Afrika.

Jeg tror at problemet ditt Ylvina er at du ikke tåler at noen ikke har samme syn som deg.

Det kan da ikke være så ille for deg at det faktisk er noen kvinner som ikke synes det er så stas å gå til mannlig lege for en GU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mann_*
Hvorfor følte du det nødvendig å påpeke at du ikke er Knut Tore? Interessant hvordan du gikk rett i forsvarsposisjon og i tillegg prøver å legge mistanken om flere forumalias over på meg... :popcorn:

Å herregud ulvekvinnen! Selvsagt svarer jeg på noe slikt. Jeg har sagt at jeg driter i hvem dere går til GU hos, det gjorde ikke Knut Tore. Case closed. Gå og plag noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blubberella
Herregud! Jeg er blitt mann. Ikke fortell det til mamma da. Hun vil bli så lei seg.

Sist jeg sjekket var jeg jente. Jeg har ikke engang innvendige tekstikler som hun løperen fra Sør-Afrika.

Jeg tror at problemet ditt Ylvina er at du ikke tåler at noen ikke har samme syn som deg.

Det kan da ikke være så ille for deg at det faktisk er noen kvinner som ikke synes det er så stas å gå til mannlig lege for en GU.

...Og der gikk nummer to i forsvarsposisjon. Dette begynner faktisk å bli underholdende :popcorn:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Tore

Jo jeg har sagt at jeg driter i hvem damene her velger å gå til for å få åpnet skjødet sitt! Det var da fælt så påståelige folk skulle være.

Dete var mine siste ord i saken. Takk for meg. Ho ho ho.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella
Eg får tru eg ikkje vert upopulær når eg no seier at eg går berre til kvinneleg gynekolog.

Nei, ingen fare. Du bestemmer selv over eget (under)liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GU=ikke kult
Jeg vrir ikke noe til, jeg kommenterer det som står skrevet.

Ok, så er det ok for deg/dere at ti mannlige leger gjør en GU enn at en kvinnelig lege gjør det, eller at andre menn kan se deg naken. Det er ikke slik for meg.

Nei, og jeg har heller ingen problemer med at du ikke ønsker å gå til en mannlig lege for GU. Noen syns det er et fett om det er mannlig eller kvinnelig lege, noen foretrekker den mannlige ut fra erfaringer fra begge deler mens andre igjen vil helst gå til en kvinnelig lege. Og det er jo ikke et problem, det er frivillig hvem man vil gå til, for de som har et valg.

Men jeg syns også man skal kunne akseptere at noen av oss ikke har problem med å gå til GU hos en mannlig lege, og at vi ikke føler at vi eksponerer oss på en seksuell måte og at mange av oss har gått til samme mannlige lege gjennom flere år uten å oppleve mer ubehageligheter enn man kan forvente av en GU.

Flere her, samt jeg har svart på TS og Knut Tores problemstilling ut fra hvordan vi opplever det, og er ikke ute etter å henge ut damer som foretrekker kvinnelige leger. Det er som sagt en frivillig sak, men da vil jeg også slippe kommentarer om at da kan jeg jo like godt kle av meg foran alle andre menn også.

Du gjør som du vil og føler det du vil, det er dine følelser og de trenger inødvendigvis ikke stemme overens med hvordan jeg føler det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Trine_*
Det er som sagt en frivillig sak, men da vil jeg også slippe kommentarer om at da kan jeg jo like godt kle av meg foran alle andre menn også.

Du gjør som du vil og føler det du vil, det er dine følelser og de trenger inødvendigvis ikke stemme overens med hvordan jeg føler det. :)

Det var ikke du som skrev at du heller ville stå naken foran ti menn. Det var KateW. Jeg synes ikke du skal spille fornærmet for kommentarer som ikke er til deg, spesielt ikke når KateW nå har bekreftet at hun heller ville stå naken foran ti vanlige menn.

Du har argumentert for dine valg, og jeg respekterer de. Jeg har argumentert for mine valg, at jeg ikke synes det er mer naturlig å være naken foran en mannlig lege enn foran en annen mann. Så da er vi enige om å ha forskjellig syn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trine, nå er dette tatt LITT ut av sammenheng. Så jeg tillater meg å presisere. På generell basis så føler jeg meg mer komfortabel foran en mann enn foran en kvinne. Naken. Fordi menn liker nakne kvinner, og da er det, tro det eller ei, for meg lettere å slappe av.

Kvinner er sjalu og smålige ovenfor andre kvinner, Generelt sagt, og jeg merker godt blikk og hvisking i garderober og badstuer.

Når jeg vokser underlivet går jeg til en kvinne. Hun er proff og kul.

Når jeg tar GU går jeg til en mann. Han er proff og kul.

Ingen av de ovennevnte situasjonene er noe jeg gleder meg til med ventende beven, men jeg gjør det. GU fordi jeg må. Voks fordi jeg vil.

Som nevnt tidligere i tråden har jeg opplevd å bli antastet av en kvinnelig gynekolog, og så hardhendt behandlet av en annen kvinne at jeg begynte å blø.

Da velger man, man velger å gå til en man er trygg på som er dykig og for meg falt valget på en mann. Og om det gjør meg horete i noen menns øyne, eller dine, eller om det gjør meg horete at jeg foretrekker at en mann snarere enn en kvinne ser meg naken, så ære være deg for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Trine_*
Trine, nå er dette tatt LITT ut av sammenheng. Så jeg tillater meg å presisere. På generell basis så føler jeg meg mer komfortabel foran en mann enn foran en kvinne. Naken. Fordi menn liker nakne kvinner, og da er det, tro det eller ei, for meg lettere å slappe av.

Kvinner er sjalu og smålige ovenfor andre kvinner, Generelt sagt, og jeg merker godt blikk og hvisking i garderober og badstuer.

Når jeg vokser underlivet går jeg til en kvinne. Hun er proff og kul.

Når jeg tar GU går jeg til en mann. Han er proff og kul.

Ingen av de ovennevnte situasjonene er noe jeg gleder meg til med ventende beven, men jeg gjør det. GU fordi jeg må. Voks fordi jeg vil.

Som nevnt tidligere i tråden har jeg opplevd å bli antastet av en kvinnelig gynekolog, og så hardhendt behandlet av en annen kvinne at jeg begynte å blø.

Da velger man, man velger å gå til en man er trygg på som er dykig og for meg falt valget på en mann. Og om det gjør meg horete i noen menns øyne, eller dine, eller om det gjør meg horete at jeg foretrekker at en mann snarere enn en kvinne ser meg naken, så ære være deg for det.

Det gjør ikke deg horete at du foretrekker mannlig lege. Som jeg skrev foran her gjør jeg et annet valg, men jeg respekterer ditt valg. Det stemmer bare litt dårlig med at du har en fast tekst nederst som heter "dip me in chocolate and throw me to the lesbians" :)

Jeg tror likevel at om noen lege antaster så er det større risiko for at en mann gjør det. Enten med tanker, og det holder lenge for meg, eller virkelig. En venninne opplevde noe sånt. Legen antastet ikke, men hun merket at han ble kortpustet (hun er veldig pen, eller var iallfall det for 20 år siden). Det endte med at han gikk ut av rommet og ble borte flere minutter før han kom tilbake. Han gjorde ingenting galt under undersøkelsen, men min venninne syntes ikke det var morsomt likevel og har etter det kun gått til kvinnelige leger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, en lesbisk kvinne kunne jeg godt vært naken foran, så jeg modererer til det... Ni menn og en lesbisk kvinne, som selvsagt tenner på lipstick lesbians, og ikke på sånne butche damer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest kvinne_22

Knut Tore: Det går da ikke an å gå rundt og mene at legene skal bli opphisset bare fordi de ser en naken (eller påkledd) dame! Går du rundt og blir opphisset av andre kvinner enn din kjæreste mens du er på jobb?? I så fall sier det mer om deg enn om gynekologer... Det må da være et større problem for deg om kjæresten din har mannlige kollegaer, de ser henne hver dag og kan tenkes å bli forelsket i henne. Det er større sannsynlighet for det enn at gynekologen, av alle, skal bli opphisset ved en GU!

Mannlige gynekologer er mer forsiktige nettopp fordi de ikke har samme underliv! (det kan kanskje høres rart ut, men sånn er det bare.. er ikke du mer forsiktig med din kjærestes underliv enn din penis for eksempel?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, Knut Tore. La oss for syns skyld si at mannlige leger blir tent av å utføre GU på kvinne. Hva er problemet med det? Så lenge legen får pasienten til å føle seg trygg, så lenge de oppfører seg profesjonelt og gjør jobben sin så er det de føler innvendig fullstendig irrelevant. Du messer og messer om at GU er en seksuell situasjon og at flere leger enn vi tror blir tente av det, men det har faktisk ingen verdens ting å si så lenge legen oppfører seg slik han skal. Hva legen tenker er revnende likegyldig, det er hva han gjør som teller. Jeg kan ikke med beste vilje se at det skulle være et problem for deg å vite at en lege blir tent av å undersøke kjæresten din så lenge 1) han oppfører seg profesjonelt 2) kjæresten din føler seg trygg hos ham. Igjen, det er ikke følelsene som teller, men adferden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knut Tore: Det går da ikke an å gå rundt og mene at legene skal bli opphisset bare fordi de ser en naken (eller påkledd) dame! Går du rundt og blir opphisset av andre kvinner enn din kjæreste mens du er på jobb?? I så fall sier det mer om deg enn om gynekologer... Det må da være et større problem for deg om kjæresten din har mannlige kollegaer, de ser henne hver dag og kan tenkes å bli forelsket i henne. Det er større sannsynlighet for det enn at gynekologen, av alle, skal bli opphisset ved en GU!

Mannlige gynekologer er mer forsiktige nettopp fordi de ikke har samme underliv! (det kan kanskje høres rart ut, men sånn er det bare.. er ikke du mer forsiktig med din kjærestes underliv enn din penis for eksempel?)

For det første er det ikke alltid uvesentlig for en mann om en kvinne er påkledd eller naken. Det er altså en grunn til at Knut-Tore ikke har samme kvaler ved at kjæresten har mannlige kolleger eller blir sett av andre menn på gaten.

Det er heller ikke slik at menn bare tenner på kvinner man er forelsket i. For mange av oss er forelskelse noe helt annet enn seksuell tenning, og man tenner ikke nødvendigvis mer på en kvinne man er forelsket i enn en tilsvarende attraktiv kvinne man ikke er forelsket i. Så som mann blir det ikke større tenning av å kjenne personen og omgås henne daglig, slik det kanskje er for kvinner.

Ellers er jeg enig i at man ikke kan nekte kjæresten å bruke mannlig gynekolog. Men det kan heller ikke utelukkes at en mannlig gynekolog kan ha seksuelle følelser mens han undersøker din nakne kjæreste. Men dette er i tilfelle helt ok. Som jeg skrev tidligere i tråden:

Vet ikke om det er noen trøst, men i litteraturen finner vi mange henvisninger til en gammel tradisjon som etter sigende skal ha vært utbredt i deler av Europa for opptil et par hundre år siden, Jus primae noctis eller Droit de seigneur, "herrens rett". Ifølge denne skikken hadde føydalherren rett til å ta alle unge kvinners jomfrudom før hennes egen mann fikk slippe til:

http://en.wikipedia.org/wiki/Droit_de_seigneur

http://da.wikipedia.org/wiki/Jus_Primae_Noctis

Sammenliknet med dette er det da småtterier om andre menn blir kåte av situasjonen når de har din kvinne naken og undersøker henne. Med en leges vennlige myndighet og autoritet. Det er jo en grunn til at vi har hatt en egen genre kvinnelitteratur kalt "legeromaner." ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest womenwomen
Hvis kona går til lege så spiller det da liten rolle om det er kvinnelig eller mannlig lege.

Man hører mest historier om MENN som kommer til en kvinnelig lege og som synes det er pinlig¨å vise utstyret sitt. Ofte er historien da vinklet til at den kvinnelige legen jo var så ung og vakker og at mannen var redd for at han skulle reagere, ja dere vet, "der nede". Det er sikkert kvinner i helsesektoren som kan fortelle historier om menn som har rødmet... Men jeg tror situasjonen er anderledes for kvinner som er hos en mannlig lege. Jeg tror ikke at kvinner føler at legen var så ung og kjekk, og nå er det pinlig at jeg ble kåt. Samtidig tror jeg heller ikke at menn som går til kvinnelig nydelig og ung lege blir kåte. De har bare ikke helt kontroll over saker "der nede". Eller det forteller ihvertfall noen historier. Jeg har ikke opplevd det. Var hos urolog en gang, og det var alt annet enn erotisk.... Og sånn tror jeg også kvinner har det. Å gå til gynekolog er et nødvendig onde ifølge min kone, og hun er kun opptatt av at legen skal være flink.

Akkurat undersøkelsen - er den minst sexy opplevelse du kan tenke deg ! Absolutt ingenting erotisk de minuttene det varer .

MEN - jeg har tent på de mannlige gynekologene litt , enkelte av dem . Kan bli kåt rett ETTER undersøkelsen er ferdig .Bare skjer .

Er noe med at man bare ikke klarer å glemme det med det samme ... om du skjønner ? Man husker det har vært noen å romstert der ...har også lurt på om enkelte av de yngre legene ble tent av å undersøke meg ? Seriøst , har lurt på det ....men får nok aldri noe svar på det : ) Kanskje like så greit å ikke vite !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...