Gå til innhold

Mannlig gynekolog


Gjest Gutt_22

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_ung_*
Akkurat undersøkelsen - er den minst sexy opplevelse du kan tenke deg ! Absolutt ingenting erotisk de minuttene det varer .

MEN - jeg har tent på de mannlige gynekologene litt , enkelte av dem . Kan bli kåt rett ETTER undersøkelsen er ferdig .Bare skjer .

Er noe med at man bare ikke klarer å glemme det med det samme ... om du skjønner ? Man husker det har vært noen å romstert der ...har også lurt på om enkelte av de yngre legene ble tent av å undersøke meg ? Seriøst , har lurt på det ....men får nok aldri noe svar på det : ) Kanskje like så greit å ikke vite !

Det der er min erfaring også. Ingenting seksuelt under minuttene undersøkelsen skjer, men tanken om at han har sett på meg - og kanskje likt det leker i hodet mitt.

Så jeg forstår Knut Tore: hvis jeg kan ha disse tankene etter en undersøkelse som ikke var seksuell i seg selv, kan vel legen ha det også? Kanskje han tenker tilbake i lunsjen. Han kan fokuserer bort fra det tekniske med prøvetaking - men kan nyte/leke med tanken om at jeg som ung attraktiv kvinne lå på benken hans med bena spredd, og han kunne se så mye han ville. Selvfølgelig er det mulig at legen kan gjøre det. Antakelig er ikke dette normen - men at det skjer tviler jeg ikke et sekund på.

Og så da? Det er menneskelig, og så lenge det ikke skjer noe snusk er det jo ikke ulovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også jente, og svarer! :-P

Jeg har mannlig fastlege, han får ikke grave meg nedi greien! :-P

Så jeg har egen gynekolog til det, og han er mann! Heller mann

enn kvinne! Men har vært hos kvinner også! Spiller ingen rolle

om det er mann eller kvinne, egentlig.. For en gynekologisk

undersøkelse er noe de gjør i blinde, og tenk hvor lei de er av å

stirre på det kvinnelige underlivet da!! :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Kjæresten min skal snart til en mannlig gynekolog, forøvrig for første gang hos en gynekolog. Hun hadde ikke trengt å gå til mannlig gynekolog, men av en eller annen grunn ble det slik. Jeg stiller dette spørsmålet hovedsakelig til menn, og lurer på følgende: Hva synes dere om at kjæresten din velger å gå til mannlig gynekolog? Skal innrømme jeg ble litt overrasket, fordi kjæresten er utrolig opptatt av at ikke jeg skal "vise meg" ovenfor andre jenter (noe jeg egentlig ikke helt forstår hvordan jeg skulle "fått til") og heller ikke spesielt glad i å vise frem seg selv.

Hva synes dere jenter? Hadde dere vært komfortable med tanken på at kjæresten valgte en kvinnelig lege utelukkende for å undersøke utstyret hans?

Spør mest av nyskjerrighet, ikke noe mer ;)

personlig vil ikke jeg ha en mannlig gynekolog.jeg liker ikke at en eldre mann eller yngre mann skal se meg på en sånn måte. det er kjærsten min det. og han tenner på det som de fleste menn. men jeg bryr meg ingen ting og samboern min har kvinnelig lege som kansje må kjenne på pung eller sånn om det skulle være noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også jente, og svarer! :-P

Jeg har mannlig fastlege, han får ikke grave meg nedi greien! :-P

Så jeg har egen gynekolog til det, og han er mann! Heller mann

enn kvinne! Men har vært hos kvinner også! Spiller ingen rolle

om det er mann eller kvinne, egentlig.. For en gynekologisk

undersøkelse er noe de gjør i blinde, og tenk hvor lei de er av å

stirre på det kvinnelige underlivet da!! :-P

hvordan kan man vite om de blir lei av det. husk.. menn.. det er menn. de liker og at kvinner skrever for dem. kansje de ikke tenker sånn da de driver på. men garantert at de gjør seg en mening og har sine tanker. det tror jeg allefall.

veldig bra at du fikser en annen mann som undersøker deg nedentil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70
Når det gjelder hva jeg ville gjort om jeg ble innlagt og MÅTTE vaskes av en kvinne: Det er en KOMPLETT annen problemstilling. Må man så må man.

Men DET er vitterlig ikke spørsmålet her, det finnes en haug kvinnelige leger i dag. Med mindre det er noe som haster, så er GU noe som man kan velge lege til. Det ville nok blitt fullt om ALLE skulle gå til kvinnelige leger, men jeg oppfatter vel ikke akkurat at det er stor risiko for det, for å si det mildt.

Nei, alle kan faktisk ikke det. I den kommunen jeg bor, har vi kun mannlige leger, så da har jeg ikke så mye valg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville aldri blitt undersøkt av mannlig gynekolog. rett og slett fordi jeg føler det ekkelt. det stedet er samboern sitt området. og menn.. ja de er jo menn og selv om det er jobben dems så er det jo noe de tenner på. hadde ikke spilt noen rolle for meg om han var ung gammel kjekk eller stygg. ville følt meg veeeeldig utilpass..

så jeg vil gjerne ha en kvinnelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg ville aldri blitt undersøkt av mannlig gynekolog. rett og slett fordi jeg føler det ekkelt. det stedet er samboern sitt området. og menn.. ja de er jo menn og selv om det er jobben dems så er det jo noe de tenner på. hadde ikke spilt noen rolle for meg om han var ung gammel kjekk eller stygg. ville følt meg veeeeldig utilpass..

så jeg vil gjerne ha en kvinnelig.

Jeg tror ikke underlivet til ei dame er noe de fleste menn tenner på helt utenfor en seksuell kontekst. Virkelig ikke. Om man tenner på en naken kropp og/eller skrevende bein tror jeg er veldig situasjonsbetinget. I flombelysning på legekontoret med legefrakk, instrumenter og plastikkhansker, tror jeg tenning er ganske langt fra normalt reaksjonsmønster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Det der er min erfaring også. Ingenting seksuelt under minuttene undersøkelsen skjer, men tanken om at han har sett på meg - og kanskje likt det leker i hodet mitt.

Så jeg forstår Knut Tore: hvis jeg kan ha disse tankene etter en undersøkelse som ikke var seksuell i seg selv, kan vel legen ha det også? Kanskje han tenker tilbake i lunsjen. Han kan fokuserer bort fra det tekniske med prøvetaking - men kan nyte/leke med tanken om at jeg som ung attraktiv kvinne lå på benken hans med bena spredd, og han kunne se så mye han ville. Selvfølgelig er det mulig at legen kan gjøre det. Antakelig er ikke dette normen - men at det skjer tviler jeg ikke et sekund på.

Og så da? Det er menneskelig, og så lenge det ikke skjer noe snusk er det jo ikke ulovlig.

Selvfølgelig vil en ung mannlig lege sikkert garantert reagere litt og tenne litt på en kvinne han finner attraktiv , som han også undersøker - selv om han skjuler det så godt han kan for å være profesjonell .De tenner sikkert litt på noen få , enkelte pasienter de syns er attraktive som kvinner.Men sannsynligvis får de inn mest gamle , " syke " , kvinner med div . problemer ...for det meste .Som absolutt ikke er noe å tenne på .

En mann er en mann - uansett tittel : ) Jeg ser det på dem , når de forsøker å skjule at de ble tent : ) Kroppsspråket er desverre meget avslørende - og jeg er veldig flink å lese dette vet jeg ! Men later som ingenting .Som jeg ikke ser eller forstår .

Syns det er bedre å ha en ung mannlig gynekolog , forde de er mer forsiktige og mye hyggeligere , enn kvinnelige gynekologer .

Finner det mer naturlig å ligge å skreve for en mann - enn for en dame . Og fint å bli behandlet " pent " & hyggelig og ikke som en jobb man " avskyr " som pesten å gjøre .Noe jeg mener enkelte kvinnelige gyn. utstråler veldig , veldig under undersøkelsen - som om de avskyr jobben sin rett og slett .

Dette trenger jeg jo ikke engste meg for - når det er en mannlig gynekolog .De er jo medfødt glad i " høne " og intrisert i det .

Og om han finner meg attraktiv , tenner - er det bare et kompliment , ingenting å bry seg med .Alle mannlige gynekologer jeg har hatt - har vært utrolig smilende , hyggelige - og undersøkt meg veldig forsiktig og behagelig . Syns det kan være veldig vondt å bli undersøkt av kvinnelig gynekolog, forrige gang var såpass vond at jeg kommer til å velge manlig gynekolog heretter .Har aldri vært vondt å bli undersøkt av dem ihvertfall , til sammenligning med de kvinnelige jeg har hatt .De er mer " brutale " og undersøker raskere ..men det er ubehagelig .Og man føler de " avskyr " både deg og høna de ...

Blir det " rart " å bestille samme mannlige lege neste gang man må undersøkes syns dere ? Følte meg komfortabel med han jeg hadde sist . Han er ikke fastlegen min .

Har jo ikke lyst å ha så mange forskjellige leger hver gang .Men føler kanskje det blir litt rart å " bestille " samme mannen - til samme jobb neste gang også . Hva mener dere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_ung_*
Blir det " rart " å bestille samme mannlige lege neste gang man må undersøkes syns dere ? Følte meg komfortabel med han jeg hadde sist . Han er ikke fastlegen min .

Har jo ikke lyst å ha så mange forskjellige leger hver gang .Men føler kanskje det blir litt rart å " bestille " samme mannen - til samme jobb neste gang også . Hva mener dere ?

Jeg har kun tatt GU hos min fastlege, så dette er egentlig ikke en case for meg - men vil tro det er ganske vanlig å velge seg en gynekolog man trives med, for så å fortsette å bruke den samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv ser jeg ingen grunn til at en kvinne skal ha adgang til de delene av kroppen min, så hvis han har det på samme måte i motsatt fall, syns jeg det er HELT legitimt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pasijenta

Om det er en mannlig eller kvinnelig fastlege/gynekolog spiller ingen rolle for meg. Dette er en ubehagelig affære som jeg må gjennom og jeg velger da den legen/gynekologen som jeg føler meg mest vel hos. Jeg føler ikke at dette er en seksuell setting for meg og finner undersøkelsen direkte avtennende, hva legen måtte mene har jeg ingen peiling på men hittil har ingen leger gitt meg noen bekymringer i den anledning, har de blitt opphisset så skjuler de det jammen meg godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg mener enkelte kvinnelige gyn. utstråler veldig , veldig under undersøkelsen - som om de avskyr jobben sin rett og slett .

Dette trenger jeg jo ikke engste meg for - når det er en mannlig gynekolog .De er jo medfødt glad i " høne " og intrisert i det .

Utrolig hvor mange gynekologer du har vært hos da. Får være glad jeg er frisk og ikke har underlivsproblemer.

Må bare virkelighetsorientere litt, mine mannlige kolleger er gjerne glade i sex, men det er ikke alltid så populært å måtte borti alle mulige damers "høner" som du kaller det.

Jeg tror nok du er innbilsk som tror at så mange spesialister har vært tent på deg. Tenningsmønsteret forandres nok av å jobbe som lege og gynekolog. De er mer interesserte i å få pasientene unna, enn å fordype seg i hvordan kjønnsorganene deres ser ut. Med mindre du kaller turnusleger og andre ferskinger for gynekologer fordi du drar ned buksene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Utrolig hvor mange gynekologer du har vært hos da. Får være glad jeg er frisk og ikke har underlivsproblemer.

Må bare virkelighetsorientere litt, mine mannlige kolleger er gjerne glade i sex, men det er ikke alltid så populært å måtte borti alle mulige damers "høner" som du kaller det.

Jeg tror nok du er innbilsk som tror at så mange spesialister har vært tent på deg. Tenningsmønsteret forandres nok av å jobbe som lege og gynekolog. De er mer interesserte i å få pasientene unna, enn å fordype seg i hvordan kjønnsorganene deres ser ut. Med mindre du kaller turnusleger og andre ferskinger for gynekologer fordi du drar ned buksene?

Har ikke vært ofte hos gynekolog forde jeg har underlivsproblemer . Faktisk har jeg ikke vært plaget med det . Ja mulig legene var " ferskinger " - fullt mulig .

Men jeg var ungkarskvinne og hadde et mildt sagt svært utsvevende sexliv ...og måtte derfor teste meg ofte for clamydia osv ..

Han fant ingenting - mest flax regner jeg med !

Siden har jeg roet meg ned betraktelig - når det gjelder å løpe til gynekolog .

Om jeg er inbildsk ? Mulig . Men som oftest er det visse grunner til at man blir slik ...: ) Alltså man har grunn til det . Så tro hva du vil .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke vært ofte hos gynekolog forde jeg har underlivsproblemer . Faktisk har jeg ikke vært plaget med det . Ja mulig legene var " ferskinger " - fullt mulig .

Men jeg var ungkarskvinne og hadde et mildt sagt svært utsvevende sexliv ...og måtte derfor teste meg ofte for clamydia osv ..

Han fant ingenting - mest flax regner jeg med !

Siden har jeg roet meg ned betraktelig - når det gjelder å løpe til gynekolog .

Om jeg er inbildsk ? Mulig . Men som oftest er det visse grunner til at man blir slik ...: ) Alltså man har grunn til det . Så tro hva du vil .

Hvorfor ble du i det hele tatt henvist til gynekolog da? Klamydiatesting er ikke en spesialistoppgave, og det finnes egne klinikker med leger som gjør dette dagen lang i de store byene for å avlaste allmennlegene. Og veneriske sykdommer sorterer også under hudsykdommer, så det kan like gjerne jobbe hudleger og andre leger der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann på 44
Hei.

Kjæresten min skal snart til en mannlig gynekolog, forøvrig for første gang hos en gynekolog. Hun hadde ikke trengt å gå til mannlig gynekolog, men av en eller annen grunn ble det slik. Jeg stiller dette spørsmålet hovedsakelig til menn, og lurer på følgende: Hva synes dere om at kjæresten din velger å gå til mannlig gynekolog? Skal innrømme jeg ble litt overrasket, fordi kjæresten er utrolig opptatt av at ikke jeg skal "vise meg" ovenfor andre jenter (noe jeg egentlig ikke helt forstår hvordan jeg skulle "fått til") og heller ikke spesielt glad i å vise frem seg selv.

Hva synes dere jenter? Hadde dere vært komfortable med tanken på at kjæresten valgte en kvinnelig lege utelukkende for å undersøke utstyret hans?

Spør mest av nyskjerrighet, ikke noe mer ;)

Må innrømme at det har jeg aldri tenkt på skulle være et problem. Tror ikke det betyr noe for min kjære om jeg har en mannlig eller kvinnelig lege som sjekker utstyret mitt.

Uansett er min lege en flott ung kvinne, men sex er det siste jeg tenker på når jeg blir undersøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_anonym_*

Nesten alle menn, unntatt de som er homser, er født med å finne en vagina interessant, dvs at de tenner på en vagina når de ser en. Så kan man spørre seg selv: hvorfor velger menn å bli gynekologer i utgangspunktet? Fordi de synes det er interessant. Selvfølgelig synes de det! Det ligger jo i deres natur.

Så kan man begynne å regne da.. Det er vitenskapelig bevist at en gjennomsnittlig mann tenker på sex hvert 7. sekund. I minuttet tenker de på sex litt over 8 ganger (60/7=8,5). Hvis en gynekologisk undersøkelse varer i ca 5 min, så tenker han på sex ca 40 ganger i løpet av de 5 minuttene (8*5=40). Dvs at han tenker på sex en god stund mens vi ligger med bena i været. Dette er enkel matte.

Man trenger ikke være professor i psykologi for å vite hva som foregår i hodet til en mann. Menn er menn, selv om de er gynekologer, selvfølgelig tenner de på jenter når det ligger en i stolen deres med bena i været. Jeg skjønner ikke hvorfor folk tviler, det er jo helt opplagt. Menneskelig natur.

Tenk på det neste gang deres jenter bestiller time hos en mannlig gynekolog. Selv går jeg bare til damer, underlivet er kjæresten min sitt område.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kan man begynne å regne da.. Det er vitenskapelig bevist at en gjennomsnittlig mann tenker på sex hvert 7. sekund. I minuttet tenker de på sex litt over 8 ganger (60/7=8,5). Hvis en gynekologisk undersøkelse varer i ca 5 min, så tenker han på sex ca 40 ganger i løpet av de 5 minuttene (8*5=40). Dvs at han tenker på sex en god stund mens vi ligger med bena i været. Dette er enkel matte.

Nei. Ikke tror på ting du hører der det ikke er henvist til en vitenskapelig kilde. Ikke at jeg har bevisbyrden her, men her har du et av de mange eksemplene på noen som avkrefter den myten i allfall, selv om jeg ikke kan si om han er troverdig eller ikke, men det kan heller ikke du si om din ikke-eksisterende kilde:

http://www.healthguru.com/content/video/wa...Every_7_Seconds

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om trådkupping av Knut Tore :ler:

Jeg for min del går til kvinnelig gynekolog, føler meg ikke helt klar eller vel for å prøve en mannlig enda gitt..

Hadde mange ekstra undersøkelser i løpet av svangerskapet mitt, men fikk bare kvinner da også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fastlegen
Dette kan da umulig være et krav? Det høres utrolig merkelig ut.

Det er nok ikke noen regler skrevet noe sted om dette, men de fleste av mine mannlige kolleger foretrekker å ha en kvinnelig sekretær eller sykepleier til stede ved GU. Det finnes merkelige pasienter også...som kan finne på å bekskylde ham for både det ene og det andre i ettertid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...